Maart mama's 2010, deel 5!

Discussie in 'De mama's' gestart door Alies05, 12 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Wjahaha maar nu weet ik nog niet waar ze vandaan komen!! :D Karwei ofzo??

@ Marye wat een gave jas!!! Mooi hoor! haha je bent er toch wel op tijd bij?? Aangezien je 'eindelijk' zegt :)

2. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    linda, hahaha lief he, ze weet er nog wel meer, t konijntje doet ze ook heel lief!!!!

haha meubels komen van de leenbakker!!!

nog een uurtje!!!!

3. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

@ Johannal, meis meis, wat een verhaal zeg! Pfoehiej dat dat traumatisch is geweest geloof ik direct! Allemachies, wat heftig!! :( Maar je hebt het prachtig om schreven, dat moet haast wel therapeutisch gewerkt hebben ook!!
    Dat je die EMDR gaat doen, alleen maar goed! Alles om paniek uit te sluiten voor de komende bevalling! Al is de kans klein dat het weer zo uit de hand loopt... Hoor mij, ik die alles behalve zulke dingen realistisch kan zien!:):)
    Het komt goed meis! I'm sure!

@ Ano, wauww!! Neomi is echt goed!! Pfoeh!! Superrr knap! Ik ben helemaal onder de indruk!! Heerlijk om naar te kijken! Wat een prachtig meiske!!

@ Jedalin, gelukkig dat jij geen last heb van moeheid, en best wel bijzonder dat gewoon BEIDE kids, zulke goeie slaperds zijn! Geniet er van! Heerlijk toch!

@ Marye, ik snap het niet, dat we elkaar negatief maken? Hoe dan?
    Kan je het anders verwoorden/uitleggen?
    Hihi, tjah, als Don zoveel werkt (en jij ook) dan moet zo'n jas kunnen toch! :D Ik moet zeggen; hij is wel heeeel mooi hoorr!! :)

@ bevalling, de bevalling was traumatisch omdat die LUL erbij was... Gots, wat heb ik een spijt dat ik me om heb laten praten om het niet alleen te doen!!! :(
    Maar ik merk dat vooral de hele periode voor mij heel heftig is geweest.. Gisteren liep ik in babypark, om de kiddyboo beker te halen (die 360 gr. beker) en ik werd gewoon emo...
    Ik vind het zooo jammer, dat ik het toen zo moeilijk had en zo weinig heb kunnen genieten...
    Ook met de zwangerschap van mijn vriendin merk ik dat nu het dichterbij komt, bij mij de emoties oook meer boven komen...
    Ik heb echt zo'n rare moeizame start gehad...

En dan kijk ik nu naar mijn ventje die hahahaha zit te dansen op zijn kleed, dan denk ik, wat maakt het uit, ik geniet NU wel!
    EN reken maar, zit hier nu met een enorme smile!

Maar toen... Wat was het een nare tijd, terwijl ik juist zooo had mogen genieten...
    Maar de pijn van de wond (2x ontstoken) de blaasonsteking, die kerel die me 2x in de kraamweek in de steek liet, mijn onzekerheid... Dat heeft zoveel verpest... En dat terwijl het mooiste liefste mannetje van de hele wereld gewoon naast me in de kinderwagen bak lag...
    Ik weet nog wel dat ik onwijs blij was met mijn superr lieve kraamhulp. Wat was zij een ongelofelijke lieve schat! Ze was een super steun! Een lieve hulp en heeft me zooo goed geholpen!!
    Ik zal haar nooit vergeten!

Mocht ik ooit nog weer zwanger worden, van de liefde van mijn leven (;)) dan hoop ik dat deze zwangerschap tegenovergesteld zal verlopen....

Veel liefs

4. Soda Pop

SPANNENDDD!!
    Ben je zenuwachtig? Of juist heel benieuwd?

5. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    grr heb ik ineens weer bruine afscheidng, sinds gister ook minder misselijk...t zal me benieuwen...

