Maart mama's 2010, deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door Gwenolyn, 1 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Floor20

Floor20 Niet meer actief

Jedalin, Eten ze verder overdag wel goed? Anders misschien kijken of je overdag wat extra aan kan bieden... Maar kan natuurlijk ook goed een sprongetje zijn...Maar wel vreselijk vermoeiend zeg, hopelijk hebben ze hun oude ritme snel weer te pakken!!

Super lieve foto's!!

Dat flimpje van Melanie is ook super schattig!!

2. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Ze eten vrij veel juist vind ik. 's ochtends een fles melk 150cc, tussendoortje (soepstengel of fruit), 2 boterhammen, fles melk 90 cc. Smiddags fruit, tussendoortje zoals een soepstengel of peperkoek. s avonds 200 gram groenten en schaaltje yoghurt en nog een fles van 200cc ....

3. Floor20

Floor20 Niet meer actief

Klinkt idd wel als genoeg.
    Hier 's morgens 1 a 2 boterhammen en 150cc gewone melk.
    Drinken en evt. een tussendoortje.
    's Middags 2 boterhammen en ong. 100cc gewone melk.
    Fruit en drinken.
    's Avonds avondeten en toetje
    En daarna nog een fles (nu nog) peutermelk 150cc.

Dus verschilt op die boterham 's morgens niet zo veel.

En het slapen overdag? Of doen ze dat ook al niet veel meer?
    Ivar was laatst steeds om 6.30/7.00 uur "al" wakker. Voor zijn doen errug vroeg... Nu is hij van 3 naar 2 slaapjes gegaan en nu slaapt hij weer tot ong. 8.00 uur.

Ik roep ook maar wat hoor ;)

4. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    ze hebben 2 slaapjes overdag, al een hele tijd, dus das ook gewoon prima..
    ze slapen ook niet meer laat op de dag, want ze zijn rond 3 uur wakker en dan blijven ze wakker tot 7 uur.

Gisteren hebben we ipv gewone voeding een kant en klaar pyjamapapje gegeven, maar dat blijkt ook weinig te doen helaas.
    Ik denk dat we vanavond maar eens peutergroeimelk gaan geven. Misschien dat dat nog beter (en hopelijk langer) vult??

5. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Hoi Lillebil, ben je daar weer? aan het meelezen...?

haha ik zie dat haar pagina al door een stuk of 6 mensen van ons bezocht is. maar ze plaatst ook nooit ergens iets, dus tis een échte meelezer...maar bij wie hoort ze... :(

6. Floor20

Floor20 Niet meer actief

Ik weet niet of het beter vult.. Ivar krijgt ook wel is zo'n pyjamapapje, maar ik heb bij hem niet echt het idee dat het verschil maakt, maar hij slaapt natuurlijk sowieso al wel goed.

Bij de oudste hebben we ook 1001 dingen geprobeerd, maar dat was gewoon een slechte slaper (en nog steeds is hij geregeld wakker)

Maar ik denk dat het bij Daan en Jesse dan ook meer te maken heeft met hun ontwikkeling... Die gaat nu zo hard! E je zult zien dat ze volgende week ineens weer hele nieuwe kunsten laten zien, en hopelijk slapen ze dan ook weer beter!!
    Ivar heeft dat pas gehad, was hij 's avonds ineens huilend wakker een paar keer. Nou je hoort hem anders nooit. En de week erna staat hij in de box, loopt erin rond enz. terwijl wij het idee hadden dat dat nog wel ff zou duren haha. En ineens woordjes zeggen enzo. Maar toen hij dat kon sliep hij ook weer gewoon door!

7. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Ik hoop 't floor! :)

8. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Jedalin, je hebt van Nutrilon Goede Nacht-melk (donkerblauwe verpakking à 5,99 euro.) Werkt hier beter dan Pyjamapapjes. Maar goed, moet er 's nachts toch ook nog uit ;)
    Het valt te proberen?

Dochter met knalrode wangen ging gisteren met een pcm en flink wang- en oorwrijvend naar bed. Vanmorgen EIN-DE-LIJK linkerboventand (voor) doorgekomen. Arm kind. Hoop dat het nu weer wat rustiger mag worden voor d'r...

9. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Komt nog iets bij. Met 11 maanden gaan kinderen flink dromen en hebben ze ook nachtmerries. Vaker wakker worden 's nachts, dus. Even een slokje water/verdunde melk/limonade en een speen kunnen helpen, net als even zachtjes troosten. Als het kan, dan je kind(eren) even een paar minuten laten jengelen, zodat ze zelf weer in slaap kunnen vallen.

Hier wordt rustig gekrijsd soms! Dan ga ik wel heen...

10. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Darcy: Ik ga nu vanavond eerst maar de peutergroeimelk proberen..eens kijken hoe dat bevalt. Anders kan ik idd nog naar andere nacht-papjes gaan kijken.

