@ Alies: Hmm oke.. maar jij geeft dan dus ook 12 uur brood + melk, dan ergens in de middag fruit, 17.00 groenten en dan de laatste fles rond 18.30??? Of hoe is jou schema dan van de dag? @ kussie: heb je eigenlijk je waardebon al gebruikt van de baby en kind wedstrijd? Ik nog niet, vindt nog steeds dat er weinig keuze is in die winkel..hoop dat er nog wat bijkomt de komende periode. Blijf er wel bij dat die winkel belachelijk duur is. Dekentje voor in een ledikant: 84 euro!!! Wie verzint dat nou?! Mgoed... @ hier: Gisteren foto gemaakt van onze kids in de autostoelen!! Is zoooo veel leuker als die omgedraaide maxi cosi's waar je de kindjes niet in ziet zitten! Ze vinden die rammelaars aan die ringen trouwens geweldig, haha. Zitten meestal bijna de hele weg met hun handje de rammelaar vast te houden. Of het speenkoordje wat er bij Daan aan hangt. Lastig te zien, hihi, maar die heeft ie nu dus vast.
Als we moeten werken krijgt ze tussen half 9 en 9 uur een fles. Nu we vrij zijn is het soms ook wel tussen 9 en half 10. Daarna krijgt ze ontbijtkoek of een Nijntje koekje. Dan kleden we haar aan en dan gaat ze op bed en tegen de middag krijgt ze een broodje, wat fruit en diksap. Als ze daarna jengelig wordt gaat ze weer op bed en zo tegen 14.30-15.00 uur krijgt ze een fles en daarna soms een lange vinger, soepstengel of koekje. Tegen 16.00 uur weer op bed en rond etenstijd wordt ze weer wakker. Dan krijgt ze warm eten en we zetten standaard haar diksap ook op tafel. En tussen 18.30-19.00 uur krijgt ze de laatste fles en dan gaat ze op bed.
hmm oke.. want naja, hier slapen ze dus sochtends en hebben ze vanaf ongeveer half 8 tot 12 niets..en geven ze ook niet aan honger te hebben ofzo..
Nou dan zou ik ze ook niks geven als ze na de fles er niet om zeuren. Als ze tegen de middag goed eten is het prima toch? Je merkt vanzelf wel wanneer het fruithapje het beste uitkomt.
hmm nee maar als ik dan geen fruit op brood geef dan kom ik er bij uit dat ze vaak geen fruit krijgen.... en dat lijkt me oo kweer niet de bedoeling. OP het cb hadden ze aangegeven om de fles met brood te combineren om 12 uur...dus misschien dat ik dan om 2u ofzo als ze wakker zijn fruit kan geven en om 5 uur groenten? Dan krijgen ze wel veel op elkaar qua voeding: 12 uur fles en brood (half 1 op ongeveer) - 2 uur fruit - 5 uur groenten - half 7 fles. Is dat niet allemaal te dicht op elkaar of maakt dat niet zo veel uit??
Linda; wat een leuk idee die ringen in de auto. Dat ga ik ook doen hihi.. Zal ze gewoon lekker laten slapen hoor in de ochtend, zolang ze dat doen is t goed toch. Is alleen maar genieten! Geef je in de middag een koekje ofzo dan zou je ipv dat ook fruit kunnen geven. Doe ik ook wel eens als ze in de ochtend geen fruit wil, komt alleen weinig voor want ze is echt een fruitmonster haha. En op brood is toch ook goed . Alies; ik durf mandarijn niet meer zo goed te geven ze stikte een keer bijna in zo'n schilletje. Oeps! Setti; jee je bent al lekker vrij nu! Nu goed uitrusten hoor! Gwen; mooie foto van joenna zeg! Hoe gaat t nu? Heeft ze de zesde ziekte? Is besmettelijk toch, of is dat de vijfde? Hier; net m'n broer op visite en z'n hoogzwangere vriendin. Ze was zondag uitgerekend, pff weet precies hoe ze zich voelt! Wel spannend hoor hihi.. Ze krijgen ook een meisje.
Is niet dicht op elkaar hoor. Hier eigenlijk hetzelfde. Fruit verteerd heel snel en anders gewoon uit proberen ..
@ eliesah: thnx voor je antwoord! Ik geef idd tussen de middag een soepstengel of iets...d at zal ik dan eens vervangen voor fruit. Eten jullie kids trouwens een heel potje fruit? Hier kunnen ze het best op, maar ik geef eigenlijk altijd een half potje fruit en half potje groenten..(zo'n 8 maanden potje) Of moet ik eigenlijk gewoon het hele potje geven? haha. Dan vliegen ze er zo door heen, als ze er beide elke dag 1 eten.. Trouwens, wat geven jullie nu allemala op brood? ik alleen nog maar smeerkaas, smeerworst en fruit. Maar ik zat net eens in Opperdepop kookboek te kijken en mag ook kaas geven las ik, zelfs gesmolten kaas! (in de oven). Geven jullie ook jam en stroop? haha, wat een vragen
Waarom moet je fles met brood combineren dan? Ik doe gewoon mijn eigen ding. Gelukkig geen gezeur met CB omdat ze dat hier niet kennen. Misschien moet jij dat ook gewoon eens doen. Zo zie je maar weer, wat het CB zegt komt helemaal niet uit voor jou. Ik zou gewoon zelf eens wat proberen, wat jou beter uit komt voor je gevoel.
