Maart mama's 2010, deel 5!

Discussie in 'De mama's' gestart door Alies05, 12 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    lisetje wow daar kun je zeker trots op zijn zeg echt goed van sem. en jij bent ook al lekker bezig geweest. gefeliciteerd met jullie 7 jarig jubileum

2. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Kheb geen idee hoe duur eeen blender is moet ik je zeggen...!
    Maar je kan ook gewoon pureren met een staafmixer. Die is in ieder geval goedkoper als een blender. (of 2e hands bijv op marktplaats)
    Of gewoon het fruit klein snijden en in kleine blokjes geven. Doe ik bij jesse nu dus ook en dat gaat prima. Misschien dat dat bij stan ook wel prima gaat en dan hoef je ook niet zo'n ding aan te schaffen! :)

Oh nee hoor, hoef je niet af te wegen! Je kunt ze 1 of 2 stuks fruit geven, dat is prima.
    Hier hebben ze meestal samen 3 stuks fruit, dus ieder 1.5

Banaan geef ik ook nooit hoor, ivm ontlasting.
    Ik geef eigenlijk altijd sinaasappel. Dat meng ik met: appel, pruim, kiwi, mango, meloen, peer, perzik, aarbei, druiven, naja...eigenlijk al het soort fruit! hahah

3. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Kussie: Super leuk setje zeg!! Hele mooie kleuren ook! Ik hou van lichtblauw!

@ Avondeten: hier of een potje, of vers maar dan wel gepureerd. Eigenlijk voor daan en naja, dan krijgt jesse hetzelfde.
    Denk dat ik toch meer zal moeten gaan scheiden want het lijkt er niet op dat Daan echt stukjes zal gaan eten binnenkort en naja, jesse moet dat nu toch wel ongeveer gaan leren.

@ lisetje: wat knap van sem!! Leuk dat ie er zelf ook zo blij van wordt!! :D

4. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Leuke foto's gezien weer!

Lisetje, van harte gefeliciteerd met de zeven jaar! De "seven year itch" al gehad, of komt die nog :p Ze zeggen dat het dan gaat jeuken bij stelletjes en dat ze een hindernis moeten nemen.
    Hier: ben ruim acht jaar met mijn man en wij hebben een hindernisbaan, dus dat zegt niks :D:D:D

@fruit: wij geven Megan gewoon een hele gepelde banaan en die eet ze uit het vuistje. Ze eet geen afgewogen hoeveelheden - gewoon zoveel als ze wil. Aardbeien, kiwi, appel en ander fruit: gewoon heel of in stukken geven. Met die vier tanden knaagt ze het in stukken.

@groente: potjes vindt madame niet zo lekker. Liever nog eet ze mee met de pot. Favoriet: een flinke struik broccoli, die knaagt ze helemaal aan gort :)

@Kussie, een staafmixer is misschien nog wel het makkelijkst, dan heb je de mixer en een maatbeker ineen!

5. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

Hmm, danku danku voor het meedenken en alle tips!
    We gaan dus proberen om het zonder zo'n gek apparaat te doen, deze dame is zooo anti-keuken.. Heb d'r de ballen verstand van!!! Ik zou zo met een friteuse thuiskomen, als ik op zoek ga naar een blender :D:D:D:D

@ Kleertjes, thanks voor de complimenten!! Ik vind het zelf ook een superrr leuk setje! En oef Setti, ben ik blij dat ik hem dan in 86 gekocht heb, weet ik zeker dat Stan hem strax past! :D

@ Setti, allemachies, jeetje, is zoiets blijvend zeg maar... Mijn tante is geopereerd aan staar en is overal juist van af (Bril enzo) maar dit is dus eigenlijk iets totaal anders?
    Arme kereltje!
    EN ook wel heavy voor je zus lijkt me!

@ Lisetje, je bericht straalt gewoon! :D Heerlijk dat je zo geniet van Sem! Als ik het iemand gun! Na al dat ziek zijn van jullie beide!! Echt zo fijn om dit te lezen!! Super hoor!!
    En ook al 7 jaar samen!! Dat hoop ik ooit ook nog es te bereiken ;) Geniet maar lekker van je gezinnetje meid!! :)

@ Darcy, haha, al 8 jaar een achtbaan? Hmm mijn tante zegt altijd; "Woar 't nie dondert gruit ok nix" Zooo waar!! Hihi, er moet soms toch wel es een flinke donderbui overwaaien om het zo maar te zeggen! :D:D Dat houd het spannend!!
    En woww, Megan knaagt wel raak dus! :D Goed hoor, dat jullie dat allemaal zo durven... Ik moet ook maar es wat meer gaan proberen met Stan....
    Zal de fruitschappen es gaan uitpluizen! :D

