Poeh dat weet ik niet meer precies. Op een gegeven moment wou Alisha na het eten ook niet echt een fles meer. Ik geloof dat ze toen iets van 1,5 was. Toen ze 2 was wou ze amper melk meer. Ze drinkt nu eigenlijk ook haast geen melk meer. Melk schijnt toch al niet zo heel goed te zijn. Ik ben zelf ook niet zo van een fles mee naar bed. Als ik het dan bij die twins van mijn schoonzusje en zwager zie lijkt het wel alsof ze al helemaal gewend zijn aan die avondfles. Ben dan benieuwd hoe lang het duurt voordat ze helemaal geen fles meer in bed meenemen.
hier ook bijna geen middag en avond fles meer...Ik moest ook van het cb stoppen met de avond fels toen jan 9 maanden was....... Sorry dat ik verder niet reageer maar jullie schrijven zoveel dat ik het niet bij houd SORRY
Mijn nichtje gaat echt niet slapen zonder haar fles.......... Zelf drink ik ook geen melk, alleen karnemelk. Ik lust geen melk. Heb wel eens vaker gelezen dat het toch net iets minder goed is als wat iedereen voorhoud. Joënna krijgt ook wel eens drinkyoghurt te drinken of de drinkyoghurt van Danoontje. Dit drinkt ze veel beter bij haar boterham als haar opvolg melk.
Melanie heeft juist nog wel behoefte aan de avond fles. Zodra het tegen bedtijd wordt begint ze zo te jammeren dat we weten dat ze gewoon dorst heeft. Als ze de fles dan ook ziet dan begint ze wat te mopperen dat we op moeten schieten. Ze kan haar armpies dan zo grappig strekken en haar handjes samenknijpen als het te lang duurt. Echt van 'geef geef geef'
De twins komen ook moeilijk in slaap zonder fles. Zal dus idd gewoon gewenning zijn. Lijkt me wel lastig. Ik lust ook geen melk. Karnemelk ook niet. Melanie krijgt straks Yokidrink. Dat is ook de enige drinkyoghurt die geen aspartaam er in verwerkt heeft. Wij letten hier heel erg op.
haha ja hier hebben ze ook altijd heel veel zin in de avond fles en ging ook altijd goed tot op een weekje ofzo... jesse laat elke keer 70 cc staan en daan ongeveer 50 ofzo. @ gwen: Da's wel een goeie ja... melk drinken ze ook bij de boterham over n tijdje... dus dan kan ik beter melk met brood geven, en dan rond 2u half 3 als ze wakker zijn fruit en rond 5 uur groenten. Morgen eens proberen. Die drinkyoghurt is denk ik gewoon normale toch? yogi? Want da's ook met koemelk, niet? @ Yoghurt: Wat voor yoghurt geven jullie? gewoon een pak yoghiurt?? (En dan vol of mager?), of kindertoetjes met een smaakje? of die dure yogolino dingen?? haha
@kleintje: je hebt helemaal gelijk dat het jullie leven is. kzou inderdaad een geprek met hem aangaan. heel veel sterkte ermee. @floor: wat verschrikkelijk een dubbele oorontsteking. khoop voor jullie dat het snel weer beter met hem gaat. @ johannal: wat ben jij een super mama. beterschap en heel veel sterkte. @marye: hoe gaat het nu met pepijn?. ik hoop echt dat de medicatie goed aan slaat en dat hij lekker thuis mag blijven. @ kussie ja nu net 68 en soms past 56en 62 ook nog(kep 1 jurkje maatje 56 en die past perfect). kan haar bijna wel groter kijken maar ja je kunt er weinig aan doen. tis wel een voordeel dat ze zo lang met haar kleertjes doet(kan ik een keer wat duurs kopen en dan heeft ze er ook een tijd wat aan). doe ik eigenlijk nooit behalve als er weer 50 % korting is. wel een probleem dat haar kast nu teklein word. @eliesah: ik koop regelmatig dingen van de zeeman. sommige dingen blijven wel goed in de was en andere dingen totaal niet. maarja dat heb je met meer winkels. is dat autotje een beetje zwaar aan de voorkant?( wij hebben loopwagentje van action en dat valt om als ze zich optrekt)wat een leuke foto's. @gwenolyn: gewoon voor de tussenweg gaan als jij je er goed bij voelt. hier: wij krijgen donderdag de sleutel van ons nieuwe huisje al. Sinds gisteren is het eten weer minder. eerst stopt ze het in haar mond, kauwd er op en haalt het er weer uit. bekijkt het dan en gooit het op de grond. Gelukkig eet ze wel normaal als ze echt honger heeft. groetjes amanda
Hier gaat de avondfles helemaal leeg. Wij hebben het merk Yoki drink. Jij bedoelt denk ik Yogo Yogo. Daar zit aspartaam in. Alisha drinkt Yoki bijna elke dag. Wij ook. Het is gewone yoghurtdrink dus er zal koemelk inzitten denk ik. Yoghurt eet Melanie vaak wel wat hapjes van ons mee. We nemen meestal (magere) yoghurt met bijvoorbeeld aardbeiensmaak. Vindt Mel ook heerlijk. Voor mijn gevoel is dat minder zoet voor haar dan die kleine toetjes.
Leek mij logisch, nadat iemand het hier erover had om het zo te gaan doen. Ja, ik geef inderdaad de gewone. Op het pak van danoontje staat duidelijk dat er koemelk in verwerkt zit (keek ik ook pas naar nadat ik het had gegeven, lekker handig). Ze reageerd er verder niet op, dus blijf het gewoon geven. Denk niet dat die paar slokjes op een dag veel kwaad kunnen. Ik geef gewone volle yoghurt (eten samen na het eten een bakje leeg), danoontje, en alle "danoontjes" eigen merk. Daar krijgt ze er dan maar 1 van. Je kunt beter volle producten geven. De vetten die erin zitten hebben ze nodig.
