Maart mama's 2010, deel 3 !!

Discussie in 'De mama's' gestart door Lisil, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    En de laatste:)

2. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0

wat geweldig leuk zeg!!!!

en t mooiste is nog dat hij je op een gegeven moment aankijkt en dan gaat lachen van mama ik zie je wel

3. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    wat is het trouwens een leuk kereltje om te zien zeg

4. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    gwendolyn wat heb je weer leuke foto's geplaatst

5. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    *glim glim*

6. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    #4766 Johannal, 21 dec 2010
    Laatst bewerkt: 21 dec 2010
    Maar het is echt helemaal niet egoïstisch om Stan af en toe eens bij iemand anders te 'droppen' het is juist een belangrijk onderdeel van zijn opvoeding. Zo draag je bij aan zijn sociale vaardigheden en leer je Stan dat er meer mensen zijn bij wie hij zich op zijn gemak mag voelen.
    Ik begrijp je wel hoor. Ik hoor me soms ook met Steef praten en dan denk ik waarom durf ik niet gewoon te zeggen dat ik even geen zin in hem heb als of het niet hoort inderdaad. Dan ga ik dus allerlei excuses verzinnen en dan geef ik vaak aan dat ik moe ben ed maar eigenlijk wil ik gewoon even mijn eigen 'ikje' zijn en dan gewoon eventjes rust… En ik weet zeker dat iedere moeder dat heeft en dat iedere moeder dit gevoel herkend. Dus niet zo hard zijn voor jezelf. Juist je migraine is een hele goede reden om nog eens extra wat rust te nemen! Ik zou het heel gezond vinden als iemand anders een keer zijn papfles (is dit een late voeding?) of een ochtendfles geeft. Nou alleen nog even iemand vinden :)

Als je Stan zo af en toe achter laat voor jezelf dan is dat volledig legitiem!

En je valt ons er niet mee lastig daarnaast klopt het precies wat Gwen zegt. Het is voor andere mensen veeeeel minder erg om op een 'vervelend' kindje te passen inderdaad omdat zij weten dat er een einde aan komt. Aan de andere kant kunnen ze bij andere mensen ook veel makkelijker zijn als wanneer ze bij mama zijn dus het hoeft niet eens lastig te zijn voor de oppas. Zij hebben vaak alleen het kindje dan (geen huishouden, hoofdpijn enz enz) en dus alle aandacht voor hem hoe heerlijk is dat! Ik heb eens op het zoontje van mijn vriendin gepast en hij zou de hele avond hebben gehuild als ik niet steeds met hem op mijn arm zou hebben gelopen. Zij voelde zich enorm schuldig maar ik vond het oprecht niet erg vond het wel fijn dat ik er kon zijn voor het kereltje. Dat ik mijn eten koud op at met hem op schoot deerde me helemaal niks!

Vraag je vriendin een of ze vanavond de papfles wil geven (en laat haar dan ook alles doen uit bed halen ed) dan kan je wat dingetjes uitleggen en evt voordoen. En dan kan je binnen kort vragen of ze het een keertje van je wil over nemen… Komt ze lekker in jou huis zitten. Dan is Stan in zijn vertrouwde omgeving. En ga jij lekker vroeg de deur uit zonder dat je perse naar huis moet voor de late voeding. En laat Stan eens ergens logeren! Dan leg je hem daar samen met iemand anders in zijn bedje en ga je weg. Dan weet Stan dat diegene die hem wanneer komt troosten ook ok is want die was immers net ook bij mama! En dan slaap je lekker uit en (nog belangrijker) ga je een beetje keuvelen in je eigen huis. En dan na zijn tweede slaapje of zo haal je hem weer op! Probeer gewoon een aantal adresjes te verzamelen waar je hem eens zou kunnen laten logeren, je moeder, een goede vriendin een medemoeder voor wie je dan weer eens wat terug kan doen enz... Altijd handig!

