Maart mama's 2010, deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door Gwenolyn, 1 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Dank jullie wel! :)
    Ze ligt nu lekker te slapen, het feestje is van 12 tot 4. Ben benieuwd of ze dat vol gaat houden en anders gewoon lekker naar bed ;).
    Jee wat een lekker weertje, alle visite naar buiten! Hihi.

Tuin; je kan ook op marktplaats kijken. Wij hebben alle tegels voor niks haha. En m'n vader heeft ze gelegd. We gaan dit jaar, hopelijk deze maand nog, gras leggen. We krijgen dit als huwelijks kado van m'n vader. Haha! Dus ja onze tuin kostte bijna niks. ;)

Even sturen en dan verder reageren ).

2. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Jedalin: Wat zitten ze goed in de badring! Hier glijd ze constant onderuit.

Wat zijn ze soepel, gewoon vanuit spagaat gaan kruipen. Erg leuk om te zien.

@ Marye: Waarom laat? Volgens mij gaat ze keurig volgens "schema".

Gisteravond zat ik op je hyves de foto's van de verbouwing van jullie huis te kijken, maar wat een transformatie:$. Alleen de muren zijn blijven staan, en verder is alles veranderd. Het resultaat mag er ook echt wezen. Wat een prachtig huis!

Wat voor stenen hebben jullie aangeschaft voor de tuin?

@ Eliesah: Leuk dat Taleah zo haar ogen uitkeek! Veel plezier vandaag.

@ Ano: Dat zou balen zijn als het ZKH er weer aan te pas zou moeten komen. Zou het mooiste zijn als het gewoon spontaan mag gebeuren.
    Hopelijk krijg je je volgende cyclus wel eisprong.

Misschien marktplaats in de gaten houden voor tegels?

@ Darcy: Vrouwtje theelepel, ooooooohhhhhh heerlijk, wat een nostalgie:D:D

3. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Darcy; ja dat zaten wij gister toevallig ook te kijken. Haha super leuk, David de kabouter etc. Haha! Maya de bij!
    Hoe gaat het verder met jou?

Ano; balen van je ei. Maar was de eerste ronde toch? Niet gelijk opgeven.. ;)

Marye; Oeh dat klinkt lekker. Jullie hebben altijd lekker eten, misschien wat recepten aan ons vertellen haha. Ben wel wat toe aan wat nieuws hihi.. ;)
    SuPer knap van FlorIne! En niks laat joh, elk kind doet het op haar of zijn eigen tempo! ;)

Wat is iedereen al vroeg online haha..

Bevalling; ow ik lag precies een jaar geleden! Raar!
    Ze hadden me gestript rond dit tijdstip haha en middag vliezen gebroken en om 9 uur naar het ziekenhuis, tegen de nacht een ruggen prik gehad, wat niet de bedoeling was. Moest eigenlijk aan de weeën opwekker. Toen kwam ze pas de volgende dag om 10.13 uur.
    Snik hihi..

4. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

Hey allemaal!!

@ Marye, wat gezellig, met z'n viertjes ontbijten!! :) Klinkt zo leuk!!
    En wat fijn dan, dat ze je kookkunsten ook nog zo waarderen heh!
    Daar doe je het voor! Hmm, ik kan me nie zo goed herinneren waarom je steeds maar 1 van de 2 kindjes bij je mocht hebben? :) Kan me voorstellen dat door zulke narigheid het moedergevoel indd wel nouw jah, nog moet KOMEN zeg maar...

@ Jedalin, ga zo de filmpjes kijken! Verheug me er nu al op! Ben gek op filmpjes van onze schatjes!! :D
    Hopelijk kunnen jullie vandaag lekker op stap, want tis nu wel heerlijk weer!!

@ Ano, ships, kan me voorstellen dat je toch behoorlijk baalt, al is het natuurlijk toch nie heel raar? Als het zo als Elisah ook zegt, de eerste ronde is?
    Misschien heb je het toch nét gemist?
    Dus nu miss dan toch elke dag tempen, of van die ovulatietesten ophalen?
    Tenminste, dat deed mijn vriendin ook zo vertelde ze me nu, en de 4e keer was het "raak"
    En hoe doet Neomi het vandaag met de speen?

