Foliumzuur

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door altijdvrolijk, 30 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. altijdvrolijk

altijdvrolijk Fanatiek lid

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal.

Sinds 25 november ben ik gestopt met enige vorm van anticonceptie omdat ik heel graag een kindje wil, maar mijn vriend nog niet.

Wel ben ik ter voorbereiding,foliumzuur, aan het slikken
    (op aanraden van de HA omdat ik al ruim 9 anticonceptie heb gebruikt).
    Dit doe ik netjes sinds mijn spiraal verwijderd is, maar ik voel me heel erg vaak misselijk en duizelig.

Zou dat door het foliumzuur kunnen komen?
    Of is dit "ontpillen" ?

Tevens heb ik pas 1 cyclus gehad. Deze duurde maar 23 dagen.

Alvast bedankt voor het lezen en jullie antwoorden.

Dikke kus,
    Julie

PS.

Mijn excuses als het bij het verkeerde onderwerp staat.

2. nicole86

nicole86 Lid

11 feb 2009
    22
    0
    0
    Flevoland
    Je gebruikt geen anticonceptie meer, maar je vriend wil nog geen kinderen? dat snap ik niet helemaal...

Maar ik heb nergens last van met foliumzuur, volgens mij zou dat ook niet moeten maar misschien ben jij er erg gevoelig voor ofzo.
    Succes in ieder geval!

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik denk dat het door het ontpillen komt, misselijkheid en duizeligheid zijn wel bekende klachten als je hormonen nog niet op regel zijn.

4. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Huh? Je bent gestopt met elke vorm van anticonceptie terwijl je vriend (nog) geen kinderen wil?

Nou voor zover ik weet word je niet misselijk van foliumzuur slikken. Misschien dat je lichaam eraan moet wennen dat je geen pil o.i.d. meer slikt?

5. Eclipse

Eclipse Bekend lid

24 dec 2009
    544
    0
    0
    Die klachten had ik vorige maand ook toen ik gestopt was.
    Nu heb ik nergens meer last van, dus ligt naar mijn mening zeker niet aan het foliumzuur..

6. altijdvrolijk

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry voor de verwarring.

Maar ikzelf gebruik niets meer.
    Mijn vriend gebruikt nu een condoom tijdens mijn vruchtbaren dagen...

Was misschien niet helemaal duidelijk.

Maar bedankt voor jullie reacties..
    Dan denk ik dat het inderdaad door het "ontpillen" komt.

Want ik ben eigenlijk nergen qua voedingsuplementen overgevoelig voor.

Ik wil jullie alvats een heel vruchtbaar 2010 toewensen.

7. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Hoi Hoi,

Ik slik sinds 1 December foliumzuur en sindsdien heb ik ook last van buikpijn en een soort druk. Dit komt waarschijnlijk omdat je de vitamine die erin zit niet vaak binnenkrijgt (bv omdat je nooit spinazie eet en andere producten waar de vitamine inzit)

Als je dan ineens veel vitamine binnenkrijgt (kan geen kwaad) dan moet jouw lichaam daaraan wennen.

Dit las ik in ieder geval op internet.

Daarnaast..
    Je zegt jouw vriend gebruikt een condoom op jouw vruchtbare dagen, maar als hij echt nog geen kinderen wilt kan je beter áltijd met condoom vrijen.

Verschillende vriendinnen van mij hebben hetzelfde gehad, en "dachten" dat ze het goed deden, maar je weet nooit exact wanneer je vruchtbare dag is, ook al temp je. De ene keer komt je ei eerder of later dan "normaal".

Wat ik ook heb gelezen is dat veel vrouwen "door het condoom heen" zwanger worden, in de zin van, op de zgn vruchtbare dagen het met condoom om doen. En op de zgn niet vruchtbare dagen zonder.. Resultaat toch zwanger.

8. altijdvrolijk

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie...
    En zoals jij het omschrijft, van een condoom dan, had ik het nog niet bekeken... Thanx.

Deel Deze Pagina