Maart mama's 2010, deel 3 !!

Discussie in 'De mama's' gestart door Lisil, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik in iedergeval niet. Moest er toen ook nog echt niet aandenken. Daarbij was ze inclusief voeden nog geen half uur "wakker".

Wat voor badzitje heb je? (misschien linkje?)

Joënna begint een beetje te groot te worden voor haar badzitje waar ze in kan liggen. Daarbij wil ze ook alleen maar zitten (terwijl ze dit nog niet goed kan).
    Twijfel vreselijk tussen deze 2 (voor als ze goed kan zitten):
    * Cotoons baby badstoel
    * Vtech badstoel ontdek en leer

Persoonlijk vind ik de laatste erg leuk. Misschien iemand nog tips/ideeën?

2. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Hahahahahahaha, de geur is inderdaad niet te harden. Hier vind ze het heerlijk en swingt ze de stoel uit als ze het potje ziet.
    Verse bloemkool vind ze ook lekker!! Vooral omdat het een hele leuke structuur heeft.

Met eten gaat ze inderdaad met sprongen vooruit. Wel alles wat ze uit potjes binnen krijgt, gaat een overdosis JBPM in. Op een potje van 200 gr ruim 8 á 10 schepjes.
    Er gaat nu ook een pakje JBPM per week doorheen, maar er word amper meer gespuugd!!!!!! Ook amper oprispingen meer. Volgende week gaat er een pakje naar het KDV, dan moeten hun ook alles gaan indikken wat ze gepureerd binnen krijgt.

Ik had ook niet verwacht dat ze zo goed brood in 1x zou eten........... Doe er alleen nog boter op, meer niet.
    De ene keer drinkt ze bij brood een flesje leeg, en de andere keer een slokje of 2. Drinkt ze haar flesje leeg, hoeft ze voor het avond eten geen flesje meer. Alleen een soepstengel is dan voldoende.
    Drinkt ze een slokje, dan drinkt ze bij haar soepstengel wel een flesje half/helemaal leeg.

Wel is ze erg onrustig met drinken. Misschien toch maar pap gaan geven 's ochtends zodat ze van een lepeltje kan eten.

3. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

Dat is zeker voor in een groot bad.. Deze dingen passen denk ik niet in zo'n babybadje?
    Ik baal best wel dat ik geen bad heb.. Stan word ook te klein voor het badje, weet eigenlijk ook niet hoe ik dat straks moet gaan oplossen?
    Hoe doen jullie dat meiden die ook geen bad hebben?
    Met hem onder de douche durf ik nie hoor!!

Maar eh, ik vind ze allebei zo leuk! Hihi. Ik zou het niet weten meid, welke je moet kiezen, zou op je gevoel afgaan (of op de prijs, haha)

Liefs

4. Soda Pop

Ja die JBPM is ideaal heh! Heb je tip opgevolgd qua potjes. Daar doe ik nu ook wat bij door. Zodat het net wat steviger is en ook wat vaster op de lepel ligt! Super spul!! Dus nog bedankt daarvoor :)
    Fijn hoor dat Joenna het zo super doet!! Mooi is dat, dat het opeens toch zo snel kan gaan! Ik ben benieuwd hoe het met Stan verder zal gaan.. Wil hem volgende week eens een tuutebeker geven met wat diksap.. Eens kijken of hij dat snapt en natuurlijk ook lust... En die week er op maar es een broodkorst...

5. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Gweonlyn: Leuk dat je er weer bent! Klinkt als een super vakantie. En wat leuk dat Joenna zo super goed eet!! Gaat daar dus helemaal super?!

Kussie: Goed dat Stan zoveel fruit heeft gegeten! Zie je, het komt allemaal helemaal goed!!!

Eliesah: Jeetje wat balen dat het zo aanmodderen blijft met Taleah. hopelijk is ze snel weer helemaal beter, drinkt ze weer goed en gaat ze ook nog eens doorslapen! ;)

Nijnja: Goed van Toon! Hopelijk heeft hij afgelopen nacht weer zo goed geslapen?!

