Maart 2020 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door mamamilou, 9 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Orangeapple

    Orangeapple Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.047
    379
    83
    Wauw wat een kanjer zeg met nu al zo'n ritme! Wat heerlijk dat het zo soepel gaat! Genieten!
     
  2. mamamilou

    mamamilou Niet meer actief

    @melliejzzz Het gaat inderdaad hard. Noah vandaag alweer 2 weken oud. Hoe ging het flesje gisteravond? En wat gaat zijn gewicht goed.
    Maarruhhh, slaapt hij de nachten al door? Wauw! Lekker hoor. Hoe oud was hij toen hij doorsliep? Ik heb echt nog 1 of 2 nachtvoedingen. Gelukkig val ik vrij snel weer in slaap na de voeding.
    Heb je al buiten kunnen wandelen met Noah? De komende dagen schijnt het best lekker weer te worden. Dan gaan wij waarschijnlijk voor het eerst een klein stukje wandelen.

    @Orangeapple Leuk dat je meekletst! Wanneer ben jij bevallen? En gaat het goed met jullie? Ik snap dat je het heel jammer vindt dat je moest stoppen met de borstvoeding. Maar jij hebt gedaan wat je kon doen. De eerste borstvoeding heeft hij wel mogen krijgen. Daar mag je trots op zijn.

    @about me: het gaat goed. Gisteren wel een drukke dag gehad. Hielprikje, laatste dag kraamzorg, visite. 's Avonds was ik moe. Vannacht 2 nachtvoedingen maar goed geslapen. De kraamverzorgster heeft bij haar vertrek de weegschaal meegenomen. Wij hebben besloten om er zelf geen te kopen maar te vertrouwen op ons gevoel. Gisteren woog ze nog net 3 kilo. Maar het afvallen gaat al minder snel dan eerdere dagen dus zal ze morgen of overmorgen wel iets gaan aankomen. Als we maandag twijfelen konden we haar laten wegen bij het consultatiebureau. Maar het is een tevreden meisje dus hebben wij er vertrouwen in dat het goed gaat.
     
  3. Orangeapple

    Orangeapple Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.047
    379
    83
    @mamamilou ik ben 28-2 bevallen. Dacht eerst in maart de UD te hebben, maar bij de termijn echo paar dagen vooruit gezet naar de 28e. Maar al die tijd heb ik wel meegekletst in de bevallijst van maart. Dus ik vind het gezellig om hier dan ook met maart en dezelfde dames (en andere dames) mee te kletsen!

    Je kunt ook eventueel een weegschaal huren.. Dat hebben wij namelijk gedaan. Vind het wel fijn om het thuis nog even in de gaten te kunnen houden. Vanochtend weer gewogen en gelukkig weer aangekomen.
     
    Vogelmeisje en mamamilou vinden dit leuk.
  4. Allerliefste1

    Allerliefste1 Bekend lid

    12 jul 2016
    533
    590
    93
    Hoe gaan jullie om met alle onzekerheden rondom het corona virus?

    Ik merk dat ik de laatste tijd heel verdrietig wordt van alle onzekerheden. Vandaag bijvoorbeeld helemaal geen brood meer in de winkel en ons brood is helemaal op. Zou er morgen wel brood zijn? Geen paracetamol meer, is dat er straks wel? Kunnen mijn andere kinderen nog wel naar de opvang of school? Dit kan op het laatste moment telkens veranderen. Hoe leg ik dat mijn kinderen uit? Ze vinden het daar zo leuk? Ik kan om deze zorgen echt in tranen uitbarsten. Geen onbezorgd verlof op deze manier.
    Ik ken dit gedrag helemaal niet van mezelf. Herkent iemand dit? Zou het nog onder de kraamtranen kunnen vallen?
     
  5. mamamilou

    mamamilou Niet meer actief

    Ik ben er erg onzeker over. Kraamvisite stellen we liever uit. We sturen wel foto's en filmpjes naar familie en vrienden. Bij ons was er gisteren nog wel genoeg te koop. Sommige dingen waren op maar dan waren er nog wel alternatieven. Ik heb mijn man wel gezegd een doosje paracetamol mee te nemen.