@ Marye, ow jah, wilde ik ook nog zeggen; wat gaaf joh dat Florine nu én zelf kan gaan zitten én kan staan.. KANJERRR!!
    Stan doet nog geen van 2...
    Hij komt echt nie overeind als hij ligt... En terugrollen van buik naar rug doet hij ook nog steeds nie! Is nie zo goed heh? :(
    Als ik hem trouwens een beetje stimuleer om te gaan zitten (zoals die vrouw van sensomotorische therapie me voordeed, lukt het hem wel.. Maar hij probeert gewoon nauwelijks iets zelf.. :(

@ Eliesah, en zijn jullie allemaal weer fit vandaag?
    Wens jullie een ontzettend fijn feest toe, wat over 7 minuten begint, als ik dit typ! :D:D Geniet er lekker van!!

@ Alies, guts, dat was dus een "speer" bevalling!?!?

@ all, Stom is dat, ik weet het ook allemaal nie meer van jullie... Wel dat Lynette en ik beetje dezelfde situatie hadden, en dat zij zou worden ingeleid en dat dat bij mij nie kon! Ik snapte er nix van :( Helaas, is het voor Lynette toen alleen maar meer toestand geweest, want zij moest alsnog een keizersnede. Bij mij maakten ze die keuze direct...
    En ik weet ook nog dat Steef er voor zorgde dat Setti in een sauna moes bevallen!! Whahahahaha! Moet er nog om lachen!
    En dat Kleintje er ook helemaal spuugzat van was... Toch, Kleintje?

5. Soda Pop

@ Tuin en sloopgoud, hihi, kan d'r nie over meepraten, een tuin is hier ver te zoeken en sloopgoud, tjah, ik draag alleen maar zilver, dus geeeen idee! Ook nie wat de (on)kosten zijn...

@ Vriendlief, k las je www vanmorgen.. Ik vind het zo jammer om te lezen dat je zelf ook graag zulke vriendinnen wil... *knuf*
    Ik hoop in iedergeval dat wij ehm, hoe zeg ik dat, nouw jah, ook een beetje die plekken "op kunnen vullen" als je snapt wat ik bedoel, daar we toch heel veel met elkaar delen!!
    Jullie zijn voor mij wel echte vriendinnen, hahaha, niemand die ik zoveel (lees; dagelijks) spreek als jullie! :D:D

@ Darcy, theelepel wattus?
    Hmmm, schijnbaar heb ik veel gemist, want heb er nog nooit van gehoord! Maarreh, wel grappig om te lezen dat je gewoon lekker met de kids meegeniet!!

@ Marye, whaha, kindernet aan als de kids op bed liggen?
    @ Hier, vanmorgen wezen tanken omdat mijn moeder vanmiddag mijn auto nodig is... (godsamme wat duur! :$) en daarna lekker een stuk gefietst met Stan... Het was toen al heerlijk buiten! Gingen ook nog langs de kinderboerderij.. Liep er drommels nog geen beest buiten! :$ :D *zucht*

Vanmiddag wel heel fijn, een zonnetje bij de voorbereidingen die we nog moeten treffen voor m'n ma, die morgen Sarah voorbij zal zien komen! :D
    Morgen avond gaat dus voor het eerst mijn (zwangere) vriendin met haar vriend oppassen, dus voor het eerst niet mijn ouders.. Brr, krijg er toch wel de kriebels van.. Tis een grote stap voor mij, maar kan moeilijk mijn moeder vragen op te passen op haar eigen feest!! Whahahahahaha!!
    :D:D
    Tis gelukkig vlakbij, dus mocht Stan toch een huilbui krijgen en niet meer kunnen slapen, ben ik zo thuis...
    Al hoop ik natuurlijk dat hij lekker door zal slapen..
    Maar tjah, dat gebeurd meestal nie... Hij word elke avond wel één of twee keer huilend wakker...
    Nu jah, we zullen zien...

@ mijn ex, kreeg daarstrax EIN-DU-LUK een sms van hem.. Hij zei dat het alle kanten op ging met hem, en dat het daarom zo lang kan duren dat hij smst, en alles op zijn tijd... Hmmm
    Ow en hij vroegt hoe het hier ging..

Wilde eerst nix terug sturen maar heb gesmst dat ik hem succes wens en dat ik voor hem duim.. Ben er verder niet op in gegaan hoe het hier gaat... Volgens mij boeit hem dat geen snor! :(
    Het kost me moeite, maar ik wil dit zo niet..
    Ondanks dat mijn gevoel alleen maar excuses voor hem verzint etc. Baal ik er echt van, dus ik moet hier overheen stappen en hem echt loslaten... Verrek, is harstikke k*t!