Hier: Don is werken, erg saai... Pepijn in een slecht humeur hij heeft momenteel heel veel last van z'n tandjes. Toch ga ik zo maar even met ze op pad om de boodschappen voor deze week te doen.Verder heb ik super veel mooie dingen voor ze geshopt. Laarsjes besteld voor Florine, schoenen voor Pepijn. Mutsen en sjaals, nieuwe truien broeken enz. En als het goed is gaan we volgende week nog even de stad in voor ze. Het is hard nodig. Echt alles is te klein aan het worden...

6. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Kussie: Ik ga straks zo'n badring kopen. Dan zet ik ze daarin en kan ik ze gewoon met de douchekop afspoelen. Dat voor jou ook een idee?

7. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Kussie: Inderdaad net als wat Marye zegt in een badring onder de douche neer zetten. Anders bij de bouwmarkt een cementkuip halen. Heb je ook een bad.

@ Marye: Inderdaad heerlijke vakantie!! Even eruit, weg van huis. Zalig.
    Het eten gaat inderdaad super. Sinds dat ik die stop week heb ingelast gaat het in 1x goed. Ik denkt dat ze nu geen pijn heeft, en plezier in het eten. Ze eet alles wat ik haar voorschotel.
    Jij hebt leuke inkopen gedaan voor je kids!! Word hier ook een beetje tijd voor. Eerst bij Jorgen zijn nichtje shoppen:D
    Balen dat Pepijn zoveel last heeft van zijn tandjes.
    Veel plezier vandaag, ondanks dat Don werken is.

8. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ik zou zéker voor de laatste gaan. Die heb ik ook al zien staan en wil ik voor kerst vragen. Alleen duurt dat nog zo lang :(

Nu heb ik simpel geel zitje zonder speeltjes, geleend gekregen van kennissen.

9. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    boomer wat leuk zeg dat je op 2e gesprek mag komen en goed van je dat je t gezegd hebt. nou volgens mij krijgt ze genoeg hoor

mijn schema is nu als volgt doorde weeks:

06.30 150+5 nutrilon 2 eetlepels pap en vaak doe ik 20cc extra water
    09.30 fruit
    12.30 boterham met sap/water
    14.00 150+5 nutrilon
    16.00 koekje met sap
    18.00 avondeten groente vlees aardappels of rijst of pasta

alies ow vandaar adoptie hondje hihi.

lisetje haha die katten van jou zijn ook gek!!

kussie wat fijn dat stan nu wel alles gaat eten.

nina hey das lang geleden gaat t goed??\

gwendolyn wat fijn dat jullie t zo leuk hebben en dat joenna t ook naar haar zin heeft. hoe ist met jorgen zn voet?

badring ik heb gewoon de badring van babydump van 15 euro en ik heb een gootsteen matje gekocht ingeknipt en erin gelegd zo zakt ze niet weg want die stoeltjes zijn nog vrij glad en speeltjes heb ik int bad genoeg dus t stoeltje vrij simpel gehouden

marye haha heel vervelend he shoppen voor de kids. ze groeien als kool t gaat zo hard. arme pepijn met zn tandjes.

hier zo lisanne is in bad geweest en gegeten en nu lekker in de schommelstoel ik drink ff mn koffie op en ga lekker douchen en boodschappen doen. ik heb besloten weer te gaan sporten en ga volgende week een afspraak maken voor een introductie want ik wil t bodycombat weer gaan oppakken dat deed ik 2 jaar geleden 3x per week nu wil ik gaan beginnen met 2x per week en misschien opbouwen naar 3x per week maar moet ff kijken hoe t gaat lopen met mn tijd

10. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Jeetje, ik kijk ondertussen televisie, life4you, en daar zit Raffaella van Idols. Haar kindje is 4 jaar en woont gewoon bij haar vader. In het weekend ziet zij haar zegt ze net en tussendoor gaat ze langs om te knuffelen. Jakkes. dat een moeder dat kan zeg. Pffff... waarom zou je dat doen? Ze wil carriere maken zegt ze... nou lekker dan. :(

Of ben ik dan bevooroordeeld?

11. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    O dat is ook niet veel melk dan. Wat voor een koekje geef je dan?

Wat een geweldig idee van dat gootsteen matje haha. Fenna glijdt ook vaak door, met dr frut tegen dat ding tussen dr benen heen.

Keigoed van jou zeg! Rustig opbouwen ja, want anders is het wellicht te zwaar en haak je weer snel af! fijne dag. Ik zit nog in mijn pyjama en fenna speelt in de box.

12. Soda Pop

Hey meiden!!

Een badring? Zometeen maar es even googlen, nooit van gehoord :)

@ Gwen, word er gewoon vrolijk van als ik lees hoe fijn jullie vakantie was en hoe goed Joenna het nu doet!! Fijn hoor!! Gun het je van harte!! :)

@ Marye, ah, heerlijk heh dat shoppen.. Ik doe het in etappes :) Kan helaas nie eens even "los gaan" zeg maar.. Dus ik vervang alles langzaam aan.. Al heb ik wel geluk dat heel veel mensen tijdens de kraamtijd zeiden: "heb maar een wat grotere maat gekocht, want iedereen geeft toch altijd klein spul" Nu dacht iedereen zo, en vervolgens heb ik dus alleen maar mt 74/80 gekregen, hahaha! Dus ik heb NU aardig wat keuze!! :D:D
    Ps. respect dat jij de boodschappen gaat doen met 2 kids! Vind het met 1 al heavy genoeg!! ;)

@ hier, een erg rustig weekend.. Stan heeft zowel gistermorgen als vanmorgen tot 12 uur geslapen.. (en mama dus ook:):)) Ben weer helemaal up-to-date, whahaha!!
    Hij moet blijkbaar echt bijkomen van afgelopen week..
    En het ergste is, er volgt nog zo'n week, en dan moeten we vrijdag ook nog naar het UMCG in Groningen voor zijn hartje.. Ik hou mijn hart vast...:(
    Ik hoop maar dat hij een mannelijke arts heeft, want van andere vrouwen moet hij nix hebben... :$
    Verder moeten we morgen dus naar de zus van Willem...
    Haar dochtertje is 1 jaar geworden. En haar andere dochters van 10 en 11 hebben Stan nog nooit gezien.. En ik kan het gewoon nie langer meer uitstellen...
    Dus tjah.. Zij vinden het eigenlijk "onzin" geloof ik, als ik vertel dat Stan niet tegen prikkels kan, ze begon er aan de telefoon al over dat ik daar echt wel de fles kon geven enzo. Nou ik wil dat NIET dus ik doe dat NIET! (maar neem wel een flesje mee voor de zekerheid, maar dat hoeven hun nie te weten!)
    De kids, zijn schatten hoor, maar toen hun kleine zusje vorig jaar werd geboren. Liet 1 haar vallen uit het kleine ziekenhuisbedje (Gelukkig bij mama op bed dus het viel nog mee) maar dat zegt wel hoe "voorzichtig" ze zijn. En ze hielden haar vast zonder ook maar iets op het hoofdje te letten wat er dus ook letterlijk bij aan bungelde..
    Ik ben blij dat Stan nu wat stabieler is met zijn nekje.. Ik vind het helemaal nie leuk dat de kids morgen natuurlijk hem vast willen houden enzo.. Maar jah.. Ik moet er maar doorheen!! :):)

@ Chantal, hoe is het met je spieren na het streetdancen ;)

@ Setti, wat houd dat precies in wat jij weer op wilt pakken? Soort van vecht bewegingen op muziek ofzo? In ieder geval knap dat je het weer op wilt pakken!! Heel veel succes!! Gaat helemaal goed komen!!

@ Ano, hoe gaat het met jou meid? Volgens mij ben je met het roken helemaal klaar of nie?
    You go girl!!

