Maart mama's 2010, deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door Gwenolyn, 1 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Even een berichtje van hier,
    ik schitter door afwezigheid... :D

Maarrem gaat hier niet lekker, ik heb nu buikgriep, voel me vreselijk. Florine is ook volledig van slag, heeft vandaag alleen maar gekrijst, niet zomaar zachtjes gehuild, nee alleen maar gegilt! Erg vermoeiend. Ik ga proberen morgen bij te lezen en weer op jullie allemaal te reagerem!

2. vriendlief

vriendlief Fanatiek lid

25 apr 2009
    1.982
    0
    0
    toekomstig huismoeder
    zaanstreek/waterland
    heb alles wel gelezen maar niet onthouden sorry!!!!!

Hier: Jan eet weer eens sinds een week zijn avond eten niet...: Heb nu dus maar zijn warme hap smiddags gegeven en zijn brood savonds en dat ging gelukkig goed!!! Alleen had ie om half 5 al hele erge honger dus dat was wat minder....heb hem vandaag dus al om kwart over 6 op bed gelegd zal mij benieuwe hoelaat hij wakker word.

3. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

Hey allemaal!!

@ Marye, zo vervelend meis, dat je nu zelf zo ziek bent!! Ik hoop echt dat je snel opknapt, en wat zou Florine dan hebben?
    Is er ook een sprong vlak na de 1e verjaardag?

@ Vriendlief, zou dat dat komen dat er weer een tandje/kies doorkomt? Of een sprongetje ook? Net wat ik aan Marye al vroeg, misschien een sprongetje ook vlak na de 1e verjaardag?
    Ik weet het nie hoor?
    Mijn wijkverpleegkundige vertelde me ook, dat kindjes steeds vaker hun grenzen gaan testen, en dingen gaan proberen, en daar hoort niet willen eten ook bij...

@ hier, pff, was dus bij mijn ouders vanmiddag... Ik zat helemaal nie meer lekker thuis.. Na dat bericht over W. dus effe daar heen gegaan.
    Kreeg ik weer zo'n "heerlijke" opmerking van mijn moeder.... Dat Stan niet uit logeren hoort te gaan, dat hun dat eerder ook nie deden... En dat mijn moeder het toen veel zwaarder had als ik... (en het was VOOR het ongeluk van mijn vader) dus ze waren gewoon samen en mijn moeder werkte toen nie....
    Ik heb toch maar even gezegd, dat mijn moeder niet dagelijks migraine had, en er ook nie alleen voor stond, dat ik het heus ook nie -altijd- makkelijk heb, en dat ze niet moet doen of het bij haar altijd zwaarder en erger is als bij iemand anders...
    Vond het niet leuk..
    Ze lijkt er totaal geen ehm hoe zeg ik dat 'respect' voor te hebben soms... En dat vind ik nie leuk.. Tis nie dat ik er om vraag ofzo, maar ik vraag ook nie om zulke opmerkingen...
    Vond het echt nie leuk! :(
    Apart heh.. Waarom doet ze dat toch?

Liefs

4. Soda Pop

@ All, verrek, waar is iedereen???

5. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Haha hier ben ik :p

Kussie: Wat vaag zeg dat hij zulke dingen heeft gezegd!! Rare gast!!! Maar idd zoals al hier werd gezegd: waarschijnlijk gewoon bluf! Maar ik snap dat je je er toch niet gemakkelijk bij voelt :(

En wat naar dat je moeder zo doet :( Echt balen zeg!! Zou het niet zo kunnen zijn dat ze zo doet omdat ze misschien "jaloers" is ofzo? omdat zij dat juist vroeger niet zo had ? (tja ik zeg ook maar wat ? )

Marye: Beterschap!

HIer: Woeeeeiiii me = happy :) De taart voor Esmay dr verjaardag is nu definitief besteld en ze heeft me een voorbeeld laten zien woooww daar viel mijn mond van open! Ze weet alleen nog niet of het echt gaat lukken dat moet ze nog even proberen maar goed ze heeft nog 2 weken ;) (de andere taarten die ik van haar heb gezien waren ook prachtig dus waarschijnlijk die van ons ook! )
    We krijgen er ook nog eens meptaartje voor Esmay bij hehe!