6. Soda Pop

@ Hier, De tandarts, pfoeh, wat een knetterse opluchting! Het lijkt er op dat de vulling te hoog zat... Hierdoor komt er te veel druk op 1 plek en nouw jah, reken maar dat je dat voelt.. Hij is wel 4x aan het bijslijpen geweest...
    En mocht het nu met een paar dagen nog nie weg zijn, dan moet ik nog x weerkomen...
    Wat ben ik opgelucht dat er niet is gesproken over een wortelkanaalbehandeling!! Ik was zooo bang joh!

@ Sporten, hoppa, weer dikke 800 kalorietjes verbrand!! TROTSSSS op mezelf!!

@ nog x hier, morgen met mijn vader naar het ziekenhuis, het ziet er naar uit dat hij toch echt rammelaars moet... Niet zo fijn gezien zijn medische geschiedenis.. Hij heeft al eerder trombose gehad (2x) en daar ook een embolie door gekregen (kan dodelijk zijn)
    Dus hij knijpt hem vreselijk. m'n ma ook! En ik ook.. Vind het dood eng! Daarom ook deze afspraak, om goed te bekijken hoe het lijkt met zijn bloedverdunners en al... Want zo'n operatie is dus voor hem bepaald nie zonder risico....

Liefssss

7. Soda Pop

@ hier, pffff, ik ben me net helemaal lam geschrokken!!! :$
    Kom ik bij Stan op de kamer (bij mijn ouders)
    Vliegt er me toch ineens via een gat bij de kast een enorm beest naar binnen!!! Is het een hornaar!!! Jezus!
    Vorig jaar heeft zo'n ding mijn vader gestoken, die had me toch een hand!! Serieus! Wel 3x zo dik als normaal... Ik ben eigenlijk totaal nie bang voor insecten of wat ook, maar dit jaagde me angst aan! Ik bedoel, wat als ik er niet was geweest op dat moment en dat kreng had Stan wel gestoken!! Moet er gewoon weg nie aan denken!!
    Heb pa geroepen en hij heeft hem met een vliegenmepper (man, dat past ja haast nie) in een keer of 4 dood geslagen!!
    Ik had Stan toen ondertussen al gepakt... Die keek een beetje schaapachtig rond, maar de tranen stonden mij hoog hoor!! PFFFF!!!
    Sorry, moest het even kwijt...
    Hartkloppings hiero!

8. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    heyyy meiden,

Hier een zielig ziekjes meisje.....
    vanmorgen toch maar even de ha gebeld om te vragen hoe lang ze diarre mogen hebben, nou voor de zekerheid moest ik maar even langskomen, dus 3uur een afspraak gemaakt.
    Ze kon zo niks zien, het kunnen tanden zijn maar ook bacterien, moet nu wat poep in een potje doen en dan naar het lab brengen.

En nu sinds vanmiddag heeft ze ook weer hoge koorts, 39,7 en net met naar bed gaan 40,1!!!!!

Kussie, brrr dan zou ik ook schrikken hoor!!je moet er niet aan denken!!!gelukkig viel het mee bij de tandarts, mag ook wel eens, want meestal is het een tegenvaller bij de tandarts haha

lisetje, zag je filmpje van een lopende Sem op hyves, echt super goed hoor!!

linda, dat ziet er leuk uit daar!!!lijkt me ook wel wat!!maar hadden jullie ook nog wel tijd voor elkaar?want je bent zo denk ik wel heel druk met de kids!!!

gwen, ik snap je!ach het maakt ook niks uit wie het eerste is, maar ben wel benieuwd hihi, denk dat het niet lang meer zal duren voor de eerste zich meld!!

osama bin laden, tja opzich mooi nieuws, maar idd hopen dat er geen vergeldingsacties gaan komen!!

verder weet ik het niet meer sorry...

9. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    kussie idd maar goed dan dat je t groter hebt gekocht ;) en ts blijvend bij mn neefje hij zal nooit zo goed kunnen zien als ons t kan wel beter worden maar nooit helemaal goed.

beter dat de vulling te hoog was en afgeslepen kon worden en nu maar hopen dat de pijn echt weg is. en hopelijk dat de operatie niet nodig is voor je vader

wat een eng groot beest zeg fijn dat je vader er was om m dood te meppen

fruit lisanne eet potjes en gewoon fruit uit t vuistje zoals banaan ananas enz. en appel ook in stukjes gesneden maar dan wel t liefst met kaneelpoeder erover de lekkerbek.

10. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    beterschap voor neomi en ik hoop dat ze niets kunnen vinden in dr poep

11. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Ano: Ja hoor je hebt nog prima de tijd voor elkaar lijkt me. Nu waren er veel verschillende leeftijden waardoor de oudere kindjes wat meer bij andere speelplekken waren dus die ouders heb ik iets minder gezien.
    Maar de mama's met jonge kindjes heb ik volop gezien! Je kan ook prima je kindje daar neer zetten en van een (erg klein) afstandje in de gaten houden als je aan de tafeltjes zit. Maar je kan er ook gewoon op de rand bij gaan zitten.

In de ballenbak zaten we op een gegeven moment met volgens mij rond de 6 kindjes en 8 ouders, erg grappig :D haha
    Ouders hadden net zo veel lol met het bekogelen van elkaar als de kindjes die tussen de ballen zaten ;)

Maar goed, de locatie is niet voor iedereen ideaal qua reisafstand, dus ik weet ook niet of 'm dit gaat worden??

12. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    linda, ok nou het ziet er iig super uit!!!!wat koste het??

hier:nou neomi heeft nu 39,7, heb dus me werk en de creche maar afgebeld....
    maar wat dit nou dan weer is???de oortjes zagen er goed uit...straks als ze poept het maar even wegbrengen...

13. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Hey Meiden,

Sorry heb een beetje te weinig tijd voor jullie gehad de afgelopen dagen...:$

Lisetje: Nog gefeliciteerd met de 7 jaar! En wat knap dat Sem nu llos loopt!

Kussie: Leuke kleertjes hoor! Je kan idd gesoon stukjes fruit proberen!

Jedalin: Fijn dat de slokddarmfoto goed was. Hopelijk is zo'n echo niet nodig!

Setti: Fijn dat de operatie van je neefje goed is gegaan. Wel lastig zeg zo'n lensje bij zo'n kleintje! Nou hopelijk kunnen ze over een paar jaar idd implanteren, lijkt me een stuk makkelijker en fijner voor zijn ouders en hemzelf natuurlijk.

Eliesah: Leuke foto met Zoë. En lekker hoor gras voor jullie kleine meid!

Ano: Beterschap voor Neomi, zo sneu! Hopelijk is het snel allemaal over.

Kussie: Hopelijk verdwijnt je kiespijn nu echt, zit je ook niet mee he!

Hier: Meeting was dus helemaal top! Locatie was geweldig, de kinderen vonden het super. Op een half uurtje op de terugweg hadden ze de hele dag niet geslapen. We zijn daarna namelijk nog gaan fietsen naar mijn schoonouders, daar op visite geweest en pas rond 19:00 uur thuis. Veel te laat voor die 2 van mij, maar goed, ze hadden het zo naar hun zin!
    Gisteren bij Mirte en haar kinderen geweest. Tweelingmoeder die hier ook een tijdje meeschreef?! Was ook super leuk. Kinderen weer maar 2x een half uur geslapen en weer pas 19:00 uur naar bed. Oeps!
    En vandaag zijn ze op het kdv terwijl ik vrij ben. Maar het gaat daar weer niet z god met Florine, dus ik wil haar per sé laten gaan in de hoop dat ze weer goed gaat wennen. Maar ze zouden bellen als het echt niet ging, dan haal ik haar namelijk gewoon weer op.

14. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0

beterschap vandaag hopelijk zakt de koorts snel . krijg je ook vandaag nog de uitslag??

15. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    marye he gaat t niet goed met florine op het kdv??? kan ze niet wennen? vervelend hoor en hopelijk heeft ze t toch nog wel naar dr zin

16. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Setti: Ze heeft eerst heel lang moeten wennen, toen ging het eindelijk helemaal goed. Maar nu is ze weer een keer thuis gebleven. En sindsdien is het al 2x helemaal mis. En nu is ze ook nog eens doodmoe van die drukke dagen, dat helpt ook niet echt. Maar ja weer overslaan, zou weer betekenen dat ze nog langer niet zouden komen, wat het wennen weer moeilijker maakt.. Ik wist dus niet zo goed wat ik moest doen. Maar ik bel zometeen even hoe het gaat. En anders haal ik haar toch weer op.

17. Soda Pop

Goeiemorgen meiden!!

Hier even snel een teken van mij! Moet echt zo aan het werk, hihi!

