Maart mama's 2010, deel 3 !!

Discussie in 'De mama's' gestart door Lisil, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. seanli31

seanli31 Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.213
    0
    0
    Brabant
    t is vast een wonderkind ;)

2. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    heb eens rond zitten neuzen op internet en ik zie dat er wel meer kinderen zijn die met 6 maanden een woordje zeggen...
    maar goed dat is dan nog niet dat ze echt bewust weten wat ze zeggen... maar dat gebeurd vaak ook pas bij 10 maanden ofzo...
    Esmay zegt woef tegen de hond maar soms ook zomaar als de hond er niet is.. hetzelfde met opa dat zegt ze vaker als hij er niet is dan wel... dus ook nog niet echt gericht..
    het is ook niet dat ik me verbeeld want mijn vriend en ouders horen het ook... en dat ze een woordje zeggen wil niet zeggen dat het een wonder is, het gebeurd dus wel vaker ;)

3. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    hey meiden

zo ben ik ook weer eens.
    lief dat er een aantal aan me dachten....

eliesah, fijn dat alles weer goed was!!!flinke meid is het al zeg!maar jeetje van 6 naar 3 flessen?is dat niet heel veel verschiol zo in 1 keer?
    fijn dat de nachten weer wat beter gaan, hopelijk kan dat laatste flesje er ook snel af!

setti wauwie leuk zeg, je eerste jurk passen, spannend!!!!!fijn dat het allemaal weer goed was met lisannen op het cb.
    min 500cc melk dus?Neomi krijgt 3flessen 210/7 dus dat zit wel goed!hahaha zelf in de kast zitten rommelen, was vast een grappig gezicht!

lynette heb volgens mij ook gene bericht van jou gehad, zal zo even kijken.
    maar ook al ziekjes dus?he balen zeg, t heerst wel behoorlijk he?hopelijk heeft de ha iets voor je kunnen doen!!

lisette leuke foto's zeg op je hyves!!ziet eruit als ene heel leuk uitje van moeder en zoon haha.en sem dus ook al een tandje?wauwie, hoop babies ineens met tandjes hier!

linda nog lekker van de vakantie aan het genieten?zijn je schoonouders vandaag weer weggegaan of niet?en jou kanjes krijgen dus ook al allebei tandjes?

kussie fijn dat het zo goed ging met willem!!gaat wel aardig de betere kant op he?das wel fijn voor Stan!maar zijn ouders zeiden verder dus niks tegen jou of stan?maar waarom niet dan?jij hebt toch niks fout gedaan?en voel je je inmiddels al wel weer wat beter?nee ik rook nog steeds niet haha, en das ook niet meer de bedoeling!!

4. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ SuperB: Heerlijk om een poetshulp te hebben!! Hahahahaha, ik snap soms ook niet waar de troep vandaan komt.

@ Eliesah: Oohhh meid ik hoop zo dat dit de oplossing is. Dat Taleah "gewoon" honger heeft omdat ze zoveel energie verbruikt.
    Ik zou de middagfles gewoon 180+6 aanbieden. Kijken wat ze zelf drinkt. Op deze manier kan ze zelf bepalen waar ze behoeften aan heeft 3 of 4 flessen.

Ons schema als ze niet naar het KDV gaat is als volgt.
    * 07.30 - 08.00 : Ochtendfles 180+6 met 2 scheppen bambix (anders krijgt ze het niet uit de fles)
    * rond 10.00 : 200 gr fruit
    * 11.30 - 12.30 boterham met thee. Ik bied ook nog een fles aan 180+6. Soms gaat hij leeg, maar meestal een paar slokjes of niks
    * 15.00 - 16.00 : Fles 180+6 met een soepstengel, crackotje
    * 17.00 - 18.00 : 200 gr avondeten, soms met toetje. Ook bied ik thee aan
    * 19.00 - 19.30 : Fles 180+ 6 en dan naar bed.

De avond zit vrij dicht op elkaar, maar ik merk dat ze dan ook echt honger heeft. Rekken is een groot drama, dus daar ga ik niet aan beginnen.

Van brood kokhalst ze iedere dag nog. Meestal doet ze dit als ze het te snel probeert door te slikken, of hamstert:D
    Ook merk ik dat hoe verser het brood is, hoe moeilijker het is om weg te krijgen.
    Ik snij het brood niet (wat een gepriegel), maar scheur er gewoon stukjes vanaf. Anders zou je ook kunnen proberen een beetje te soppen in melk.

@ Setti: Wat leuk dat je trouwjurken gaat passen:D:D. Gaat steeds meer vorm krijgen.

@ Sabine: Stoer dat Sievert zijn eerste woordje heeft gezegd!!

