Maart mama's 2010, deel 3 !!

Discussie in 'De mama's' gestart door Lisil, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Lindavnr: Zeker weten een tandje hoor. Hier ook altijd duidelijk aan de wangen te zien dat er 1 of meer op komst zijn :)

Setti: Jeetje zeg, wel fijn dat Steef je zo steunt. Maar wel jammer dat het allemaal zo moet gaan.

Eliesah: Ja natuurlijk is het super lief van ze, maar had gewoon jou, lindavnr, gwenolyn en natuurlijk alle anderen wel eens willen zien...:)

2. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    OKé ik heb maar een paar pagina's terug gelezen sorry....

Darcy: leuke foto :) lieve meid en wat een lang haar zeg :)

Setti: ben benieuwd wat Lisanne van de kerstboom vind :)

Superb: Beterschap met je mannetje! En wat een grote vent zeg :D

Gwenolyn: ahh tandjes :( Ja daar kunnen ze flink last van hebben...
    Hier heeft ze volgens mij weinig last ervan, behalve ontzettend stinkende dunne poepluiers! En duurt het erggg lang voordat ze verder door komen....

Eliesah: haha gelukkig dan dat ze lag te slapen :p Ik hou daar ook niet zo van van die bemoeiallen ;)

Kussie: ahhh wat balen van je hoofdpijn zeg :( Sterkte!

Lindavnr: balen dat je kerstpakket een beetje tegen viel.....

Setti; wat ene gedoe om je vrijgezellenfeest zeg! pfff kan me voorstellen dat je er geen zin meer in hebt....
    Leuk pakket heb je gehad trouwens :)

En wat enorm balen dat Lisanne aan de puffers moet zeg :( Beterschap!
    Wel een erg leuke foto van je meisje!

Boomer: fijn dat het goed gaat met Fenna! En ze nergens meer last van heeft....

Marye: balen dat je niet bij de meeting kunt zijn :( jammer!!

Lindavnr: fijn dat je mannen weer goed slapen!

Floor: leuk een tandje :) Heeft hij er veel last van ?

Lindavnr: kan goed een tandje zijn... Beterschap!

3. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Hier: het ging beter, Maandagavond nog de kerstboom opgezet en gewoon gegeten etc gister weer gewoon gewerkt al voelde ik me nog niet helemaal super....
    Maar vanmorgen weer hondsberoerd.. Overgeven etc. Heb het werk opgebeld en me ziek gemeld... Esmay is wel lekker naar de kinderopvang, al ging dat ook niet van harte... Pfff er is 1 leidster en als die er is moet Esmay altijd zo hard krijsen als ik haar aan haar geef (ik probeer het te vermijden door haar aan een ander te geven maar dat kon vandaag niet ) zo zielig! en het is alleen bij haar vind het vreemd... (zie ook mijn topic bij kinderopvang )

Verder vind Esmay de kerstboom helemaal geweldig! In het loopstoeltje doe ik haar niet meer zoveel anders hupt ze naar de kerstboom en hangt in de lampjes haha! Ook als ze op haar buik ligt aan de andere kant van de kamer gaat ze er gewoon naartoe en vind ik haar regelmatig onder de kerstboom die ze dan aan het bekijken is!

Verder adviseerde het CB maandag dat we eens een dagje konden proberen of ze aan het einde van de middag nog wat melk wilde en dan de fles s'avonds wat minderen (ik vond namelijk dat ze misschien teveel achter elkaar kreeg ) nou dat was dus GEEN goed idee!!
    Om 23.00 werd ze al huilend wakker... Toen maar gewoon weer een kleine fles gegeven en mevrouw was weer tevreden... We doen het dus nu maar gewoon zoals we het al gewend waren en dat gaat goed!

4. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

Heyyy meiden!!