@ Eliesah: Ohja die auto heb ik zien staan bij de action! geinig ding! Kussie, volgens mij heb jij dezelfde als ik; de 4in1 loopwagen... niet?? Die staat nu bij ons beneden voortaan.. vinden ze super leuk om in te zitten en in te schommelen Over een tijdje kan dan de schommelfunctie eraf en kunnen ze erop rijden of lopen en daarna kan er zo'n duwstang op en kan je hem vooruit duwen met kindje erop @ amanda; 56!!! Jeetje, ukkie! Leuk dat jullie de sleutel krijgen!!! @ Zeeman: Ik koop graag mn rompers daar; lekker goedkoop en ik vind ze eeerg fijn. Zitten heerlijk, pluizen niet, kortom; prima. Ik koop ze ook lekker groot; ze zitten nu in 84/96 Ik doe ze altijd in de droger en naja, dan kunnen ze ook evt wat krimpen en passen ze gewoon nog. Pas bij de prenatal maat 74/80 rompers gekocht; te klein gewoon!!! Had ze nog niet gewassen of niks, echt belachelijk. Weggegooid geld .
@ gwen: thnx voor je antwoord. Volle yoghurt dus. MOoi, want toen ik een keer magere gaf vonden ze het vreselijk! Maar ik geef eigenlijk niet vaak een toetje. Groenten eten ze ook nog maar ieder een half potje en daarvan spuugt jesse vaak al een keer of 2....dus hij zal dr wel vol van zitten?? Kheb bij de voedingsdeskundige hier op t forum gevraagd hoe het zit met het schema van 10 maanden en ook over de hoeveelheid groenten en fruit. Wat ik twijfel vooral of dat wel voldoende is? Een half potje van elk??
Dit zit bijvoorbeeld in Yoki drink framboos Ingrediënten: Magere yoghurt, vloeibare melkbestanddelen, suiker, 1% druivensuiker, 1% frambozensap, aroniasap, zetmeel, aroma, voedingszuur: citroenzuur, vitamine C.
Ik geef Melanie ook nog een half potje van elk. 1 heel potje krijgt zij nog niet weg. Misschien wel 3/4 maar niet meer. En het duurt niet lang meer en dan mogen ze de grootste potjes van Olvarit. En Mel zit na het halve potje niet te jammeren dat ze nog meer wil, dus dan ga ik er van uit dat ze tevreden is. En ze spuugt helemaal niks er uit.
oh oke fij n te horen... Idd hier ook geen gejammer om meer... alleen om een slokje water na het eten
hier lisanne heeft nog steeds koorts vanmorgen weer 39.1 dus een zetpil gegeven en hopen dat ze weer wat gaat slapen. echt vermoeiend hoor zo'n dag als gister niets is goed en mevrouw wilt alleenmaar op schoot zitten ze wilde vannacht ook niet slapen en dus had steef haar tussen ons in gelegd en toen ik wakker werd schrok ik wakker omdat ik niet wist dat ze tussen ons in lag. ben vandaag dus weer vrij. floor he bah een dubbele ooronsteking beterschap voor ivar marye heel veel beterschap voor pepijn. ik hoop dat er gauw iets aanslaat en hij snel weer beter is. ik hoop echt dat thuis snel opknapt. dikke knuffel eliesah wat een geweldige foto weer van jullie super vlotte meisje. aaahhh en dat koppie dat ze niet aan mama dr telefoon mag zitten gwendolyn nou een echt lekker dagje vrij is het niet hoor met een miepend kind de hele dag omdat ze koorts heeft kan ff niet verder reageren want ze huilt alweer
@setti; sterkte gewenst, dat gejammer en gehang, ik weet hoe vermoeiend kan zijn. Ik hoop dat de koorts vandaag oook wat zakt voor dr, moet er nog tandjes doorkomen? Hopelijk kunnen jullie toch nog een beetje van jullie vrije dag genieten!! @Melk; Wij geven nog 3 flessen per dag, manlief soms wel eens 4 als er geen boterhammen zijn. Ik heb wel gezegd dat tie dat niet meer moet doen. Daarnaast eet ze nog 200 gram fruit en 200 gram avondeten. Ook eet ze nu soms van de pot mee. En een danoontje erna. Vind ze grandioos. Ik geloof ook nog niet dat die avondfles eraf gaat hoor. Ze vindt het nog lekker en valt daarna snel in slaap.
hier kom net van de ha af en die heeft lisanne ff helemaal na gekeken en ze heeft vocht achter dr oortje dus vandaar dat ze dr rechter oortje steeds pakt. en ze had daar een opleving omdat de zetpil zn werk deed dus hij vond haar levendig zat. ja zei ik nu ja. ze heeft gewoon weer eens een of ander virusje te pakken en als ze vrijdag weer wakker wordt met koorts moeten we gelijk terug komen en urine opvangen en meenemen dus ik hoop dat dat niet nodig is maar ik vind t al vreemd dat ze vanaf maandagaaf al koorts heeft meestal heeft ze er maar 1 dag last van en niet zo lang. overigens heb ik nu al een dag of 2 een rietjes beker in gebruik en ze vindt t hoogst interresant en hierdoor drinkt ze iets meer sap dan normaal. gelukkig boomer zo fenna doet t goed lees ik al