@ Stroopie: Leuke foto's! Moet er wel stiekem om lachten. Nienke is druk bezig om haar zus te verkennen, word het niet gewaardeerd @ Kussie: Meid dat is even schrikken dat Stan zo te keer ging. Misschien moe, waardoor hij de prikkels niet kon "handelen"? Fijn dat Martin mee was. Is toch fijner om in zulke situaties met zijn tweeën te zijn ipv alleen. Het witte puntje zou ook een cyste kunnen zijn. Daar hebben ze geen last van, en verdwijnt zodra ze gaan wisselen. Het zou inderdaad ook aan de infacol kunnen liggen. Teveel lucht in zijn buikje, of misschien toch krampjes. Laat hij veel scheetjes als je hem infacol geeft? Het "leed wat omdraaien heet" is begonnen sinds gisteren kan ze zich omdraaien (van rug naar buik), en doet ze dit ook bewust. Eerst bij ons op bed (= lekker zacht) en daarna lukt het haar ook in de box. Ze vind het helemaal geweldig om op haar buikje te liggen, en heeft de grootste schik. Mama vond het gisteren overdag ook helemaal geweldig. 's avonds in bed bedacht ze dat dit ook in bed kan.............. Ze heeft weken lang op haar buik geslapen, en nu wil ze niet meer. Na anderhalf uur constant op haar buik draaien, en na een minuut of 10 beginnen te huilen, was ze zo moe dat ze toch maar besloot om op haar zij in slaap te vallen. Ook begint ze te ontdekken dat je verschillende geluidjes kan maken met je stem. Ze begint af en toe ook te gillen. Lach geluidje maken doet ze nog niet, maar haar "woorden schat" word steeds groter. Morgen weer naar het CB toe. Voorlopig de laatste prikken. Ben benieuwd hoe groot en zwaar ze nu is. Van de week ook even bij mijn vriendin langs die bevallen is. Even als cadeau de loopy links meenemen.
Komend weekend ben ik alleen. Mijn man gaat vrijdagochtend met een vriend van hem naar het truckstar festival, en komt zondagavond thuis. Wel is hij maandag vrij.
kussie: jeetje wat vervelend ik zou gewoon even naar de huisarts gaan hoor als je het niet vertrouwd het is wel raar dat Stan zo vaak huilt..... Ik geef nu qua fruithapjes om 5 uur 1 potje...... Maar mag je ook al groente geven dan dat je bijvoorbeeld sochtends 1 potje fruit geeft en dan rond 5 uur groenten...... Krijgt ie dan wel genoeg binnen met bv enz...? daar ben ik dan weer bang voor hoor. O en wat is BIOGARDE??? gewoon limonade??? Bambix is hier geen succes dat moet worden gemixt met bv(en dat wil ik niet wat dan moet ik kolven) of met flesvoeding en dat wil Jan niet want dat vertikt ie om te drinken...... word nog wat straks met het afbouwen :S
Mogge, Leuk al die spamfoto's. Vriendlief, fruit is een tussendoortje en moet niet gezien worden als een vervanging van de melk. Vandaar, dat ik die 's morgens geeft, tussen 2 voedingen in. Als ze dan iets groter zijn, dan wordt dat het fruitmomentje. De groentehap gaat straks wel de voeding vervangen. Als ze 6 maanden zijn, dan mogen ze ook pap (yoghurt ofzo) en dan heb je gelijk een volledige maaltijd en kom je uit op 3 flessen, waar ze van lieverlee naar toe gaan. Biogarde is een soort yoghurt, alleen wat dikker en romiger. En het groentepotje is ook voeding he, en als je daarna nog bv geeft als toetje, krijgt hij echt wel genoeg binnen. Gwen, leuk he, een draaiend kind. Bij de eerste keer, sta je er hard bij te juichen, maar als je voor de tigste keer weer terug moet draaien, dan is het minder leuk. En geniet nog van die leuke gilletjes. Als ze 3 zijn, vraag je tig keer of ze nu eindelijk stoppen met dat gegil.