@ Kleintje: Jeetje echt snel dat ze al dingen kan benoemen.
    Beterschap meid!! Als het nog niet gaat, zou ik nog niet gaan werken. Eerst opknappen!
    Leuke foto's van Esmay. Lekker ondernemend dametje!

@ Lynette: Ook jij beterschap!! Heeft de HA je medicatie aangepast? Niet fijn als je het ervan aan het je maag krijgt.

5. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Wat lief dat jullie aan Turbo denken!!
    De nacht is goed gegaan. Hij heeft heerlijk in zijn bench liggen te slapen. Wel de verwarming even wat hoger gezet, zodat hij lekker warm bleef.
    Vandaag is hij behoorlijk vrolijk! Wel loopt hij een beetje wijdbeens, maar ik heb het idee dat hij weinig pijn heeft (hij heeft wel pijnstillers).

6. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    lief dat je aan me denkt zeg ;) sollicitatie vertel ik zo wel. BV afbouwen gaat sinds enkele dagen goed. Eindelijk! Ik word niet meer wakker van de stuwing en overdag zijn die twee dames ook al gewend geraakt. :p Ik geef nu nog om 7/11/19.30 uur BV en vanaf volgende week alleen 7 en 19.30 uur

Misschien heb je wel gelijk met die ostaopaat. Als het nu nog niet geholpen heeft, tja, wanneer wel dan...
    Honger lijkt me ook een meer logische reden. Ze groeit wel erg goed, dus echt te kort komt ze nou ook niet.

Ik geef Fenna nog alleen een korstje. Het CB zei hier dat ze eerst korstjes moest leren eten. Maar die eet ze nog niet, proeft het en tuft het uit. En alles zit onder. Morgen ga ik ook een boterhammetje proberen. Met smeerkaas denk ik. Dat kokhalsen komt doordat ze het niet kent, is een logische reactie op vast voedsel. Gewoon doorzetten.

7. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    @Setti; oooh spannend, trouwjurken passen! Is altijd mijn droom geweest. Maar ik ben zwanger in een mooie rok getrouwd. Ook leuk.

@Woordjes; haha nou hier nog geen woordjes hoor. ik vind het wel prima zo! :) Maar ze zegt wel 'jajajaja' heel vaak

@Kleintje; heb effe gemist waar je last van hebt, sorry. Alsnog beterschap en hopelijk kan je morgen werken. Mooi hondenzitje, erg sjiek! Hier ligt tie gewoon op de bank.

@lynette; jij ook beterschap vrouwke. Het is niet makkelijk allemaal zeg.

8. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Vandaag tweede gesprek gehad en ik mag maandag al beginnen als ik wil! Echt gaaf natuurlijk, alleen willen ze me niet het salaris geven wat ik aangegeven heb. Dus moet ik het morgen laten weten. Ik ga er op fulltime basis 150 euro op achteruit, en dat kunnen we eigenlijk niet lijden. Zeker als manlief ook 32 uur gaat werken. Dus moet ik dat morgen maar aangeven en hopen dat ze toch meegaan in mijn salariswens.

Alleen maandag beginnen al ! Aargggh. ik had stiekum nog op een tweetal weekjes met fenna gehoopt :) maar waarschijnlijk ben ik dan te verwend hahaha.

Dus de kogel is nog niet door de kerk, maar hopen dat ze akkoord gaan en dan wel!

9. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

@ Kleintje, als ik de reacties van de andere mama's zo lees hoef je je geen zorgen te maken meid!!
    En anders laat je de beelden toch even aan het CB of huisarts zien?
    Ik herken het niet..
    Stan is op (nu) op een andere manier druk, dat kan natuurlijk zo weer veranderen, maar tot nu toe doet hij dit niet...

@ Gwen, het moet toch een fijn gevoel zijn dat de Turbo zo blij was je te zien! Maar och, alleen al hoe je het schrijft dat hij
    over die drempel schoof! AJJJ!! Dat moet toch wel pijn gedaan hebben!! Maar hij was vast nog verdoofd!
    Hoe gaat het nu met het beestje?
    En hoe is het nu met Jorgen? Waren jullie nou weer naar de huisarts geweest?

@ Chantal, thanks voor de check! Das jammer zeg dat Robine het niet is geworden!!
    Vond het zo'n mooie foto!!

@ Setti, superrr spannend en leuk en gaaffff dat je jurken gaat passen!! Je kan zeker geen foto's maken en ons blijmaken met een paar piccy's?
    Lijkt me zo leuk om te zien!!
    Maar dat mag geloof ik ook nie heh? Foto's maken in een bruidswinkel?