6. Soda Pop

Het is natuurlijk normaal dat de misselijkheid niet constant is maar juist met vlagen toch?
    Maar die afscheiding, verdorie! Dat je dat knetters onzeker maakt geloof ik gelijk meid! Ik hoop toch zo dat de echo jullie een prachtig kloppend hartje laat zien!
    Gaat Jef mee?
    Ik denk aan jullie!

Liefs en heeel veel succes!!

San

7. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Ano; whahaha nou da's ook toevallig. Kids zitten hier nu babytv te kijken en er is een hondje op die de hele tijd woef-woef doet.
    En nu Jesse mee te woefen! hahah dus jawel, hij kan ook een geluidje!! hahaha :p

Konijntje?! Trekt ze da nzo mega lief haar neusje op????

@ Ano: hmm lees je berichtje nu net van de afscheiding en minder misselijk. Beide dingen zijn niet verontrustend he meis. Je was gisteren nog wel misselijk dus een dagje minder is alleen maar fijn!
    En die afscheiding, pff ja die blijft vervelend en brengt gewoon onzekerheid. Gelukkig vandaag een echo. En dan een heel mooi hartje hopelijk te zien!!
    Ik doe NU mn 3 kaarsjes weer aan voor jou!!!

8. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Hier: vakantie!!!!!!! :D:D:D joehoeee!

Vandaag lekker de kids in bad doen dadelijk. Heb een anti-slip matje gekocht voor in bad bij de liddl, was in de aanbieding :) ideaal! Dus vandaag eerste keer zonder badringen proberen. ben benieuwd!

Dan vanmiddag op verjaardag bij mijn opa.

En sjeeee gewoon 3 weken vrij joh! Ik heb nog niet echt een vakantiegevoel, maar dat heb ik nooit. Dat komt altijd pas als ik mn eerste voetje op onbekend land (in dit geval spanje ;)) zet!! haha.

9. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ano: Pffff hoop zo dat je nu een mooi hartje ziet!!!! Moet gewoon!!!! Duimen draaien hier!

Kussie: Uhmm ik ga het je vandaag of morgen wel even uitgebreid uitleggen. Moet even kijken hoe ik het anders kan verwoorden...En wat rot dat jij ook zo'n niet fijne bevalling hebt gehad, ik hoop idd dat mocht er ooit nog een ander kindje komen dat het allemaal heel anders zou gaan!

Jedalin: Van heel veel merken zijn er al verschillende maten winterjassen uitverkocht.... Vorig jaar was dat ook al een probleem bij een jas die ik wilde voor Florine. Dus nu idd vanaf dat de wintercollectie te koop was meteen op zoek gegaan.

Minimeeting morgen: Wie komen er nu nog meer behalve lara, ano en ik? Zullen we uurtje of 11/12 daar doen?

Hier: Zo weer lekker met Don de keuken in om alvast pastadeeg te maken voor vandaag. Dan gaan we vanmiddag lekker met de kindjes op pad voor boodschapjes enz. Vanavond nog even een avondje saampjes en dan gaat het klussen in huis beginnen.... Zou wel blij zijn als het gedaan is hoor, kunnen we ons huis weer een stuk mooier maken. Plus kunnen we een extra verdieping in huis gaan gebruiken. Ook wel fijn :)

10. Floor85

Floor85 Fanatiek lid

26 jul 2009
    1.679
    0
    36
    Vrouw
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    #4890 Floor85, 19 aug 2011
    Laatst bewerkt: 19 aug 2011
    @Ano, pfffff ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt :( Ook al zijn het inderdaad geen dingen die iets hoeven te zeggen hé!! Ik duim voor een prachtige echo vanmiddag!