    Het is jammer dat onze kraamtijd zo verloopt. Gelukkig hebben we nu wel alle tijd om aan elkaar en de nieuwe situatie te wennen. #lekkercocoonen

    Wij hebben nog geen andere kinderen en mijn man werkt sinds eind vorige week thuis. Voor jonge kinderen is het lastig. Kunnen zij straks nog naar school? En spelen bij vriendjes en vriendinnetjes? Sporten mag ook al niet meer. En een kinderfeestje?? En hoe lang gaat dit nog duren?
     
  6. mamamilou

    mamamilou Niet meer actief

    Gisteren wilde ik een stukje gaan wandelen maar ik werd overvallen door tranen. Ik moest haar een jasje aandoen en dat lukt mij niet. Daardoor begon ze te huilen. Wat voelde ik mij dom. Daar kwamen mijn tranen. De hele dag liep eigenlijk niet lekker. Onrustige borstvoeding, ze meldde zich heel onregelmatig en dronk onrustig. Toen begon ik te twijfelen of ze wel genoeg dronk. Geen idee hoe het nu het haar gewicht gaat. Ze heeft mooie volle plasluiers dus dat lijkt wel goed te zijn. Misschien dat ik haar morgen toch maar even laat wegen. Als dat wel kan ivm corona.
     
  7. mamamilou

    mamamilou Niet meer actief

    Wat is het stil? Lukt het bij jullie allemaal om alles te regelen?
     
  8. mamamilou

    mamamilou Niet meer actief

    Wij zeggen tegen iedereen behalve onze ouders en broers/zussen dat we geen kraamvisite ontvangen. Dit moet maar even wachten. Ik wil voor onze dochter natuurlijk geen risico's nemen maar ook niet voor mijzelf. Ik ben herstellende van de bevalling en ik denk dat de vermoeidheid mij kwetsbaarder maakt. Vanmiddag heerlijk even in de tuin gezeten terwijl manlief boodschappen ging doen.

    Ik geef borstvoeding maar bedacht mij vandaag ineens of er nog wel genoeg babyvoeding is. Of zijn de mensen dit ook aan het inslaan?
     
  9. Allerliefste1

    Allerliefste1 Bekend lid

    12 jul 2016
    533
    590
    93
    Hier gaat het goed. Druk met thuis onderwijs. Blijf het wel een gekke kraamperiode vinden en erg jammer dat ik ons meisje niet gewoon aan iedereen kan showen. Maar heb de knop gelukkig wat om kunnen zetten.

    Iedere dag ga ik een lekker stuk wandelen. Ik hoop maar dat er geen complete lock down komt, want die wandelingen geven me energie en een blij gevoel.

    Ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe kolf. Ik blijk bij de andere twee gewoon met een te klein schild te hebben gekolfd. Ook altijd weinig productie, die misschien daar wel door komt :eek:
    Mijn vorige kolf was dubbelzijdig, maar dat vond ik nooit fijn, dus toch meestal enkelzijdig mee gekolfd. Twijfel nu tussen de medela flex freestyle en de swing (enorm prijsverschil). Wat zouden jullie doen?
     
  10. melliejzzz

    melliejzzz Actief lid

    10 dec 2017
    262
    269
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige Ziekenhuis
    Hier gaat ook alles goed. Wel raar om zo in je verlof te zitten. Maar gelukkig is zelf isolatie met een baby niet erg. Ik beperk alle contacten. Ik loop wel dagelijks een stuk buiten om weer wat conditie op te bouwen. Gisteren even langs mijn opa en oma geweest. Mijn opa moet ivm slechte afweer binnen blijven en had de baby nog niet gezien en was er verdrietig over. Dus even op omgedraaid raambezoek geweest. Zo leuk!


    @kolf ik heb zelf de medela flex freestyle en vind hem geweldig. Geen ervaring met andere. Ik kolf ook enkel zijdig. Maar vind het wel fijn dat het dubbel kan. Kost wat maar vooruit.
     
    Allerliefste1 vindt dit leuk.
  11. mamamilou

    mamamilou Niet meer actief

    Gelukkig gaat bij jullie ook alles goed. Bij ons eigenlijk ook wel. Niemand is ziek, dat is het belangrijkste.

