Maart mama's 2010, deel 5!

Discussie in 'De mama's' gestart door Alies05, 12 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    haha hier ook zo'n klimmerd ze klimt zelf in dr kinderstoel :$ dan moet ik echt rennen om er op tijd bij te zijn want ben ook als de dood dat ze eraf valt.

zo hebben we ook een kattensofa en daar klimt ze ook op en dan gaat ze staan en doet ze de lichtschakelaar aan en uit :x

2. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Setti: Leuke foto's van Lisanne! Kan ze goed lopen op haar waterschoentjes?

Hahahahaha, op de kattensofa staan:D

@ Johannal: Joënna vind pannenkoek niet te nasse. Ze eet een hapje of 2 en dan hoeft ze echt niet meer, en gaat er alleen maar mee zitten te spelen. Maakt niks uit wat ik erop smeer (pasta, stroop, rozijntjes, kaas)

@ Vriendlief: Veel plezier met het kamertje vullen:D:D

@ Kussie: Hoe is het gegaan met Stan naar het KDV? Erg vervelend dat Stan zo reageerd als hem weg brengt:(. Probeer het afscheid lekker "luchtig", kort en krachtig te houden (hoe moeilijk het ook voor jouw is). Lekker vrolijk blijven, en pas een traantje pinken, als hij jouw niet meer ziet.
    Op deze manier is het voor Stan duidelijk, er word geen tijd gerekt. Als je bezig bent met overdracht naar de leidsters hou hem dan zelf vast. Geef hem pas af, op het moment dat je ook echt weg gaat.
    Lastige leeftijd dit om te laten wenen op het KDV. MAAR, komt allemaal goed schatje;):D

@ ons2ewonder: Hier word ze ook regelmatig voor jongetje uitgemaakt:(. Ook al zit ze in het roze in een roze buggy, dan nog hebben mensen het lef m te zeggen: Wat een schattig jongetje:x. Ik heb zelfs al 1x te horen gekregen, toen ik vertelden dat het een meisje is "Weet je het zeker?". Ik dacht dat ik zou ontploffen:x:x.

Nee, ik heb ook zo even geen andere oplossing behalve haar in een kinderstoel neer zetten.

@ Ano: Inderdaad geen katje om met fluwele handschoentjes aan te pakken:cool::D. Ze is heel lief, heel vriendelijk, ondernemend, L.E.O., maar ook erg drifitg.
    Ik denk dat je niet meer kunt doen, als je al doet. Naar mijn idee, werkt de consequente aanpak het beste, omdat ze dan weten, in welke situatie dan ook, waar ze aan toe zijn. Hierdoor nemen op een gegeven moment de driftbuien ook af.
    Toch vind ik het heel moeilijk om consequent te blijven. Zo'n simpel woord, maar zo moeilijk uit te voeren..............;).
    Sterkte meid!!! Ik blijf ook tegen mezelf zeggen: Het is niet persoonlijk, het is maar een fase (en dan is deze fase afgelopen, en dan komen we weer in de volgende fase;):D)

3. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    gwen hahaha klinkt wel aardig hetzelfde zeg.:D
    idd consequent zijn is het beste, maar ook hier lukt dat niet altijd, misschien moet ik daar toch eens wat meer op gaan letten:)
    en die fases tja, je rolt idd van de ene in de andere, gezelligggg.

setti, ow nog zo'n klimgeit dus.
    pff ben nu echt de hele dag bezig met r overal vanaf houden..
    haha ja heb die kattensofa laatst op een foto van je gezien!

hier:ik zat t weekend ineens te bedenken dat ik misschien wel een nieuwe kinderwagen moet.
    want als het dus goed blijft gaan is neomi nog geen 2 als de baby komt, dus ze zal ook nog regelmatig in een kinderwagen zitten, maar alleen kan ik geen 2 kinderwagens duwen, dus zou ik op zo'n duowagen komen, maar jee wat zijn die dingen groot zeg.
    en een hoop ook lelijk haha:p
    naast mekaar vind ik erg breed, achter mekaar lijkt t wel eeen treintje.
    je hebt van die dingen dat de oudste voorop zit en de baby ligt dan achterin ergens weggemoffeld.
    of de baby hangt onderin bijna op de grond;)

dus vraag aan de mama's die hier 2 vlak op mekaar hebben, hoe hebben jullie dat gedaan???

4. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
  5. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ano: Is het geen idee om de baby in de draagzak te nemen zolang Neomi noog niet goed verre afstanden kan lopen en de baby niet te zwaar is?!
    Wat een mooie foto's van Neomi een paar pagina's terug! Ze heeft net zulk haar als Florine, die heeft ook zulke krullen :)

Vriendlief, Lisetje: Dat klinkt als heerlijke weekenden!

