Maart 2021 mama's en baby's

Discussie in 'De mama's' gestart door Loveischocola, 26 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.023
    7.341
    113
    Vrouw
    Heerlijk hè ♥️ ik geniet er ook van!
     
  2. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.023
    7.341
    113
    Vrouw
    Angst gaat vandaag wel wat beter maar ze moet heeeeeeeel dichtbij me zijn merk ik. Vandaag gewandeld en van het zonnetje genoten :) komende dagen tandje terug en vooral in bed liggen hoop ik, de wereld weer even lekker klein maken, vind ik het fijnst nog.

    Ik wil in baddddd grrr! En m'n eigen kleren weer passen haha, maar dat gaat nog wel even duren.
     
  3. Bollebelle

    Bollebelle Actief lid

    21 mrt 2019
    446
    328
    63
    Vrouw
    Onderwijs
    Randstad
    @Cobon wat vervelend dat je zo last hebt van angsten. Wat voor angsten zijn het? Hopelijk helpt het om lekker een beetje te coconnen met je dochter :).

    Bad zou inderdaad zo lekker zijn! Vloei je nog veel ? Bij mij is het nog maar heel weinig maar je zal zien dat dat door siddert de komende weken o_O
     
  4. 3musketierseneengirl

    3musketierseneengirl Fanatiek lid

    6 jan 2021
    2.254
    1.682
    113
    Vrouw
    @Cobon lastig hoor. Ik ken het niet. Maar lijkt me erg vervelend.
     
  5. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.484
    3.856
    113
    Vrouw
    @Cobon oooh ja! Eigen kleren!!! Hier zal dat ook nog wel even duren. Het verbaast me eigenlijk hoe snel mijn buik weer intrekt. Hij was alleen gi-gan-tisch, dus ook al wordt het snel minder, dan blijft er nog een hoop over :roflmao::$

    @Bollebelle heerlijk die geniet-momentjes! :)
    Ik vloei ook nog maar heel weinig, maar inderdaad, zal je zien dat je nog weken aanmoddert :confused:
     
  6. 3musketierseneengirl

    3musketierseneengirl Fanatiek lid

    6 jan 2021
    2.254
    1.682
    113
    Vrouw
    Hoe gaat allemaal? Wij zijn doorgestuurd naar kinderarts omdat groei echt te langzaam is. Ze veel spuugt en te weinig poept. Nu gaan we eerst kma vrije voeding proberen omdat dit voor de hand ligt omdat ik kma heb.
    Jammer dat met Pasen geen lekker weer is. Ik wou lekker naar buiten met gezin. Nu maar lekker coconnen in huis.
     
  7. Lievekleine88

    Lievekleine88 Bekend lid

    17 jul 2020
    625
    568
    93
    Vrouw
    He bah wat vervelend dat het niet goed met haar gaat :( hopelijk helpt de kma vrije voeding en voelt ze zich snel weer beter!
     
    3musketierseneengirl vindt dit leuk.
  8. Kirzy

    Kirzy Fanatiek lid

    13 sep 2012
    2.080
    3.136
    113
    Vrouw
    ICT
    Noord-Holland
    Hopelijk word de oorzaak snel duidelijk
     
  9. Kirzy

    Kirzy Fanatiek lid

    13 sep 2012
    2.080
    3.136
    113
    Vrouw
    ICT
    Noord-Holland
    Hier de laatste dag kraamzorg gehad. Oudste is ziek. Blijft spugen. Kleine B heeft heel veel last van krampjes. Snachts echt een rampen plan met 4 uur huilen achter elkaar.. Zijn nu orthiflor start aan het geven zodat zijn ontlasting hopelijk ook goed op gang komt.

    Vandaag lagen we met z'n alle te slapen aangezien het vanmorgen 5:30 was dat we een keer sliepen met zn 4en. Stond mijn vriend zijn tante onaangekondigd aan de deur. Heb de bel niet eens gehoord daar niet van. Maar onaangekondigd op kraamvisite komen en in iemand zijn kraamweek vind ik echt zo not done. Was echt woest.. Helemaal nu in deze tijd. Hebben nog helemaal geen visite gehad behalve mijn ouders die J weer kwamen brengen na de bevalling.. Hoe doen jullie dat met visite? En met mensen met kids?
     
  10. 3musketierseneengirl

    3musketierseneengirl Fanatiek lid

    6 jan 2021
    2.254
    1.682
    113
    Vrouw
    heel makkelijk ik blijf in deur opening staan en zeg heel hard komt niet gelegen. Volgende keer eerst bellen. En doe deur weer dicht.
     
    Cobon en Kirzy vinden dit leuk.
  11. Kirzy

    Kirzy Fanatiek lid

    13 sep 2012
    2.080
    3.136
    113
    Vrouw
    ICT
    Noord-Holland
    Jaa echt he. Kreeg net een appie dat ze een kleinigheidje had en dat alleen even wou afgeven:rolleyes:
     
  12. 3musketierseneengirl

    3musketierseneengirl Fanatiek lid

    6 jan 2021
    2.254
    1.682
    113
    Vrouw
    ja ik vind sowieso altijd apart om zo langs te komen in kraamweek maar nu helemaal in deze tijd.
     