@ Eliesah, goh de nacht zowaar al iets langer gehad! En je nieuwe schema klinkt goed toch? Ik geloof dat Setti het al zei; dat je de laatste fles wat later geeft, zodat ze dan wel de nacht helemaal door gaat slapen?

@ Superb, het gaat goed met Stan hoor:) Lief dat je het vraagt. Hij is wel wat vaker sneller aangebrand.. (dat ie van die driftaanvallen heeft zeg maar) maar verder gaat het prima!
    En we hebben nog 3 drukke dagen te gaan, dus dat beloofd wat... Dat word wederom een weekend zonder plannen!! :)
    Ennuh, dat zooitje waar jij het over hebt!! GOD wat herkenbaar!! :):) Hier netzo!! Ik begrijp er werkelijk nix van hoe ik het presteer er elke keer weer zo'n chaos van te maken!! ::$:(

@ Kleintje, zoals ik ook al zei op hyves. Je kan het beter nu goed uitzieken!! Het heerst hoor! Jij kan er nix aan doen dat je ziek bent! En als je elke keer maar door doet, zal het blijven sluimeren!!
    En die foto's van Esmay vind ik geweldig!! Wat is het toch een boefje!! Ze weet geloof ik al heel goed wat ze wil en niet wil!! :D

@ Setti, jammer dat je er geen foto van had! Had het graag willen zien, Lisanne op de kop in de kast!! :D

@ Lynette, heel veel beterschap meid, alsof je die stomme griep d'r nog bij kan gebruiken zeg!! BAH!!

@ hier, weet nie meer wie het zei, dat waterijs beter is, maar dat was ik voor het "gemak" even "vergeten" ;):D
    Ben vanmorgen half stoned naar het werk gegaan. Had paracetamol met codeine gehad.. En daar word ik dus knap duf van!! :D Maar mijn koppijn was wel tijdelijk over! Voel me nog nie fit, dus ga zo het bedje weer in!!

Liefss

10. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Vandaag heeft ze voor de eerste keer uit een rietjes beker gedronken. Dit ging goed, tot ik iets te enthousiast mee hielp en ze zich goed verslikten. Beetje jammer, maar goed, morgen proberen we het gewoon weer:D.

Tuitbeker blijft ze helemaal niks van snappen. Ze vind het leuk om vast te houden en naar haar mond te brengen, maar snapt niet hoe ze eruit moet drinken. Ik heb er 1 met een harde tuit en 1 met een zachte tuit. Met de zachte tuit stopt ze nog wel in haar mond, en soms neemt ze een slokje. De met de harde tuit speelt ze alleen mee.
    Verder heb ik een Difrax oefenbeker en dit gaat eigenlijk nog het beste. De ene keer drinkt ze een paar slokjes en de andere keer speelt ze met haar tong in het vocht:D:D. Erg leuk om te zien!! Dit doen we altijd samen op schoot met een handdoek omgeknoopt. Anders word het wel een hele grote knoeiboel.

11. Soda Pop

@ Boomer, spannendd!!
    K duim voor je dat ze overstag gaan!!
    Ow en fijn dat het afbouwen nu toch beter gaat en je lichaam het in de gaten lijkt te krijgen!! :)

@ hier, vanavond word tijdens de bestuursvergadering besproken of ik mag blijven op mijn werk! Ik hoop het zo!!
    Vind erg spannend!!

12. Soda Pop

@ Ano, haha, ze hebben mij nooit gemogen!!
    Vanaf de eerste keer dat ik daar kwam zijn de sneren niet van de lucht geweest.
    Dat ik dik ben, ondankbaar ben, lui ben, altijd maar ziek ben, dat ik het niet in mijn hoofd moest halen om te trouwen met Willem, want zei zou absoluut niet op de bruiloft komen. Als we het over kids hadden dan flipte ze gelijk en zei ze dat ik toch altijd maar op bed lig en dat Willem er dan voor moet zorgen, en dat dat niet kon, want hij moet werken... En daar komt bij; kinderen gaan toch alleen maar dood (!!?? zo zei ze)
    Ow en tegen Willems zus heeft ze eens gezegd dat ik een k*twijf ben...

Weet jij het? Wat ik haar heb aangedaan?
    Ik weet het niet!!

Dus ik laat het maar voor wat het is!!
    Vind het meer dan schandalig dat ze zich zo gedraagd!

Liefs

13. Soda Pop

@ Gwen, ik wil van de week ook es proberen of Stan uit de tuutebeker wil drinken.. Maar wat is een "oefenbeker" dan?

14. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    gwen fijn dat het zo goed gaat met turbo.
    Hij zal er misschien best nog wat last van hebben, maar das denk ik ook wel logisch!!
    leuke foto's trouwens van Joenna!

boomer ja heb je de 2e sollicitatie gehad?spanennddd, word vast wel even wennen als je straks weer moet werken, maar tis ook wel lekker hoor, even niet te hoeven zorgen!

hier:Nou hier nog geen woordjes hoor hahah, alleen een hoop gebrabbel in haar taal.;)
    Wel word ze steeds eenkenniger.
    Het ligt een beetje aan de bui, en of ze net wakker is, maar tis nu regelmatig brullen als iemand anders d'r vast heeft, en zodra ik r pak is ze direct stil!
    ergens is het natuurlijk best wel lief om te zien:) , maar makkelijk is anders.
    Soms heeft ze t zelfs met papa, dan gaat ze zitten jengelen en als ik r pak is ze stil, en als hij r dan weer pakt jengelen, en dan zit ze heel druk om zich heen te kijken of iki wel in de buurt blijf en o wee als ze me niet ziet, nou dan is er paniek in de tent hoor!!!

verder was ze vanmiddag erg jengelig, echt nikis was goed, wilde niet slapen niet op schoot niks.
    heb r uiteindelijk al om 17.30 de laatste fles gegeven :$, kon t echt niet langer meer rekken, om 18.15 lag ze al te slapen, hoop dat dat niet te vroeg is...nou we zullen het zien....

ow en hier nog steeds geen tandje te zien!!!wel 4 poepluiers per dag, al een week of 3, en nu dus ook al jengelig, maar gene tand te bekennen haha.

...wacht geduldig af...

15. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Boomer: Jeetje dat is ook al snel dat je aan de slag kan. Kan me heel goed voorstellen dat dit nu in 1x wel heel erg snel gaat.

@ Kussie: Jorgen heeft morgen een afspraak bij de sportfysio. Ben heel benieuwd wat ze gaan doen. Waarschijnlijk oefeningen doen en deze ook thuis doen.
    Hahahaha zie je al helemaal stoned op het werk zitten. Ach beter dit, dan knallende koppijn.
    Met Turbo gaat het vandaag hartstikke goed. Je zou niet zeggen dat hij gisteren is geopereerd. Wel heeft hij pijnstillers en loopt een beetje wijdbeens:D:D

16. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Als je op de link klikt zie het het. Dat is een plastic beker met een neus uitsparing en een brede rand. Die kan makkelijk tegen de mond aangehouden worden, en als je voorzichtig mee schenkt, knoei je haast niet. Door de neus uitsparing zit de rand niet tegen de neus aan.

17. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ik heb hier een Nuby drinkbeker en Fenna drinkt er best goed uit, ze kan hem zelf vasthouden. Maar meestal maar met 1 hand. Het is een zachte tuit. Ik ben er best tevree over.

@kussie; Oooh ook spannend voor jou zeg!! Ik zal voor je duimen meid.

18. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Gwenolyn: Wat goed zeg uit een rietjes beker :) Zijn daar dan ook speciale bekers voor? Ik doe nu namelijk een gewone beker en dan een rietje erin maar Esmay is soms best lomp en slaat het dan ineens uit mijn hand ofzo!
    En zo'n oefenbeker ziet er cool uit :) Hoef ik hier alleen nog niet te proberen want ik denk dat de sap dan alle kanten uit vliegt!

Kussie: Ja het is echt een boefje :p En paracetamol met codëine daar kan je idd suf van worden :O ik heb codeïne tabletten gekregen en die moet ik echt pas innemen als ik naar bed ga want anders gaat het niet goed haha!
    Ik ga voor je duimen dat je mag blijven!

Boomer: hopelijk doen ze er toch nog iets bij op bij je salaris! Ik duim voor je...

19. Soda Pop

@ Kleintje en Gwen, Hihi, ik zat ook werkelijk te zweven op kantoor!! :$ Doe ik ook maar nie weer!! :D Gelukkig viel het in de auto wel mee!!!

@ Gwen, och wat dom, ik dacht nog, goh, das ja paars, nooit aan gedacht dat het een LINK was :D:D Maar heb die dingen indd wel es gezien!! Ook maar es aanschaffen dus :D
    Kleine baby's worden groot!! *Zwijmul*
    Ik moet er steeds aan denken als Stan strax gaat stappen.. Ik weet, dat duurt nog wel even, maar toch!! Oww wat lijkt me dat toch mooi!!

Liefs

20. Soda Pop

En nu ben ik al weer bijna een uur online, haha, ik ga nu echt mijn nestje opzoeken!!

Liefss

Deel Deze Pagina