Verder is Esmay weeerrrr verkouden (tja wanneer niet!) maar nu met iets nieuws: alleen maar snot dat uit haar neus blijft lopen :( Zo sneu! Ze ligt nu alweer een uur te slapen (hoewel ze pas om 8.30 eruit was ) maar goed kan ze nog even bijkomen! Zometeen komen vrienden van ons met hun 2 kinderen....

Ze doet het trouwens alweer een paar dagen goed zonder fles :) Het is wel even huilen als ze in bed ligt (maar dat is vaak met fles ook ) maar valt dan toch vrijwel altijd snel in slaap... En slaapt dan vaak van 19 tot 8 - 8.30 best wel fijn :)

En vanavond / morgenvroeg gaan we maar even de koffers pakken om morgen rond 12.00 te vertrekken richting Groningen of was het nou Friesland ? :p Nou in ieder geval daar ergens op de grens van die 2 (Anjum )

6. superb

superb Fanatiek lid

20 jul 2009
    1.120
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Gwen; Bevalt je nieuwe haarkleur? Ben wel benieuwd naar een foto.

@ Alies; De tompoucen zijn heel leuk geworden. Nu maar hopen dat zo ook lzo goed smaken.

@ Kleintje; Wat leuk een taartdecoreer cursus. Kunnen we volgend jaar allemaal de vrjaardagstaarten bij jou bestellen! Super dat de taart die je besteld hebt zo mooi wordt. Laat je er een foto van zien als hij af is? Fijne vakantie gewenst!

@ Lillebil; We wonen in Italie vanwege het werk van mijn vriend. Zijn contract hier is nu afgelopen en zijn werkgever wil dat hij weer naar NL komt.

@ Jedalin; Fijn dat jullie een leuke verjaardag hebben gehad en dat de mannen het goed hebben gedaan. Hoe is het vanancht gegaan? Hebben ze lekker geslapen? Ik hoop voor je dat de combinatie 12 maanden potje en avondpapje de oplossing is.

@ Kussie; Wat een rare opmerkingen van W. Ik denk ook dat het allemaal bluf is. Hij heeft toch nog nooit naar Stan omgekeken en nu wil hij hem ineens komen ophalen. Probeer je er niet al te druk om te maken.

Wat een vervelende opmerkingen van je moeder. Je kunt er ook zo weinig mee. Misschien kun je haar een keertje vragen wat ze er mee wil bereiken. Het is ook best tegenstrijdig zo geven ze je een fiets en de volgende keer krijg je dit soort opmerkingen. Wij hebben in ieder geval wel respect voor je.

@Franny; Wat fijn dat jullie, ondanks een zieke Jens , toch een ggezellige vakantie hebben gehad. Heb je zelf ook nog een beetje kunnen skien?

@ Nijnja; Goed teken dat jullie veel kijkers hebben al kan ik me wel voorstellen dat je gek wordt van iedere keer het huis opruimen. Leuk kado hebben jullie voor Toon gekocht. Ik snap vaak ook niet waarom sommig speelgoed pas vanaf drie jaar is. Als de stukken groot genoeg zijn vind ik het meestal ook geen probleem.

@ Setti; Super dat jullie weer online zijn! Was het gezellig op de bruiloft?

@ Marye; Beterschap, hopelijk zijn jullie allemaal weer heel snel op de been.

7. superb

superb Fanatiek lid

20 jul 2009
    1.120
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Hier; Morris zit overduidelijk niet lekker in zijn vel. Hij is al twee dagen alleen maar aan het jengelen. Niets is goed, hij wil alleen maar door mij rondgesjouwd worden. Als mijn vriend hem even oppakt dan is het meteen weer huilen geblazen. Gisteravond werd hij ook twee keer huilend wakker. Dat zijn we helemaal niet meer van hem gewend. Ik durf het al bijna niet meer te denken maar zal er dan toch een tandje in aantocht zijn:D?

8. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Superb: tandjes in combinatie met het 11 maanden sprongetje misschien?

@ kussie: jeetje wat ontzettend lullig van je moeder dat ze zo doet. Inderdaad, wat wil ze daar toch mee bereiken. Maar jij hebt er dus ook iets van gezegd; wat zegt zij dan??

@ kleintje: een heeele fijne vakantie met zn 3tjes!! GENIET ervan!

Wat slaapt esmay toch als een roosje zeg, heerlijk!