Kids worden helaas alleen maar hysterischer (of hoe je dat ook schrijft) als ik ze water ofzo geef..
    Ze zijn gewoon ontroostbaar 's ochtends, tot ze melk krijgen. En die is ook binnen 5 minuten leeg, die fles, dus tis gewoon echt honger.

Laten jengelen (Lees: flink huilen) werkt heir ook niet; dan huilt er binnen de kortste keren nog een kind mee en blijven ze door elkaar huilen.

11. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

Hier is Stan ook verscheidene keren wakker hoor 's nachts.. Maar vaak is alleen een speen, aai over de bol en geruststellende woordjes genoeg...
    En hoewel hij eerder wel es sliep tot half 9 (een week ofzo) Hoor ik hem nu elke morgen al rond kwart over 7 half 8, maar zolang hij brabbelt/kletst, laat ik hem dan mooi liggen.. En kan ik het nog wel es rekken tot een uur of 8.. Al vond ik half 9 lekkerder, whahaha! Maar jah...

@ Jedalin, woow, wakker van 3 tot 7.. Das best lang ook wel.. Hmm dan zou je toch denken dat ze zo moe zijn dat ze wel doorslapen... Vreemd.. Tis misschien toch wat Floor zegt; Daan en Jesse doen allebei opeens zoveel, dat moeten ze ook verwerken zeggen ze toch? Dus kan daar best mee van doen te hebben. Feit blijft dat het vreselijk vermoeiend en ook echt NIET LEUK is! Ik hoop dan ook dat het gauw weer voorbij is meid! Maar las al een paar x dat de 11 maanden sprong extra heftig is ofzo?

@ Floor, hoe gaat het verder met jullie dan?
    En met je grote jongens? :)
    Doet Ivar al stapjes zetten eigenlijk, weet het even nie meer! :)

@ Eliesah, hoe voelt het om een ondergetrouwde vrouw te zijn? Whahaha, wat een woordkeuze, ehm hoe zeg ik dat, ehm, dat het zeg maar zeker is dat jullie ECHT gaan trouwen! :D:D:D
    Lijkt me wel een superr gedachte, zucht, voor ik es zover ben, als dat er ooit nog es van komt! ;)

@ Jedalin, ik ben ook trots dat ik ben gegaan, maar heb het wel benauwd nu! Dus al even mijn puffer gebruikt hier op kantoor! En strax weer sporten!
    Waar haal ik het weg! Volgens mij heb ik een slag van de molen gehad! :p
    Als ik morgenvroeg geen resultaat zie, gooi de schaal het raam uit! ;)

@ Darcy, och, had het meiske er zo'n last van! Wat zielig!! Hopelijk gaat het nu dan ook beter?
    Die tandjes ook, wist van te voren nooit dat het zo'n drama-iets kon zijn!! Arme kindjes!

Liefss

12. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ kussie: het breekt idd behoorlijk op. Arno heeft vandaag vrij en die ligt nu in bed, want die is echt helemaal brak.. die moet er iedere ochtend vroeg uit (op donderdag en het weekend na) en als ie dan vrij is, dan is zo'n nacht als vannacht gewoon nog 10x zo erg, omdat hij normaal ff wat bij kan slapen.
    Mgoed, niet nou maandag maar de maandag erop hebben we een week vakantie.. hopelijk kunnen we de kids dan een dagje uit logeren brengen en ff bij tanken.

13. Floor20

Floor20 Niet meer actief

Kussie, Hier gaat het prima met de kids! Ivar loopt nog niet. Wel rondjes in de box haha Hij loopt ook graag aan je handen, maar het gaat allemaal nog te wiebelig om los te lopen. Maar laat hem maar rustig aan doen, al tijgerend komt hij nu al overal bij, laat staan als hij straks loopt haha Dan is het helemaal gedaan met de rust denk ik :D

14. superb

superb Fanatiek lid

20 jul 2009
    1.120
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik ben er ook weer:). Wat was het koud in Nl zeg. Daar had ik even niet op gerekend. Ik had helemaal geen dikke truien en broeken meegenomen. Ik heb dus drie dagen lopen rillen in mijn rokjes. We hebben wel een aantal mooie huizen en appartementen gezien. Het is nu ook bijna zeker dat we in Rotterdam gaan wonen. Wel leuk want daar hebben mijn vriend en ik ook allebei gestudeerd.

@ Marye; Hoe gaat het nu met Pepijn en Florine? Het is niet niets dat ze in zo'n korte tijd twee keer in het ziekenhuis hebben gelegen. Kan het nog zo zijn dat het een iets met het ander te maken heeft. Ik kan me goed voorstellen dat je er even helemaal doorheen zit. Sterkte!

@ Eliesah: Gefeliciteerd! Wat een verrassing zeg dat Marc dat allemaal alleen heeft geregeld. Ben je de dagen al aan het aftellen?

@ Kussie; Wat een schattig filmpje van Stan. Stoere vent is het!