Gwenolyn: Jeetje het zit Jorgen ook niet mee met zijn gezondheid, nu weer zweepslag, wat balen meid!
    En wat stom dat mensen Joënna aanzien voor een jongentje, ik vind het duidelijk een meid hoor!

Setti: Oh ook al van die lieve foto's van Lisanne!! Mooie meid is het toch ook!

Ano: LAstig hoor die eenkennige fase van Neomi, ik heb niet echt tips. Behalve consequent zijn en niet aan haar driftbuien toegeven, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

Kussie: Hopelijk gaat het goed vandaag met Stan op het kdv. Hij gaat heus wennen, komt vast helemaal goed!

Hier: Sorry als ik iemand ben vergeten, maar moest ook zo ontzettend veel bijlezen.
    Florine kruipt eindelijk heel goed ipv tijgeren, stappen en staan gaat ook echt al goed. Pepijn zet heel soms een los stapje, staat soms los, maar als hij het doorheeft, begint hij gelijk te gillen en gaat zitten. Dat duurt dus nog wel even denk ik zo.
    Verder hebben we van het weekend schoentjes gekocht. Voor Pepijn een paar sandalen en een paar dichte schoenen en voor Florine 1 oaar dichte schoentjes, bijna alles was voor haar nogte groot en te breed. Ze heeft nu nog mt.19.
    Verder hebben ze heerlijk genoten van het mooie weer, ze zijn dol op buiten zijn, nu zitten ze ook steeds bij de openslaande deuren naar buiten te kijken, maar ja het regent hier al bijna de hele ochtend, dus dat is geen optie.

Oh ik hoor ze roepen, tot later!

6. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ PenF: hier is ze ook graag buiten. Ze kan ook erg boos worden als de keukendeur niet openstaat (of zoals nu met de regen heb ik wat voor de deuropening gezet, zodat het even lekker door kan waaien).

Wat knap van Florine dat ze nu het kruipen helemaal onder de knie heeft!! Pepijn al druk aan de stap. Grappig om te lezen dat zodra hij door krijgt dat hij los staat, begint te krijssen. Dat had Joënna in het begin ook.

@ Schoentjes: Heeft iemand nog tips voor een leuk sandaaltje, maar wel met een dichte neus?

7. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Joënna was vanochtend niet te genieten. Gisteravond rond 18.00 naar bed. Ze is meteen in slaap gevallen om vanochtend rond 07.30 wakker te worden. Nu m 08.30 lag ze er al weer in met haar humeur.

Zo te horen aan de babyfoon begint ze nu weer wakker te worden. Hopelijk nu wel met het goede been uit bed, anders ligt ze er zo weer in:D

8. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0

ja ze kan er goed op lopen alleen ts plastic he dus lubberen de bandjes iets en aant eind van de middag heb ik ze uitgedaan :)

9. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0

je kan ook een buggy board kopen die klik je achter op de wagen voor de baby en dan kan neomi daarop staan aangezien ze dan toch niet konstant meer wilt zitten en hier heb je ook van die zitjes voor om erop te klikken

10. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0

hihi gaat gelijk gillen als hij t doorheeft. als hij straks in de gaten heeft dat je zo beter vooruit komt dan wilt hij niet anders meer hihi. wel geod van florine dat ze zo goed kruipen en stappen

ts hier ook takke weer hoor pff

11. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0

en is ze beter gemutst nu hihihi

12. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    grr..stom luchtalarm!!!! Wakker en huilend kind nu boven, die net lekker sliep!!! Pffffffffffffff

13. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Nou daan is er doorheen geslapen. Jesse eruit gehaald, gerem, helemaal natte haartjes van het zweet.
    Tis hier alweer zonnig en warmer aan het worden. Theeft vannacht geregend en was lekker koel vanmorgen maar dat is alweer weg nu helaas :(.

@ ano: Hahah ik zie idd met een ouder en jonger kindje meestal een buggy achter elkaar. Pas zag ik er 1 waar idd de oudste dan bijna op de grond zit, zag er niet uit! Dat lijkt me 10x niks.

Zo'n kiddyboard is dan nog wel een oplossing al zie ik mensen altijd zo vervelend daarmee lopen, want je kan dan niet meer recht achter je kinderwagen. Je moet er dan half aan de zijkant langs lopen. Lijkt me erg vervelend ook.
    Mgoed.. kheb niet echt een idee verder! haha.

14. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    ow ja das waar ook hier int umc heb ik er niets van meegekregen hihi
    hopelijk heeft hij toch nog kunnen slapen

15. ons2ewonder

ons2ewonder Bekend lid

3 mei 2011
    986
    8
    18
    moeder
    hier begint het nu ook net te regenen terwijl ik op lopend naar het ziekehuis wou gaan(fietsband is weer lek).

duo wagen: wij gaan voor de phil en teds, aangezien we veel lopen en ik niet verwacht dat samila dagelijks 3 uur lang gaat lopen met 2 jaar. ze zit nu in een hele goede periode maar dat kan zo veranderen helaas. ik vind het juist fijn dat ik hem ook als enkele wagen kan gebruiken. we hebben hem in de winkel uitgeprobeerd en ik vond het zitje wel erg smal, maar ze zat er prima in(zal per model verschillen).

die zitjes die je er op moet klikken passen niet op alle wagens, en was voor ons geen optie omat ze ook moet kunnen slapen.

16. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Hier schijnt volop de zon met een blauwe lucht erbij..... Maf weer.

17. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    Hier hoost het nu.

18. Floor85

Floor85 Fanatiek lid

26 jul 2009
    1.679
    0
    36
    Vrouw
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Goedemiddag meiden!

@Zwangerschap, Nou hier kunnen we nu toch wel zeker zijn hoor... Afgelopen dinsdag weer een test gedaan (jaja 5 dagen kunnen wachten :$).
    En zie hieronder de resultaten onder elkaar, streepje wordt toch wel duidelijk donkerder.

Vanmorgen de gynaecologie poli gebeld en 21 juni hebben we de 1e echo. 4 juli hebben we intakegesprek en de 2e echo. Dus het wordt nu allemaal toch wel weer heel 'echt' nu... :D Spannend!!

@Meeting, Ik heb veel zin in de meeting zaterdag en ik hoop dat er toch wel wat meiden 's morgens kunnen (dacht eigenlijk dat we om 11 uur hadden afgesproken). Want ik kan alleen 's morgens.

@Verder, ga ik nu even teruglezen! Nog 6 minuutjes want dan heb ik weer kids in m'n klas :p. Verder stikdruk met rapporten, handelingsplannen en ouderavond dus weet van voor amper dat ik van achter leef ;). Gelukkig bijna 7 weken vakantie!!!!!!

Ohja en ik ben JARIG vandaag!!! :D:D Lieve meiden die via hyves hebben gereageerd.... Dankjulliewel *smak smak smak*!! :D

Liefs Laar

19. Floor85

Floor85 Fanatiek lid

26 jul 2009
    1.679
    0
    36
    Vrouw
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hier is het trouwens ook rotweer :( Wel droog nu maar het heeft echt al verschrikkelijk geregend vandaag.

Beetje jammer dat ze ook geen mooi pinksterweekend opgeven en wij 3 dagen in een tentje liggen... Hahahaha!

20. superb

superb Fanatiek lid

20 jul 2009
    1.120
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Hier; We zijn afgelopen weekend bij mijn ouders geweest. Jasmijn en Morris hebben heerlijk buiten gespeeld en van de zon genoten. Helaas had ik verschrikkelijk last van hooikoorts. Ik was er zo beroerd van dat ik gisteren de halve dag op bed heb gelegen met 39 gr koorts. Ik ben dus wel blij dat we nu weer in de stad zijn waar niet zoveel gras is.

@ Ano; Tussen Jasmijn en Morris zit 1,5 jaar verschil. Wij hebben ervoor gekozen om een Phil & Teds Vibe te kopen. Dit is inderdaad zo'n wagen waarbij een kindje boven zit en de ander onder. Ik vind hem mooi maar er zijn mensen die hem afschuwelijk vinden. Toen Morris nog klein was vond hij het heerlijk om in de Phil & Teds te liggen. Het babygedeelte schommelt een beetje als je loopt en hij sliep dan binnen een paar minuten. Na een maand of zes hebben we hem omgebouwd in de variant met twee zitjes. Zowel Jasmijn als Morris vinden het prachtig. Ze willen allebei graag onder zitten. Nu Jasmijn steeds langere stukken loopt zet ik Morris meestal bovenin en op het moment dat Jasmijn moe wordt of als ik even door wil lopen dan kan ze zo in de wagen.

Grote voordelen vind ik dat de wagen net zo groot is als een enkele wagen dat je hem ook als enkele wagen kunt gebruiken, je kunt hem in zijn geheel inklappen (mag mee tot aan de gate als je gaat vliegen:)) en hij niet zwaar is.

Een buggy board vind ik persoonlijk niets. Je kindje zit niet heel stabiel, kan niet slapen en het loopt heel onhandig achter de kinderwagen. Misschien is het wel een oplossing als er meer leeftijdsverschil tussen de kindjes zit of als je niet veel op pad gaat.

Ik loop heel veel met de wagen en ik vond het belangrijk dat ik ook met twee kindjes makkelijk de deur uit kon.

Voor ons is het de beste aankoop geweest en ik zou niet meer zonder kunnen. Ik denk dat het belangrijk is om te bekijken hoeveel je zo'n wagen wilt gebruiken en wat je belangrijkste eisen zijn.

Deel Deze Pagina