Eliesah: leuk filmpje en wat goed van Taleah, zeg! Het ziet er ook nog uit alsof ze heel stevig loopt, helemaal niet wankel of zo! Baby's in bed: nou, Toon danst niet in bed, hij gaat staan! En dat is heel onhandig want hij kan niet zelf gaan zitten . Voorheen legde ik hem wel eens wakker in bed en dan huilde hij een paar minuutjes en viel dan in slaap. Dat kan nu dus niet meer, want hij gaat meteen staan en wordt wel heel moe , maar kan niet meer wegkomen... Kleintje: nee, ik heb dus geen oplossing. Het enige wat ik doe is "gevaarlijke" dingen weghalen van de bank of de tafel waar Toon gaat staan. Als hij dan valt (en hij valt dus echt als een boom om, zo recht naar achter), dat hij niet met zijn hoofdje op een fietsstuur van Karel valt, of een blok of zo. Het is vrees ik gewoon een fase, ze moeten het toch leren met vallen en opstaan... Darcy: inderdaad, we mogen er wel even bij stil staan dat het allemaal zo goed gaat met onze kleintjes. Kussie: inderdaad erg leuk om Stan eens in bewegende beelden te zien! Leuk filmpje en je klinkt erg lief!
Hihi, dank je, kuch! Ik sluit me bij de anderen aan, dat het geen succes is om jezelf terug te horen, maar goed!! Dat terzijde! IK vind het zelf ook super dat het gelukt is eigenlijk!! En jeetje, dat meen je dat Toon letterlijk als een blok omvalt? Ow god, wat hangt mij nog boven het hoofd! Wat eng! Ik heb laminaat en geen vloerbedekking thuis.. Arme kind, je kan toch moeilijk overal kleden etc neer gaan leggen, of doen jullie dat wel? Hellup??? Ik heb er totaaal geen ervaring mee.. Niemand van mijn vriendinnen heeft kids dus... Ja 2 kennissen wel, maar bij de een kom ik nie meer en de ander, tjah, die kan ik ook wel es vragen!!
Kussie: Nou, hij valt niet altijd om, gelukkig! Meestal valt hij bijna, schrikt en gaat dan huilen... Dan pak ik hem dus gewoon op (wat hem meestal ook niet echt zint, want hij wil STAAN!) Het is niet eng, hoor, ze kunnen echt heel veel hebben. Zoals ik al zei, ze moeten het toch leren, met vallen en opstaan!
Oh ja, er schiet me een mooie uitspraak van mijn schoonmoeder te binnen: "Ach, ze gaan echt niet zo makkelijk stuk, want dan waren er niet zo veel!"
hahaha had nog willen zoeken voor jullie maar geen tijd..zie dat alies al heeft gedaan. Ik ben zelfs al jaren lid van de nichtrijder-hyve.. hahaah Klootvioooll
Wat leukkk!! hahaha. Johhh wat heb je een heeele andere stem als dat ik had verwacht!! hahah. Grappig hoe je een stem bij iemand plaatst..! hahah Leuk man!
hahahah jaa viel me ook al op dat je mooie nagels hebt!! Ik heb echt van die nagels die afscheuren, vreselijk! hihi.
Kzal een stoppen met quoten, sorry, haha, maar is zo lekker makkelijk @ eliesahfff zware dag daar dus.... Wat rot dat taleah zo slecht in dr vel zit... sterkte!! @ kussie: hahah ik kan niet meer zonder poetshulp. T huis was echt echttt niet schoon vergeleken met nu zij dr is hihi. Gossie, stan niet heelmaal fit? hahaha, en stopte de thermometer door wat plas? hahahah, hoe kan dat nu weer joh! hahah. Lastig! @ Floor; Thnx voor je reactie; ik zocht ook ervaringen hoor!! Hier hebben ze verder geen koude voetjes en op het kdv ook niet, dus daar ist niet voor, maar vroeg me meer af wat jullie er mee deden @ Darcy en de rest natuurlijk: Jullie ook hele fijne kerstdagen!!!!! @ All u need: hebben we opgenomen. Vooral voor Arno; die wil dat persee zien. Wat een kerel!! hahah. @ Nijnja:Ik las pas een mama met hetzelfde probleem. Dat is nu heeeelemaal opgelost nu ze een maat grotere slaapzak gekocht heeft die dus onderin nog een heel eind ruimte heeft. Het laatste stuk doet ze dan onder het matras en verder strak de deken erover heen. Dat werkt dus super'; kindje slaapt nu weer prima door! Event. kan je de mouwtjes wat innaaien zodat ze niet te groot zijn. Misschien heb je het al geprobeerd, maar wilde het wel even delen! @ kussie: ik vind het ook een super eng idee dat kindjes dadelijk zo vaak gaan vallen bij het leren zitten/staan. Wij hebben ook een houten vloer en pff, dat knotst zo hard! maja...je kan het niet voorkomen. Dus we zien wel...! Kan je je we ldruk om maken, maar heeft geen zin; ze moeten daar ff doorheen! @ hier; Daan heeft super goed brood gegeten op het kdv! jeeej! Hij had echt zitten smullen zeiden ze hihi. Wij vanavond ook heeeerlijk gesmuld van arno;s kerstdiner! Maaaaar tis al veeeul te laat nu, dus ga afsluiten! Ajuu!! truste!
