Maart mama's 2010, deel 2 !!

Discussie in 'De mama's' gestart door Appel en Peer, 7 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Wouw wat is er een hoop gekletst:$

@ Elieah; Ik zou haar niet wakker houden. Hier merk ik hoe moeier ze is, hoe slechter ze slaapt.
    heb je 's nachts lampen aan? Praat je veel tegen haar?

Bij ons op het KDV houden ze het eerste jaar het ritme van de baby aan, daarna gaan ze mee in het ritme van het KDV.

En is je tuin onkruid vrij?:D

Hier gaat de eerste fles er als een speer in. Ik merk dat ze er dan ook echt behoeften aan heeft. Ik geef ook 's ochtens een papfles ipv 's avonds.
    Als ze 4 flessen krijgt is de laatste 210+7 en de eerste een papfles. De andere 3 flessen 180+6

Is de nacht een beetje redelijk gegaan?

@ Lindavnr: Ik kon gisteren niks bij de honden ontdekken. Ze hebben beiden kort haar (rottweilers), maar Freggel wel veel onder vacht. Turbo gelukkig niks.
    Ik mag ze ook altijd van de honden afhalen. Jorgen vind het ook zo ranzig. Dan heb ik een beker met een sopje klaar staan, en dan door het toilet heen spoelen.
    Ze hebben niet gelopen waar teken zitten, en ook niet langs de slootkant lopen struinen.

@ Hanneke25: Welkom. Leuk dat je ook hier komt kletsen!!
    Wat lijken Aukje en Mats op elkaar. Je kunt echt zien dat het broer en zus zijn.

Joënna is een paar dagen na haar eerste prikjes 's nachts naar haar eigen kamer gegaan.
    Overdag sliep ze al op haar eigen kamer.
    Ik kon zelf niet meer slapen van haar geluidjes:), en had mijn rust hard zat nodig.

Hier krijgt ze KV (enfamile AR voor spugers). Met iets van anderhalve maand van BV overgestapt op KV. Ze was ze vreselijk onrustig, en er komt KMA voor in de familie (mijn zusje had het). Na een aantal weken bleek het onrustige door de reflux te komen.

Alleen met papfles begonnen. Hapjes wil ik ook pas met 6 maanden mee beginnen. Stik zelf van de allergieën en astma.
    Als ik zie hoe snel het nu al gaat.......... Met hapjes is ze dan helemaal zo groot.:). Nog een maandje, dan is het zover. Als het goed is kan ze dan ook iets beter zitten, en kunnen we ook al stukjes geven, zodat ze zelf kan afhappen.

Leuke serie badfoto's!!

@ Boomer: Fijn dat ze normale ontlasting heeft gehad op de KV.
    Typisch dat ze dat wel drinkt bij je schoonmoeder, en de gekolfde BV niet.

Ben ook gaan douchen, en heb Jorgen voor de zekerheid ook nog even alles na laten kijken:D

Succes vandaag met de prikjes. Gelukkig zijn ze er dan voorlopig even vanaf.

Wat een leuke foto's!! Net een modelletje op de eerste foto:D. Als ze haar zo ziet lachen zou je niet zeggen dat je er zo vreselijk je best op moet doen:D

Hier heeft ze op haar linker ooglid een ooievaarsbeet, en daar heeft ze er een hoop van op haar achterhoofdje.
    Die op haar ooglid is niet echt opvallend meer, tenzij ze moe is, of gaat huilen. Dan zie je hem heel goed. Schijnt in de loop van de jaren redelijk weg te trekken.

@ Anoniempjuh: Achteraf gezien inderdaad niet nodig geweest. Schijnt vanzelf weer weg te gaan. Ik begon het een beetje zat te worden (en haar haren beginnen ook te groeien op haar achterhoofd), en ach....... heb de natuur een handje geholpen:p

Leuk vestje gekregen!! Heerlijk even uit eten geweest in alle rust.

@ Kussie: Fijn dat het goed gaat met JBPM! Hou het omhoog komen wel in de gaten dat hij er geen last van gaat krijgen.
    Ruikt hij verder niet "zuur" of zo? Leg je hem na een voeding neer, of blijft hij nog even rechtop?

Vervelend dat Stan iedere keer zo overstuur is:(
    Ga je iedere dag met hem op pad, of heb je als je een dag lang op pad bent geweest, daarna wel 1 of 2 "rust" dagen?
    Hoe gaat het slapen overdag? Heb je al een soort van ritme?
    Ik probeer iets te bedenken meid (weet hoe je je voelt), maar zou het zo even 1,2,3 ook niet weten.