En binnenkort gaat Stan naar het kdv toch! Dan ben je toch ook geen slechte moeder! Dus gewoon doen hij vind het heus wel gezellig als hij lekker veel aandacht krijgt. En ok ik snap dat het spannend is met die extra prikkels ed maar tja je weet het nooit misschien heeft hij er wat 'last' van maar weet je vaak is het redelijk rustig bij de oppas! Ze doen nl precies alles zoals jij het op schrijft en sluiten alle extra drukte vaak even uit zodat ze zich volledig op het oppassen kunnen concentreren. Dus het zal wel mee vallen hoor... Het is erger voor de mama. Probeer het wat te verlengen ipv hem asap weer op te halen. Juist die extra momentje 'niks' daar ga je je weer meer jezelf door voelen.

7. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

8. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Wauwww, wat super lief hoe die zwaait!! hahaha erg schattig.
    idd een heel leuk menneke! Heeft lekker een ondeugend koppie!

9. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Voor kussie, Helemaal mee eens Johannal!!! :)

10. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Lindavnr: Dat klinkt goed, eetse dan maar :D

Superb: Fijn om van je te horen en te horen dat alles goed gaat. Dat de kinderen moeten wennen lijkt me logisch. Wel lekker dat jij dan wat tijd voor jezelf hebt af en toe!

Gwenolyn: Wat een super foto's!

Johanna: Geweldig filmpje!

Eliesah: Snel beter worden meid, ziek zijn met de kerst is niet leuk!:(
    Ik zeg trouwens FlorinE vind ik iets specialer. Al zal het nog vaak zat afgekort worden naar Florien. Maar goed.

Kussie: Ach meid, wat vreselijk dat je er zo doorheen zit. Ik sluit me trouwens even bij Johanna aan, die heeft volkomen gelijk denk ik! *KNUFFEL*

Hier: Willen jullie leuk nieuws of uhmmm leuk nieuws?!
    Uitsrijkje was helemaal goed gelukkig. Moet het nu wel jaarlijks laten controleren voor de zekerheid.

Don z'n zaad: De kwaliteit was stukken beter dan voorheen in Nijmegen. Kans op natuurlijke zwangerschap is er dus wel degelijk. Al is het nog steeds wel vele malen minder dan bij "gewone" mensen. Nou ja dan bedoel ik natuurlijk mensen zonder problemen met zaad, vrouwelijke cyclus enz....Die zijn nog steeds wel gewoon natuur;lijk... nou ja jullie begrijpen het hopelijk wel.
    Echter als het niet zou lukken, zullen we eerste de cryo's op kunnen maken, dit zijn er nog 3 in Nijmegen. En daarna schrik niet! Mocht dat allemaal niet lukken dan geen IVF, geen ICSI, maar gewoon IUI. Oftewel kunstmatige inseminatie. Nou daar is echt nooit sprake van geweest, klinkt dus heel goed.
    Dus nu maar eerst eens op natuurlijke wijze proberen, totdat ik zwanger ben, of Don klaar is voor een ritje naar het ziekenhuis om cryo's op te halen.
    Spannend!

11. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    ha meiden, vraagje: ik krijg nu deze maand voor het eerst kindgebonden budget voor Januari.
    Werkt dit per jaar ofzo? Want in 2010 heb ik dat niet gehad.
    Jullie?

12. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ marye; JAaaaaa!! GOED NIEUWS!!!!!!!!! :D:D:D
    Wat super meid!!

Jee, heb je ook een aantal procent kans op zwangerschap percentage gekregen? (kromme zin haha)

Jeetje....het zou dus allemaal zomaar kunnen zo! Wow!! :D

13. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    @Linda: Nee daar wilde ze zich niet over uitspreken ze zei : een reeele kans , zeker geen 0. Dat is voor mij al meer dan genoeg :)

14. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Begin en einde van het kindgebonden budget

U krijgt kindgebonden budget vanaf de maand nadat uw 1e kind geboren is, of tot uw huishouden is gaan behoren (pleeg- of adoptiekind). Is uw kind bijvoorbeeld op 2 april geboren? Dan krijgt u vanaf mei kindgebonden budget.

Hmmm...moet ik eens even onthouden voor de belastingteruggave!

15. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Ahh toch even gebeld met de belastingdienst en het blijkt dat de salarisgrens voor 2011 voor kindgebodenbudget iets omhoog gegaan is, waardoor wij er nu net wel invallen :) Plus dat ik minder verdien als vorig jaar aangezie nik minder uren werk (januari tot juli heb ik nog gewoon 28 uur uitbetaald gekregen ipv 20 uur)
    Dus nu hebben we er net wel recht op. :)
    Wel maar 20 euro per maand, dus 10 euro per kind, hihi, dus tis niet super veel maar zeker mooi meegenomen natuurlijk!)

Het maximum per jaar voor 2 kinderen ligt op 1.322 euro, en wij krijgen 240 euro, dus tis eccht de ondergrens haha :)

16. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

@ Marye, ik hoop toch zo dat jullie goed of in ieder geval redelijk goed bericht hebben gehad!! Pff wel heel spannend hoor!!

@ Linda, tjonge, tot half 2 wakker, das me een ruk!! Gelukkig daarna lekker kunnen (door)slapen! Fijn dat je vanavond zo'n feestje hebt, waar zowel de bewoners als JULLIE ook van genieten, hihi!!

@ Superb, och, verkouden, ja dat wil ik wel geloven, denk dat de temperaturen en het weer hier toch een stuk anders is! Fijn dat het met de kids wel goed gaat, en dat ze het zo super hebben gedaan tijdens de reis!! Knapperds!! Denk indd dat het wel even wennen is, andere omgeving, meer mensen om hen heen, die ze allemaal vertroetelen!! Maar wel erg leuk!! En wat je zo omschrijft, dan vermoed ik ook dat Morris niet lang meer tandloos door het leven zal gaan!!! Hopelijk zakt de koorts gauw weer en is hij er verder niet naar van...

@ Gwen, hihi, hoe was de naam ook weer? Trientie??
    Tjah, das wel euhm, vrij bijzonder jah!! Hihi!!! Dan vind ik Joenna toch een heel wat betere keus ;):D:D

@ Setti, wauww dinerbonnen!! K wou dat ik zo'n baas had!! Hihi, wat een heerlijke verassing!! Daar zou ik maar goed gebruik van maken jah! :)

@ Gwen, ik vind dat Joenna er zoo tevreden en happy uitziet!! Ik vind het superrr voor je ze zo geniet van haar nieuwe trein en accesoires, hihi!! (even naam kwijt, stad ofzo??:))

@ Johannal, als ik je verhaal zo lees, dan vliegt me de schrik om het hart... Ik vind het doodeng om Stan "over te laten" aan iemand anders...
    Pfff maar ik zal daar toch door heen moeten, wat jij en de andere mama's schrijven zit echt wat in, dat hun er maar "even" mee "zitten" en weten dat er weer een eind aan komt... En het KDV is nog een probleempje, ze hebben dus geen plek voor Stan :( En ik weet dat het ook goed is voor Stan's sociale leventje dat dit gebeurd, dus misschien moet ik me daar wat meer op focussen ipv dat ik het gevoel heb dat ik hem dump en een slechte mama ben... Dat zou het wel makkelijker maken :)

@ Marye, wauwww!! Dat klinkt inderdaad erggg positief!! Wat goed heej!! Dus als ik het goed begrijp gaan jullie gewoon zelf "lekker" :)D:D) blijven "oefenen" en zijn er nog verschillende opties "achter de hand" Dat zal toch rust geven, en misschien daardoor zelfs nog meer kans op een natuurlijke zwangerschap!! GAAFF!!
    Meid GEFELICITEERD!! Echt superr!!

@ Linda, ik wou al zeggen, ik krijg al KGB sinds Stan is geboren, heb het geloof ik in juli voor het eerst gekregen en toen nog met terugwerkende kracht tot aan april... Maar met mijn uitkering en alleenstaande ligt mijn inkomen natuurlijk ook lager! Wel super dat jullie er nu wel in vallen!! JEEJ!!! :)

@ Johannal, owww zie dat mannetje daar zitten dan!! Ik ben verliefd hoor!! Prachtig!!! En kijk nou hoe "gloeperig" hij zo sneaky naar je kijkt!! Ow echt superr!! Zit hier toch met een big smile...
    Mooi is dat toch heh!!!

17. Soda Pop

@ hier, ik heb besloten om JUIST afstand te gaan nemen van mijn ouders nu...
    Bij het CB vertelde mijn moeder dat ze het zelf juist harstikke goed doet, en altijd oppast als ik moet werken etc.
    EN dat ze ook gaat oppassen als ik ga sporten enzo.. Ja omdat ik dat van haar moet, ze wil nix liever dan dat ik 10 kilo liever nog 20 afval.. dan WIL ze wel, maar voor even iets ontspannends of relaxed (en geloof me dat is sporten NIET voor mij) ho maar.. Maar goed, ze wilde een veer in de kont, en ik heb haar die niet gegeven. Ik heb gezegd hoe het er voor stond, dat ze oppassen voor noodzakelijke dingen, maar verder liever niet, omdat ze hun eigen leven hebben. wat ook zo is, dat weet ik wel, maar als ik er zo doorheen zit, horen dan juist je ouders er niet voor je te zijn dan?? :(
    Maar mijn wijkverpleegkundige was het met ma eens dat ze haar grenzen aan moest geven..
    Dus tjah, ik heb er geen zin meer in om naar ze toe te gaan...
    Ben d'r even klaar mee.. Dus dat word dan nie eerder weer als Kerstavond...
    Mijn moeder wilde toen we bij het CB wegkwamen nog mee naar mijn huis, maar heb gezegd dat ik het dorp in wilde. Dus heb haar niet weer gezien.. Ze had vanmorgen hier opgepassen en wel mijn huis gestofzogen enzo, dus heb haar netjes een sms gestuurd en bedankt, want het ziet er wel weer opgeruimd uit..
    Maar tjah, ik kan er nix aan doen dat ZIJ niet stil kan zitten en perse iets WIL DOEN, maar daar vervolgens wel 1000 complimentes voor wil.. Pfff, vermoeiend hoor!

Hoe dan ook...
    We zijn naar het CB geweest en ik heb ook voorgelegd dat Stan zo raar doet met het ademen, dat is een fase zegt ze, en is (hopelijk) volgende week weer voorbij, hij is aan het klanken oefenen, want na het adem inhouden roept hij elke keer "K"

Hij is goddank prima gegroeid! 9270 gram!! JEEJ!! En nu 74,5 cm.
    Dus als iemand dat in het lijstje wil zetten, hij is nu dik 8,5 maand!!
    Alvast super bedankt daarvoor!!
    Dat was echt een zorg minder, dat het toch wel goed met hem gaat, ondanks dat hij nu flessen wel es weigert etc.

Ow en ze zei ook nog dat rond deze leeftijd indd kids hun zin willen, en als het ze niet aan staat ze enorm driftig kunnen worden.. Das dus duidelijk hier!!! :$

Ze komt de 27e bij me om extra te praten, want helaas zat ik ook daar *Schaam* met tranen in mijn ogen, ik weet nie wat k heb hoor, maar pffff Zo stom!

Nu jah, dat was het voor nu even, Stan is wakker en ik ga even lekker met hem kroelen en hem eten geven!!

Liefssss

18. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    marye wat een GEWELDIG NIEUWSzeg dit is geen goed nieuws maar mega super goed nieuws ooowwww ik ben zo blij voor jullie. dus nu maar flink aan de klus hihi

kindgebondenbudget geen idee steef en ik komen er niet voor in aanmerking

kussie zo wat is stan goed gegroeid zeg!!!!!! en doe vooral waar je jezelf goed bij voelt meid als je denkt dat afstand nemen goed is dan doe je dat en als je wat anders wilt geef het ook gewoon aan en kom op voor jezelf! das heel belangrijk je bent niet alleen moeder maar ook nog gewoon sandra!!!

19. Soda Pop

Thanks meid!! Je bent een schat!! :)

20. Soda Pop

@ all, ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor jullie bemoedigende lieve woorden en eigen ervaringen en meningen!!

Hoewel ik niet denk dat ik van vandaag op morgen weer goed te pas ben voel ik me nu toch iets beter!! Super bedankt, ALLEMAAL!!

Jullie zijn topperss!!

Deel Deze Pagina