Ooooohhhhwwwww.... Wat een geweldig filmpje van Neomi, wat enorm knap zeg dat ze dat al kan!!! Die leeuw... :)
    Nou dan is Robine ook echt nog een baby hoor!! :D Die kan echt nog niet zulke geluiden maken, Jedalin, ik ga mee met jouw programma. 2 uur per dag strakke dieren training moet voldoende zijn toch? ;)
    Een hele fijne vakantie strakjes hé!! Geniet ervan met al je mannen :D

@Meeting, heb er heeeel veel zin in!! Maar als het handiger is om te verzetten (Ano, als jij je niet lekker voelt...) zodat er meer mee kunnen is dat ook geen probleem hier hoor!

@Hier, vanochtend al belachelijk veel gedaan! Al lekker gekookt voor vanavond, hele huis gestofzuigd, gedweild, ramen gezeemd, was gedaan. En nu even lekker met een kop thee op de bank.
    Bedankt voor al jullie lieve reacties op Bart's bloemstukken, Bart was er ook heel blij mee :D Heb ze maar even voorgelezen.
    Gisteravond zijn we ze met z'n allen bij opa wezen brengen (hij ligt op een privé-familiekamer in Dordrecht uitvaartcentrum) en oma vond ze gelukkig heel mooi. En vooral heel bijzonder dat Bart ze voor opa had gemaakt.
    Was weer een behoorlijk emotioneel moment in ieder geval!

Ik merk wel dat ik me er allemaal een beetje voor afsluit. Gewoonlijk ben ik juist heel gevoelig in zulke dingen. Maar nu hou ik een beetje afstand kan ook niet zo goed tegen de emoties van de anderen. Raar hé???? :( Vind het zelf ook heel vervelend, maar lijkt wel of m'n lichaam zich nu zo verzet tegen alles wat er mee te maken heeft. Misschien wel door de zwangerschap.

Nou meiden, dikke knuffel, fijne dag!! En Ano, ik denk aan je!!!!! Ga nog even terugzoeken hoe laat je moet/mag!
    Liefs!

11. Floor85

Floor85 Fanatiek lid

26 jul 2009
    1.679
    0
    36
    Vrouw
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    @Johannal, Jeetje wat een heftig verhaal zeg!!! Kan me goed voorstellen dat je het daar soms nog moeilijk mee hebt. En je kan denken dat het helemaal is verwerkt ed. Maar soms komt het dan opeens weer allemaal terug hé!
    Zeker als je weer in het(zelfde) ziekenhuis ben en inderdaad met het idee dat je daar straks ook weer ligt te bevallen.

Had ik vorige week bij de gynaecoloog ook. Toen ze begon over de spoedkeizersnede bij Robine, en dat we toen toch bijna ons meisje waren verloren door het loslaten van de placenta na het inleiden. En opeens voelde ik de tranen over m'n wangen stromen. :(

Is helemaal niet raar hoor meid!! Hopelijk heeft EMDR goed effect bij jou. Een kennis van ons is er in ieder geval een tijdje geleden enorm door geholpen!

Dikke knuffel!

12. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Johannal: Gisteren je verhaal op het werk zitten lezen tot ik klaar was met werken (afgewerkt dus , hihi, ik typte het alweer) en geen tijd meer om te reageren dus nu even.

Wat heb je je verhaal onwijs mooi geschreven. Zoveel emotie en zoveel beleving. Echt heel erg mooi. Wat heb je een onwijs zware bevalling gehad meid, jeetje. En toch uiteindelijk een keizersnee na al die pijn... poe..

Sterkte met de verwerking, Ik kan me voorstellen dat je er tegen op ziet nu, tegen de bevalling.

13. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Ano Succes! Ik denk aan je

Neomi aaaaaaaaaaaaaaaaaah *smelt* vooral bij Blub die vind ik het aller aller mega schattigst

dank jullie wel voor jullie lieve reacties op mijn (lange) bevallingsverhaal...