Ik peuter dus de schilletjes van de mandarijnenpartjes af. Is wel even wat meer werk dan fruit uit een potje geven, maar ach als ik dat genietend gezichtje zie, dan heb ik dat er wel even voor over. Oeh spannend voor je broer en zijn vriendin.
@ Alies: nou tis niet dat ze zeuren hoor, ze zijn erg aardig bij ons cb. Ze zei het ook zo van; probeer eens om het zo te doen, misschien vindt je dat wel fijner. En op zich vindt ik dat ook wel prima, die fles er na, dan heb ik een goed moment voor fruit smiddags. Anders combineer ik brood met fruit en smiddags een fles. In principe hetzelfde, maar dan omgedraaid dus maakt weinig uit .
Ga ook maar weer eens kijken of ik wat meer vers maak. heb dat een poos gedaan en beviel prima, maar eigenlijk zomaar mee gestopt. Ook door het idee dat ik er niet echt goedkoper mee uit ben, fruit is zo duur. En dat die hapjes elke keer zo dun zijn om te geven, dat vond ik ook wel irritant. Maar misschien dat ze binnenkort ook wat meer stukjes kunnen eten ipv potjes?? Geven jullie bijv altijd voortaan stukken zoals manderijn? Dus ook stukjes banaan, appel, peer, enz? Of ook gewoon een fruithapje?
Banaan en mandarijn kan Mel goed op kauwen. Peer vindt ze nog niet zo. Schijnbaar is dat nog iets te grof voor haar om goed op te kunnen kauwen. En appel heb ik nog helemaal niet gegeven. Ik pureer het fruit nog niet. Daar heb ik nog niet zo'n zin in.
Ik geef normaal fruitpotjes en heb nu een paar keer partjes mandarijn en/of kleine stukjes banaan gegeven. Ik geef het zelf, anders wordt het een enorme kliederboel als ze zo'n stukje banaan fijnknijpt in die kleine knuistjes. Nou ja is het in ieder geval gepureerd. Ow ja we hebben ook weleens een schijfje komkommer gegeven. Ze vond het wel lekker om daar wat aan te knabbelen en zuigen. Uiteindelijk had ze het middenstuk opgegeten en de buitenring was helemaal slap op het eind, doordat ze er zo op had zitten te knabbelen.
Ik geef altijd gepureerd vers fruit. Maar groente bijna altijd potjes, dat eet ze beter dan vers. Maar wil t wel elke keer doen maar dan komt t net niet uit. Ze eet vaak eerder dan ons en 1 geeft dan Taleah te eten en de ander kookt en als wij eten krijgt ze dr toetje. Moet gewoon een keer een voorraadje maken voor in de vriezer. Fruit staat ook reserve in de vriezer en ook potjes voor als we geen zin hebben om te pureren of als we geen fruit meer hebben.
Heyyy, Hier ben ik ook weer!! 8) @ Fruit, Stan krijgt tussen 10 en half 11 een heel potje fruit... @ Groente, Stan krijgt bijna een heel potje groente en de laatste paar dagen ook dagelijks een toetje, om toch aan de hoeveelheid zuivel te komen... Hij kreeg vanavond een gewone fles, want tjah, hij krijgt nu al 2x pap op een dag, kan dan toch niet 's avonds ook nog een papfles geven. K hoop maar dat hij er goed op slaapt!! @ hier, vanmiddag dus op visite geweest! Ging echt super! Hij deed het zo goed!! Was lief, brabbelde, lachte, keek z'n oogjes uit! Maar hij heeft dus nauwelijks geslapen... Pas op de terugweg naar huis sliep hij gelijk!! Hij was bekaf! Dus om 5 uur eten gegeven en om half 7 al de laatste fles. Doe ik normaal nooit zo kort op elkaar.. hij liet 90cc staan en ligt nu op bedje, maar hij is wel onrustig... Ik hoop maar dat dat goed gaat!!! Normaal slaapt hij nog wel es even na het avondeten, en haal ik hem er rond 6 uur weer uit en blijft hij op tot half 8.. Nu heeft hij dat slaapje niet gehad, dus ik hoop niet dat hij "verwacht" dat hij er strax nog uit mag... En dat hij niet overprikkeld is, want het was toch wel een hele onderneming, een hondje daar, een blinkende kerstboom, etc. Ben benieuwd... Liefss
hier zooo heb net een postcode lot gekocht via internet. en 2x een half staatslot met eindcijfers van de geboorte maand van steef/lisanne nr 2 en mijn geboorte maand nr 5 we doen nooit mee dus ik hoop echt dat deze keer gelijk beloont wordt.