Vriendlief: als ik fruit en groente geef dan geef ik s'ochtends (of op het kdv) een half potje fruit en s'avonds een half potje groente... Want om 2 potjes op een dag te geven tja dat lijkt me toch best veel! Hier: zo naar het CB ben benieuwd En Esmay staat als optie voor een commercial van VGZ maar dat wordt ze waarschijnlijk toch niet want het ging over een vrouw die niet zolang geleden bevallen zou zijn met een baby op de arm, nou onze Esmay ziet er niet meer uit als "pasgeboren" en aangezien ze toch al vrij groot uitvalt Zal ze het dus ook niet worden
hier heeft de oppas van de maandag voor de zoveelste keer afgezegt dus we hebben de knoop door gehakt en haar voorgoed afgezegt en dus gaat ze per 30 aug ook de maandag naar het kdv!!! ik baalde goed en ze hebben nu nog geen plaats op haar eigen groep waar ze de woe en vrijdag zit dus de maandag zit ze op een andere groep :x gister heeft lisanne 5x gepoept t waren wel iedere keer keuteltjes maar persen joh hahaha en dat gekreun erbij we hebben echt gelachen ik was allang blij dat t niet hard was!! kussie ik heb geen idee wat t is geweest misschien ook een doorkomend tandje ofzo? wat heeft martin t goed gedaan zeg. en kan begrijpen dat t vervelend was en je bijna moest huilen alies wat een mooie meid is melanie toch en zo lekker vrolijk en al haarklipjes in echt GEWELDIG driftig zoo lisanne kan soms zo driftig zijn dat ze ineens in je arm hapt of je spontaan knijpt hihi moet er wel om lachen nu t nog geen pijn doen en ze zich niet echt nog kan uiten en daarna lacht ze ook vaak eliesah wat fijn dat ze doorgeslapen heeft zeg vriendlief wow al mt 74 die groeit zeker goed dan!! hihi hier nog maat 62 barf leuk he dat ze alles willen wat papa en mama ook hebben hihi. en doperwten vind ze hier ook niet zo als ze de helft opheeft gaat ze huilen. hihi groente vaak van friso omdat die toch wat goedkoper is en de fruit maak ik zelf vers of anders van nestle van die plastic wegwerp kuipjes lisetje die foto's van sem zijn echt geweldig. kleintje wow wat een mooie canvas doek zeg stroopie haha de eerste aanvaring!!!! garnalenvingers haha ik viel bijna van de bank vant lachen hahahaa. en die foto is echt lief en ook al zulk lang haar
@ setti: wat vervelend dat de oppas elke keer afzegt. Hoe lossen jullie het nu elke keer op als ze afzegt? had je nog iemand achter de hand of is 1 van jullie nu thuis? Goed dat je de stap genomen hebt om haar af te zeggen. zo werkt het ook niet!
ik neem iedere x vrij. nu vandaag heb ik gelijk maar thuis ff de grote schoonmaak gehouden en nu alleen nog 3 wassen vouwen en dan ben ik al klaar. heb de hele ochtend gepoetst. ze kan tot en met november op de maandag terecht op de groep waar ze ook de woe en vrijdag is en de maandag vanaf december op een andere groep en staat ze op de wachtlijst voor op haar eigen groep
Setti: pfff wat een gedoe zeg :O Lekker dat ze zomaar ineens afzegt!!!! Groot gelijk dat jullie die eruit schoppen.... Hier: Esmay is bij het CB geweest ze is niet heel veel gegroeit maar ze kon ook niet altijd steeds zo hard groeien haha Ze is nu 65,5 cm en weegt 6774 gram, ik dacht echt dat ze al op de 7 kg zou zitten maar dat viel dus wel mee! Ze zit met lengte bijna op de bovenste lijn, gewicht ietsjes boven gemiddeld (maar ja goed in verhouding met haar lengte is dat dus wel goed) en haar hoofdje zit nog steeds op de boven lijn... Toen ze op de tafel gelegd werd bij de verpleegkundige dacht ze nou ik zal eens laten zien wat ik kan en hoppa ze draaide meteen om nou die verpleegkundige zat echt zo te kijken van :O en zei dat ze er wel snel mee is zeker omdat ze het al zonder moeite doet... Verder heeft ze nog prikjes gehad en dat was wel even hard krijsen maar daarna was ze wel weer gauw stil.... Nu hoeven we pas 13-09 weer terug :O pff duurt wel lang zeg! En misschien wonen we dan al wel ergens anders en gaan we dan naar een ander bureau....
Oh en in principe is het niet nodig tot de 6 maanden om zowel een fruit als een groente hapje te geven maar omdat Esmay op 4 flessen zit mag het wel! Nou ja op de manier hoe ik het deed (soms ook niet en dan is het b.v alleen fruit) dus een half potje fruit en een half potje groente, als ze meer wil strax dan zou het ook mogen maar in principe moet ik dit gewoon eventjes aanhouden en kan ik strax altijd nog kijken of ze eventueel iets meer moet krijgen...
ik doe ook (bijna elke dag, nog heel soms 5) 4 voedingen van 200 cc en 1 potje fruit of groenten tussen de middag. 's avonds een hapje ga ik pas doen vanaf een maand of 6 gok ik. ze hebben hier nu meestal voldoende aan, en anders dus een fles erbij.
