Maart mama's 2010, deel 2 !!

Discussie in 'De mama's' gestart door Appel en Peer, 7 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijnja

nijnja Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    hallo dames,

even een snel berichtje vanuit Spanje. Ik heb hier bij mijn ouders wel internet, maar da computer staat op het kamertje waar Karel slaapt, dus ik heb niet veel internet gelegenheid!
    Zondag gaan we weer naar huis en dan ga ik kijken of ik terug kan lezen!
    Ik heb in ieder geval de 21ste augustus vrij geregeld, dus ik ben erbij!
    Toon heeft de laatste week echt een enorme stap gezet: is heel gericht aan het pakken, alleen maar aan het lachen en hij wil niets liever dan staan.
    Vanavond gaan mijn man en ik samen uit eten en hij rijdt, dus ik kan lekker een mojito drinken, nu al zin in! Ik zal het wel bij een of twee laten, anders val ik om denk ik, heb al zo lang niet meer gedronken... Ik heb hier weer een goed voorraadje afgekolfde melk opgebouwd en die moet natuurlijk toch weggegooid na zondag, dus ik maak er nu maar even gebruik van.

Nou tot volgende week, dan reageer ik weer op jullie!

2. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Chantal: Gefeliciteerd. leuk, ben heel benieuwd hoe de pilot gaat lopen.

@ Kussie: Hier was de 2de keer ook nog erg heftig. Maandverband was niet aan te slepen.
    Misschien eens "verdiepen" in Rust, Ritme, Regelmaat. Ik weet dat het niet leuk is om de hele dat thuis te zitten, of maar 1 uitstapje te hebben. De muren komen dan op je af, maar wel een happy en rustig kind = happy mama:D:D
    Wat goed dat alles wat je aan hebt gegeven, je HA bevestig. Zie je wel dat je moedergevoelens kloppen!!

Hier ook begonnen met 6 schepjes JBPM door de fles. Let inderdaad goed op de speen, dat hij wel alles kan opdrinken. Even regelmatig schudden tussendoor, anders is de onderste gedeelte mega dik.
    Kop op meid, gaat hartstikke goed!! Met JBPM is het de eerste weken echt uitvogelen hoeveel je op een flesje moet gebruiken. Dan denk je het gevonden te hebben, gaat het een tijdje goed, en dan kun je weer overnieuw beginnen.
    Sommige kindjes kunnen er ook op regeren door of een beetje verstopt te raken, buikkrampjes of spuitluiers te hebben. Joënna heeft het laatste ruim 2 weken gehad. Daarna werd haar ontlasting weer normaal.
    Kan natuurlijk ook heel goed zijn dat je niks merkt.

@ Barf: Hoe blij kun je zijn met een overvolle poepluier:D. Gelukkig is het opgelost.

@ Kleintje: Nog wat gehoord van 1 van de huizen?

@ Boomer: Leuk dat Fenna ook kan draaien!! Snelle dame.
    Zou kunnen. Alles wat jij eet/drinkt krijgt Fenna ook binnen. Ik denk dat als jij wat onder de leden hebt, dit ook van invloed op je Bv heeft.

@ Vriendlief: ik heb destijds van mijn kraamzorg begrepen, dat hoe ouder de baby's worden, ze van BV minder gaan poepen, omdat ze bijna alles gebruiken. Ze kunnen dan inderdaad dagen achter elkaar niet poepen.

@ Nijnja: Nog een hele fijne vakantie! Geniet van je Mojito's:D

@ Spugen: Zo te lezen zijn er meer baby's die aan het spugen zijn. Joënna geeft ook regelmatig terug. Gelukkig genoeg rompers.
    Lijkt wel met de warmte steeds meer te worden.

3. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Het lijkt erop dat Joënna echt niet lekker is van haar prikjes. Vanochtend een beetje koorts (38,7) en erg jengelig. Toch maar even een zetpil gegeven. Had ik gisteravond ook gedaan, want ze had me een kolen waar je U tegen zei.

Vandaag heeft ze 5 spuitluiers gehad, en heel erg aan het hoesten. Heb nog neusspray staan en babydampo.
    Volgens mijn schoonmoeder (past op woensdag op) was ze echt niet in haar hum vandaag.
    Ga haar zo maar wakker maken, kijken hoe het met mijn meisje is. Anders nog een zetpil erin, en lekker een extra flesje vandaag).

4. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    aahh beterschap voor haar zeg! hopen dat ze snel wat opknapt

5. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    lisanne heeft niet echt rode poep gehad van de bietjes t was wat donkerder met iets een rode vloed maar meer ook niet

6. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    heyy

nijnja fijn dat jullie het zo naar de zin hebben, lekker hoolr, geniet van jullie vrije avondje!

ongesteld:ben het toevallig ook gister geworden na 14weken!!!tis ook behoorlijk veel, bah zeg..heb het iig niet gemist hahaha

gwenolyn, he wat naar dat je meisje zich niet lekker voeld, die rotprikjes toch ook!nou hopelijk is d ekoorts nu wat minder en is ze snelweer in d'r hum!

germini:vraag me idd ook af hoe het met haar en Kai is, dacht er gister nog aan

nou ik heb de ringen ook hoor, ze vind ze volgens mij wel leuk:

meeting:is het nou idd 21 aug, want hoor dat verschillende mensen al vrij hebben genomen...misschien eens even wat definitef afspreken..

7. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Kussie; wat lief dat je het vraagt :). Het gaat érg goed met oprekken! We zitten al op 11 mm, en hij hoeft maar op 12 te zitten voor de komende operatie. Er moet wel 6 weken tussen de vorige en deze operatie zitten dus het wordt sowieso Augustus, maar grote kans dat het september wordt ivm vakantiesv an de artsen.
    Maar het gaat dus goed! Volgende week hebben we een afspraak in Rotterdam omdat waarschijnlijk daar de operatie plaats gaat vinden. Dit omdat in Augustus in Nijmegen geen artsen beschikbaar zijn (Zitten met een tijdelijk tekort aan artsen tot september), en als het September wordt, willen we liever zelf naar Rotterdam omdat daar dan de chirurg gaat werken die de vorige 2 operaties ook heeft gedaan.
    Tis een stuk verder voor ons, maar ja, dat hebben we er wel voor over! En de nacontroles kunnen dan wel gewoon plaatsvinden in Nijmegen.

Wat betreft de fysio: wat fijn dat ze zo tevreden is over Stan!!! Super!

En nu wil ik meer horen over martin en hoe het gaat en wat je www inhield!!!!!!!! :D

8. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Even gauw (weinig tijd om alles door te lezen)

Wij hebben een huis :D of nou ja we hadden er eigenlijk 2 haha! (we mochten ze allebei hebben ) maar uiteindelijk zijn we voor het huis via de woningbouw gegaan, wel ietsjes kleiner maar de tuin is dan wel weer mega groot! En daar kunnen we altijd nog een stuk serre of iets aan bouwen...
    Volgende week krijg ik misschien al de sleutel *moet ik even over bellen morgen* en dan kan het geklus beginnen en 1 september willen we echt over zijn!

Ik las trouwens nog vluchtig iets over een meeting de 21ste, de 21ste kon ik zowiezo al niet maar goed ik kan nu de hele maand augustus niet zou pas vanaf September weer kunnen....
    Maar als er mensen vrij hebben gevraagd tja dan hoef je voor mij niet een andere datum te zoeken! Al had ik het wel leuk gevonden als ik mee zou kunnen, maar ja dat is dan niet anders...

9. Franny

Franny Actief lid

24 sep 2009
    291
    0
    0
    Pfff... ff heel vluchtig bijgelezen, dus waarschijnlijk de helft al weer vergeten....

@Eliesah: echt schattige foto's, wat een mooi meisje hebben jullie. Ik zal ze eens aan onze Jens laten zien... ;)

@Linda: fijn dat je wat aan de fysio hebt. Ik vind de dingen die ze doet en de tips die ze geeft ook erg fijn!

@Boomer: toen ik nog borstvoeding gaf heeft Jens ook een tijdje groene poep gehad. En dan ook vaker poepen dan normaal. Bij mij was het toen, omdat ik letterlijk en figuurlijk overstroomde! Jens kreeg TE veel melk en dat kreeg hij niet verwerkt.

@hier: van de week eigenlijk te veel dingen gepland. Dus ik merk inderdaad ook een onrustige Jens hier. Toch maar weer eens de 3 R-en in acht gaan houden! ;) En de buren zijn weer heerlijk aan het klussen, dus dat werkt ook niet echt mee... :(

10. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ben maar gewoon ergens tussen gevallen hoor :p

Setti: Pfff 3 flessen nog maar? :O Bij mij op het CB zeiden ze dat je normaal gesproken bij de 6 maanden pas over gaat naar 4 flessen (uitzonderingen nagelaten) en jij zit er al op 3? Wow! Maar goed als ze goed groeit en ze niet meer nodig heeft tja waarom niet? jij als moeder zal het beste weten wat ze nodig heeft...

Boomer: haha ook toevallig dat je eerst zegt dat ze niet draait en dan ineens wel :p

Kruipen: Esmay "kruipt" ook door de kamer, nou ja op buik dan of op rug haha zo schattig om te zien :p

ChantaL: oh fijn zeg thuis werken :)

Alies: haha leuk :)

Groente en fruit: Soms doe ik een half potje fruit en een half potje groente maaar soms ook een heel potje fruit op een dag, net hoe het gaat! maar nooit meer dan 1 potje op een dag.... (al zou ze dat best willen)

HIer: Pfff Esmay is al 2 dagen aan het jengelen, ik dacht dat het misschien kwam door de prikjes maar dat zou nu toch over moeten zijn? (heeft ze maandag gehad) is er nu weer een sprongetje rond deze week?
    Ook heeft ze net zichzelf 2 x op de buik gedraaid en meteen weer terug, dat deed ze wel vaker maar nog nooit 2 x achter elkaar :p dus misschien heeft ze het nu door?

