Hallo, Ik zou heel graag ons kindje als het een jongen wordt, vernoemen naar m'n vader dirk/dick. Maar ik kan maar niets bedenken wat ik mooi vind. Danick vind ik mooi, maar zoals je het uitspreekt is het ook een meisjesnaam en dat vind ik erg onpraktisch. Hebben jullie misschien leuke ideeën? Alvast heel erg bedankt! Groetjes anonym
Wil je hem vernoemen in de doopnamen of ook zijn roepnaam als vernoeming van Dirk? Hier een suggestie; Diedrik Rik Dirk Jan
- Diederik - Rik - Richard - Rick - Dico - Dierk Dirk (grondvorm: Diederik) Dick (verkorte vorm van Dirk/Diederik, als Eng. naam een vleivorm van Richard)
Hallo allemaal, bedankt voor jullie reacties! Helaas zit er nog geen naam bij die ik helemaal leuk vind, maar het is ook echt moeilijk. Misschien moet ik dan inderdaad Dirk als 2e naam gebruiken. Maar ik vind het juist zo mooi als je de naam er ook in hoort/ziet. Mick is tot nu toe nog wel leuk, maar denk niet dat dat hem wordt. Als er nog meer suggesties zijn, hoor ik die graag! Bedankt!