Liefsss

Zow, en nu de filmpjes kijken van Daan en Jesse, en de "markiezen" van Marye op hyves!:D Wist ik veel wat Markiezen zijn!! Whahahahaha

6. Franny

Franny Actief lid

24 sep 2009
    291
    0
    0
    @ all: Lieve mama's, ik zag dat ik een mailtje had voor de meeting. Wat ontzettend lief en ik voel me vereerd! Maar ik ga heel eerlijk zijn... Ik vind dat ik niet genoeg aan jullie gesprekken hier deelneem om naar zo'n meeting te komen. Ook ben ik niet bij alle voorgaande meetingen geweest. Jullie hebben onderling veel meer band met elkaar. Ik heb dan ook besloten om niet deel te nemen aan meetingen. Ik hoop niet dat jullie het verkeerd opvatten... :(
    Verder vind ik het wel heerlijk om jullie verhalen en belevenissen van alle lieve kindjes wel hier te blijven lezen als dat mag! En heel af en toe eens iets van onze kant te laten horen.... :)

7. Soda Pop

Hallooww, natuurlijk ben je welkom hier!!
    EN ik kan ook wel snappen dat je liever niet deelneemt aan de meeting, maarreh, we bijten nie hoor!! En iedereen is welkom! :p
    Maar is toch helemaal goed!
    En leuk dat je gewoon (af en toe) hier lekker meekletst!
    Ps. Hoe bevalt de fiets????

Liefs

8. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Gwenolyn en Kussie: Bedankt voor alle complimenten op ons huisje. We zijn ook al zo lang aan het verbouwen en nog steeds moet er heel veel gebeuren.Maar het is wel precies zoals we het willen hebben!

Kussie: Heerlijk al gefietst, kan niet wachten tot mijn fiets er is, heb ik echt zin in!!
    Spannend dat je vriendin op gaat passen, maar Stan gaat het vast goed doen. En alvast gefeliciteerd met je moeder!

Bevalling: Ik weet nog heel goed dat Lara in het ziekenhuis lag om ingeleid te worden. Toen was ik nog lekker thuis, braken mijn vliezen. Zat ik nog lekker te vertellen aan jullie :D Toen vonden jullie allemaal dat ik heel erg moest opschieten. Maar heb ik eerst op Don gewacht, wat gegeten enz. Dacht dat het wel een dagje kon gaan duren :D
    In het ziekenhuis meteen al 5 cm en toen begonnen de weeen pas. 3 uur daarna Pepijn en Florine geboren. Heb ik ook meteen gesmst, tijdens het uurtje hechten :D Mocht ze niet bij me houden.
    Nou ja Florine dus naar de kinderafdeling omdat ze niet goed ademde. Pepijn met mkij mee, maar door vacuumpomp moesten we hem ook zo veel mogelijk met rust laten, hij had zo'n zeer hoofdje.
    Volgende dag kwam Florine terug van Neonatologie en ging Pepijn er net weer naartoe omdat hij zelfs sonde voeding uitspuugde doordat hij veel bloed binnen had gekregen na de bevalling. Na 4 dagen naar huis en toen kwamen mijn modergevoelens ook pas echt.
    Lara is trouwens 2 dagen later bevallen via een spoedkeizersnede door het scheuren van de placenta. En ze is de eerste buiten Don, gynaecologen en verpleegkundigen, die de kinderen heeft gezien :)

9. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Kussie: Ik vind trouwens je reactie op je ex echt super van je!!!

10. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Oh nog 1 ding dames:

Florine heeft korstjes brood gegeten, zonder dat het ergens ingedoopt was!!!! Ik gaf haar er 1. Ze deed heel vies, gooide hem weg. Kroop er naartoe, profde gooide het weer weg. Maar ineens stopte ze het in haar mond en at het op. Daarna nog 3 stukjes ofzo gegeten. Wow iik was zooo trots!!! Zo gaan we haar dus maar weer laten wennen met die soep met brood en dan af en toe die korstjes. En misschien gaat ze het dan weer gewoon eten!!! Wow die meid maakt me de laatste dagen wel weer extreem trots!!! YES!

11. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Kussie: Zul je altijd zien dat Stan in 1 dag gaat zitten, staan en zo weg loopt:D
    Misschien is hij gewoon een beetje "lui", en vind het allemaal wel prima zo? Als ik je foto's zie, zie ik een heerlijk tevreden mannetje!!

Je kent toch wel vrouwtje theelepel?