@ Ano, ach gossiej heej! Arme Neomi... En kan me voorstellen dat je je nu ook toch wel af gaat vragen of dit gewoon van de tandjes komt...
    Ik hoop dat als je d'r ontlasting wegbrengt je dan ook snel de uitslag krijgt, zodat je je niet gaat lopen op vreten...
    Beterschap!!

@ Marye, jou kids liggen normaal dus al ver voor zevenen op bed?
    Meende dat ik es las, om 18.00 uur?
    Stan gaat pas rond half 8 (dit sinds de tijd is verzet) ik kom d'r haast nie meer aan toe om hem rond 7 uur in bed te krijgen.. Of hij is nie moe genoeg, omdat hij om half 4 ook nog een uurtje slaapt, of ik ga nog even met hem fietsen of wandelen, en dan is het ook zo al wat later....
    Maar het ging dus toch goed die 2 dagen met zo weinig slaap?
    Kanjers zijn het! Volgens mij passen jou kids zich wonderlijk snel aan aan alles! Ook heerlijk!!

@ Setti, die operatie is helaas wel noodzakelijk... :( De tandarts zei dat er geen ontkomen aan is dat hij een kunstgebit moet... Maar dat hij dat dan toch echt beter nu kan doen, als over 10 jaar, omdat nu zijn lichamelijke conditie ook veel beter is als dan natuurlijk, tenslotte ben je dan ook heel wat jaartjes ouder...

Jeetje, dat had ik nie verwacht dat je neefje hier altijd een beperkt zich aan over zou houden.. Gossie!! Arme ventje, al zal hij natuurlijk strax nie anders weten, maar toch! Zo klein nog en dan al dat geklooi met lensjes enzo... Niet leuk!!

@ Jedalin, heb het nog nie bekeken op routenet hoeveel km het is, maar als het echt midden in Utrecht ligt, zal het indd wel een flink end rijden zijn! :( Ik zal het es even gaan bekijken.. Heb je misschien de link nog een keer voor me!? ;):)

@ hier, Stan heeft gisteravond weer met de pot meegegeten!! Ging weer goed!! Ik ben zooo trots op hem!! Vanavond gaan we het weer doen!! Hoppaa!! Mama San, gaat nog wel een keer een durf al worden! ;):p

Sorry als ik iemand vergeet, nu gauw wat doen!!!

Liefsss

18. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ kussie: www.kidzcity.nl

@ marye: wat vervelend dat florine zich nu weer niet happy voelt op het kdv. Hopelijk gaat het vandaag goed met dr daar!!

haha jouw kids hebben idd weinig geslapen dan! Hier de heenweg een half uurtje en de terugweg, naja, de hele terugweg gewoon! :D Dus dat was een dik uur. :) Ze vielen in slaap zodra we aanreden en wakker gemaakt toen we thuis waren haha.

@ Hier:

19. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Jedalin: Ze vielen in de auto op de terugweg wel meteen in slaap, maar werden gewoon alweer een stukje voordat we thuis waren wakker. En het was voor ons ook maar 45 minuutjes rijden :)

Kussie: Ze liggen altijd voor 18:00 uur op bed. Maar ik denk ook zeker 3x in de week voor 17:00 uur. Ik geef ze of om 18:00 uur een papfles als ze er dan pas in gaan. En anders maak ik ze wakker rond 18:30 maar kan ook best later zijn, wanneer ik er zin in en tijd voor heb. Het maakt ze niet zo heel veel uit. Alleen als ze hem helemaal niet krijgen, dan wordt Pepijn nog wakker.
    Maar ja ik heb dan ook wel echte slaapkoppen. Maar ze passen zich idd heel makklijk aan, die dagen zonder slaap waren ze ook gewoon gezellig.

20. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    leukk, jesse heeft net zelf een peer gegeten! :D Had hem in stukjes gesneden en in een bakje en hij heeft lekker zitten smullen!
    Ondertussen Daan fruit gepureerd gegeven en gelukkig vonden beide het zo prima! Ik was bang dat ze zouden gaan huilen omdat ze het fruit van de ander zouden willen, maar dat was gelukkig niet het geval :)
    Dus nu kan ik jesse wat meer stukjes leren eten!
    Ik had hem ook nog een langer partje in zn hand gegeven om af te bijten, maar dat vond ie zo maar lastig. Het hele partje verdween zo ongeveer in zn mond haha :p

Verder vandaag beetje een vreemde dag, want vandaag zou ons mam jarig zijn..

Deel Deze Pagina