@ Elisah, hoe gaat het nu met Taleah? Is ze al helemaal beter?

@ Lynette en Kleintje: beterschap meiden!! Griep is nix!!

Liefs San

13. Soda Pop

Hmm, ik vind zo'n badring nogal wat.. Dat kan wel, onder de douche indd. Maar dan koelt Stan toch veelste veel af?

Dit lijkt me dan veel beter:

Flexibath Green/Lime | Badartikelen | Baby-Dump

En daar dan weer zo'n stoeltje dinges in??

14. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    #74 Alies05, 9 okt 2010
    Laatst bewerkt: 9 okt 2010
  15. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

jaa we zijn er weer, wat zijn ze toch allemaal aan t doen op t forum?

kussie; veel succes morgen. gewoon doen waar jij je het beste en fijnste bij voelt, als je vind dat hun stan niet vast mogen houden moet je het gewoon niet doen. jij zit er anders straks mee ;).

badje; wij hebben ook geen groot bad. we zetten haar nu gewoon nog in t kleine badje, in dat zitje en dan het badje in de douchebak anders spettert ze alles onder haha.

hier; ze drinkt dr flessen bijna niet meer leeg. :( volgens mij krijgt ze gewoon te veel flesjes, en dan soms ook nog een nachtvoeding omdat ze anders niet verder slaapt. plas luiers zijn wel nog goed.
    ben blij als we bij t cb zijn geweest! weet al wel een nieuw schema maar doe t toch maar overleggen. hihi

ow we heben vanmiddag voor t eerst gefietst :). ze vond het super leuk.

16. superb

superb Fanatiek lid

20 jul 2009
    1.120
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat een gedoe zeg hier op zp. Kon weer de hele dag niet inloggen, hopelijk zijn alle problemen nu verholpen.

@Nina; Mijn dochter sliep ook pas door met 14 maanden. Ik hoopte dat Morris een betere slaper zou zijn, maar helaas. Hoop nog wel steeds dat hij eerder dan 14 maanden gaat doorslapen.

@ Schema; Wij zitten nu op het volgende schema:

7.30; 180 ml water + 6 pepti
    12.00; pap op basis van 160 ml vleesbouillon + griesmeel + schepje vlees en groenten
    16.00; 180 ml water + 6 pepti
    19.00; pap op basis van 160 ml groentenbouillon + rijstebloem + schepje vlees en groenten.

Heel anders dus dan de Nederlandse schema's. Moet wel zeggen dat de rijstebloem er hier heel anders uitziet dan in NL. In het begin vond ik dit best wel raar. Maar goed, nu weet ik niet anders meer. En wat ik de afgelopen jaren wel geleerd heb is dat de Nederlandse manier niet altijd de enige of beste manier is. Over een maandje mag Morris aan de pasta maaltijden. Wat wel grappig is om te weten is dat de macaroni zoals die in NL gegeten wordt hier een pasta voor kleine kindjes is.

@ Marye; Leuk is dat hè om helemaal los te gaan met shoppen voor de kids. Ik moet volgende week ook maar eens op stap, want het begint hier nu ook frisser te worden en er hangt nog niet echt iets warms in de kast.

@ Kussie; Ik vind het ook altijd vervelend als veel andere mensen de kinderen vast willen houden. Ik zeg dan altijd maar dat ze zich niet helemaal lekker voelen. Succes in ieder geval morgen!

@ Alies; Leuke foto van Melanie. Ze is een schatje.

@Eliesah; Gaaf dat Taleah het fietsen zo leuk vond. Ik durf zelf niet te fietsen hier in de stad omdat ze allemaal als debielen met hun auto's en scooters rondrijden.

17. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
  18. Soda Pop

@ Alies, hihi, ik zit hier toch zo met een big smile dit te typen!! Wat een heerlijke filmpjes!! Prachtig hoor hoe ze reageert op de schommel en op dat bounce-ding!! Geweldig!! :D:D Dus slepen in een doos vind ze erg leuk!! :D Stan heeft er schik om als ik hem terwijl hij op het boxkleed ligt door de kamer sleep zeg maar... Haha, ook erg grappig!!
    En vanavond moest hij zo lachen toen ik hem zijn truitje uit deed (Wat normaal lijd tot een boze bui) Waarschijnlijk kietelde ik hem!! Ik kan daar toch zo van genieten als hij lacht!
    Dat zul jij ook wel hebben!! :)

@ Superb, goh das toch wel heel anders ja als bij ons, die voeding!! Maar indd niet alles wat in NL is "voorgeschreven" is alleen juist..
    Alle Italianen zijn ook wel groot geworden!! :D:D
    Jammer zeg dat je het fietsen niet aan durft!
    Kan ik me wel voorstellen hoe je het omschrijft! Brrr!!

@ Eliesah, fijn dat het fietsen zo leuk was! Heb je nog een foto gemaakt van Taleah in het fietsstoeltje?

@ Hier, mijn ventje ligt al weer lekker op bed!!
    Ik ga es even Ik hou van Holland kijken...
    Even relaxen op de bank!!

Groetjesss

19. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    Ja ik kan er ook zo van genieten als ze zo'n lol heeft. :) Op de schommel vond ze ook geweldig. Ik heb een nog beter kwaliteit filmpje, maar deze had ik even met mijn digitale camera gemaakt. We hebben ook nog een camcorder en daarmee heeft mijn man een filmpje gemaakt. Zal ff kijken of ie niet te groot is om te uploaden.

Met die doos genoot ze ook van toen ze door de kamer heen gesjeesd werd. :)

20. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Marye: ohhh lekker geshopt :D Ik wil ook steeds los gaan haha :p

Sollicitatie gesprek: Ik zag dat iemand een 2de gesprek had? Succes :) En hopelijk vind je de juiste baan!
    40 uur zou voor mij ook echt niks zijn hoor! ik werk nu 28 uur en zit er zelfs aan te denken om misschien toch terug te gaan naar 24 uur....

Kussie: Oh hier ook het probleem van een kleintje die te groot wordt voor het badje (eigenlijk al een aantal maanden) Wat ik doe is haar wat uit laten steken met haar voetjes en vlak voordat ik haar eruit haal laat ik haar even zitten maar niet met een zitje ofzo gewoon terwijl ik haar vast hou... Ik doe haar eigenlijk ook maar 1 x per week in bad omdat het zo'n gedoe is, maar ik was haar natuurlijk wel gewoon vaker op de commode helemaal hoor met water en wasgel... Ik ga denk ik ook kijken voor zo'n badje want dan kan ze in ieder geval vaker erin, ze vind het zo fijn!

Schema:

+ - 7 - 7.30 : 180 + 6 scheppen friso 2
    + - 9 - 10.00: Potje fruit (6 maanden ) of vers fruit
    + - 12 - 12.30 1 Boterham (al zou ze er wel 2 willen) met wat sap of thee
    + - 13.00: Flesje 150 + 5 (maar eigenlijk wil ik dat gaan verminderen als dat mag van het CB )
    + - 15.30: Rijstwafel, koekje, lange vinger met wat sap
    + - 18.00: Potje groente (6 maanden) of vers gemaakt
    + - 19.30: Fles 180 + 6

Wat ik me afvraag: Esmay krijst enorm als haar boterham op wil, als je haar er dan nog 1 geeft dan eet ze die ook gewoon op (een keer uitgeprobeerd) maar is dat nog niet teveel? 2 boterhammen voor een kindje van 7 maanden ?

Verder heb ik enorm last van mijn keel en ben ik stront chagie maar goed dat gaat ook wel weer over denk ik!

Oh ik had trouwens een forum aangemaakt voor de maart mama's voor als er interesse is: maartmamas2010 :: Index

Aangezien het er hier zo vaak uit ligt :(

Deel Deze Pagina