Lara/Marije/Kussie en wie dan ook. Het is een beetje dubbel want veel mama's hebben (om verschillende reden) een zware bevalling gehad zelfs erger/heftiger dan de mijne. Elke bevalling heeft zo bijna wel zijn verhaal dus het voelt een beetje gek soms dat ik juist van de mijne toch nog last heb.... Aan de ene kant springen de tranen in me ogen als ik denk aan de angst (dacht echt dat ik doodging toen ik werd binnen gereden in de ok) de onzekerheid (omdat ik echt dacht dat niemand reageerde terwijl ik me longen uit mijn lijf schreeuwde of Seph ok was, ik voelde me zo verloren - ik bleek dus helemaal niet geschreeuwd te hebben en ze hebben meteen gezegd dat hij goed was:() en de totale eenzaamheid in de verkoeverkamer dat was nog wel het ergste:(
    Maar goed aan de andere kant is het allemaal best heel goed gegaan en zijn er wel ergere complicaties te bedenken... tja dubbel dus....

Meiden ik ga naar Lowlands! Dus ik spreek jullie pas weer na het weekend denk ik. Kom vanavond nog wel even spieken hoe ano dr echo was.

Overigens vind ik de gebeurtenissen op Pukkelpop echt verschrikkelijk. Ik heb zelf jaren bij een festivalorganisator gewerkt en Stf zit er nog steeds middenin (als management enz) Dus ik weet (afgezien van de slachtoffers want voor hen is het natuurlijk het allerergste) hoe dit soort noodtoestanden een organisatie kunnen schaden. Een heel jaar wordt er keihard naar toegewerkt als een grote familie ga je de laatste fase van opbouw in om uiteindelijk als kers op de taart een prachtig zomerse editie van je eigen productie mee te maken. Iedereen lacht, maakt grapjes over portofoons, is blij, alles loopt op rolletjes en dan ineens dit? Daar kan je je gewoon onmogelijk op voorbereiden. Beslissingen nemen zijn op zulke momenten zo ontzettend moeilijk je hebt enerzijds de slachtoffers en gewonden waar je diepste respect naar uit gaan maar ook 59900 andere bezoekers die veel al geen weet hebben van de omvang van de catastrofe en waarvoor je nog steeds verantwoordelijk bent. Vind het echt heftig... wat een bende..

14. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    HEY MEIDEN

nou de echo was gelukkig wel goed, pfieuwwww.
    het hartje klopte goed 134bpm en de groei kwam precies op 7 weken uit.
    dus ben daarom natuurlijk heel blij, maar nog steeds dat bruine, zelfs meer als vorige keer, dat vind ik natuurlijk helemaal niet leuk....hoop dat het snel over is en niet doorzet.

bedankt voor iedereen's medeleven!

Joahannal, heel veel plezier, pukkelpop?dat ken ik niet?is daar iets gebeurt?zal je verhaal nog lezen, heb er nog geen tijd voor gehad.haha leuk he die blul, dan doet ze de tong tussen de lippen, geen idee waarom haha

linda, nou je kaarsjes hebben weer geholpen!!!super lief!!!!en vakantie, jeeej heeeerlijk!!!!!wanneer rijden jullie weg??ikkuh is jaloerssss

kussie, hoe is het met jou?je moeder nog gesproken?hoe is het trouwens met dat ene huis afgelopen?was het nog wat??

laar, fijn dat bart eindelijk gelooft dat zijn bloemstukken prachtig zijn!!want dat zijn ze!!!lief dat je even kwam spieken haha.

neomi beestjes:haha ja ze is echt gek op beestjes!!!wil altijd boekjes met beestjes kijken, en zodra ze de leeuw ziet gaat d';r volume altijd wat omhoog haha, ze herkent ook echt alle beestjes alleen vergist ze zich weleens in kat/hond/konijn als ze in de verte staan haha.
    en ja bij t konijntje doet ze idd heel schattig d'r neusje omhoog.

xxx
    zal t nog een keer apart filmen!

15. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Ano: Zo lief! haha gewoon de hele rits nog een keer filmen hoor, ik kijk met plezier nog een keer! haha ik vind het zo lief dat ze dat zo goed doet allemaal!! Knap hoor!!
    Hier zijn alle diertjes een koe, haha.