    De kraamtijd is bizar! Ik snap wel dat niemand komt (ze zijn ook niet welkom hoor) maar het is wel heel erg jammer. Ik had het mij anders voorgesteld. :cry:

    @Allerliefste1 Ik heb de medela flex freestyle en ben er heel tevreden over. Klopt, hij is duurder maar het leek mij handiger omdat het een dubbele is. Het is onze bedoeling dat we na onze dochter nog een kindje willen dus dan kan ik de kolf weer gebruiken. Bij jou is het een 3e kindje en misschien ook de laatste. Dan is het wel een flinke uitgave.
    Misschien een tip: bij prenatal hebben ze nu 10% korting op alle borstkolven.

    Voor iedereen die de kinderen nu thuis les moet geven: lukt dat? Het lijkt mij voor jullie nu nog zwaarder. Nooit meer een momentje rust want je heb de oudste(n) ook bij huis.
     
  12. Vogelmeisje

    Vogelmeisje Fanatiek lid

    3 mei 2010
    1.011
    291
    83
    Hee dames, oef wat een week!
    Wel leuk om hier elkaars verhalen te lezen hoe het gaat met jullie, zeker in deze rare kraamtijd nu met Corona.

    @Allerliefste1 ik heb bij mijn eerste wel 2-3 maanden last gehad van kraamtranen,dat ze ineens uit het niets kwamen. Of een combi van vermoeidheid..

    Jeetje, wat is dit schakelen zeg. Ik lig zelf nog flink in de kreukels (baby is van 1 maart) door de stortbevalling waardoor mijn bekken een klap heeft gehad. Lopen en bewegen gaat moeilijk , binnenshuis red ik me net. Wat keek ik uit naar rustig herstellen met onze baby in alle rust.
    Nu is het druk thuis met de kids, manlief werkt.
    Ik had verplichte bedrust van de fysio Maar dat lukt natuurlijk ook niet. Oftewel we maken er het beste van maar het maakt mij verdrietig dat ik niet de ruimte en rust heb om van onze baby te genieten. En pijn aan mijn lijf.
    Ik Kan er nog niet aan wennen dat het allemaal Zo Anders loopt nu. Ook geen kraamvisite.
    Daaahaaaag kraamtijd....
     
  13. Vogelmeisje

    Vogelmeisje Fanatiek lid

    3 mei 2010
    1.011
    291
    83
    Precies zoals je het zegt inderdaad, geen moment rust.
    Buiten thuisles geven moeten ook de kinderen wennen dat Hun vaste dagelijkse structuur aan gort ligt, wat voor kinderen juist Zo belangrijk is natuurlijk.. oftewel dat werkt weer door in dat ze sneller in elkaars haren zitten, brutaal doen.

    Ik doe zoveel als mogelijk het huiswerk met de kinderen , Maar de juffen weten van de situatie thuis en hebben alle begrip als het niet lukt met het huiswerk.
    Maarja, ik Wil natuurlijk niet dat mijn kinderen achter gaan lopen..
     
  14. mamamilou

    mamamilou Niet meer actief

    Ik stuur je een digi knuffel!!!!

    Meid, je kan niet meer dan je best doen. Een pasgeboren baby, andere kinderen thuis, huishouden, en bekkenproblemen is geen goede combinatie.
     
  15. Allerliefste1

    Allerliefste1 Bekend lid

    12 jul 2016
    533
    590
    93
    Hier gaat het thuisonderwijs best goed eigenlijk. Gelukkig herstel ik zelf ook best goed en kan ik het samen met mijn man doen.

    Ik ben nog best wel af en toe flink verdrietig om de bizarre kraamtijd die we nu mee moeten maken. Aan de andere kant prijs ik mezelf ook gelukkig dat ik iig alle controles met partner heb kunnen doen en ook de bevalling nog gewoon zonder problemen of maatregelen met betrekking tot Corona heb mogen beleven. Moet er toch niet aan denken dat mijn partner daar niet bij had mogen zijn.

    Ik hoop wel dat we langzaam effect gaan zien van alle maatregelen zodat er niet nog verdergaande maatregelen nodig zijn.

    @kolf Misschien dan toch maar gaan voor de freestyle. Ik had de aanbieding bij de prenatal idd gezien!
     