@ Pampers (de poll op het nieuwe forum) Haha, ik liep te pochen over de aldi luiers, nou ik had het nog niet getypt offf...
    Haha, gisteravond had mijn mannetje toch een luier!! Nouww gewoon wonderlijk!! :$:$ Echt, hij zat er helemaal onder! De luier zat van voor tot achter onder de poep En zijn romper en pyama broekje zaten ook katsie onder de drek!! :$ Het arme ventje!! Tis dat het al zo laat was,(het was vlak voor de papfles) dus heb hem zo schoongepoetst en alles schoon aangedaan, en vanmorgen is hij lekker in bad geweest...
    Dus ik vermoed dat ook hier weer een tandje onderweg is, lang geleden dat het zo dun was.. Hij had namelijk vanmorgen nog een redelijke dunne en daarna weer een uhhh, hihi, hoe zeg ik dat nou netjes.. Een drolletje! ;):D:D:D Dus wel 2 tot 3 luiers op een dag! Is toch best een boel!
    EN ook hier vaak 1 rode wang! Dus Linda, jep, dat kan wel degelijk met een tandje te maken hebben!!

@ Kerstpakket, hier geen idee of ik er uberhaupt een krijg!! :( Mag het wel hopen, want ik vind het altijd zoo leuk ;), heb vorig jaar nix gehad (was toen al thuis om die bekkeninstabiliteit) En ach, ik heb dat jaar d'r voor een pakket gehad, nou sorry, maar heb alles weggegooid, het was zo'n merk je weet wel, net zoiets als max havelaar, maar dan anders.. Echt de thee was niet te pruimen en de chocolade en koekjes leken wel, nou jah, ik hou het netjes! :D Vond dat dus echt geen leuk pakket, ook al weet ik dat het om de "Gedachte" draait, die viel gewoon ECHT ECHT tegen!! En geloof me, ik ben al blij te maken met een fluitende vogel.. Dus dan zegt het echt wel wat! :)

@ Setti, ik heb gewoon met je te doen meid!! Dit verpest verdorie alle voorpret zo voor jullie trouwen!! Wat een gek*t!!
    Harstikke lief dat Steef zo op zijn strepen stond en het voor jou op nam... :)
    Laat die schoonzus van hem alles maar afbellen en af zeggen.. En gewoon d'r mee ophouden.. En dan denk ik dat als jij je vriendin spreekt en het met haar bespreekt, zij spontaan het oppakt en iets superrrss voor je gaat regelen!! Dit mag zo toch niet!! Verdorie! Ik ben d'r zelf gewoon nie blij van! Ik gun het je zo!

Ennuh Lisanne aan het pufje, net wat Gwen al zegt, dat spul werkt als een tierelier hoor! Ik heb het ook altijd achter de hand. En ik ga ook nauwelijks zonder op pad.. Zo'n veilig idee vind ik het als ik dat ding bij me heb (ook ventolin) Het werkt echt, dus ik hoop dat Lisanne's gehoest snel afneemt nu!!

Ps. Zo es een vraagje :) Heet Steef ook echt Steef, of is het een afkorting van Stefan ofzo! :) Vroeg ik me zo af... :);)

5. Soda Pop

@ Darcy, Ik vind de foto ook zooo lief van Megan!! Wat is ze een mooi meisje! En wat zit ze al goed! Komt ze al zelf overeind, of had je haar zelf neergezet voor de foto?

@ Kleintje, verdorie, je zit ook wel in het hoekje zeg, dat je nu steeds aan de beurt bent!!
    Heel veel beterschap!!

En ik vind het toch vreemd hoor dat Esmay moeite heeft met 1 leidster... Ik weet niet... Kan me voorstellen dat je je er niet lekker bij voelt, maar jah, wat kan je er aan doen!! :(

@ Superb, ik heb wel een post weer van je gelezen, maar zag niet staan of het vandaag beter gaat met Morris oortje(s)?
    Vond het wel een goed idee van Gwen(?) om toch de arts te bellen en al AB voor te schrijven.. Want vliegen met oorpijn!! Kan me voorstellen dat je daar tegen op ziet! En niet met een ziek kindje in het vliegtuig te willen zitten!!
    Heb je nog gesmuld gister van de lekkere dingen die je zou kopen?
    En hoe heeft je man het gehad? Was het een goed kerstdiner? :)

@ Linda, wat heerlijk dat ze weer lekker doorslapen!!
    Je zou nu toch denken dat het met die sprongetje te maken heeft, verschillend dan heh, hoe ze er op reageren, dat Jesse dat helemaal niet had...
    Maar het valt me wel op, dat eigenlijk alle baby's deze periode 's nachts onrustig zijn!

@ Boomer, och, wat fijn te lezen dat Fenna weer zo lekker speelde!! En dat haar oogje nu al hersteld lijkt te zijn!!
    Al met al dus meegevallen? Of heb je nu toch zoiets van, poeh, dat was wel even heftig! Ik vind 't knap van je hoor, dat je je niet hebt laten afschepen, weer terug bent gegaan naar de arts! Want je ziet nu toch wel dat het menus was!

@ Alies, hoe gaat het met Melanie's oogjes? Is die ontsteking nu helemaal over? En ook geen last weer gehad?
    En voel jij je al weer beter meid?

6. Soda Pop

@ Eliesah, is dat verhaal van die kerel in Amsterdam op het KDV nu bij jullie ook het gesprek van de dag?
    Vroeg ik me zo af, hoe jullie er op het KDV zelf er tegen aan kijken.
    Weet niet of jullie het hebben meegekregen dat er ook zo'n zaak in Zuidwolde speelt, nou daar woon ik dus vlak bij!! :(
    Ik vind het zo heftig!!
    Pfff. Ik heb Stan nog maar even extra geknuffeld hoor!
    Op het KDV waar ik Stan heb ingeschreven werkt ook een jongen -al heb ik hem al een tijd nie meer gezien, misschien is hij er wel weg..., maar hij is zoo super lief met kids. Zag ze afgelopen zomer regelmatig buiten, maar ik vind het zelf prachtig om te zien, een man met kids! Misschien juist wel, omdat ik het zo mis voor Stan! Maar verdorie, wat lopen d'r ook een idioten rond zeg!! :(

7. Soda Pop

@ Floor, whoehoee Ivar dus ook een tandje!
    Tis toch wat deze "Tandjes-periode"

@ Eliesah, hmm, kan me voorstellen dat je gewoon blij toe was dat Taleah sliep toen je vaders vriendin kwam.. Hihi!! ;) Ik hou dus ook nie van bemoei-allen...

@ Marye, och wat leuk dat je vriendinnen dat voor je hebben georganiseerd, is dat eigenlijk zomaar of hebben jullie iets te vieren -of heb ik nie goed gelezen :)- maar ehh, stiekem baal ik toch best wel, hihi!! K had jou en Pepijn en Florine ook zo graag weer es gezien!!

Er is niet "toevallig" nog een datum waarop iedereen wel kan????

8. Soda Pop

Hey Gwen, Zijn die dingetjes d'r bij niet nog te klein voor de kids?
    Gezien Stan hier alles in zijn mond steekt wat hij tegenkomt?
    Ik vind het er wel super vrolijk, leuk en aanstekelijk uit zien met al die kleurtjes!!

9. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    Met Mel haar oogjes gaat het nu weer goed. Nu maar weer afwachten of het wegblijft.

Hoe is't met Kussie?

Mel heeft nu ook al een paar keer een volle luier gehad waarbij haar rug er ook onder zat en 1 rode wang. Ik zie bij het bovengebit al bobbels waar de tanden zitten, maar er is nog geen 1 door.

@kleintje beterschap.

@Darcy wat is Megan een mooie meid! :)

Gisteren eindejaarsbijeenkomst van onze dienst gehad in het stadion van Emmen. Er waren van de 180 medewerkers zo'n 145 op komen dagen. We hebben eerst in 9 groepen oud hollandse spelletjes gedaan. Er waren 9 spellen en aangezien we in een uur en een kwartier nooit alle spellen konden doen, hadden we 3 spellen per 3 groepen. En wie van die 3 groepen weer de hoogste score had totaal van die 3 spelletjes kreeg een kerststol. Ik mocht de puntentelling doen.

Daarna lopend buffet gehad met oa zalm- en kartoffelsalade, varkenshaasje in pepersaus, beenham in honingmosterdsaus en nog veeeeeeeeel meer en daarna toetje. Jammie!

Die dag hadden we het kerstpakket ook gekregen. Was een leuk pakket, met veel dingen wat ik tenminste lust en dingetjes die ik wel leuk vind. Heb weleen zo'n derde wereld landen pakket gehad (Kussie denk dat jij dat bedoelt) en dat was NIET TE PRUIMEN!! Tis mooi dat het voor een goed doel is, maar dan moeten ze wel fatsoenlijk eetbaar spul in een kerstpakket doen. Schijnbaar is er toen veel over geklaagd en sindsdien hebben we wel leuke kerstpakketten. :)

10. Soda Pop

Jaaa, Stan heeft ook bobbels bovenin, maar ik zie of voel nog nix scherps/hards!! :(

Klinkt heel goed die bijeenkomst! Poeh! Lekker gesmuld en leuke spelletjes!! Heb je nog gewonnen? Of deed jij alleen de punten en geen spelletjes?

En dat bedoelde ik ja, een derde wereld pakket! En idd, ik vind het ook super dat ze het doen, ik ben zelf ook altijd wel bezig met goede doelen etc. Maar jeetje, het was werkelijk niet te PRUIMEN nee!! Dat zeg jij wel goed! En das dan zoo jammer, ik bedoel dat doet hun naam ook nie goed.. Hihi, laten ze dat voor iets LEKKERS zorgen!!! :D:D Dan support ik ze wel hoor, geeeeeen probleem! :D

11. Soda Pop

Ow jah, hier gaat het goed hoor!!
    M'n halve kop zit onder de vaseline omdat mijn lippen schraal zijn en mijn neus ook kapot is van het vele zakdoek-gebruik, ik zie er dus woest-aantrekkelijk uit :D:D:D
    En mijn migraine is nu EINDELIJK afgezakt. Helaas werd ik ook vanmorgen weer met een beste zere kop wakker, dus ik heb WEER medicijnen gehad, en EINDULUK deden ze hun werk!! 8)

Nu ga ik bezig met de kerstlogo puzzel uit de Toren (plaatselijke krant)! Zodra die binnen is, weet ik dat de kerst in aantocht is! HEERLIJK!!

12. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    zoo ben ik weer! :)

Daan heeft nog steeds koorts, nog steeds 38.5 graden. Hij eet verder prima en is ook gewoon wel zichzelf al is ie aan de rustige kant. Kan geen tandje of iets ontdekken maar we zien het wel.
    Hij heeft er straks ook spontaan luieruitslag bij gekregen dus het zal echt wel!
    Jesse heeft ook al een hele tijd een rode wang dus die zal er ook wel een krijgen ofzo? Maar die heeftn og altijd hele harde dikke poep (heel zielig als ie moet poepen :( Kan er bijna niet uit joh) (hmm, heeft iemand dat hier ook bij de kleine? En zo ja, doen jullie dr iets aan? Kindicol ofzo? geef die nu niet maar ja, tis zo hard...)

13. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    Wij van bedrijfsburo deden in die groepen de puntentelling. 1 collega per groep. Dus hoefde zelf niet mee te spelen. Maar van mijn groep heeft iemand wel een kerststol gewonnen. :)

Het bagger kerstpakket was geloof ik toen van de wereldwinkel. Met die overheerlijke 'Max Havelaar' slootwaterkoffie. :D Ik heb bijna alles zo in de container gegooit.

14. superb

superb Fanatiek lid

20 jul 2009
    1.120
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Linda: Daan en Jesse zijn ook lekker slaapkopjes zeg! Groot gelijk dat je zelf dan ook nog even naar bed gaat ’s ochtends. Die losse blokjes heb ik voor kerst gevraagd voor Morris.

@ Setti; Wat een gedoe allemaal zeg met je vrijgezellenfeest. Ik zou nu inderdaad alles af laten blazen en dan over een paar maanden je vriendin het laten organiseren. Nu is iedereen er zo gespannen mee bezig. Niets is meer goed. Probeer het even te laten rusten. Uiteindelijk zul je vast een superleuk feest hebben.

@ Kleintje; Balen dat je nu weer zo ziek bent. Heeft je vriend er ook weer last van. Lastig zeg dat Esmay zo moet huilen bij die ene leidster. Heb je wel eens gemerkt dat andere kindjes ook problemen met haar hebben? Anders kun je natuurlijk altijd eens aan haar vragen of zij een idee heeft waardoor het komt en zeggen dat je het zo vervelend vindt.

@ Kerstpakket: Zit er niet in voor mij dit jaar. Mijn vriend had wel een grote zak drop meegenomen uit NL (Die nu inmiddels al bijna op is)

@ Kussie: Het is waarschijnlijk langs me heen gegaan, maar heeft Stan ook een pufje?

Die dingen van Fisher Price zijn echt niet te klein voor ze hoor. Het is gemaakt voor kinderen van zes maanden. Morris stopt ook alles in zijn mond, maar hij kan dit echt niet inslikken.

Ik wil een FOTO van de woest aantrekkelijke Kussie!!!!!

Fijn dat de migraine gezakt is.

@ Alies; Klinkt leuk die oudejaarsbijeenkomst. Wat waren er ook veel mensen op af gekomen. Meestal komt maar een derde ofzo opdagen bij dit soort dingen. Heb je zelf ook wat gewonnen?

15. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    Ben hier ook regelmatig aan het smeren met lipgloss. Hier ook schrale lippen. Hmmmm staat er wel wat raar. :D

Nou gelukkig dat je medicijnen hun werk een keer doen. Werd ook wel een keer tijd. :)

16. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    Normaal ben je verplicht om hier heen te gaan. Wil je ECHT niet dan moet je verlof opnemen.

Ik moest alleen de puntentelling doen. Heb niet meegedaan met de spelletjes.

17. superb

superb Fanatiek lid

20 jul 2009
    1.120
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Hier; De nacht is gelukkig goed gegaan. Morris lag om 20.00 in bed en is alleen om 02.00 uur wakker geworden voor zijn speen. Daarna heeft hij tot kwart over zeven geslapen. Overdag gaat het slapen ook goed. Hij heeft nu gelukkig geen koorts meer. Ik hoop dus dat de oorontstekig niet door gaat zetten. Morgen weer de KA bellen kijken wat hij ervan zegt. Ik denk overigens niet dat hij sowieso AB voor zal schrijven. Hij doet op zich niet zo moeilijk over het voorschrijven van medicatie, maar iets voorschrijven terwijl het niet nodig is zal hij niet makkelijk doen.

Voorlopig spoel ik de neus van Morris in ieder geval maar een paar keer per dag met zoutoplossing.

18. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Eliesah: als ik moet werken sochtends leg ik ze niet terug in bed nee. maar da's maar 1 keer per week meestal, hoogstens 2. de rest van de dagen begin ik 13.00 of 16.00 dus dan kunnen ze nog gewoon terug.
    Ze slapen alleen super weinig op het kdv. Daar slapen ze 's ochtends helemaal niet meer of hooguit een half uur.
    Jesse slaapt wel wat beter, meestal nog een uur ofzo smiddags of 1.5... maar daan nog geen half uurtje. Die wil niet slapen daar... Gelukkig worden ze er niet huilerig van daar en hier thuis ook niet daarna

19. superb

superb Fanatiek lid

20 jul 2009
    1.120
    0
    36
    NULL
    NULL
    Setti vertel is wat zeggen ze? Ik heb geen idee. Morris heeft nog steeds geen tanden dus ik heb geen idee.

20. superb

superb Fanatiek lid

20 jul 2009
    1.120
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Linda: Gelukkig gaat het poepen van Morris de laatste tijd goed maar als hij er moeite mee heeft dan geef ik hem altijd druppeltjes melkzuurbacterien. Dat zijn dezelfde bacterien als bijvoorbeeld in Yakult zitten alleen dan in pure en dus veel geconcentreerdere vorm. Hier kan je dat in de apotheek kopen. Ik weet niet of dat in NL ook zo is. Mmm, misschien heb je dus eigenlijk niets aan dit antwoord.

Deel Deze Pagina