Jeeeeejjjj een goede echo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D:D:D Fijn!!! Oh en de groei dus ook helemaal zoals hij hoort, dat is super positief en goed!! Nu heb je er dan denk ik 1 zo rond de 12 weken, of niet??? Of krijg je er nog eerder ergens een?

De onzekerheid blijft natuurlijk wel met dat bruinverlies. En je hebt al wel eerder rond dit termijn een goede echo gehad waarna het daarna mis ging of niet?
    Dus ik kan me voorstellen dat jij pas echt opgelucht adem durft te halen als je voorbij de 12 weken bent.

@ hier; net hebben de kids lekker gebadderd zonder badring, maar gewoon los op een anti slip matje.
    Hmm nu ik dit typ, bedenk ik me dat ik dat al verteld had hahah.
    Naja, dat ging in ieder geval goed, ze hebben lekker rond gekropen in bad en gestaan haha, was wel leuk. Alleen minder handig want in die ringen zaten ze wat beter stil voor het wassen ;)
    Jesse is trouwens geen fan meer van de douchekop. Als ik die over zn haartjes doet begint ie al te jengelen, laat staan als er wat water over zn gezicht loopt. Stom, want zwemmen vinden ze weer heel leuk! haha.

Nou even de kids in bed leggen nu! :)

16. Floor85

Floor85 Fanatiek lid

26 jul 2009
    1.679
    0
    36
    Vrouw
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    @Ano, wat een SUPERnieuws!!!!!! :D:D:D Geweldig zeg!! De echo zag er dus gewoon helemaal mooi uit!! En de groei precies goed :D
    Hopelijk stopt het bruinverlies snel en kun je echt gaan genieten van't kleintje in je buik!! :)

@Meeting, meiden ik twijfel zò ontzettend!! Wil heeel graag mee morgen, maar betekent wel dat we van 10u tot 16u onderweg zijn. En er is hier nog zooooveel te doen voor maandag.
    De powerpoint moet gemaakt, de stukjes geschreven, foto's uitgezocht, m'n schoonzusje belt net of ik meewil kleren uitzoeken morgen enz.
    Ik weet niet of ik morgen nou zo heel rustig in Kidzcity kan zitten :(
    Overleg straks nog even met Bart als'ie uit z'n werk is en dan laat ik't weten. Maar dan zijn jullie vast op de hoogte... :(

17. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Misschien is het dan sowieso niet zo gek om het te verzetten. Dan voel jij je er fijner bij zodat je nu thuis ff de tijd en ruimte hebt.
    Dan kan ik ook mee :)P), dan heeft ano wat meer zekerheid en wellicht dat er nog meer dames (setti, elisah, lisetje, enz?) mee kunnen?

Naja kijk maar, als het ergens na mijn vakantie is en ik hoef het weekend niet te werken ben ik dr bij! :)

18. Floor85

Floor85 Fanatiek lid

26 jul 2009
    1.679
    0
    36
    Vrouw
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ja, dat zat ik dus ook te denken. En dan een weekend als jij niet al een heel weekend in en om Utrecht heb doorgebracht... :p
    Maar volgens mij waren er echt nog wel meer meiden die graag meewilden maar niet konden (setti door huwelijksreis, jij).

Kweet ook niet zo goed, heel fijn dat getwijfel de hele dag door die idiote hormonen ;) Liefs

19. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Sorry hier gaat morgen ook niet lukken. Hebben echt no money voor dit:(. Gelukkig krijgen we aankomende week weer geld.
    Toch maar verzetten dan, of ano en Marye hebben samen een date hihi.. ;)

Kom zo terug, even Taleah bezig houden.

20. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    joh ik vind verzetten prima hoor, doen we het idd als er meer kunnen.
    ga ik morgen lekker van t zonnetje genieten haha.

jedalin hahaha de hele rits gewoon nog een keer.
    nou zal eens kijken of ze er zin in heeft :))

Deel Deze Pagina