Maart 2021 mama's en baby's

Discussie in 'De mama's' gestart door Loveischocola, 26 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 3musketierseneengirl

    3musketierseneengirl Fanatiek lid

    6 jan 2021
    2.255
    1.686
    113
    Vrouw
    @Cobon haha bad maar laten staan dan hè.
     
  2. 3musketierseneengirl

    3musketierseneengirl Fanatiek lid

    6 jan 2021
    2.255
    1.686
    113
    Vrouw
    We zijn gister bij kinderarts geweest en krijgen nu speciale voeding. Gisteravond kreeg ze gelijk een beste poepluiers die we nog niet eerder gezien hadden. Maar zo snel kan bijna nog niet helpen. Dus zal wel toeval zijn.
    Kwa kraamvisite Anouk is nu bijna maand en vandaag is pas mijn broer geweest. Gister mijn andere broer. verder nog bijna niet wij doen heel rustig aan ook omdat oudste 3 naar school zijn en daar toch wel Corona is in sommige klassen. Nog niet bij ons gelukkig.
     
    Bollebelle en Kirzy vinden dit leuk.
  3. 3musketierseneengirl

    3musketierseneengirl Fanatiek lid

    6 jan 2021
    2.255
    1.686
    113
    Vrouw
    @Tuttebelleke hier krijgt ze ook bijna 800 cv per dag met fles. Maar ze spuugt ook minstens 300 uit. Over hele dag gezien. Komt met grote golven
     
  4. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.024
    7.342
    113
    Vrouw
    Hebben jullie een fijn paasweekend?
     
  5. Bollebelle

    Bollebelle Actief lid

    21 mrt 2019
    446
    328
    63
    Vrouw
    Onderwijs
    Randstad
    Jongens ik haaaat krampjes, het is zo zielig en vooral in de nacht hier (= ook zielig voor ons :rolleyes:)

    @Cobon hier lekker rustig aan! Gisteren een paasontbijt besteld. Nu is papa met grote broer op playdate en lig ik lekker te knuffelen in bed met de kleine. Bij jou?
     
  6. Bollebelle

    Bollebelle Actief lid

    21 mrt 2019
    446
    328
    63
    Vrouw
    Onderwijs
    Randstad
    Ik vind het combineren van de kindjes trouwens wel nog echt lastig. O. Is pas 1.5 en wil veel getild worden maar dat moet ik zo min mogelijk doen. Merk dat meteen aan mijn bekkenbodem. Idem wanneer ik bijvoorbeeld wat in huis gedaan heb. De kleine L. Wil ik het liefste heel de dag bij me dragen, en tegelijk wil ik er zijn voor O., maar voelt alsof ik altijd moet kiezen..
     
  7. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.024
    7.342
    113
    Vrouw
    Jaa kramp is een hele slechte uitvinding :( idd erg zielig voor baby (én ouders)!

    Klinkt fijn :) hier ook een beetje eten, knuffelen en (dankzij slaaptekort) wazig voor me uit staren ;)
     
  8. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.024
    7.342
    113
    Vrouw
    Kan me voorstellen! Mijn dochter is al oud genoeg dat je alles uit kan leggen maar ik denk dat ze zich toch ook vaak gepasseerd voelt, laat staan als ze veel kleiner zijn :(
     
  9. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.487
    3.856
    113
    Vrouw
    @Bollebelle krampjes zijn inderdaad super sneu :( W heeft er gelukkig de laatste dagen wat minder last van. Staat wel tegenover dat hij vaker last heeft van zuur dat omhoog komt. Ook sneu :(
    En kinderen combineren vind ik ook een opgave! Wij hebben ook het geluk dat we al veel aan dochter uit kunnen leggen, maar het is toch wel even zoeken!

    @Cobon hier rustige dagen, niet veel anders dan anders :)

    @3musketierseneengirl hoe gaat het bij jullie? Merk je al verschil met de km arme voeding? Of duurt dat langer eer je er wat van kan merken?