  13. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.023
    7.341
    113
    Vrouw
    Ah shit zeg! Laat haar maar goed nakijken idd, hopelijk is de oorzaak al gevonden, klinkt wel voor de hand liggend inderdaad..
     
  14. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.023
    7.341
    113
    Vrouw
    Haha heerlijk, ik wou dat ik zo was!
     
    3musketierseneengirl vindt dit leuk.
  15. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.023
    7.341
    113
    Vrouw
    Hmpffff! Zou ik niet waarderen maar nu al helemaal niet idd. Wij willen geen bezoek, ouders zijn geweest na quarantaine en negatieve testen. Heel erg jammer en heb er best last van maar ik zie het echt niet zitten. Hoop dat we snel allemaal gevaccineerd zijn.
     
    Kirzy vindt dit leuk.
  16. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.023
    7.341
    113
    Vrouw
    Vanavondg ging hier ongeveer zo;

    Ik gedoucht en haar gewassen. J spuugt op mij en mijn haar. J gaat in bad want was vies van spuug. J poept in bad. J poept op handdoek en aankleedkussen. J gaat nog een keer in bad met schoon water. J plast op hydrofiel bij afdrogen. J spuugt zichzelf helemaal onder na de voeding na bad.

    Alles was voor niets dus ;) nog steeds geen schoon kind haha (wel met washandje de spuug weg gepoetst natuurlijk). Morgen weer een dag
     
    3musketierseneengirl vindt dit leuk.
  17. Kirzy

    Kirzy Fanatiek lid

    13 sep 2012
    2.080
    3.136
    113
    Vrouw
    ICT
    Noord-Holland
    Haha jemig wat een dag :roflmao:
     
    3musketierseneengirl vindt dit leuk.
  18. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.484
    3.856
    113
    Vrouw
    @3musketierseneengirl ah vervelend zeg :( Hopelijk slaat de kma-voeding snel aan. Wanneer hebben jullie de afspraak staan?

    @Cobon :roflmao: Sorry! Maar je beschrijft het geestig :) Vandaag weer een poging wagen? :D

    @Kirzy daar zou ik ook niet blij van worden. Wij hebben in de kraamweek alleen onze ouders en mijn zus en haar gezin gezien. Sinds de kraamweek (dus in 1,5 week tijd) nog 3 andere mensen op visite gehad. Verder plannen we alles lekker ruim.

    Hier gaat alles verder goed! Mannetje is erg hongerig, met minder dan 800cc per dag is hij gewoon niet tevreden. Hij spuugt niet, dus hij zal het wel nodig hebben en dan geven we wel een extra flesje. De krampjes zijn gelukkig ook al een paar dagen wat minder. Wel ligt hij 's nachts regelmatig te pruttelen in zijn slaap. Hij ligt bij ons op de kamer, dus dat houdt je wel wakker. Misschien binnenkort eens proberen om hem op zijn eigen kamer te leggen.
    Volgende week gaan we ook wegen/meten bij het consultatiebureau. Ik ben benieuwd waar hij nu op zit. We hebben hem al in maatje 62, maar dat heeft ook meer met wasbare luiers te maken (en het gegeven dat wij niet zo van het priegelen zijn met kleertjes. Lekker ruim is makkelijker :thumup:)
     
    Cobon en Kirzy vinden dit leuk.
  19. Lievekleine88

    Lievekleine88 Bekend lid

    17 jul 2020
    625
    568
    93
    Vrouw
    Jeeetje ik zou ook woest zijn @Kirzy. Hier ook een nogal dominante schoonfamilie en heb daar al vaak strijd over met mijn man...
    Vervelend van de krampjes ook, zoveel huilen, zo zielig.

    Hier gaat t goed, gister bij CB gewogen en al ruim over geboortegewicht gelukkig (ze was 9% afgevallen dus ben blij dat ze t heeft ingehaald). Maar mèn wat is t soms hard werken met 2 kleine kindjes. Respect voor de mama's met meer kindjes (sowieso respect voor elke mama, het is echt hard werken). Als ik N. verschoon, hangt M. huilend aan mijn been. Dan spuugt N. alles weer onder dus moet ik haar verschonen, heeft M. een poepluier. Dan moet M. eten, heeft N. ineens ook honger... en dat dan de hele dag door.

    Hier ligt N. ook al op dr eigen kamertje want we deden geen oog dicht, ze is verkouden geworden en pruttelt alles bij elkaar. Maar dat betekent dus ook 100x uit je bed om haar speentje in te doen of even over dr buikje te wrijven :rolleyes:

    Sterkte dames, het is soms echt hard werken ;)
     
    Kirzy vindt dit leuk.
  20. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.023
    7.341
    113
    Vrouw
    Jaaa was toch heel anders met de eerste hè.. vind het ook jammer dat het leven nu weer zo snel gewoon was. Botst met hoe ik me voel ;)

    Ik kan wel m'n eigen paaseitjes verstoppen dit jaar! Mom brain is duizend keer erger dan pregnancy brain, niet normaal!o_O
     
    Kirzy vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina