Maart mama's 2010, deel 2 !!

Discussie in 'De mama's' gestart door Appel en Peer, 7 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Vriendlief; 1 flesje?? of bedoel je; als je een fles geeft? je geeft neem ik aan wel meer dan 1 fles per dag toch :p.

@ Kussie: uhhh naja als het koud is op de kamer kan je best gewoo neen laken en dekentje doen hoor..
    Hier liggen ze in slaapzak en lakentje erover, maar ik wilde vanavond of morgen toch ook een dekentje er over doen.
    Niet dubbel, gewoon maar 1 keer en de rest onder het matras. da's echt niet te warm hoor.

Een dekbed overtrek lijkt me ook geen kwaad kunnen ofzo hoor... maar goed, ik weet het ook niet, ze raden niet voor niks kleine lakens aan enzo? haha sorry hier heb je weinig aan, maar ik kan je niet zeggen dat het of veilig is, of juist niet...

2. vriendlief

vriendlief Fanatiek lid

25 apr 2009
    1.982
    0
    0
    toekomstig huismoeder
    zaanstreek/waterland
    kussie: hier ook dat probleem.... heb een pyama aan getrokken bij jan en een slaapzakje maar dan niet zo'n dikke! Ik doe dan als hij straks slaapt een klein wollen dekentje er over heen en hoop dat ie dan niet beweegt. Ben namelijk ook bang dat hij erin verstrikt raakt en dan geen adem meer krijgt..... ik zou het niet weten of een laken of overtrek ook goed is.
    Ik heb wel eens een laken geprobeerd maar Jan beweegt te veel en raakte in paniek omdat hij helemal verstrengeld is het laken lag.. overigens sliep hij nog niet toen ik het lakentje er al overheen had gedaan.... hmmm heb dus niet echt advies voor je sorry

3. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    3. Zorg voor veiligheid in wieg of bed.
    Een babybedje moet in Nederland aan bepaalde veiligheidseisen voldoen, onder meer voor wat betreft ventilatie (nooit een gesloten bak!) en afstand tussen de spijlen. Gebruik in wieg of bedje geen zacht materiaal. Geen zachte matras, geen kussens, geen hoofdbeschermer, geen dekbedje, geen plastic zeiltje - ze kunnen de ademhaling belemmeren.

Maak bij gebruik van een dekentje het bed zo op dat de baby met de voetjes zo goed als tegen het voeteneind ligt.
    Een passende trappelzak is beter. Dan blijft het hoofdje onbedekt.
    Voor een baby in een gewatteerde trappelzak is een deken overbodig. Bij een ongewatteerde is vaak een dunne deken nodig, maar maak ook dan laag op en gebruik de deken dwars over het voeteneind en stop hem rondom goed in.

Combineer nooit met een dekbed.

4. vriendlief

vriendlief Fanatiek lid

25 apr 2009
    1.982
    0
    0
    toekomstig huismoeder
    zaanstreek/waterland
    linda: Ik geef sochtends bv en dan daarna als tussendoor weer een bv of fruithap bij de volgende voeding een broodje met flesje dan als tussendoor een kopje thee met rijstewafel,soepstengel of iets dergelijks dan gewoon avondeten en dan als laatste voor het slapen gaan weer een bv. Haha vandaar dat ik maar 1 flesje geef!

5. vriendlief

vriendlief Fanatiek lid

25 apr 2009
    1.982
    0
    0
    toekomstig huismoeder
    zaanstreek/waterland
    ja maar als je kind heel veel beweegt en aan die deken trekt heb het niet veel nut hoor!bij mij althans niet

6. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

Ik heb een felux dekbedje, en dat mocht wel, omdat dat weet-ik-niet-precies-waarom wel ademend was.. Maar heb dat dekentje er nu dus niet in, omdat me dat nog te warm lijkt, dus alleen die overtrek nu.. Das eigenlijk een laken, maar dan van 2 laagjes, omdat normaal dus die deken er IN zit...

@ Eliesah, wat een super filmpje!! Wat is het toch mooi om je meisje zo te zien!! Vind echt geweldig!! :);)

@ Vriendlief, ja het gaat hard hier he!! :p

@ Linda, you go girl!! :D

@ Flesje geven, praat me er niet van, Stan is zooo slim!! Als hij de magnetron al hoort is het hem geloof ik al duidelijk dat het flesjes tijd is!! En zodra ik de voeding klaar maak word hij helemaal dol,(trappelen en slaan) en als het hem te lang duurt -en dat is al heel snel- gaat ie KEIHARD huilen!!!

@ hier, deze dame gaat zo op bed....

@ De soap.. Hmmm de gesprekken met de 2de jongen waarmee het zo klikte gingen op gegeven moment best diepgaand. EN nu heb ik spijt dat ik zoveel heb gezegd.. Want geloof dat ie nu hard op de loop is, of nou jah, aan de vaar!! ;):(:D
    Maar goed, daar heb ik weer van geleerd, en ik moet zeggen, ik heb nu ook ingezien dat ik al echt heel veel stappen vooruit heb gemaakt in vergelijking met een paar jaar geleden! Dus voor mij is het goed geweest om bepaalde dingen op "papier" (msn dus) uit te schrijven!!
    Ik zie wel of ik hem ooit nog weer spreek!

Liefs

7. nijnja

nijnja Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    Lisetje: lieve foto's! Vooral die in het zwembad is erg leuk.

Ano: super hoor, dat Neomi zich zo goed gedragen heeft. En die spierpijn... Ik verwachtte de eerste keer toen ik weer naar aikido ging ook enorme spierpijn, maar had nergens last van, en dat komt dan weer door het rondsjouwen met de kinderen! WIj jonge moeders hebben automatisch een goede conditie, he!

ELiesah: leuk filmpje. Moest vooral lachen om het moment dat ze zo'n beetje via haar mond opstaat, haha! Ze heeft wel een enorm goede spiercontrole voor haar leeftijd. Goed, hoor!

Hier: feestje was erg gezellig, maar het was leuker geweest met mooi weer. Maar ja, alles is leuker met mooi weer! Toon en Karel hebben zich super gedragen. Toon had op een gegeven moment net gedronken, maar was kennelijk wat afgeleid, want een paar minuten later wil hij aan het biertje van mijn man beginnen... Toch nog maar even de borst gegeven en ja, hij had nog dorst, haha!

8. nijnja

nijnja Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    ik hoop niet dat we door deze foto uit de ouderlijke macht worden ontzet...:p

9. Soda Pop

@ hier, nou ben net bij Stan wezen kijken en je geloof het niet, het laken had hij helemaal afgetrapt lag helemaal onderin het bedje en hij ligt prinsheerlijk te slapen...
    Nou heb het laken maar over het achterend van het bedje heen geslagen, als hij het koud gaat krijgen meld hij zich wel..
    Weet het anders ook nie..

10. vriendlief

vriendlief Fanatiek lid

25 apr 2009
    1.982
    0
    0
    toekomstig huismoeder
    zaanstreek/waterland
    nijnja: Is dat je man op de foto????

11. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    ohh leuk wat ie voor variatie krijgt! Rijstewafel mag dus ook al? En soepstengel.. en een broodje?? Echt gewoon een puntje? of bedoel je een boterham? en eet ie die gewoon helemaal op?
    Klinkt oo kwel komisch; een kopje thee, whahah. nu al ee ntheeleut ;)

12. vriendlief

vriendlief Fanatiek lid

25 apr 2009
    1.982
    0
    0
    toekomstig huismoeder
    zaanstreek/waterland
    hahaha ja broodje vind hij heerlijk hij krijgt dan ook gewoon een echte boterham Ik voer hem dan eerst het zachte en dan mag hij zelf de korstjes eten! Nou een kopje thee is een groot woord hoor haha het gaat in de fles en daar drinkt hij wat van Ja van het cb mag hij alles al hebben heb een rijstewafel nog niet geprobeerd maar de rest vind hij heerlijk. Eigenlijk eet hij al best met de pot mee

13. Soda Pop

Ja als de redactie het ziet, hahahaha!!! ;)
    Ik vind het een prachtfoto en je uitleg dat je maar gauw de borst bent gaan geven maakt een boel goed, whahaha!! :D:D
    Blij dat het een super feestje was, maar waren jullie onder elkaar of ook echt mensen uitgenodigd? En wat romantisch dat Karel de oorbellen had uitgezocht!! :) Ik hou d'r van!
    En indd balen van het weer!! Het is echt waardeloos de laatste tijd!! En met goed weer lijkt alles zoveel zonniger en mooier!
    Maar helaas!!

14. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Wel leuk zeg :)
    Kheb vandaag voor het eerst verse courgette gemaakt en gegeven! met rijstebloem ertussen en wat melkpoeder.
    Jesse vond het erg lekker. Daan helaas niet, haha. Die heeft met moeite 10 hapjes op en hield zn mondje stijf dicht, ahah.

Ook weer een hele voorraad fruit gemaakt voor de vriezer :).

Binnenkort keertje bloemkool geven vers :).
    Nog even en ze mogen weer wat meer omdat ze 6 maanden zijn.
    Vlees er bij enzo :) lijkt me wel lekker voor ze (hoop ik!)

Verder geef ik ze eigenlijk maar wienig tussen door.
    Bijna nooit een liga, (misschien 1 kwart stukje per week), geen brood, geen koekjes, geen broodje.

Eigenlijk maar gewoon 4 flessen en 1 hapje. (soms niet eens een hapje)

Naja, ze zijn dan ook nog geen 6 maanden maar kan me niet voorstellen dat ze al zoveel meer willen over 2 weken.
    Ach ik zie wle.

Ik heb laatste trouwens 3 flessen en 2 hapjes gegeven. 1 dag maar. Jeetje, wat bewerkelijk!
    Die 2 hapjes, keer 2, is 4 hapjes. pff.. ik vind een fles toch een stuk handiger hoor.. :)

15. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    ff snel over t slapen.
    ik zit met t zelfde hoor.

neomi heeft nu een broekje en truitje met lange mouwen aan.
    daarover heen een dun slaapzakje, en dan een lakentje en het dekentje enkel.
    wil r idd ook niet te warm neerleggen, maar ja te koud ook niet...

hebben jullie kin djes sochtends ook van die koude handen?Neomi d;r handjes zijn sochtends altijd steenkoud, die liggen natuurlijk stil buiten de deken.

nou ga nu snel naar bed

trusten meiden

16. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    yep ook hier steenkoude handjes!! En oortjes.
    Maar wel warm nekje, en dan ist goed...

17. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

hier ligt ze in dr pyamatje en ze ligt altijd ergens boven in in dr bed haha. leg ze wel onder een lakentje maar schopt ze zelf weg ;).

vannacht weer rond 2uur klaar wakker en om 5uur weer. snap je toch niks van, het ging zo goed!
    ach ja vanaaf vroeg naar bed en morgen weer uitslapen :)!

fijne dag allemaal, ik ga taleah naar t kdv brengen. moet dr eerst wakker maken, slaapt in de box. snap ik als je zo weinig slaapt hihi..

18. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    beverwijk we zouden naar de zwarte markt gaan maar steef was erg brak van zijn dartwedstrijd en was pas 04.00 thuis

eliesah zoo je meisje heeft goed geslapen

nijnja zo 5 jaar alweer leuk hoor hebben jullie een leuke dag gehad? die foto van in het gras is echt leuk

chantal werkse en ik hoop dat je t vol kan houden beterschap voor jullie beide

kussie haha hier een rigoreuze opmerking hihi: wat klint hij raar voor een 2e gesprek. t lijkt wel of hij je probeert in te pakken!! Lieverd luister ook naar je verstand!! als het nu al niet goed voelt moet je er ook geen energie meer insteken.

en jongen 2. tja wie heeft er niet iets uitgeprobeerd ik heb ook geblowd in mn puberteit. en als je gevoel goed is dan praat je toch nog ff met m verder. beter kan je t niet hebben toch een kerel 8 weken thuis en dan weer 8 weken moven om tot jezelf te komen (hihhi)

lisetje geweldig met die badcape!!! was die niet vreselijk te groot?? ik heb er ook 1 maar t is allemaal 1 maat. en wat is het toch een lekkerding

ano jeej zeg wat heeft ze t goed gedaan t slaapkoppie. daar mag je over opscheppen hoor.

slapen lisanne krijgt tussen 17.00 en 18.00 dr groentehapje en dan valt ze rond een uur of 19.00 in slaap tot 8 uur ofzo en dan rond 20.30 krijgt ze de laatste voeding en slaapt ze tot 6 uur

19. Soda Pop

Goeiemorgen!!
    Nou hier ook een kindje wat helemaal van slag is!!
    Om 5.25 (!!) lag hij huilend in zijn bedje, terwijl hij normaal rustig tot de fles van kwart voor acht/ acht uur slaapt.. Snapte er nix van.. Heb hem de fopper gegeven, even over het bolletje geaaid en toen ben ik weer op bed gegaan, maar 5 min. later huilde hij weer.. En toen heb ik gedaan wat ik van jullie ook regelmatig lees.. (maar zelf nog nooit heb gedaan)
    Heb hem bij me in bed genomen...
    Het duurde 20 min. (beetje kijken, beetje brabbelen) en meneertje sliep weer als een roos! En ik durfde me nie eens te bewegen.. Kortom, dit was weer een kort nachtje voor mij.. Hihi, kan maar beter niet gaan stappen, want ik weet nooit wat mijn ventje doet.. En ik ben toch echt mijn slaap wel nodig; ik was me toch duizelig vanmorgen!! Gewoon eng.. Pfff...
    Heb hem nu in de box liggen maar hij gaat zo weer in bed! Hij zit nu het weer te kijken van Helga van Leur, :D:D

@ Eliesah; werk ze vandaag!!! Wat is het toch apart heh, dat Taleah nu dan weer 2x wakker werd... :( Tis niet te filmen..
    Ennuh, alleen een pyama?? Hoeveel graden is het dan op Taleah d'r kamer?

@ Ano, moeilijk is het heh, met de warmte inschatten van die kleintjes... Misschien had Stan het vanmorgen wel gewoon koud.. Ik weet het waarachtig niet... Hier ook vaak kouwe handjes en/of kouwe voetjes, maar vaak zijn de voetjes wel klam (dus wel zweetvoetjes)
    Ik weet het ook nie altijd... Pffff...

Liefsss

20. Soda Pop

Hahaha, bedankt voor je rigoreuze mening :D:D
    Jammer dat jullie niet alsnog naar de zw. markt zijn geweest. Maar indd als je om 4 uur pas thuis komt dan wil je je nog wel es brak voelen de volgende dag hihi!!

Liefs

Deel Deze Pagina