Maart mama's 2010, deel 5!

Discussie in 'De mama's' gestart door Alies05, 12 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. superb

superb Fanatiek lid

20 jul 2009
    1.120
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Jedalin; Wat een geluk dat je toch gewacht hebt. Groot gelijk hoor dat je je ziek gemeld hebt zeker als je verder bijna niet ziek bent geweest de afgelopen jaren. Iejks, krijg ook de kriebels bij het idee van maandverband. Ik vind dat echt zo'n vreselijk iets.

Geniet nog lekker van jullie onverwachte dagje samen.

@ Setti; Fijn dat je de perfecte string gevonden hebt en ook nog voor niet al te veel geld. Heb je nu je hele outfit bij elkaar? ( Something old, something new, something borrowed and something blue?)

@ Kussie; Hopelijk slaat de nieuwe medicatie goed aan. Is dit bovenop de medicijnen die je al had of vervangen deze de oude?

Succes bij de paragnoste vanmiddag!

Nog gefeliciteerd met je hoofdprijs van vanochtend;)! Hier is de poep gelukkkig weer redelijk normaal de laatste twee weken.

Je vroeg nog naar het verschil tussen een peuterspeelzaal en een KDV. Een psz is voor kindjes vanaf ruim 2 jaar en is echt bedoeld als voorbereiding op de basisschool. Het is ook maar voor een beperkt aantal dagdelen per week (in ons geval 3 ochtenden). Kinderen eten en slapen dus niet op de psz. Een kdv is bedoeld als opvang voor kinderen op het moment dat ouders aan het werk zijn en daar kunnen ze dus ook al vanaf 3 maanden naar toe. Naar een psz gaan alle kindjes 3 ochtenden per week, ze hebben dus echt een soort van klasje. Op een kdv wisselt de samenstelling van de groepen per dag. Ik hoorde laatst wel dat er tegenwoordig ook kdv'en zijn die aan de oudste kindjes ook speciale programma's aanbieden ter voorbereiding op de basisschool.

Voor psz'en zijn net als voor kdv'en vaak wachtlijsten. Dus mocht je hem nog willen inschrijven hiervoor dan moet je dat de komende periode doen.

2. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Kussie: haha wilde je net het verschil uitleggen maar zie dat superb dat al helemaal duidelijk gedaan heeft :)

Ik denk dat onze kids er ook wel heen gaan 1 of 2 ochtenden. Maar ik denk pas als ze ruim 2 zijn ofzo. Ligt ook een beetje aan wat voor baan ik dan heb enzo hoor, weet ik nu nog niet. Maar vindt het wel erg leerzaam en leuk. En tis vaak inderdaad maar voor een uurtje of 2-3 per dag.
    Tis dus niet zo handig als je moet werken,daar is het te kort voor.

Maar kindje van een client van mij op het werk gaat er ook heen en ik vindt het allemaal erg leuk klinken.
    Ik ben er zelf vroeger ook altijd heen gegaan :)

3. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    haha let trouwens niet tveel op mijn www op hyves.. :p
    Ik moet wel ziek genoeg lijken voor mijn collega's op hyves he, haha.

4. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    lieve woorden meiden, jedalin kreeg van jou weer tranen in me ogen bah.

maar net wat je zegt, tuurlijk hoeft het niks te betekenen, er zijn zoveel meiden die dit hebben en het blijft goed gaag, maar ik ben gewoon niet zo'n geluksvogel.
    Voor mij voeld dat as vasthouden aan wonderverhalen..en tuurlijk hoop ik nog, als ik even niks zie denk ik, nou misscien was t idd iets anders...maar heb het idee dat me buik toch echt anders voeld, anders gerommel als voorheen....

Neomi heeft net 3!uur gelapen en ik 2!

xxx

5. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ano: Oh nee toch! Jeetje wat ontzettend rot weer! Natuurlijk hoeft het niets te betekenen, en als je gevoel toch anders is dan de andere keren. Dan moeten we gewoon hoop houden. Ik ga keihard voor jullie duimen meis, pfff dit is zooo niet eerlijk!:(

6. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Ano; We duimen hier met zn allen zoals je leest super hard voor jou meis, het kan en mag niet mis gaan deze keer.
    Hopelijk betekend het toch iets dat je je nu echt anders voelt dan vorige keer. Dat moet gewoon.
    Dikke knuffel.