Fijn dat het met Willem toch nog een redelijk gesprek is geweest. Beetje erg jammer van het SMS'je erna:x

2. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Joënna is zich zo leuk aan het ontwikkelen. Ze begint ook dingen door te geven in haar handje. Pakt ze het met haar ene handje vast, en geeft het dan door in haar andere handje Verliefd

Wel begint het een steeds groter drama te worden om haar Zantac te geven. Man o man wat is ze sterkt. Heb haar op het aanrecht in de houtgreep, anders krijg ik het niet meer voor elkaar.
    Ook het spugen word nu de temperaturen weer koeler zijn, alleen maar erger. Ga maar weer meer JBPM door de flessen doen.

Gisteren had ze echt een "ik vind niks leuk" dag, en helaas was papa amper thuis (trainen, slapen en dan gaan werken), dus kon haar ook niet even uit handen geven.
    Ben om 19.00 uur met haar gaan douchen, fles wat voller gegeven, en daarna naar bed.
    Ook hier was ze het niet mee eens. om 20.30 sliep ze pas, en ben ik ook heerlijk mijn bed in gekropen.
    Vanochtend om 07.00 uur wakker en weer helemaal vrolijk!

Slapen overdag: Is op het ogenblik heel wisselt. 's ochtens slaapt ze meestal wel goed, maar daarna amper meer, en is ook goed aan haar humeur te merken. Ook geen hazeslaapjes of iets dergelijks. Alleen bij mij in mijn armen wil ze nog wel slapen, maar verder niet.
    Tegen 19.30 krijgt ze de laatste fles en gaat dan ook meteen naar bed. Meestal ligt ze dan nog even te kletsen, en valt dan in slaap.

Nu ook, ligt ze een klein uurtje op bed, en is weer klaar wakker. Normaal sliep ze door tot de volgende fles.

3. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Hee meisjes! Ik leef ook nog! Elke keer probeer ik weer actief mee te schrijven maar het is wel erg moeilijk (lees druk) hiero! Nu zijn ze lekker alle3 een dagje naar het kdv. Eigenlijk moet ik nog even kijken wat we gaan trakteren... volgende week vrijdag vieren de dames hun verjaardag op het kdv.

4. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Iemand misschien nog tips mbt de fles geven?
    Het word een steeds groter drama:(. Zeker als ze een dag niet in haar hum is).
    Net 3 kwartier krijsend over een fles gedaan. Er hoeft maar 1 minuscuul klontje te zitten (die ze normaal door de speen heen zuigt) en ze gaat volledig over de fles. Ik heb een fase 3 speen, alleen met een papspeen wil ze drinken. Probleem is dat dan binnen 5 minuten de fles leeg is, dus het alsnog krijsen is.

Net maar een volledige forte voeding fles gegeven (met 5 schepjes JBPM), want ze kwam binnen de 3 uur, en niet stil te krijgen.

Misschien een paar regel dagjes? Gisteren en zaterdag deed ze dit ook al, terwijl ze anders makkelijk 4 uur tussen laat zitten.

5. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Pfff ik heb gewoon geen tijd om te lezen en te reageren enz :(
    Zag nog wel een nieuwe maart mama: welkom :)

Sorry dat ik verder niet reageer hoor maar het is gewoon druk met klussen enz!
    Gister een hoop geschilderd (plafonds) en hele dag bezig geweest!
    Zometeen ga ik weer terug naar Etten-leur en vanavond komt daar iemand kijken naar het huis of hij het wil huren of niet! We hopen het en dat hij alles over wilt nemen dat zou ideaal zijn....

Esmay zit nog steeds onder de waterpokken, gelukkig niet zo heel erg maar ze zitten er wel :(
    Ze mag ook alleen maar naar het KDV als ze ingedroogd zijn, dus ik denk dat ik haar voor de zekerheid morgen thuis laat!
    Ik zou trouwens een maand via de thuiszorg gaan werken zoals ik het had verteld want ze hadden het erg druk dus ik wilde ze wel een maand ontlasten! Maar ik moet morgen beginnen en ik heb nog steeds niks gehoord! Ja van de planner die zei dat ze me zoveel mogelijk heeft uitgepland (terwijl ik gewoon op de dinsdag woensdag en vrijdag zou werken!!!) ik ben nu dus een beetje pissig en ik ben dus echt niet van plan om alleen te komen werken wanneer hun het uitkomt en als ze niemand anders hebben want dan zoeken ze het maar mooi uit!!
    Uitzendbureau heeft namelijk nog steeds genoeg dagen open staan dan werk ik daar wel voor! Want ik ben geen gekje die maar op komt draven als ze me nodig hebben en verder niet!

6. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Kleintje: Hoe is het met jullie huisje? Heb je al een plekje op het KDV?

7. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Sorry effe ego!!