    Hier slaapt W sinds 2 dagen in zijn eigen kamertje. Wij slapen daardoor veel beter! We worden nu pas wakker als hij echt geluid maakt en niet meer van ieder prutteltje. Heel fijn! :D
     
  10. 3musketierseneengirl

    3musketierseneengirl Fanatiek lid

    6 jan 2021
    2.255
    1.686
    113
    Vrouw
    @Tuttebelleke eersst dachten we verschil te merken ze heeft twee dagen veel minder gespuugd maar helaas vandaag weer veel spugen en persen om te poepen. Wel uiteindelijk weer een poepluiers gehad. Dus hoop vannacht weer iets meer rust.
     
  11. 3musketierseneengirl

    3musketierseneengirl Fanatiek lid

    6 jan 2021
    2.255
    1.686
    113
    Vrouw
    Combineren met de andere is vrij goed te doen omdat ze groter zijn. Moet zeggen toen jongste zoon geboren was zat ik ook in zo’n spagaat met wie moet ik nu aandacht geven.
    En idd ik snap niet dat de baby’s zulke krampjes moeten hebben wat een ellende.
     
  12. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.024
    7.342
    113
    Vrouw
    Hoe oud zijn je zoons?
     
  13. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.024
    7.342
    113
    Vrouw
    Klote zeg :( sneu..
     
  14. Lievekleine88

    Lievekleine88 Bekend lid

    17 jul 2020
    625
    568
    93
    Vrouw
    Herkenbaar, onze 1e is ook 1,5 nu. En de 2e wil idd ook het liefst de hele dag bij ons zijn. Dus voelt idd alsof we steeds moeten kiezen. Zal blij zijn als de kleinste wat ouder is, de krampjes voorbij zijn, ze beter slaapt en we haar even weg kunnen leggen..
     
    Bollebelle vindt dit leuk.
  15. Bollebelle

    Bollebelle Actief lid

    21 mrt 2019
    446
    328
    63
    Vrouw
    Onderwijs
    Randstad
    En tegelijk willen we niet dat ze groter worden toch :D. Ik ben echt een baby mama en wil het liefste dat deze tijd heeeel lang duurt.
     
    Lievekleine88 en Cobon vinden dit leuk.
  16. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.024
    7.342
    113
    Vrouw
    Ik hou ook van de baby tijd ♥️ en alles wat erna komt. Ik vind het zó fijn, weer zo'n klein mensje in huis.
     
    Bollebelle vindt dit leuk.
  17. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.024
    7.342
    113
    Vrouw
    Wij zijn ook écht niet klaar :') ik wou altijd een heel groot gezin, maar toen kwam m'n gezondheid ertussen en bijna 9 jaar.. maar het is toch allemaal vrij goed gegaan deze zwangerschap, behalve dat ik zwanger zijn haat, dus ik vrees dat het nog een keer 9 maanden kiezen op elkaar wordt :roflmao:
     
  18. Lievekleine88

    Lievekleine88 Bekend lid

    17 jul 2020
    625
    568
    93
    Vrouw
    Hier lijkt baby al veel meer voeding te willen dan eigenlijk mag, is dat herkenbaar? Ze drinkt nu elke 3u zo'n 100 ml (snachts laat ze er soms wat meer uur tussen). Maar overdag wil ze soms al om de 2-2,5u weer een fles. Die rekensom van 150 x lichaamsgewicht (weegt nu 3,8 kilo) gaat hier dus niet op, komt ze ruim boven. Weten jullie of dat erg is?

    En ze heeft pukkeltjes gekregen in haar gezichtje, bij haar oogjes en neusje :( zo sneu. Is dat normaal dat jullie weten?
     
  19. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.024
    7.342
    113
    Vrouw
    Ik kan me van dochter herinneren dat ze ook boven de rekensom kwam maar ik geloof niet in babies die over-eaten ;) dus het lijkt me niet erg.

    Pukkeltjes had ze hier ook! Zijn sinds een paar dagen weer weg aan het gaan.
     
    Lievekleine88 vindt dit leuk.
  20. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.947
    12.420
    113
    Vrouw
    Baby acne is heel normaal. H heeft er ook veel last van.
    En soms met regeldagen ect willen ze meer voeding lekker doen. Hongerige baby is niet fijn.
     

Deel Deze Pagina