@ hier: Dadelijk mn eigen maar weer beter melden voor morgen, moet morgenvroeg werken en anders moeten ze dadelijk nog een dienst achter de hand regelen. En ik voel me niet ziek ofzo en heb ook verder geen kramp. Had best kunnen werken hihi dus voel me lichtelijk schuldig nu, maar goed, een dagje thuis is wel fijn want elke keer als ik buk ofzo dan voel ik wel een druk op mn onderbuik. En naja, dat gevoel dat het allemaal maar loopt zeg maar zonder tampon, blehhhh vreselijk!!

Oh heb nog een leuk filmpje haha, swingende jesse
    http://www.youtube.com/watch?v=HPdgWBrWQnE

7. superb

superb Fanatiek lid

20 jul 2009
    1.120
    0
    36
    NULL
    NULL
  8. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ SUperb: Wat lief, die morris hoe hij daar rond stapt! Erg schattig :D en wauwie, die Jasmijn; wat een ónwijs mooi meisje!!!

En wat hebben jullie een heerlijke ruime huiskamer! :)

9. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

@ Jedalin, hihi, ik wilde nog reageren op je www, dat je misschien de zenuwen had voor vandaag, maar toen bedacht ik me, want dan krijg je natuurlijk ook vragen wat er vandaag aan de hand zou zijn.. Hihi, blij dat ik dat dus nie gedaan heb! ;)
    Maar je was al ongesteld dan? Of bloed het nu door die spiraal ofzo?

@ tampons, whaha, ik zal wel weer de enige zijn, maar die gebruik ik dus nooit!! Gatver damme, moet er nie aan denken, zo'n ding in de fluit!!! Dat is ja verschrikkelijk.. Ik moet er nix in hebben hoor..
    Dan maar luiers... Tis nie anders...
    Ik vind het toch altijd al een vervelende week... Mede door de vele migraine dan...

@ Jedalin, een skon string?
    Is da brabants?? Voor een mooie string?

@ Ano, fijn dat je even hebt kunnen slapen, ik vond de woorden van Jedalin ook weer zo lief! Ik hoop dat je er steun uit kunt putten...
    Dit kost je elke keer zoveel energie! :( Zoveel spanning steeds...
    Wanneer had of heb je echo dan ook weer?

@ Superb, thanks voor de uitleg! Ik zal me er eens in gaan verdiepen.. Moet dan ook onderhand beslissen of ik hier blijf wonen... In deze gemeente/stad zeg maar...

@ all, kreeg een sms van Alies, het is heerlijk in Frankrijk, was er vanmiddag volop zon, 27 graden en strakblauwe lucht,
    Nouw hier dondert het de lucht uit! Wat een contrast!
    Ik moest Ano even een dikke knuffel van haar geven, dus meid, bij deze, Alies leeft erg met je mee! Ze heeft daar geen WIFI dus kan nie op 't forum...

@ Jedalin en Superb, nu even filmpjes kijken! Ben zeer benieuwd!

10. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

@ Jedalin, Owwww *smellt* GEWELDIG hoe Jesse daar staat te swingen! Weet zeker dat Stan dat net zo gaat doen als ie goed kan staan!
    Hij wupt nu soms al zowat zijn stoel uit, zo enthousiast als hij is als broer de muziek aan zet!
    Hoe meer beat, hoe mooier hij het vind!! GE-WEL-DIG!!!
    Echt zooo lief is dat!
    En Daan dan? Die bleef er rustig naast zitten? Die swingt dan nie mee?

@ Superb, wauww! Morris gaat als een speer joh! :$ Gosh! En wat heeft Jasmijn een mooie krullebos!! Klopt het nouw dat Morris in zijn nekje wel heel veel haar heeft, maar bovenop nog nie, of is dat gewoon heel blond?
    Maar volgens mij krijgt hij ook krullen heh?

11. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ kussie: hihi ja dat is idd brabants voor mooi ;)

Ik was inderdaad al ongesteld. Maar je kan 4 weken blijven vloeien na het plaatsen van de spiraal. Maar meestal is dat niet hoor.
    Nu hopen dat ik mooi helemaal níet meer ongesteld wordt! Dat kan namelijk ook met de mirena-spiraal! De kans dat het minder wordt is erg groot, en de kans dat het wegblijft is ook best aanwezig! Gods, dat zou fijn zijn!! :D
    Want een nadeel aan het spiraaltje is natuurlijk dat ik nu kan kiezen als ik een keer geen zin heb om ongi te worden, want dan slikte ik gewoon de pil een maandje door :p

@ alies: wat heeeerlijk dat het weer zo goed is! De laatste weken was echt vreselijk he in frankrijk?! Dus ben blij dat het nu goed is!!

12. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    kussie, dat is lief bedankt alies maar!!!
    haha hier ook tampons idd, erste keer was wenne, maar als je eraan gewent bent wil je niet anders meer!!:)

superb leuk filmpje!!!leuk hoe die met ze voeten naar buiten loopt, bij neomi is het dus precies andersom haha.

xxx

13. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ kussie; haha daan zat lekker rustig te spelen met een speelgoedfornuisje :p
    En die kan lekker ongestoord verder spelen inderdaad :)

Maar meestal staat ie lekker mee te swingen, haha. Lekker door die knietjes heen en met dat kontje heen en weer :D heerlijk :D

14. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Linda; och jee wat een verhaal van je spiraal. Pff ik hoef er geen hoor haha. Een eendenbek, nee bedankt hihi!
    Lekker toch een dagje 'nep' ziek zijn, ik moest al lachen om je www op Hyves. ;)
    Och dat filmpje van Jesse, suPer hoe hij staat te swingen.
    Taleah danst nu ook steeds meer en beter, super schattig! :)

Superb; wat een knappe kids heb je toch. Wauw!
    Die krulletjes, zo ontzettend schattig :). En wat onwijs knap van Morris haha hij rent zelfs al. Super!

Tampons; yep hier ook alleen maar. Bah verband is zo vies, weet nog goed toen ik bevallen was. Van de enorme grote lappen erin bah bah.
    En heel je fluit onder het bloed wuhaha. Nee bah! Hihi..

Setti; jee een string gevonden! Haha... Toch erg belangrijk! :)
    Haha de zenuwen komen nog wel ;).

Ano; pff meis schrik van je berichtje. Ik blijf hoop houden voor je meis, ik blijf duimen! Knuffel voor jou.

Kussie; sjee indd die medicijnen moet je niet hebben. Hopelijk werken deze ook net zo goed. Fijn dat Stan zich goed gedroeg :).
    Pff en weer zo'n nacht. Taleah was vannacht ook ineens aan t huilen, maar was in haar slaap. Wilde er net uitgaan en sliep ze weer.

Onze2ewonder; hoe gaat ht met jullie? Zag je online staan hihi

15. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Hier; weer een werkdag erop zitten. Nu alleen nog morgen ochtend en dan al weekend. Jee! :)
    Ik denk trouwens wel dat we naar de meeting komen, marc gaat dan ook mee waarschijnlijk. Haha leuk toch? :p
    Verder geen nieuws hier, zo vroeg naar bed..

16. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Ano, wat lees ik nou toch :( Ik hoop dat het meevalt. Heb je de mogelijkheid om een vroege(re) echo te krijgen? Ik duim voor je, hoor.

17. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Net weer een beetje bijgelezen...

Gwen, hoop dat jij goede oefeningen kunt krijgen bij een fysio. Heeft mij goed geholpen bij Megan (zat vanaf week 28 thuis, maar het was puur hormonaal en ging dus over.) Sterkte, bah.

Wat lees ik nou over strings die tot over de oren kunnen :D Ik had meteen beeld!

Hier alles goed. Megan heeft me een driftbuien soms! Dan gooit ze dramatisch haar armen in de lucht en laat zich voorover op de bank vallen. Dat herhaalt ze een paar keer. Het is net de Italiaanse maffia :D Ik lig dan helemaal in een deuk.