@ superb: De nacht..sja.. wat zal ik er deze keer eens over zeggen haha.
    Daan heeft goed geslapen, om maar positief te beginnen ;).
    Jesse werd om 3 uur wakker, huilen huilen...bij ons in bed, maar ook daar bleef ie maar huilen en niets was goed. Water gegeven, laten zitten in bed, niets was goed. Dus na een uur kloooien maar besloten om hem te laten huilen, om moe te worden. Dat werkte na 25 minuten huilen bij ons. Toen heb ik hem bij me gepakt en op mn schouder viel ie als een blok in slaap. gelijk terug in bedje gelegd en daarna beide om kwart over 6 wakker voor de fles.
    Gelukkig daarna hebben ze nog heerlijk geslapen tot half 10 ofzo, dus dat was fijn :D

Nu maar gauw brood maken want arno zit hier heerlijk aan een boterham met als gevolg een heeeel verdrietige jesse die ook een boterhammetje wil. haha

9. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Hi meiden,

heb het een beetje druk hier, moet nog wat lessen voorbereiden voor morgen en een mail aan de coach (die gaat checken of ik mijn bordje niet weer te vol laad.)

Toch even Marye beterschap wensen en haar meiske ook...
    en Jedalin een bemoedigend klopje na weer zo'n rare nacht...
    hoop dat je vandaag een beetje kunt relaxen, meid.

Kussie, ik heb de ervaring met moeders (en dan niet alleen die van mij) dat jaloezie een grote rol kan spelen. Heel vreemd... een competitief gevoel tussen moeder en dochter, dat zou niet zo moeten zijn. Uiteindelijk is het geen kwestie van "wie wanneer meer op haar bord had liggen of het zwaarder had al dan niet alleen," maar gewoon een dikke knuffel over en weer - dat het soms allemaal niet meevalt, welke generatie je ook bent.

10. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Fijne vakantie, Kleintje!

11. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    kussie die zak bij de c1000 met ontbijtkoekjes heb ik ook voor lisanne die zijn erg lekker en kruimelen minder dan wanneer je stan een gewoon plak ontbijtkoek geeft.

ja daar heb je ook wel gelijk in laat m dan maar lekker lullen toch. hij kan niet eens voor stan zorgen want hij weet niet eens hoe een luier om moet. hihi

je moeder lijkt af en toe wel te vergeten dat jij er alleen voor sta ! als je met zn tweetjes bent dan kun je de zorg afwisselen . en zo erg is het helemaal niet om stan uit logeren te doen want je bent niet alleen moeder he je bent ook nog gewoon jezelf

jedalin en hoe vonden ze de bambix pap? hoe is de nacht gegaan

marye beterschap meid. pff eerst de kids en nu jij hopen dat don het niet krijgt.

kleintje veel plezier op vakantie en fijn dat de taart zo mooi is geworden maar ja dat mag ook wel voor die belangrijke dag

vriendlief ow balen zeg dat jan zn avondeten niet eet. t zal vast door de kiezen komen dat hadden wij namelijk ook 2 weken lang ofzo
    nu ze doorzijn eet ze weer alles

superb sterkte met morris t lijkt wel of de kinders hier op het forum elkaar afwisselen met hun gedrag en sprongetjes enz. hopelijk duurt t niet lang meer voor hij weer lekker in zn vel zit.

hier gister een super gezellige bruiloft van mn vriendin gehad. ze zag er echt heel mooi en sexy uit ze had een strapless jurk aan met veel glitters en kant echt heel mooi. ik liet steef drinken want als ik drink sta ik na 2 wijntjes al op mn kop hihi. hij was echt zo goed als dronken hihi. ik heb m gelukkig niet hoeven dragen. we waren 01.30 thuis en vanmorgen werd ik om 10.15 wakker ik wilde gaan sporten maar dat was al te laat voor de les die ik normaal volg want ik moest nog douchen enz en de les zou om 11.00 beginnen. gister veel gedanst dus heb mn beweging wel weer gehad hihi.

gisteraaf wilde lisanne niet bij mn ouders slapen ze vond t echt te gezellig dus hebben we het na 3x proberen opgegeven en haar opgehouden tot wij weggingen en hebben mn ouders haar op bed gelegd rond 20.30 ofzo.

na een poos op de bank gehangen te hebben en lekker ontbeten te hebben ga ik ff douchen en nog verder keutelen in huis en dan naar mn ouders toe om daar lisanne op te halen en daar mee te eten

iedereen verder een fijne zondag

12. superb

superb Fanatiek lid

20 jul 2009
    1.120
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Jedalin; Fijn dat Daan goed geslapen heeft en ze allebei vanochtend nog lekker een poosje geslapen hebben. Nu maar hopen dat ook Jesse weer goed gaat slapen 's nachts. Ik kan me voorstellen dat jullie er af en toe helemaal doorheen zitten.

