Maart mama's 2010, deel 2 !!

Discussie in 'De mama's' gestart door Appel en Peer, 7 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Wat een leuke foto's!!
    Leuk kleed ook, waar heb je die vandaan? Is datr die van de Ikea of niet? :)

Mooieo gen heeft owen, echte reeën-ogen!

2. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

@ Barf, uhh, waar maak ik wat van?? :) Weet niet wat je bedoeld?

@ Alies, hahaha, de nieuwe Candy Dulfer!! 8) Geweldig!! Wat een super foto!! Het lijkt indd net of ze precies weet waar ze mee bezig is!!

@ Linda, wat Jan kan, kan Stan echt nog niet hoor... Maar nu is Stan ook zowat een maand jonger als Jan meen ik, dus ik denk ook niet dat dat heel raar is...
    Maar indd POEH, wat is dat ventje al sterk zeg!! Het gaat ook zo ongelofelijk hard!! :$
    En, wat jammer van je broek meid.. Weet je zeker dat je hem ECHT niet mooi vind zitten.. Zou je het niet nog een keer proberen, want je was zo enthousiast erover!! Misschien had je je dag nie, toen je hem voor de 2e keer aantrok?? Tenminste, die dagen heb ik er wel tussen, dat ik vind dat werkelijk nix me staat, terwijl het de volgende dag weer iets meevalt? :)

@ Setti, lekker hoor dat Lisanne een makkelijk kindje is!! En wat een super foto's weer, dat spijkerjurkje, is dat nou van "Hello Kitty" ofzo? Tenminste, ik hoor daar veel over, en ik zie er een poes op staan? :)

@ een 2e kindje... Nouw ehm.. NEE... Ik weet niet of het ligt aan het feit dat ik "net" ben bevallen + dat me de bevalling (KS) vies tegenviel, of dat ik het ECHT nie wil, maarreh, voorlopig blijf ik bij nee :):) En ik denk dat het ook NEE blijft als ik wel bij Martin kom, gezien hij ook 2 kids heeft! Dan zijn we met z'n vijven.. Poeh...
    Hihi!! ;):D Maar jah... Mijn moeder zei na mij ook NOOITTT WEERR, en toch is mijn broertje er gekomen.. Hihi!
    Ik had het al es eerder gezegd, maar ik ben zo bang dat ik mijn aandacht niet eerlijk kan verdelen over 2 kids, hoe ervaren jullie dat, mama's met 2 kids?

@ Boomer, ik weet niet, heb ik een bericht van je gemist? Ik lees iets over Mario, (een game??:() en dat Fenna aan het spoken was?
    Alles oke?

@ Kindjes die moeilijk (gaan) doen aan de borst, zouden ze dan indd aan "iets" anders toe zijn? Als ze moeilijk gaan doen met de fles, kan het toch ook zijn dat ze toe zijn aan iets met lepeltje, groente of fruithapje ofzo?
    Of werkt dat zo niet? Sorry als jullie vinden dat ik me er mee bemoei, terwijl ik er geen verstand van heb gezien ik geen BV geef, maar bedoel het goed!! :)

@ Marye, hihi, jij geeft ze echt 5 sterren gerechten merk ik wel!! :D Fijn dat ze er zo van smullen!! Dat geeft je wel eer van je werk!!
    Voelen jullie je al helemaal thuis in jullie nieuwe huis? En moesten de kindjes erg wennen? Zou het daar misschien niet ook wat aan gelegen hebben dat ze toen zo onrustig waren, dat ze na jullie (Welverdiende) vakantie in een voor hun "vreemd" huis kwamen?

@ Kleintje, hoe verloopt de verhuizing bij jullie? Gaat alles een beetje volgens schema en naar wens?

Liefss

3. sabinelovesven

sabinelovesven Actief lid

19 jan 2010
    303
    0
    0
    Thuiszorg
    Gieten
    vanmiddag met sievert na het ziekenhuis krijgt heup/bekken echo schoonmoeder gaat mee

4. Soda Pop

Straks heb ik fysio.. En daarna.. Hmmm. Goeie vraag, tis inderdaad ALWEER waardeloos weer, en dan zeiden ze dat dit de warmste zomer ooit zou worden...
    Nou poeh!
    Trouwens, superrr mooie foto's van Owen!! Heeft ook al zo'n prachtig kuifie!! Ik hou d'r van!

@ Linda, ik heb gestemd hoor!! En jullie kanjers lopen weer mooi voorop, owzo!! Haha!!

@ hier, ik ga nu douchen en als Stan dan nog slaapt zal ik jullie de laatste nieuwtjes even vertellen over gisteren!! (als jullie willen!! ;))

5. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    tuuuuuurlijk wiilen we dat kussie!!!:D

6. @LINDAVNR, Nee die van de Ikea vonden wij niet zo, deze komt van de Kwantum!

KUSSIEXX, ik bedoelde die ticker, ik heb er wel 1 maar krijg hem niet onder mijn tekst hier, snap er niks van haha!

7. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Sorry meiden, hier weer erg druk vandaag, dus even een kort bericht.

Zaterdag hadden we 's avonds een BBQ. Jorgen was overdag trainen, dus ik het huishouden en de honden.
    Gisteren Jorgen ook weer trainen, en even bij mijn broertje lang geweest. 's avonds uit eten, daar mijn schoonouders 37 jaar getrouwd zijn, en daarna door naar het ZKH, omdat een goede vriend van ons erin ligt. Hij heeft veel klachten van pijn en druk op zijn borst. Eigenlijk zou hij over een week naar het ZKH gaan voor onderzoeken, maar zijn vrouw heeft zaterdagavond de HAP op gebeld, maar hij kon meteen door naar de spoedeisende hulp en is meteen opgenomen.

Vandaag naar een nicht van Jorgen (ga ik heen als Joënna wakker is). Haar zoontje is 1,5 maand ouders als Joënna.
    Daar blijf ik ook eten, en daarna nog even naar het ZKH.

Morgen "rust" dag, en dat is ook hard nodig voor Joënna. Ze is veel wakker, maar dan erg mopperig en "moeilijk publiek om te entertainer":D

Ondertussen contact gehad met de KA, daar ze zo hongerig lijkt. Ik wilden eerst even overleggen om misschien de medicatie te verhogen. Misschien heeft ze last van maagzuur (maar ik heb niet echt het idee dat het daar aan ligt, maar goed je weet maar nooit). Ik kan niet meer JBPM in de flessen bij de Forte doen, want dan krijgt ze het er echt niet meer uit. Ook sta ik verschillende keren per dag haar bed te verschonen ivm spugen. De wasmachine draait op volle toeren:D.
    Medicatie verhoogt, en mocht ik nou het idee hebben dat dit niet helpt, dan beginnen met bijvoeden. Hoogstwaarschijnlijk heeft ze dan honger (komt ook bijna iedere dag voor 5 flessen, terwijl dit er 4 waren).

@ Vriendlief: Welk filmpje hebben ze het over? Ben nieuwsgierig:D

@ Lindavnr: Uiteraard weer op jouw mannen gestemd.

@ Kussie: Hoe gaat het met de 4 flessen op een dag, en dat Stan zelf aangeeft wanneer hij honger heeft?
    Tuurlijk zijn we nieuwsgierig:D:D. Je kent ons toch8)

@ Alies: Leuke paarden heb je. Ik heb zelf ruim 16 jaar gereden, op een manege gewerkt, en 3 paarden gehad. De eerste laten inslapen, de 2de verkocht, en de 3de was een ijslander (5 ganger).
    Altijd sneu als je een paard moet laten inslapen:(.
    De eerste van mij heeft veel koliek gehad. De DA stond iedere maand wel op de stoep ivm koliek. Ook verschillende nachten bij haar stal geslapen daar ze waarschijnlijk de nacht niet zou doorkomen.

@ Barf: Voor je ticket: Gebruikersinstellingen - Handtekening wijzigen - en daar kan je de code plakken. Begint met Setti[/b]: Leuk zo'n Hello Kitty setje:D

@ Marye: Heerlijk zoals Florine en Pepijn aan het eten zijn. Lekker culinair en afwisselend.

8. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Mooie foto's gezien weer! Wat een gezonde kindjes hebben we allemaal, lekkere bolle toetjes!

Sabine, succes vanmiddag.

Kussie, 2 kinderen en aandacht verdelen gaat heel natuurlijk. Ik kan mijn zoon van bijna 3 uitleggen dat ik even met zijn zusje bezig ben - en als zij in de box ligt of in het wippertje, dan speel ik met hem en kijkt zij toe. Ik betrek mijn zoon ook bij alles (baby in badje doen, flesje geven, wandelwagen duwen.) Gaat heel goed hier, ze zijn gek op elkaar.

Gwen, lijkt inderdaad op honger bij Joënna. Ollie kreeg ook Forte (was een echte hongerlap) en al vroeg bijvoeding - dat bleek bij ons ook DE oplossing, sindsdien dronk hij weer normale hoeveelheden Forte en was hij langer tevreden.

Hoop dat het bij jullie ook snel weer in balans is.

9. Soda Pop

Ehm, misschien een heel stomme vraag, maar heb je geen voorkeur dan, qua kindje.. Ja misschien kijk ik teveel films, maar hoe vaak zie je wel niet dat het ene kindje toch ietwat word voorgetrokken of de "oogappel" is.. (ook bij ons in huis is dat het geval, doordat mijn broertje nooit problemen gaf, heb ik toch zwaar het idee dat ze hem veel liever hebben dan mij)

10. Soda Pop

Heej meid!! Pfoeh, dat zijn pittige tijden!! En ondanks dat vind ik dat je er de humor flink inhoud, hoe je het ook omschrijft; dat Joenna moelijk publiek is om te entertainen :D.. Ik hoop maar dat het helpt nu je de medicatie ietwat verhoogd hebt en misschien is ze inderdaad gewoon toe aan meer??
    Verder vind ik dat je een behoorlijk druk leventje hebt op moment, misschien is een rustdag voor mama wel net zo goed als voor Joenna!! ;)
    Heftig dat een vriend van jullie in het ziekenhuis ligt.. Ik hoop maar dat ernstige dingen kunnen worden uitgesloten en dat het uit eindelijk meevalt! "Fijn" dat hij toch is opgenomen, nu is hij in goede en veilige handen!!

Heel veel succes hoor met alles...

Ow en ik vind dat Stan het eigenlijk buiten verwachting goed doet op zijn 4 voedingen.. Slaapt door tot tien over zeven of kwart voor 8 en drinkt nu weer alle flessen leeg. Het papje geven is overigens wel een groot drama hier. Hij vertikt het echt om ook maar 1 hapje te nemen. Dwz, lipjes stijf op elkaar!! Ongelofelijk!! En als hij zijn mondje al los doet en ik wat naar binnen kan "worstelen" komt het er met dezelfde gang weer uit. Verder is hij er eergister zowat in gebleven.. Hij verslikte zich denk ik, en hij liep zowat paars aan, ik was helemaal van de kaart.. Heb dan ook besloten om er nog maar even mee te wachten, een andere lepel te ritselen en daarna de "pap" in nog dunnere vorm te gaan geven.. Dus haast meer als melk.. Misschien is dan de overgang naar met lepeltje eten minder groot...

Super lief dat je er naar vraagt! :)

11. Soda Pop

Oww juist!! Hihi, nou ik zie dat Gwen het al heeft uitgelegd, hopelijk lukt het je, want ik ben weer slecht in uitleggen.. :)

12. Soda Pop

@ Hier, gisteren echt een superrr dag gehad!!
    Wat heeft mijn ventje het toch weer goed gedaan!!
    Hij was erg moe toen ik wegging rond half 1 omdat hij al vanaf 10 uur ofzo wakker was.. Dus hij heeft een kwartiertje met oogjes open in de auto gezeten en wat om zich heen gekeken en daarna zowat de gehele rit geslapen!! :$ Ook bij mijn vriendin aangekomen herkende ik hem nie weer.. Zo rustig is hij de laatste weken niet geweest als ik op bezoek was met hem!! Echt een model kindje!! :):) Hij jengelde nie eens!! Snapte er nix van, maar heb er echt van genoten!! Hij lag lekker op een soort zak; een kleed wat je om het voedingskussen kan doen, zodat hij er als het ware tussen in kan liggen, in een kuiltje.. Dat ding voor d'r omheen wil ik oohoowk!! :D -want nu gebruik ik dat kussen nie eens-
    En mijn vriendin had een kinderwagen gekocht (ze is morgen 22 wk zwanger) en wilde die zo graag "testen" dus hop, Stan d'r in en zijn we lekker wezen wandelen in Fryslan!! Ik vond het wel grappig. Stan's eerste keer in Fryslan, was in ieder geval niet bij zijn papa!! :):)
    Nou jah, hij heeft daar dus de fles gehad (heb ik eigenlijk zo goed als nog nooit gedaan, hem elders de fles geven, maar OOK DAT deed hij super!! Dronk hem keurig leeg.. Het werkt wel dat ik gewoon langer wacht als 4 uurtjes... (dus tot dat hij zelf komt na die 4 uur, en anders na 4 1/2 uur omdat ik er nie meer tijd tussen wil laten)
    Daarna heb ik nog bij hun gegeten. Zo lief, ze gingen lasagne maken en ik mocht zo aanschuiven, normaal eet ik nie gauw bij anderen (veelste zenuwachtig voor) maar ging allemaal prima, Stan was rustig en ik heb gesmuld! :):D Helaas kreeg ik een mega migraine aanval, dus we zijn na het eten ook gauw richting huis gegaan.. En hoewel hij het eerste kwartier huilde en trappelde in de auto, (hij vocht weer tegen de slaap) is hij daarna ook de hele terugweg onder zeil geweest!! Ongelofelijk!!
    Onderweg had ik nog even gesmst met Martin en hij is nog even gekomen.. Ik had hem wel gezegd dat ik migraine had en dat ik zodra Stan op bed ging zelf ook ging, maar dat was allemaal prima, dus hij heeft me nog even geholpen met Stan bezig houden zodat ik het even rustig aan kon doen, want ow ow wat was ik slecht gisteravond!! :(

Stan is na de fles nog een poosje opgeweest en lag uiteindelijk rond 9 uur op bed... Dus toen ben ik ook gauw naar boven gegaan..
    Ik moest er nog 1x uit, omdat ik hem toch wel erg hoorde huilen, maar het arme ventje huilde in zijn slaap.. Ik denk verwerking van de dag.. Ben er even bij blijven staan.. Maar hij sliep toen weer rustig verder...
    En vanmorgen om kwart voor 8 was hij net een beetje aan het wakker worden toen ik hem kwam halen voor de fles!!
    Geweldig niet...

13. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Kussie: Ik vind de aandacht verdelen over allebei niet zo heel moeilijk. al zijn er dagen dat Pepijn voor gaat op Florine of andersom. Als ze bijv ziek zijn of de 1 heel huilerig en de ander niet. Dat is wel eens lastig. Ikzelf heb niet 1 die ik leuker vindt, Ze hebben allebei hun hele leuke kanten en natuurlijk ook minder leuke kanten. Echter merk ik helaas wel dat er wel andere mensen zijn met een voorkeur.
    Pepijn is heel amicaal, lacht naar iedereen en is bijna nooit huilerig als we ergens anders zijn. Dat bewaard hij altijd voor thuis. Florine kan er juist niet goed tegen als veel mensen meteen bovenop haar duiken of als ze al wat moe wordt en het is heel druk. Die zet het dan op gillen. En ik heb zo'n fantastisch leuke schoonmoeder die dan altijd zegt: "Oh tuurlijk , heb je die meid weer. Dat heeft ze van d'r moeder. En dan gaat ze naar Pepijn en zegt. Jij doet dat niet he, jij bent zo'n lachebek, net als je vader." Aaarghhh.... Dat is wel super irritant. En als we dan thuis komen en Pepijn gaat gillen om alles te verwerken, dan heb ik wel eens de neiging om haar op te bellen en te Zeggen luister maar, hij kan het nog veel beter hoor!