Overigens is het een pasta-freak:

18. ons2ewonder

ons2ewonder Bekend lid

3 mei 2011
    986
    8
    18
    moeder
    hej allemaal,

ano: nee niet weer!! we blijven hier hopen dat het toch goed blijft gaan en dat je de 19e een prachtige echo hebt(moet wel want dan ben ik jarig)

ik lees wel iedere keer mee maar heb vervolgens geen tijd om te reageren. samila vind het namelijk geweldig om op de laptop te gaan rammen:)en als ze dan uiteindelijk savonds in bed ligt heb ik geen energie meer.

we zijn nu bezig samila haar kamer te veranderen omdat de comode te weinig ruimte heeft voor al haar kleren en die van de baby. voor mijn verjaardag krijg ik van mijn ouders een nieuwe baby kamer(met een hele ruime kledingkast). en samila haar peuterbedje past er perfect bij.

ik heb zelf wel last van me bekken dat doorstraalt naar mij benen waardoor ik slecht slaap. en ik ben nog steeds duizelig en ze kunnen er niet achter komen waardoor dat zo is.

met de baby gaat tot nu toe alles goed. tijdens de guo met 19 weken wel gezien dat het een klein kindje is(hoofd lag 2 weken achter en de rest 1 week) verder zag het hart er prima uit.
    wel krijg ik met 30 weken nog een extra guo om te kijken of het hart nog steeds goed mee blijft groeien.

met samila gaat het ook goed. rent de hele dag door het huis met een pop(die kleren aan krijgt en de fles) en zit graag in de vensterbank:).
    gisteren zei ze ineens "ikke plas" en het klopte ook nog toen ik aan haar luier voelde. ze praat steeds meer en dat is erg leuk om te horen.
    haar neus wil ze nog steeds niet aanwijzen als je het vraagt, maar ze kan ineens naast je gaan zitten en dan zeggen "mama neus, handjes, buik,voetjes" en wijst het dan ook aan(maar een klein beetje eigenwijs).
    de ene dag gaat het slape goed en de andere dag is het een ramp.

kussie: hoe gaat het slapen met stan nu? ik hoop voor je dat de nieuwe medicatie echt gaat helpen.

superb: wat loopt morris al goed:) wat een knap kereltje. samila heeft bovenop bijna ook geen haar en achter wel(ze is ook nog niet naar de kapper geweest)

linda: wat een leuk filmpje van jesse en ook dat filmpje van daan.

eliesah: wat leuk dat jullie meisje ook al tot 3 telt.

19. vriendlief

vriendlief Fanatiek lid

25 apr 2009
    1.982
    0
    0
    toekomstig huismoeder
    zaanstreek/waterland
    Kussie wat balen van je moeder hoe ze zich gedraagt! hopelijk trekt ze gau w weer bij!

Ik heb niet alles bij gelezen hoor!.
    sorry...

Superb: hoe weet jij allemaal van 3 jarig huwelijk enz en van die spin van kussie.......ik heb jou niet op hyves toch of ben ik nu heel erg fout????

Hoop dat verder alles goed gaat et jullie!

20. superb

superb Fanatiek lid

20 jul 2009
    1.120
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ All; Dank voor de leuke en lieve reacties op mijn filmpjes. Ik zit hier met een grote glimlach op de bank. Het klopt dat Morris bovenop nog niet zoveel haar heeft en achterop wel. Het begint nu echt heel erg te krullen dus ik vermoed dat hij net zo'n krullenbos gaat krijgen als Jasmijn.

@ Vriendlief; Ik ben helderziend;). Nee hoor, dit hadden jullie ook gewoon hier geschreven. Ik lees niet stiekem mee op hyves o.i.d.

@ Darcy; Wat een prachtige foto van Megan! Echt een heel mooi meisje.

@ Kussie;Dank voor het doorgeven van het bericht. Hoe was het bij de paragnoste vanmiddag? Ik hoop voor je dat Stan vannacht gewoon weer lekker slaapt.

@ Ons2ewonder; Fijn dat het zo goed gaat met Samila. Zo te lezen is ze wel snel in haar ontwikkeling.

@ Ano; Hoe gaat het met je? Morris is net Donald Duck als hij zo loopt met zijn voetjes naar buiten.

@ Eliesah; Slaap lekker en werk ze morgen.

@ Alies; Geniet nog maar lekker van je vakantie. Blij om te lezen dat jullie beter weer hebben dan wij.

@ Jedalin; Nooit meer ongesteld klinkt wel fijn. Ik hoop voor je dat je niet vier weken blijft vloeien. Ik had ook nog even naar dat andere filmpje van Daan en Jesse samen gekeken. Mooi om te zien hoe ze al met elkaar spelen.

Deel Deze Pagina