11. Maria0

Maria0 Bekend lid

9 sep 2007
    623
    0
    0
    Kraamzorg
    Enschede
    Ja we hebben in de tussentijd heel veel meegemaakt
    we zijn verhuist en we zijn getrouwd op 28 mei
    het was echt allemaal druk druk maar een geweldige dag hebben we gehad
    Zal even wat leuke foto neer zetten van ons trouwen

Liefs Maria

12. Maria0

Maria0 Bekend lid

9 sep 2007
    623
    0
    0
    Kraamzorg
    Enschede
  13. Maria0

Maria0 Bekend lid

9 sep 2007
    623
    0
    0
    Kraamzorg
    Enschede
  14. Maria0

Maria0 Bekend lid

9 sep 2007
    623
    0
    0
    Kraamzorg
    Enschede
  15. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Maria: Gefeliciteerd!! Wat een schitterende dag zo te zien.

Gisteravond nog even bij mijn vriendin geweest. Die heeft vandaag haar hond in laten slapen, en ik wilden nog even afscheid nemen (moeder van Turbo).
    Rij ik terug, denk ik Joënna goed vast te hebben zitten, en ze ligt me toch een partij te rommelen. Kijk ik naast me ligt ze zo te slapen:
    Schaam me dood :) Volgende keer 3x nakijken.

16. Floor85

Floor85 Fanatiek lid

26 jul 2009
    1.679
    0
    36
    Vrouw
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Heej meiden
    Druk aan het meelezen vanaf de camping (via mn mobiel) hihi¤
    Wat leuk om te lezen dat het zo goed gaat met de kleintjes en hun ouders, wat gaat het snel he?!

Maria, gefeliciteerd ziet er super uit :D Mijn zusje is ook 28 mei getrouwd eb het was inderdaad een schitterende dag.

Groene poep, Robine krijgt ook nog steeds volledige bv en heeft sinds deze week ook hele groene poep en weer 4x perdag! Eerst 5 dagen niks... Maarja met bv mag alles ;)

Alies| heerlijk he dat kroelen op bed s morgens. Vind dat echt een van de leukste momenten van de dag!

Robine 'kruipt' inmiddels en is heeeeel gefrustreerd als dat niet lukt hihi. Dan komt haar kontje helemaal boven haar hoofd uit maar gaan de armen niet mee.

Over een maand weer aan het werk na 8 maanden thuis, gaat raaaaar zijn, ook al heb ik er ook wel zin in!

Ik heb heel veel zin in de ZP meeting ennnn daarvoor als we allebei terug zijn, lekker wandelen met Marye en de kids!
    Ik ben zo blij dat ik zoveel lieve meiden heb leren kennen *knuffel*!

Minder leuk nieuws is dat Bart al 6 weken in de ziektewet thuiszit :( Gelukkig kan hij zich er iondertussen| na veel frustratie, bij neerleggen. En genieten we ook wel van de enorm veel tijd die we nu met z'n 3tjes kunnen doorbrengen.
    Heel veel liefs voor iedereen en in't bijzonder voor Boba (zag je www op hyves). Ik herken het helaas wel een beetje| ik besef nu pas dat Robine er bijna niet was geweest (ivm het loslaten vd placenta).
    Engengeng maar gelukkig doen onze kleintjes het super meid!!
    Dikke knuffel!
    Laar

17. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    Het is idd 1 van de leukste momenten van de dag. Het begint op het moment dat ik haar slaapkamer binnen kom en zij daar relaxt ligt met een armpje langs haar gezicht en het handje boven haar hoofd en van de andere hand heeft ze haar duimpje in de mond. Ze ziet me en begroet me met een big smile. Mijn moederhart smelt en je moet wel een big smile terug geven. :D
    Dan neem ik haar mee naar ons bed en dan kan ze zo lekker gezellig doen. :)

18. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Het is trouwens nu wel weer aan het zakken bij dr en 'toevallig' heb ik ook minder last van mijn buik! Dus er zal toch een verband zijn denk ik.

19. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Het kan ook van die drie lepeltjes fruithapje komen van vorige week misschien dan? Dat die darmpjes aan het wennen zijn ofzo? Nou ja, ik denk dat ik het er gewoon maar bij laat zitten. Volgens mij is het toch niet erg ofzo.

Het kan sowieso alle kleuren hebben, alleen bij groen is het schijnbaar wel iets weer.... Ja, ik heb het ook niet uitgevonden :)

20. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    wat een leuk stel zijn jullie zeg!!! jullie zien er mooi uit

Deel Deze Pagina