Net naar het CB geweest en ze hebben toch weer dat hartruisje opgemerkt. Vorige keer hadden ze het erover dat het aan het warme weer zou liggen, maar die vlieger gaat nu natuurlijk niet op. Dus moet ik toch effe naar de HA en misschien echo enzo. De reden daarvoor is dat het de eerste twee keer niet opgemerkt is en nu wel!

Ik kreeg het erg benauwd en nu staan ook de tranen me in mijn ogen, ben echt bang!! Ook al komt dit vaak voor zeggen ze, ik maak me nog steeds zorgen!

De HA had geen plek meer, maar gelukkig kon ik er toch nog tussen gewurmd worden om 10 voor 5 vanmiddag!

Het gewicht en lengte was verder goed, iets minder gestegen dan de normale lijn, maar verder geen probleem. Nu si ze 65 cm en weegt 6500 gram exact.

Pffff... k reageer later op jullie, ga eerst effe koffie zetten en proberen rustig te worden.:(

8. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Boomer: Oh, meid, dat is even schrikken. Hele dikke knuffel!! Probeer je niet gek te maken tot je bij de HA bent geweest. Ga niet googelen of iets dergelijks.
    Sterkte vanmiddag bij de HA.

Mooie lengte en gewicht!! Hoe ging het met de prikjes?

9. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38

Hmmm, waarom geven jullie dat niet in de fles??
    of drinkt ze haar flessen soms niet leeg?
    wij geven het elke ochtend en avond in de papfles, en drinkt ie tot de laatste druppel op :).
    En volgens de artsen mag dat ook gewoon!

10. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    je toch boomer, dat is schrikken! :( Fijn dat je bij de HA terecht kunt.
    Idd, ga niet op internet zoeken maar wacht de HA af..daaar lees je altijd alleen de dramakanten van iets, en dat maakt je vaak onnodig onzeker.

Dikke knuffel!

11. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Jawel, ze drinkt alles op.
    Ik had van mijn KA begrepen dat dit niet mocht, omdat de Zantac beter zijn werk zou doen als het apart word gegeven, en dan even 10 minuten wachten met de fles.
    Hmmm, ga het gewoon proberen. Kijken of ik andere reactie bemerk als ik het in de fles geef.
    Thanks!!

12. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Ohw, ook maf! :( weer zulke verschillende adviezen. Vind ik al tijd zo vervelend!
    Naja.

Meiden, kan er al gestemd worden op jullie blije baby;s??

Zo ja, geef die linken maar door :D:D

13. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Bedankt Linda en Gwen, ik heb juist wel gegoogled ;) en juist gerustgesteld daardoor. Schijnbaar valt het echt wel mee. Maar laten we het maar goed onderzoeken en zeker weten!

14. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    wahahah, oke, keer goede verhalen op internet dus :)
    Nou, gelukkig dan maar, haha.

Meiden, de blije baby site doet het...dus kom maar door met die links!!

Mijn wedstrijd kan je pas 24 uur na je vorige stem weer opnieuw stemmen, dus geen idee wanneer jullie gestemd hebben, maar je mag het weer doen vandaag :D hihi.

De link staat in mijn handtekening :)

15. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    ohw...met het aanvragen va neen stemcode gaat het alweer mis merk ik..zucht! wat een gedoe, dat ze die wedstrijd eens goed organiseren van blije babys

16. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    eliesah en heeft t gewerkt gisteraaf met taleah wakker houden heeft ze beter geslapen?

hanneke wat een mooie collage van aukje zeg!!!

kussie geeft niet meid en zoals ik al eerder zei jammer dat ik niet in de buurt woon anders nam ik m ff een avondje! :D.

kruitvatdoos ik was vandaag bij de kruitvat ff sokken halen voor lisanne en bij de kassa vroeg zo'n vrouwtje of ik de baby en mama doos wilde hebben ja natuurlijk wil ik dat ik heel brutaal
    : mijn vriendin is 2 weken geleden bevallen mag ik er voor haar ook een meenemen? ja dat mag zegt ze!~!!!:D:D:D haha nu heb ik 2 dozen staan en ik had er al een gehad. hihi vind ik echt leuk en ja ik geef er echt een aan mn vriendin

marye nou die spinazie met ei heeft ze niet gehad omdat ze de dag ervoor al bietjes had gehad. linda attendeerde me erop dat ze niet meer dan 2x per week nitraat volle voeding mogen. dus ze heeft gister gewoon de fles gehad, en ik kijk niet echt naar wat ze mag maar naar wat ze lust hihi. en ik probeer gewoon veel.

boomer zow wat een naar nieuws zeg gelukkig dat je vandaag nog bij de ha terecht kan en dat hij je door kan verwijzen ik hoop dat t verder niets bijzonders is

kleintje en nog wat van het kdv gehoord??? wat vervelend dat ze niets laten weten zeg van de thuiszorg. lukt t allemaal met t klussen?

17. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    @Kussie; ooooh wat kl*te zeg van gister!Ik begrijp best dat je die gedachte had hoor, van die eenkennigheid bij zijn vader. Goed dat Martin je kwam ophalen alleen jammer dat je niet even relaxed je kipnuggets kon opeten. Logisch dat je dan helemaal in de stress schiet, begrijpelijk.
    Wel gewoon blijven doen hoor, naar buiten gaan met Stan! Maar dan bijvoorbeeld 1 x per dag ofzo?

@Hanneke; wat heb je dat mooi omschreven zeg! En at fijn dat het toch zo opgelost is jullie nu zo kunnen genieten. Gelukkig heeft Fenna die huilbuien niet, maar ik kan het me echt wel enigszin voorstellen. En dat taboe, tja, dat ken ik wel ja. De eerste maand was ik ook echt niet zo enorm gelukkig hoor. Ik wordt nu pas echt zo intens gelukkig met haar en het wordt steeds meer!

@Kussie; Ken je het boek 'Easy-baby'-methode? Dat boek heb ik een tijdje terug voor een paar euro gekocht in de uitverkoop en dit is echt een fijn boek! Je wordt er een relaxedte moeder door en laat je inzien dat het moederschap gewoon chill kan zijn en niet zo gestressed als iedereeen zegt. Anders kan ik hem wel voor je meenemen naar Utrecht?

@Eliesah; hopelijk is de nacht goed verlopen!! FEnna heeft ook een ooievaarsbeet in dr nekje. Maar een aardbeienvlek is toch wel 'viezer'. Die komt namelijk een cm omhoog en ziet er een beetje eng uit! Mar trekt inderdaad weg binnen 2 jaar als het goed is.

@Hanneke; mooie zwArt-wit fotoos zeg

@Kussie; wanneer staat die afspraak in het ziekenhuis voor Stan? In augustus toch?

@Marije; aah Florine dus ook! Hier is tie zo groot als een 2 euro munt, maar nog niet kleiner geworden. Ik vind het zo'n eng ding! Succes bij het kdv!

@Ano; zoals kussie al vroeg, hoe gaat het met niet-roken??

@Gwen; sorry meid, ik heb helaas geen tips voor je. Hopelijk de andere mama's wel! De prikjes gingen trouwens goed, was ik door dat ruisje eigenlijk alweer vergeten :$

@Setti; hihi bofkont met je twee dozen haha

18. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    boomer das schrikken zeg!maar het hoeft natuurlijk niks ernstigs te zijn.
    maar kan me voorstellen als je het hoord dat je schrikt hoor!nou maar even je ha bezoek straks afwachten.

gwen leuk he al die ontwikkelingen van je kindje te zien.maar idd wat worden ze sterk he, hier nog zo 1!hopelijk werkt de tip van linda over de zantac!

kussie haha nee joh foto van dat vestje is niet nodig, zo bijzonder ishet niet hoor.hoe gaat het nu met stan?ik heb zo echt geen tip voor je, maar misschien idd een osteopaat?wat precies het verschil is weet ik niet, maar weet wel dat n chiropractor ook kraakt enzo, en dat doet een osteopaat bijvoorbeeld niet.

zo ik geniet weer lekker van me vrije dag, zo nog ff de stad in, tis overal sale nu!
    neomi is op t moment erg druk met zelf willen zitten, echt vermoeiend, want als ze op schoot ligt voor de fles komt ze aan 1 stuk met d'r hoofd en bovenlichaam omhoog, en dan niet 1 keer, nee aan 1 stuk door!
    zie net dat ik volgende week donderdag om 10.55 bij t cb moet zijn, en om 12.00bij de fisio, dan gaan ze d'r hoofdje op meten, druk ochtendje dus!

Liefs

19. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ setti: ik dacht dat ze die nietm eer hadden? Stond toen op die site van hun?

wel leuk zeg! :D

20. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik ook, het is toch hetzelfde medicijn? Dan zou je zeggen dat het advies om de medicatie te geven ook bij iedereen hetzelfde zou moeten zijn:(

Blijste baby: Joënna

Gelukkig dat je erdoor gerust gesteld bent!

Inderdaad erg vermoeiend. Hier wil ze ook heel graag zitten. Alles wat binnen handbereik is grijpt ze aan om te gaan zitten. Zelfs aan de speeltjes in d'r box trekt ze zich aan op:(

Inderdaad druk ochtendje. Heb je wel het idee dat je baat hebt bij de fysio voor haar hoofdje?

@ Marye: Hoe geef jij de Zantac?

Deel Deze Pagina