linda beterschap voor beide boys hier we zitten te dubben voor de vakantie volgend jaar. ik wil een paar dagen na de bruiloft op vakantie en wil vliegen en steef wilt niet vliegen want hij vind t zielig voor lisanne en ik vind t onzin je ziet zovaak mensen met kleine kinderen vliegen dus ik denk dat t wel mee zal vallen. maar ja waar ga je heen met zo'n kleintje dat t niet mega warm is en ook leuk is om op een soort van huwelijksreis heen te gaan en ik dacht eraan om te vragen of mn ouders ook dan met ons op vakantie willen zodat ze af en toe ff kunnen oppassen zodat we ook nog wat aan onze huwelijksreis hebben want samen op vakantie zonder lisanne zien we echt niet zitten.
@ kussie: het bezoek was gelukkig goed gegaan allemaal..kids waren erg lief en was gezellig! @ Setti: Toevallig hadden wij het er vandaag ook over. Zag op hyves dat chantal een vakantie geboekt heeft naar een all in hotel in Turkije. Ook leuk! Wij weten ook niet goed wat we willen; vliegtuig of auto. Beide hebben zijn voor en nadelen. vliegtuig zit je met een hoop gesjouw met 2 kids. Kan me nu even niet echt voorstellen hoe je met 2 ouders en 2 kindjes op vakantie gaat; je moet je kind vasthebben, de koffer(s), de buggy's ofzo, handbagage.. hoe verplaats je je in godsnaam, haha. (schoon)ouders mee vragen zien we eccht niet zitten; willen gewoon lekker met het gezin. Met de auto verplaatst je je makkelijker en rijdt je gewooon tot je bestemming (hotel/app/camping) maar dat is dan wel een reis van een dag of 2 met 2 kindjes. Niet echt ideaal. Kost je ook veel dagen van je vakantie, die reis. Kortom; we weten het niet echt... ga deze week maar eens even wat lezen over vakanties met 2 kindjes van nog geen anderhalf jaar.
linda ja idd ik vroeg me al af hoe en wat met 1 kind maar jij hebt er 2 dus nog lastiger. tja en t mag voor ons ook niet al teveel kosten aangezien we eerst de bruiloft hebben die al genoeg kost. en ik denk niet dat turkije een leuke honymoon bestemming is. en dat is toch onderhand wel t goedkoopst. ik heb nog wel naar tunesie zitten kijken maar alles wat ik leuk vind vind steef nix. mmfff
Gwen: tja, jij bent de enige die de pijn kan inschatten... Ik weet wel dat twee hele kleintjes behoorlijk pittig is. Je bent wel constant aan het verzorgen. En jij doet het door de week natuurlijk alleen... Maar als je nu na deze adviezen denkt: maar ik wil zo graag een tweede, dan moet je er gewoon voor gaan en dan vind je overal wel een oplossing voor, dus dat is een goede test! Dit soort beslissingen neem je volgens mij toch beter emotioneel dan rationeel. Setti: ik ben met Karel gaan vliegen toen hij 8 weken was en toen hij 14 maanden was. Met Toon zijn we gegaan toen hij 12 weken was (en Karel dus 26 maanden). Ik vond het allemaal geen probleem. En zielig is het zeker niet, een paar dagen in de auto lijkt me "zieliger" dan een paar uur vliegen. Of anders een van de waddeneilanden of een centerparcs in Belgie of Noord-Frankrijk? En met je ouders mee... Ja, het is handig qua oppas, maar je moet wel rekening met ze houden en het is wel je huwelijksreis, he? Ik was na 15 jaar weer helemaal verliefd tijdens onze huwelijksreis, daar had ik echt mijn (schoon)ouders niet bij willen hebben, hoe goed onze band ook is! Kussie: ik ben hier op het forum ooit begonnen toen ik iets opzocht over mijn miskramen. Ik heb toen een tijdje meegeschreven met de mei 2008 mama's, maar daar vond ik de sfeer toch minder leuk denk ik, want ik haakte de hele tijd af. Een paar keer opnieuw begonnen, maar niet volgehouden. Die zijn hier trouwens helemaal niet meer actief, ik heb er laatst naar gekeken. Misschien dat ze op een besloten forum zijn doorgegaan. Verder schrijf ik nog een beetje bij een borstvoedingsclubje. Ook een leuke sfeer, maar de samenstelling wisselt nogal, dus daar is het niet zo hecht. Ik vind het ook wel fijn dat het hier niet zo heel hard gaat, dan kan ik het nog een beetje bijhouden! Als ik zo 20 of 30 pagina's achterloop, dan zakt de moed me in de schoenen en dan laat ik het maar! Linda/Kleintje: hoe is het met de drieling moeder? Al foto's gezien?
