Maart mama's 2010, deel 5!

Discussie in 'De mama's' gestart door Alies05, 12 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    voel me trouwens wel beroerd, behalve keelpijn ook hoofdpijn en pijn in me onderbuik, misschien moet me ei nog komen ofzo???kheb geen idee maar t voeld niet prettig, echt beetje steken helemaal onderin...nou ja het zal allemaal wel...

2. vriendlief

vriendlief Fanatiek lid

25 apr 2009
    1.982
    0
    0
    toekomstig huismoeder
    zaanstreek/waterland
    zou wel kunnen ano......

3. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    ja weet dat je t kunt voelen, maar ik heb dat nooit gehad, zelf niet als ik paar uur van te voren wist dat ie ging springen en ik er dus expres op lette..nou ja we zien wel...

4. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Vriendlief: kwam dit in mijn mail tegen, misschien heb je er iets aan? Zijn allemaal tips van ouders met lastig etende kids. En erbij staat duidelijk dat het een fase is die elk kind doormaakt.....
    succces ;).. misschien dat die tip van smiddags warm eten iets is???

Kinderinfo.nl - Help, mijn kind wil niet eten!

5. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

@ Ano, misschien een heel stomme vraag, maar het is niet dat je al zwanger bent? Omdat je ook last van je buik hebt?
    Of ben je er (on)bewust misschien toch te veel mee bezig? Dat je het vanzelf gaat voelen?
    Hoop dat de pijn snel wegzakt, weet nie of jullie een bad hebben, anders maar es even een lekker warm bad nemen?
    En/of stomen?

@ Ons2ewonder, meid, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat ontzettend leuk om te lezen!
    Ik begrijp dat je van S. dus geen fijne zwangerschap hebt gehad? (misselijk enzo?) Ik hoop dat het nu gauw afzakt en je nu wel kan genieten, zonder al die vervelende kwaaltjes!
    En k hoop dat bij de 12 weken echo blijkt, dat dit kleine wondertje geen hartkwaaltje heeft. Weet je ook hoeveel % kans er op is?
    K zal duimen dat alles helemaal okeej is!

@ Vriendlief, hmm, k las dus al bij meer dat het avondeten vrij stroef gaat... :( Misschien is het weer een fase?
    Maar vervelend is het wel... En dat hij zo boos kan worden, praat me er nie van, hier ook eentje die enorme "woede aanvallen" kan hebben.. PFOEH! Nie best!
    En wat spannend, bekijken of er een muurtje komt, pil-gesprekken, whoeehoeejj, het komt dichterbij!!! ;):D

@ Nijnja, heb nu pas het filmpje van Toon kunnen zien!!
    Wauww! Wat knap joh, van hem! En ook hoe hij al Ja knikt! Wat een kanjer zeg!! En je praat ook zo lief tegen hem!
    Leuk is dat om dat zo te zien en te horen..

@ Alies, vind de foto van Mel ook zo mooi! Wat heeft ze ook mooie krullies heh!!

@ Jedalin, hmm wat vervelend dat Daan zo uit zijn hum is, en ik ben het eens met (weet ik ff nie meer) dat het heel vervelend is, dat ze zich gewoon nie aanpast op hoe jullie het willen... Kan me voorstellen dat je je daar aan irriteerd, en helemaal als je ziet hoe Daan er NU AL op reageert, wat een slimmerdje!!

Groetjess

6. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ marye: ach gossie, slapen op de grond!! Ja dan zijn ze idd gewoon echt heel moe... sjee, raar!

@ Ano: ja tis meer dat ik wel weet dat ze het doet, als ik er niet ben. Want als we er wel zijn dan zie ik ook wel dat ze haar best doet om ze niet direct te pakken, zeker als ik er iets van zeg.
    Maar t vervelende is ook dat het zo'n lief mens is, hahah, nouja...dat is natuurlijk héél fijn, maar ze bedoeld het allemaal zo goed en dan denk ik ja, wat zit ik nu te zeuren dat ze te veel aandacht geeft...da's toch ook wel weer fijn voor de kindjes zoveel aandacht.
    Maar goed.. t is een beetje dubbel dus!

Ai wat onwijs balen dat die bonus nu weer onzeker is en dat ook weer jullie kinderwens beinvloed.. :( Heb je het dan over zoveel geld? Valt er bijv. niets te bezuinigen op andere punten zodat jullie niet je wens uit hoeven te stellen?

@ 2ewonder: hmm da's wel weer heftig en spannend dan, die eerste echo.
    idd fijn dat je gewoon bv kan geven ja!

We hebben wel eens met bewoners geoefend, een oefening waar niemand iets van wist dus waarbij je ook niet weet of het echt of nep is, maar dat heeft een erg grote inpact op ze omdat het merendeel niet begrijpt.
    Mijn bewoners snappen het wel, die zijn van vrij hoog niveau, maar er wonen ook laag niveau mensen in het gebouw die dat niet begrijpen en dat geeft veel stress.
    Daarom spelen we nu bewoners na. Dat gaat idd wel anders, maar het is voor hen wel fijner dat ze er buiten blijven.