  16. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.030
    25.506
    113
    Sorry voor de late reactie!

    Hier gaat ook alles goed :) R zat afgelopen maandag eindelijk op zijn geboortegewicht (hij was erg afgevallen en de bv kwam iets later op gang).
    Ik begon het vertrouwen in de borstvoeding een beetje te verliezen omdat het aankomen zolang duurde. Misschien lag het aan mij? Maar de kinderarts kon me verzekeren dat dat echt niet het geval was. Hij is afgelopen donderdag ook weer gewogen en was bijna 200 gram aangekomen sinds maandag. Dus dat gaat echt goed! Borstvoeding gaat dus prima :)

    Ik doe niet kolven. Voor mijzelf heb ik duidelijk gesteld dat zodra ik trucs moet uitvoeren om mijn kind te voeden ga ik over op de fles. Dit omdat ik bij de oudste echt veel te ver over mijn grenzen ging om maar die borstvoeding te laten slagen. Ik voelde me uiteindelijk een melkkoe en deed niets anders dan de hele dag bezig zijn met voeden. (borst proberen, kolven, geven, bijvoeden met kv.. elk uur herhaling).


    Hier in FR zitten we verplicht binnen. Nu alweer bijna een week. Om de dag loopt 1 van ons een rondje met de oudste want die moet echt even naar buiten, en verder doen we om de zoveel dagen een boodschapje.
    Alleen de eerste dagen kraamvisite gehad, maar sinds de shut down niets meer natuurlijk. Aan de ene kant wel vervelend; familie uit Nederland moesten hun vluchten annuleren, en ik wil R heel graag laten zien. Maar aan de andere kant zijn zulke verplichte rustige kraamweken ook wel fijn. We hebben echt tijd voor onszelf, en ook voor de oudste voor wie dit ook allemaal maar raar en wennen is natuurlijk. Hij heeft ASS en laat niet goed zien wat hij van iets vindt en wat hij voelt. We kunnen hem nu veel tijd en aandacht geven en dat doet hem goed.
     
  17. mamamilou

    mamamilou Niet meer actief

    @Allerliefste1 Ik snap je gevoel over de kraamtijd. Wie had dit nu kunnen voorzien.

    Wandelen:
    Het leek mij fijn om haar in een draagdoek te dragen. Gisteren voor het eerst geprobeerd. Was trouwens best spannend, gelukkig hebben we het samen gedaan. Maar toen ik met haar buiten liep waren er toch mensen die even naar de baby wilde kijken. Snap ik!! MAAR NIET NU MENSEN!!!!!! :evil::evil:

    @KleineLai Oh woon jij in Frankrijk? Gaaf zeg. Ja nu misschien even niet. Zijn jullie geëmigreerd of heb jij een fransman aan de haak geslagen?
    Fijn dat R. lekker groeit. Dan krijg je meer vertrouwen in de borstvoeding.

    Kennen jullie de fotoreportage van die vader die iedere week een foto maakt van zijn dochter? Dat meisje in volgens mij al bijna volwassen. Ik zal een linkje zoeken.
    Dat zijn wij nu ook aan het doen. Geen idee of we het net zo lang volhouden als zij maar het idee vind ik leuk. Van de eerste maand maken we dagelijks een foto. Daarna 1 per week.
     
  18. mamamilou

    mamamilou Niet meer actief

    Kregen jullie net ook een noodmelding? Ik schrok mij kapot!
     
  19. Orangeapple

    Orangeapple Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.047
    379
    83
    Sorry voor de late reactie :$ Ik moest echt even wennen zo ineens met twee kleine kids thuis. Ook totaal niet zoals ik mijn kraamtijd had voorgesteld. Ik had van tevoren gedacht heerlijk een paar dagen per week te kunnen cocoonen met mijn baby maar helaas. Ben er best wel even verdrietig over geweest, zoals meer dames hier. Maar inmiddels heb ik er meer vrede mee. Vind het nog steeds wel erg lastig omdat mijn zoontje alleen bij mij slaapt, dus ik draag hem nu de hele dag. Zodra ik hem in bed leg vertikt hij het om te gaan slapen of hij wordt na een paar minuten wakker :( jullie tips?

    Hoe gaat het met jullie?
     

Deel Deze Pagina