@ Darcy; Goed om te lezen dat je weer aan het werk bent en dat de coach in de gaten houdt of het allemaal niet teveel wordt. Hoe gaat het met Megan? Slaapt ze al wat beter?

@ Setti; Klinkt als een gezellig avondje uit. Geniet nog even van je vrije zondag en vanavond weer lekker knuffelen met Lisanne.

@ Sprongetjes; Ik ben niet zo'n fan van het boek "Oei ik groei" dus ik geloof ook niet zo in het hele sprongetjes verhaal.

13. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Superb: Ik ben ook geen fan van dat boek, loopt zo ver vooruit..dan is het net als je kindjes gewoon normaal ontwikkelen of ze achter liggen. Omdat dat boek dus meer gericht is op snel ontwikkelende kindjes.

Maar goed, sprongetjes geloof ik best wel dat ze die hebben.. :)
    hihi dan is dat vervelende gedrag tenminste ergens aan te wijten. (schrijf je dat zo :()

@ hier: nou, dat was voor beide weer een middagslaapje van maar liefst een half uur... wat is dat nu toch weer :(.... alle twee zijn ze ook nog wel moe, maar slapen ho maar... niets mee te beginnen.

Ik begin op dit moment echt steeds vaker een 2e slaapkamer te missen om ze uit elkaar te leggen. Als jesse niet had gehuild weet ik zeker dat daan nog wel had geslapen. Maar omdat ze best licht slapen overdag is het gelijk feest. balen...maja, zal d'r toch vrede mee moeten hebben want d'r is nu eenmaal niet nog een kamer.
    Ja de zolder maar die zouden we dan helemaal opnieuw moeten isoleren enz.

14. Soda Pop

@ Oei, ik groei, ik heb het boek wel, vind het ook leuk, maar ik lees er nooit in, whahaha! Ik krijg altijd mail, waarin staat dat een sprongetje zich aankondigd, en doe er verder nix mee.. Mocht Stan wel weer jengelig etc worden, weet ik weer waar het van komt! Ik denk ook wel degelijk dat ze sprongetjes maken in hun ontwikkeling, alleen, niet zo letterlijk dat ze van de een op andere dag van alles kunnen/weten

@ Jedalin, hmm, ik kan me voorstellen dat een 2e kamer je echt wel een optie lijkt! Dit is zooo vermoeiend! Je zult er gestressed van worden! :( En vooral omdat elke keer de één de ander "aansteekt"
    Hopelijk kunnen ze volgende week een keertje uit logeren!!

@ Setti, dat klinkt als een heerlijk ontspannen avond! Fijn dat je zo hebt genoten meid! Tis je gegund!! En ook nog lekker uitgeslapen! Hihi, ik vind kwart over 10 nog vroeg, als ik ooit es kan "uitslapen" blijf ik, wakker of nie, gewoon de hele dag in bed liggen, whahahaha :D:D
    Ennuh, een SEXY bruid zelfs, kan dat ook al? Hihi, zo heb ik een bruid nog nooit bekeken! Leuk hoor!

@ Kleintje, ik ben nu ook best wel heeel nieuwsgierig naar de taart, je moet wel foto showen hoor! ;)

@ hier, volgens mij ben ik door de bank gezakt!! :D:D:D Hij zit een stuk lager en hij kraakt als een deur die slecht sluit!! Whahahahaha!!

@ hier, ik weet bijna 100% zeker dat ik mijn ex net zag, toen ik naar huis reed met Stan.. (De jongen waar ik nog altijd gek op ben...)
    En hij zwaaide ook...
    Dus ik hem smsen dat hij wel wat mag komen drinken, wat denk je, NIX! Als er al wat achter aan komt, is het vast een smoes van 'ik had de batterij leeg" :( Kan wel janken... Mijn buik stond geloof ik helemaal op zijn kop toen ik hem zag... Pfff...

@ all, dank voor de reacties op W. Ik weet wel dat ik hem nie binnenlaat als hij opeens voor de deur staat. Ook hou ik Stan extra in de gaten en laat hem nie meer alleen, wat ik toch al nie deed, wahaha!! Maar goed...