Een lepel is een ding,
    daar kan je pap mee roeren
    Hij helpt je ook,
    om de baby mee te voeren
    Gewoon heel handig,
    maar je moet je niet vergissen
    Je zult wel zien,
    dat er ook rare theelepels zijn

Zeg mij waar die is
    Ik zoek al zoveel jaar
    De lepel van goud
    Hij moet er zijn,
    maar wie vertelt mij waar

Daarmee tover ik,
    een glimlach op je wangen
    De gouden lepel schittert in mijn droom
    En iedere droom,
    moet je in een potje vangen
    De gouden lepel,
    roert alles daarin vrolijk rond

Ergens in het bos,
    daar woont een malle dame
    Ze poetst en boent
    Ze lapt elke dag de ramen
    Een beetje saai,
    maar met haar gouden lepel
    beleeft ze toch steeds een wonderlijk raar avontuur

Zeg mij waar die is
    Ik zoek al zoveel jaar
    De lepel van goud
    Hij moet er zijn,

Daarmee tover ik,
    En iedere droom,
    De gouden lepel,

Zeg mij waar die is
    Ik zoek al zoveel jaar
    De lepel van goud
    Hij moet er zijn,

Daarmee tover ik,
    En iedere droom,
    De gouden lepel,

De gouden lepel roert ALLES daarin vrolijk rond
    Echt waar
    Let maar op

@ Vriendlief: Hele dikke knuffel meid!! Ik heb de film helaas nog niet gezien, maar een goede vriendin is goud waard.

@ Franny: Voor mij gaat het ook de eerste keer worden dat ik iedereen zie. De vorige meetingen was ik er helaas ook niet bij:(
    Tuurlijk mag je blijven meelezen. Ik vind het dan ook leuk als je af en toe iets van je laat horen:D

@ Marye: Jij hebt eerst nog een foto van je buik gemaakt en hier geplaatst voordat je naar het ZKH bent gegaan.
    Lijkt me vreselijk als je je kinderen na de bevalling niet bij je kan houden.

Wat goed van Florine!!!!!!!!!!!!

Een kruidentuintje....... Heerlijk!!! Lekkere verse kruiden, altijd tot je beschikking.
    Wat ga je planten?

12. Soda Pop

@ Marye, jaaa dat is ook zo, jij lag samen met Lara in het ziekenhuis.. Was je toen Lara ook nie alsnog te snel af?
    Of is Robine wel eerder geboren als de tweeling?
    En nu weet ik het weer jah, jij hebt een natuurlijke bevalling gehad heh, van allebei!! Pffooeh! Dikke duim!
    Linda dan? Had jij eigenlijk keizersnee? Ik weet eigenlijk alleen dat Kleintje en Lynette een keizersnede hebben gehad..
    Ja en Lara dus....
    Maar verder dan?
    Stom heh, ben het helemaal kwijt... Van Gwen twijfel ik trouwens?
    Hoe ging het bij jou ook weer?

@ Marye, thanks voor het compliment.. Want vind het echt wel heel moeilijk!! Dus dank je meid! :)

@ All we zijn bezig met spandoeken, dus gauw weer aan de gang!!

13. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ kussie: spandoeken?

@ gwen: theelepel? geen flauw idee, ik ken t niet haha. Denk dat ik te jong ben :p

@ kussie: haha nee nee ik heb ook een natuurlijke bevalling gehad hoor! :D Ging van 'n lijen (of hoe schrijf je dat??? hahah) dakje! :)
    Had een prima bevalling, zou het best over kunnen doen :) haha. Al is nog een tweeling níet de bedoeling!! hahaha
    Maar beide lagen netjes in hoofdliggen en met 1 knipje kwamen ze er goed uit. Knipje heb ik niets van gevoeld trouwens toen ze die maakte.

@ Marye: Wat super goed dat ze een korstje gegeten heeft!!!! SUPER!

@ hier: lekker wezen fietsen met zn vieren. Wilde we naar 't dorp, was d'r een of andere historische optocht waardoor álle terrassen vol zaten. Zelfs mensen die met hun eigen stoeltjes aan kwamen zetten, haha!!
    Naja, stond bomvol dus, de hele straat..dus maar doorgefietst naar de speeltuin :)

14. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Een bloemetje voor mama :D

15. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
  16. Soda Pop

Hey Jedalin, kan je me even de link sturen met de datumprikker! Heb mijn broer maar es even de huid volgescholden en nu de data gekregen! Dussuh, ik wil het echt wel invullen, maar het mailtje is weg! :$
    Ps. wat een superrrr foto's indd om te smelten!!!

17. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ben maar even ergens tussen gevallen;

Ik zag dat er een hoop flink hebben opgeruimd :) Ik vandaag de kelder haha!

Jedalin: Leuke foto's en video's :)

Eliesah: hopelijk hebben jullie vandaag een fijne dag (al zal die er al bijna op zitten :p ) het weer hebben jullie wel meegehad!

Ano: balen dat je ongesteld bent geworden :( Hopelijk vind je de volgende cyclus wel een eisprong...
    Maar misschien een domme vraag; als je geen eisprong hebt kun je toch ook niet ongesteld worden of ben ik nu gek ?

Marye: Gezellig zo met zn allen ontbijten en leuk dat ze het roerei ook lusten :) (hier nooit echt geprobeerd ei )

Goud: hahaha ik heb geen eens goud :p

Kussie: ja ik was het zwanger zijn op een gegeven moment ook zat! Vooral omdat er steeds weer iets anders was.... (bloedverlies, rugpijn etc )

Over je ex: Tja ik denk als ik heel eerlijk mag zijn dat er idd op dit moment geen vrouw in zijn leven kan zijn... En ik denk ook dat het jou niet goed zou doen! Dus misschien is het, hoe hard het ook is, beter om hem los te laten ? *knuffel*

Franny: ik ken het gevoel wel een beetje van eerdere meetings... En soms twijfel ik dan ook wel of ik wel zal gaan omdat ik anders zo'n buitenbeentje ben en ook omdat ik hier niet altijd mee kan schrijven....
    Maar ik denk dat iedereen gewoon welkom is en ik hoop dat men ook niet een kliekje vormt ofzo!
    Maar ik snap je keuze en dat moet ieder voor zich weten natuurlijk.... Leuk dat je het hier toch even nog komt melden!

Hoe is het verder ?

Bevallingen: Leuk om alles weer zo te lezen :)
    Mijn bevalling was niet zo super haha! Ik weet nog dat ik op zondag naar het ziekenhuis moest omdat ik Esmay minder voelde, op het hartfilmpje was genoeg activiteit maar toen ze een echo maakte bleek ik te weinig vruchtwater te hebben dus zou ik de volgende dag ingeleid worden...
    Volgende dag om 7.30 gemeld en ik kon meedoen aan een onderzoek daarmee zou de computer bepalen of ik met gel of een ballon ingeleid zou worden, het werd een ballon! Helaas werkte dat niet en ik wilde geen nieuwe maar toch hebben ze me over gehaald... Volgende dag weer geen succes en toen op de gel over gestapt maar de eerste keer weer weinig succes!
    Uiteindelijk zijn dinsdag op woensdag nacht mijn vliezen gebroken in het ziekenhuis ( om 0.30 ) en ben ik in de ochtend om 9.00 aan de weeënopwekkers gegaan (had toen 2 cm geloof ik ) om 14.00 had ik volledige ontsluiting maar mocht nog niet helemaal mee persen... Uiteindelijk om 14.10 wel en ben ruim een uur aan het persen geweest maar zonder resultaat! Gyn erbij en die zei meteen: dit wordt een KS dus de OK op, helaas niet goed verdoofd maar uiteindelijk werd Esmay om 16.09 geboren :)

Zo dat was mijn verhaal haha!

18. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Vandaag hebben we heerlijk gefietst :) Nou ja heerlijk (ik had al snel last van mijn kont :O ) zo'n 15 km!
    Esmay vond het ook leuk.....

Esmay klimt nu trouwens de trap op :O Ze probeerde het al een aantal dagen en kwam tot de 3de tree maar vanmorgen zat ze (in een onbewaakt moment toen ze hoorde dat papa boven was ) al halverwege :O En nu klimt ze iedere keer als wij erbij zijn zelf de trap op....

Hier nog een filmpje: YouTube - Esmay kruipt de trap op

19. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    @kleintje. Leuk filmpje van Esmay. Melanie kruipt precies ook zo de trap op sinds een paar dagen. Nu ze het door heeft is ze ook zo boven. :)

Hier zijn we vanmiddag naar de dierentuin in Emmen geweest. We hebben een abonnement en het was prachtig weer. Daarna ff naar mijn schoonouders geweest. Daar lekker buiten in het zonnetje gezeten en nog bij hun gegeten.

Deel Deze Pagina