Oeps... Beetje lang verhaal :)

Gwenolyn: Ben benieuwd of het helpt de medicatie, al vind ik het ook wel erg als honger klinken. Hier gaat het door de bijvoeding ook beter met de reflux van Pepijn, zou dat komen doordat die voeding dikker is?

Barf: Balen he dat weer! Ik moet er straks wel op uit, moeten schoenen gaan kopen voor bij mijn broer z'n trouwpak....Maar heb eigenlijk helemaal geen zin..

14. Soda Pop

:$:$ Ohh, sorry dat ik het zeg, maar dat vind ik best wel heel erg fout van je schoonmoeder...
    Wat pijnlijk zeg!! En helemaal dat ze dan zegt dat Florine dat van haar moeder heeft!! Wat een k*t opmerking.. Misschien til je er zelf niet eens zo heel zwaar aan, sorry dan, maar ik vind dat echt niet kunnen!! Vooral als ze vervolgt met dat Pepijn net zo'n lachebek is als zijn vader!! :x
    Ik kan me wel voorstellen dat je de neiging hebt om haar te bellen als Pepijn zich thuis "af reageert"
    Ik vind het overigens fijn te lezen hoe jij het ervaart met 2 kids!! Dankjewel voor je "uitleg" Harstikke lief!!

15. sabinelovesven

sabinelovesven Actief lid

19 jan 2010
    303
    0
    0
    Thuiszorg
    Gieten
    yeahhh sievert kan al 6 seconden staan aan de tafel :)

16. Soda Pop

@ hier, en dan mijn soap...
    Zucht.. De "ellende" is ben ik bang nu ECHT begonnen met de vader...

Gister kreeg ik dus weer es een sms van hem.. Dat hij "mijn" schaap onder handen had gehad (ontwormd etc.) en hoe het ging met ons ventje.. Ik had het idee dat hij over "mijn" schaap begon om me weer voor zich te winnen, om me in te palmen...
    Heb hem netjes een sms terug gestuurd dat hij mijn meiske maar een dikke knuffel moest geven en dat Stan voor het eerst ver weg was geweest en het super had gedaan..

Toen kreeg ik een volgende sms, dat wanneer ik tijd had ik het moest zeggen want dan kwam hij weer langs...

En toen dacht ik; nu is het zover, dus ik smste hem, van "hoe gaan we het doen met de financien dan?"

En toen stuurde hij (natuurlijk) terug: dat weet ik nie

Toen heb ik gesmst dat ik dan niet weet wanneer HIJ komen kan...

Dus toen kreeg ik een sms terug met daarin; dus ik moet betalen om mijn zoon te zien, je zei toch dat je je prima red met z'n twee of met z'n DRIE!!

Owww wat was ik pissig!! Hij wil d'r weer onderuit komen!!
    Nou ik heb er niet op gereageerd en zolang hij niet overstag gaat om te gaan betalen voor ZIJN zoon, kan hij het vergeten en komt hij er bij mij NIET meer in!!
    OW ZO!!
    Ben helemaal klaar met die galbak!!
    Wat een vieze uutzuuker ist!!
    (weet even niet het NL woord)
    Hij gooit het weer op MIJ.. En denkt er gewoon niet eens aan dat het gaat om een bijdrage voor zijn ZOON, niet dat het geld voor MIJ is!! Owww wat haat ik die kerel!! Maar bij mij komt ie er niet mee weg, als die advocaten zo idioot zijn is 1 ding.. Maar ik trap d'r nie meer in!!

Hij kan me hoog, verdomde hoog de boom in!!

Zucht, wat een ellende ook!! :(

17. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    Heftig zeg! :( 20 is ook een mooie leeftijd. Onze haflinger is al weer 15 jaar. Hopelijk gaat hij nog wat jaartjes mee.

18. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    ben werken!

19. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0

haha hello kitty is een poes!!!

20. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    spannend ik duim voor een goede uitslag!

Deel Deze Pagina