@ Alies; Wat loopt Melanie al goed langs de box. Leuk om te zien.

@ Jedalin; Jeetje, jullie hebben dus nog steeds van die gebroken nachten. Ik hoop voor jullie dat het inderdaad met de 11 maanden sprong te maken heeft. Ik weet het trouwens niet zeker hoor maar volgens mij is peutergroeimelk juist minder voedzaam dan gewone poedermelk. Ik dacht dat omdat het echt als melk bedoeld is naast een boterham o.i.d en niet als voeding opzich. Ik kan het ook helemaal fout hebben hoor.

@ Rest; Sorry ik ben het allemaal weer vergeten. Volgende keer reageer ik weer op iedereen.

15. superb

superb Fanatiek lid

20 jul 2009
    1.120
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Hier; Morris wil de hele tijd gaan staan alleen lukt het hem nog niet om zich verder op te trekken dan als op zijn knietjes. Vervolgens begint hij dan keihard te huilen en moet ik hem op zijn voetjes neerzetten. Na een minuutje valt hij dan weer op zijn billen en begint het weer van voren af aan.

Hij heeft overigens nog steeds geen tanden. Ik hoop toch wel dat zijn eerste tand voor zijn eerste verjaardag doorkomt. het wordt anders ook zo'n gek gezicht; een dreumes zonder tanden.

16. Lillebil

Lillebil Lid

10 apr 2009
    42
    0
    0
    Lees dat ik vanmorgen als "meelezer" gespot ben in jullie maart-mama's-onderwerp en dacht dat het onderhand misschien inderdaad wel netjes is om mezelf maar gewoon bekend te maken. Weten jullie in ieder geval wie er regelmatig mee kijkt in jullie levens ;). Ik ben ook een maart-mama en lees alweer een hele poos mee op ZP, maar nog nooit iets gepost. Vind het leuk om te lezen hoe jullie kinderen zich ontwikkelen en hoe jullie omgaan met de sprongetjes, tanden die doorkomen, etc.

Mochten jullie vragen hebben, of vinden dat ik op moet hoepelen uit jullie onderwerp, dan hoor ik het wel.

Groetjes!

17. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ lellibel: hahah leuk dat je je meld! :D Natuurlijk mag je meelezen; tis een open forum :).
    Wij vinden het gewoon wel leuk als mensen die vaak meelezen ooit eens iets posten.. en aangezien we jou naam vaak langs zagen komen, waren we wel benieuwd ;)

Even nieuwsgierig; heb je een zoon of dochter, en hoe heet hij/zij?

@ superb: hmm dat moet ik eens ff snel op gaan zoeken dan over die peutermelk. Dadelijk is 't nog erger! haha.

@ hier; Nou, Daan vanmiddag net als gisteren tot op zn rug toe vol met diarree...dus hem net maar gebadderd.
    Verder druk dagje want moesten ook nog boodschappen doen omdat arno en ik morgen onze verjaardag vieren (arn owas dinsdag jarig en ik morgen), mn fiets moest ik ophalen (daar is een dubbele standaard onder gezet), nog naar het postkantoor voor een verkochte wipstoel (jaja heb mn luxe lievelingsstoeltje verkocht; ze pastte echt niet meer! hihi.) Heb er de helft van de aankoopprijs voor terug gehad, dus da's wel netjes! En de andere is ook verkocht en daar heb ik zelfs nog een paar euro meer voor gekregen. Ik ben dus wel tevreden :p.
    Verder ongeveer 20 luierzakken weggebracht (de garage begon te stinken ;)) naar zo'n inleverplaats (scheelt wel een hoop grijze bakken aan de weg! ;)).
    Kids hebben vandaag voor het eerst in een winkelwagentje gezeten; hoe leuk!!! Ze hebben hun ogen uitgekeken :D:D

18. Lillebil

Lillebil Lid

10 apr 2009
    42
    0
    0
    Dan blijf ik gezellig meelezen (en dan vanaf nu ook af en toe wat posten)!

Ik heb een zoon en zijn naam is Ties.

En ohja... t is Lillebil.... jij schreef lelliebel, hahahaha!

19. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    ohw whahaha dat komt omdat ik die hier op het forum ook 1 'ken'! hahaha :D sorry :D

Leuke naam, Ties!

20. superb

superb Fanatiek lid

20 jul 2009
    1.120
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Lillebil; Welkom! Gezellig als je ook af en toe mee komt schrijven. Leuke naam heeft je zoon. Gaat alles goed met hem?

@ Jedalin; Dat klinkt als een hele drukke middag. 20 vuilniszakken vol met luiers dat is behoorlijk sjouwen. Moet je er anders extra voor betalen als je ze in de gewone container doet?

Heb je een foto van de kids in de winkelwagen? Morris heeft er met kerst in gezeten (Toen we in NL waren). Hij vond het fantastisch.

Deel Deze Pagina