Fenna gaat ook makkelijk in bed staan en moet zich dan laten vallen naar achteren om weer omlaag te komen. En dan klapt ze telkens met haar hoofd tegen de spijlen aan natuurlijk. Ik gebruik een xl slaapzak en stop het uiteinde helemaal onder het matras. Zo kan ze zich niet loswurmen en moet ze blijven liggen. Geen gezeur met gedraai en gestaan en gehuil Misschien een tip?
Het valt allemaal wel mee hoor. Je hoeft niet met vloerkleedjes achter Stan aan te hobbelen straks. Wij hebben laminaat en dat is ook goed gegaan. In het begin help je ze toch met lopen en blijf je er automatisch wel bij. Wij lieten Alies dan bewust ook wel eens zichzelf vallen als we er bij waren en vingen haar niet constant op als de plek het toeliet, zodat ze leerde hoe ze zich veilig kon laten vallen. Waar je meer op moet letten is dat je gelijk als ze een kabeltje of cdtje vastpakken je gelijk NEE en er even na toe loopt en het handje wegpakt. Des te sneller leren ze het af. In het begin lachen ze er om en proberen ze het wat vaker. Alisha gaf ik dan een klein tikje op de vingers als ze na een paar keer waarschuwen niet luisterde. Ze had het gauw genoeg door en op een gegeven moment hoefde ik maar NEE en mijn wijzend vingertje te laten zien en hield ze op. Als ze straks beginnen te rennen in huis moet je meer opletten. Vooral jongetjes kunnen er wat van. Ik ken er 2 die met hun hoofd tegen de tafel aangekomen zijn omdat ze te druk aan het rennen waren en nog over hun voeten strompelden. En toen kwamen ze dus nog niet eens tegen de punt van de tafel aan.
@ all, jullie hebben gelijk, je kan het toch niet voorkomen dat ze smakken gaan maken... Ik laat het maar over me heen komen, anders kan je me strax helemaal opvegen... @ hier, pfff, vanmorgen was het vroeg dag.. Stan was om kwart over 6 ofzo al wakker (hoestbui) dus water gegeven. Daarna heb ik hem fopper gedaan en heeft hij nog een uur liggen brabbelen in bed. En dan kan ik dus nie meer slapen, omdat ik steeds luister of hij niet overgaat in huilen... Dus om kwart voor 8 gaf ik hem de fles, en jawel, hij wil weer niet drinken, kreeg er niet meer als 70cc in.. Das ja nix... Ik was al weer helemaal in de stress.. Gelukkig heeft hij fruit wel helemaal opgegeten. Strax maar weer proberen. Geef hem tegnwoordig smiddags pap uit bord, maar dat is op hier (Bij pa en ma) Dus dat word weer een stressmoment straks, bah! Nix aan. Verder loopt hem het snot zo uit zijn neusje en heeft hij af en toe hele grote bellen aan zijn neusje! Zo zielig! Ik snap niet waarom het niet over gaat hoor!! Ik vind het niet normaal!! Maar jah, k lees al wel dat we er hier allemaal mee zitten!! Was het maar weer zomer!! Fijne kerst meiden!! @ Linda, whaaaatt Arno wil het perse zien!! Ik blijf erbij, je hebt een kanjer, hihi!!
heb alles doorgelezen, maar niet zo veel tijd om te reageren... Linda, ik heb deze slofjes, van t kruidvat, dacht 12euro ofzo, die blijvne heel goed aanzitten(ik heb ze in het rose) Kan geen grotere foto vinden op internet haha Bekijk bijlage 117101 kusie wauwie alweer een nieuwe camera, ga later ff je filmpje kijken, ben behalve stan nu ook wel benieuwd naar je nagels hahaha eliesah, beterschap voor jullie beide!! gwen, idd ik loop nu steeds met een doekje te vegen. heb alleen gelezen dat het niet bij alle honden overgaat door castratie, zul je zien, bij die van ons net weer niet...
nou hier zit de feestkleding alweer in de wasmachine. taleah drinkt net bijna netjes dr flesje leeg en ze zit op mn schoot en spuugt ineens met golven alles uit.. germ t meisje! vannacht ook weer van half 1 tot bijna 4uur hoesten, huilen, slapen.. en dan is ze stil ligt manlief te snurken! waaah was zo boos haha.. maar ja verder gaat t lekker hier op 1ste kerstdag . hebben gisteraaf nog ons huisje anders ingericht en de kerstboom opgeruimd, haha heerlijk! straks komt oma op bezoek en opa en peetoom.. gezellig! nou iedereen nog een fijne dag....