@ Setti: daar ben ik met arno geweest vorig jaar. Is een erg mooi land!! Maar weet niet of je er heel veel kan ondernemen met een kleine. Je wilt dan toch waarschijnlijk de woestijn zien (kamelentocht, of met die crosskarretjes er door heen), en naja, da's niks voor een kleine. @ nijnja: Nee, ze heeft zich onlangs gemeld in ons tweelingtopic. (daar klets ik trouwens ook mee, maar niet zo vaak. Vooral handig voor andere ervaringen van tweelingmama's enzo...) Daar vroeg ze of ze nog mee kan kletsen...en dan wel alleen als wij haar verhaal ook geloven anders wil ze er geen energie in steken. Naja, iedereen reageerde zo van : prima als je mee praat, maar laat dan wel een foto zien van jullie... want zonder dat komt ze niet meer geloofwaardig over en blijf je haar reacties in twijfel trekken. Ze heeft nergens meer gereageerd volgens mij, weet niet of ze nog online geweest is. Ze zei trouwens dat ze nu met 2 van der kindjes thuis was en het meisje was nog in het zkh. Sja...ik weet 't ook niet. Eerst 'n foto! haha.
Vakantie: Wij zijn met Pepijn en Florine gaan vliegen toen ze 4,5 maand waren, ging prima. Iedere ouder een kindje en dan kom je er wel, zeker als ze wat groter zijn en dus in een gewone buggy kunnen, dan kun je die buggy meenemen tot aan de gate. Wij konden dat niet, dus hadden ze in de draagzak. Nu zou ik denk ik met de auto gaan, dan kun je gewoon veel meer meenemen. Stoppen wanneer nodig. Want met 1,5 zijn ze toch wat beweeglijker. Ik zie het dus zo. Paar uurtjes rijden, even met de kids lekker ergens eruit, spelen. Onderweg hotelletje pakken en daar slapen. Volgende dag weer verder. En dan zo naar bijv. zuid-frankrijk. Vliegen kan ook best, maar zou geen 10 uur hier vandaan ofzo gaan. Gwen: Ik zou doen wat je gevoel je ingeeft, er is altijd een oplossing. En zolang er twijfels zijn, zou ik het niet doen...
Voor Florine heb ik een jurkje uitgezocht, moet alleen nog een vestje en een maillot of legging bij. Maar wil hem eerst hebben en dan zoek ik dat erbij uit. Is ook gelijk een jurkje voor de zomer:
@ marye; waren jullie met zn tweeen met pepijn en florine toen? Lijkt me een heel gedoe! maar waarschijnlijk is dat gewoon het idee. Willen zeker geen 10 uur vliegen ! haha. Willen sowieso ergens in europa..dus ruim 4 uur vliegen ongeveer. De auto heeft idd de voordelen dat je veel meer mee kan nemen. Maja, dat lange rijden lijkt me gewoon slopend. En naja, ik zie het nog niet als vakantie zolang we onderweg zijn..en dan ben je snel al 4 dagen kwijt (heen en terugreis bij elkaar dan..) Leuke kleertjes!!! Maar is dat giletje bijv. niet ergens in een goedkoper alternatief te vinden dan??
Lindavnr: Ik ben nog even aan het zoeken want anders is het setje 100,- bij elkaar. Is wel een beetje gek.. Alhoewel het mij niet zoveel kan schelen alleen Don wel, snap ik wel hoor Wij waren ook met mijn ouders, maar we hebben alles gewoon zelf gedaan, ouders hadden tenslotte eigen spullen. En moeders ook een slechte rug vandaar.... Kan me voorstellen dat je dat reizen niet ziet als vakantie, maar misschien wanneer je je erop instelt een leuk hotel in een leuk plaatsje halverwege uitzoekt, dat je er toch van kunt genieten? Maar als je 'snachts rijd, kun je volgens mij eigenlijk zo een stuk van 10 uur afleggen terwijl de kinderen slapen? Of denk ik nu slecht ivm met rugjes in autostoeltjes enzo?
ja dat vraag ik me ook af; is dat wel verantwoord...en dan neit eens 10 uur, maar bijvoorbeeld 5 uur lang.. Neh, denk dat wij kiezen voor vliegtuig vakantie. Zit nu op kidsworldclub te kijken> Da's wel een erg leuke site! Volop faciliteiten voor baby's. Je krijgt een gratis pakket op je bestemming met alles wat je nodig hebt voor een baby; draagbare box voor bij het zwembad bijv ook, kinderstoel, aankleedkussen, noem maar op! Mgoed...weet de prijzen nog niet haha. zal wel duurder zijn als normaal gok ik
zucht..zit nu met een zieke jesse op schoot...39.7 graden koorts hebben een campingbed op onze slaapkamer gezet, zodat daan slapen kan...
ja daar heb je ook gelijk in thnx. maar als we met zn 3tjes gaan kunnen we niets saampjes doen op onze huwelijksreis
wat een leuk jurkje zeg en dan heb je maat 80 voor florine gekocht of 86? want ze is natuurlijk nu al in 80
ze hadden bij de hm ook zo'n setje met broek en giletje en dat is veel goedkoper. en zeker voor de tijd dat hij erin past. maar goed de 1e verjaardag is dan ook heel speciaal
beterschap zou hij nu ook iets van de 6e ziekte hebben. ff in de gaten houden dat als de koorts weg is hij huiduitslag krijgt dan heeft hij de 6e ziekte dit was dus blijkbaar t geen wat lisanne gehad heeft
Dan zou ik een huisje niet al te ver weg doen en je ouders vragen voor het eerste of het laatste weekend.