Setti, waardeloze oppas zeg. Fijn dat er toch nog een plekje op het kdv is op maandag, zodat ze niet terug hoeft te komen. Kleintje, wat groeit Esmay lekker. Ze is idd snel met draaien. Trouwens, ik vind de kindjes hier allemaal snel gaan. Wanneer weet je, dat de verhuizing doorgaat?
Ik stond gisteren een vreugden dansje te maken zo leuk!!, alleen 's avonds toen ze pas na anderhalf uur sliep, vond ik het wel een stuk minder. Om 22.00 op bed, en tegen 23.30 sliep ze pas. Hahahahahaha, inderdaad, ook nu is het gillen leuk en aandoenlijk. Zometeen vraag je je af waar de stop knop zit, of waar je de batterijen uit kunt halen
Woow, ik hoop dat ik op iedereen kan reageren. Heb twee dagen niet gereageerd dus ga het proberen haha.. Kussie; wat vervelend dat Stan elke keer van die huilbuien heeft. Hoorde het al voorbij komen maar miss is naar de osteopaat iets? Miss dat je ha je daar ook wel naar door verwijst.. Wel lief van Martin dat hij je zo helpt. Ow ik wil ook naar die film !! Foto's; wauw wat een knappe kindjes zag ik voorbij komen !! En Melanie al met een speldje in en Nienke al een staartje wil ik ook doen haha.. Stroopie; hahaha garnalen vingers. Super!! Gwenolyn; joehoei wat super goed van Joenna dat ze kan rollen. Leuk he, alleen nu ze in bed kan draaien is het niet meer zo leuk. En na een tijdje is ze het buik liggen zat en blijf je ze omdraaien naar de rug maar na 2 sec is ze weer terug op dr buik. Aaarrghhh! Linda; Joehoei, super goed van Daan. Haha jouw mannen doen het lekker anders om . Van buik naar rug ipv rug naar buik. Ow de mosselen waren gelukig hoor, maar gadsiederrie wat vond ik het vies. Mn vriend heeft wel zitten smullen.. Bah alleen al die geur en hoe het eruit zag, ieuw. Eentje heb ik er geproefd maar die was weer snel mn mond uit hahaha.. Setti; was toch een familie lid die oppaste? Niet zo netjes zeg.. Wel fijn dat er plek is op het kdv al is het niet op dr eigen groep. Kleintje; netjes toch hoe Esmay groeit . Nog iets gehoord van de makelaar? Pff lijkt me erg spannend voor jullie.. Hier; Taleah slaapt voortaan erg moeilijk in. Vooral 's avonds is het drama. Gillen, krijsen pff niet normaal. Ze is dan gewoon bekaf maar wil op de 1 of andere manier niet toegeven. We blijven er nu maar bij zitten om haar een beetje rustig te krijgen. Als ze dan eenmaal in slaap is, slaapt ze ook vast. Gister om tien uur de laatste pap fles op, was een beetje vroeg maar goed. En vanochtend heeft ze pas om 8uur de eerste weer op . En zelfs die fles had ze nog 80 van over.. Ze was om half 5 even wakker geworden omdat ze op dr buik gedraaid was en werd toen pas tegen 8 uur wakker. Was erg lekker hahaha.. Al was ik natuurlijk wel paar keer wakker geworden. Zit er gewoon in bij mij, kan er niet aan wennen aangezien ze miss vannacht wel weer paar keer wakker zal worden. Maar nu hebben we dus een ander schema vandaag, is wel fijner denk ik. En komen we miss op 4 flessen uit als ze bij die laatste door blijft slapen. Maar ja we zien wel, ga er nu weer vandoor want Taleah is wakker aan het worden. Heeft bijna heel de ochtend geslapen haha. En mama een grote schoonmaak gehouden.
whahaha ik denk niet dat de mosselen gelukkig waren in die pan Maar jammer dat je het niks vond. Ze stinken idd, en ik lust ze ook alleen met kerriesaus, niet met andere sausjes en zonder al helemaal niet. fijn dat je vriend ze lekker vond sja, ze liggen hier veel te graag op de rug, dus draaien van rug naar buik duurt volgens mij nog wel ff.. ze doen echt nog totaal geen poging hiertoe.. nog niet eens naar hun zij. lastig dat taleah zo moeilijk in slaap komt voor de nacht. ze heeft wel lang doorgeslapen zeg! super! .