15. Soda Pop

Ik hoop voor je dat je coach positief is ;) Dat je dus indd nie weer alsnog te veel hooi op je vork neemt! Want het is natuurlijk nie zo dat je na een week "rust" alles weer kan wat je daarvoor ook kon.. Je moet vast je hele ritme en stijl aanpassen of nie?
    Lijkt me heel moeilijk!

En ik weet heel goed dat het geen kwestie is van wie heeft het zwaarder, ik legde het misschien verkeerd uit.. Sorry daarvoor, maar ik denk dat mijn moeder het wel zo ziet jah... Helaas...

Ik heb er indd geprobeerd om met haar over te praten, maar ze lacht het dan weg....
    Tis nie anders...
    Moet er maar aan wennen... :)
    Maar vind het zo jammer, dat hoe lief jullie zijn, en me altijd steunen met allles, en vooral ook begrijpen en luisteren... Dat zij nauwelijks of niet eens zo iets zegt.... En gewoon es naar me luistert, zonder te zeggen hoe het voor haar allemaal wel nie is... :(

Maar goed!
    Genoeg geklaagd!

Liefs

16. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ kussie: hahah nog nooit een sexy bruid gezien? Ik wel hoor! En zijn erg veel sexy bruidsjurken! :) haha.

ze gaan toevallig inderdaad a.s. zaterdag uit logeren..wanntttt dan gaan paps en mams CARNAVALLEN!! :D:D:D JEEJ!!!
    Ohh, ik ben zooo dol op carnaval, altijd uitbundig gevierd, 6 dagen lang! (vanaf donderdag haha, officieel begint het pas zaterdag :p)
    Vorig jaar helemaal niet ivm veeeel te grote buik, haha, en dit jaar, eindelijk weer een dagje los! Ohhh heb er zin in joh! nu al! hahah.
    Lekker los gaan, eindelijk weer es drinken en me bezatten (jeetje, ik kan me niet herinneren wanneer ik voor de laatste keer te veel op had...dat moet al minstens 2.5 jaar geleden zijn)
    en daarna heeeeerlijk uitslapen. :D:D:D Jeej!!

Ik twijfel of we ze zaterdag uit logeren brengen naar mijn vader. Die had dat aangeboden, maar weet niet of ik dat wel leuk vindt, 2 dagen achter elkaar haha.
    Daarnaast vind ik het vervelend voor zowel de kids als ze zo slecht slapen om ergens anders te zijn. mgoed, we zien wel.

Hmm wat balen dat ie je niet eens iets teruggestuurd. Hij is het geld van die smsjes niet waard hoor!

@ hier: Jeeeeej stoeltjes zijn op mn fiets geinstalleerd...:D:D:D Tuurlijk kom ik ff foto's showen :D

17. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Samen op mama's fiets :D (let niet op de geweldig rommelige achtergrond; onze keuken ;))

18. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    ohja, vandaag voor het eerst een plakje peperkoek gegeten! :D Vonden het heerlijk en ging prima. Op het eind wel een knoeiboel omdat het zo plakkerig was haha

19. Soda Pop

@ Jedalin, owww wat een super foto's! En waren ze helemaal nie bang toen je ze in de stoeltjes zette?
    Ik zie de bui al hangen als ik Stan in zo'n stoeltje moet zetten.. Dat word nix... :( Heb me nu al voorgenomen om het stoeltje eerst een poosje in huis te zetten, net als de autostoel... Hopelijk gaat het dan goed...
    En wat lief, dat ze zo smullen van de peperkoek (is dat het zelfde als ontbijtkoek??)
    Hihi, heerlijk dat je zo enthousiast bent over carnaval! Tis ook fijn toch om even lekker gek te kunnen doen, even "vergeten" dat je mama bent! Ik gun het jullie van harte! :D

Ja je hebt gelijk, dit is echt pijnlijk, lullig gewoon, dat hij nie reageert. Ik MOET hem echt gaan vergeten en wel zo snel mogelijk! :(

@ hier, ik ga Stan wakker maken, hij moet nodig eten!! :)

Liefs

20. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    haha nee hoor ze vonden het super leuk in de stoeltjes. maar hun vinden alles leuk en spannend wat nieuw is. Ze zijn altijd erg enthousiast als ze iets nieuws zien of krijgen ofzo :).
    Wie weet gaat het bij stan hartstikke goed joh.

Peperkoek is idd ontbijtkoek ;)

Deel Deze Pagina