7. Soda Pop

Heh, indd beetje dubbel, maar wel heel fijn dat ze zo lief is! :D
    Ik wou zeggen dat je misschien kan proberen te overleggen dat ze het dan in ieder geval nie doet waar jullie bij zijn, maar dat probeert ze dus ook al...
    Hmm tjah...

8. Soda Pop

@ Ano, meid, als 1 kindje groot word dan worden 2 ook wel groot... Maak je niet te druk om het geld.
    Ik bedoel, ik leef van het minimum, maar we komen ook (net) rond, en Stan komt nix te kort... Okeeej, hij draagt wibra en zeeman kleertjes en echt mega veel speelgoed etc heeft hij niet. En ook zijn spaarrekening is niet zo vol, als die van de meeste kindjes hier denk ik... Maar liefde is toch (hoe cliche ook) het aller belangrijkst?

9. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    eliesah wat fijn om te horen dat het beter gaat met taleah en ze weer wat gegeten heeft

ons2ewonder gefeliciteerd met je nieuwe zwangerschap wat leuk zeg. en nu kan alsnog je operatie wel doorgaan???

wat goed dat ze al kan lopen zeg

marye nog al logisch dat je de slapeloze nachten kwijt wilt en overdag lekker wilt kroelen en knuffelen ts ook logisch dat ze nu veel slapen maar maakt t niet minder vervelend dus hopen dat t snel voorbij is.

vriendlief ja hier ook een echte driftkikker hoor en dan roept ze boos: hey hihi dat heeft ze van steef hihi hier hebben we ook in die niet eten fase gezeten en t duurde bijna een maand voor je gevoel echt veelste lang en in eens op een dag was t weg.

lief dat hij je spontaan een knuffel gaf

ano balen dat die klant t nu niet doet en hij zn target niet haalt maar hebben jullie dat echt nodig voor een 2e? of was dat meer als extra?. hopelijk heb je snel een mooie cyclus met ei en hoef je de mmm niet in.

10. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    Ze moest in principe wel weer vlot na de 1e voor de volgende gaan, omdat ze is begin april 40 jaar is geworden. Maar ze had natuurlijk niet verwacht dat ze binnen 7 maanden na de geboorte van haar 1e al weer zwanger zou raken.

11. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ SettI: haha volgens mij heeft marye geen slapeloze nachten...toch? :)

@ Alies: Aahh oke, ja dan speelt leeftijd idd wel mee als je tegen de 40 aan zit. Nou wel fijn dat het zo gauw gelukt is dan! :)

12. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    Nou het is me gelukt om een filmpje te maken van Melanie die loopt. :) Tis wel kort, maar ja je moet zo snel haar los laten, naar achteren stappen en dan filmen.

YouTube - Melanie loopt

13. ons2ewonder

ons2ewonder Bekend lid

3 mei 2011
    986
    8
    18
    moeder
    helaas is de kans 50% op een hartafwijking waarvan 10% zo ernstig dat ze niks kunnen doen en het zal overlijden, 40% kans op een mildere vorm. maarja dus ook 50 % kans op een gezond kindje.
    toen wij dus begonnen wisten we niet beter dan dat het 5 % kans op een hartafwijking had. de dag van de positieve test kreeg ik ook het bericht dat ik die hartafwijking had en daarmee dus de situatie totaal anders werd.

wij moeten ook rondkomen van alleen de uitkering van mijn man maar dat houd ons dus echt niet tegen om niet voor de 2e te gaan. s draagt ook kleertjes van de zeeman, wibra en wat we van anderen krijgen. maar qua aandacht en liefde en eten komt ze niks tekort.

@ kussie: je hebt helemaal gelijk als hij schone kleren aan zijn lijf heeft en eten heeft is liefde veel belangrijker.

@linda : ksnap waarom jullie dit niet met bewoners oeffenen( heb vrijwilligerswerk gedaan met gehandicapten) was alleen nieuwschierig of dat wel eens gedaan was, maar dat is dus gedaan.

@ setti: nee de operatie gaat nu niet door, moet ook opzoek naar een ander ziekenhuis.
    hoe gaat het nu met lisanne?

@ alies dat is dan inderdaad snel gegaan wel heel fijn voor ze.

14. ons2ewonder

ons2ewonder Bekend lid

3 mei 2011
    986
    8
    18
    moeder

wat super leuk/ knap, lastig inderdaad in het begin om te filmen.
    hier viel ze om zodra ik ging filmen.

15. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    wij hebben idd echt wel die bonus nodig om het te redden met een 2e kindje, nu redden we het net wel/net niet, wat we niet redden doen we van t spaargeld zeg maar.
    Maar die bonus is dus niet een klein extraatje, maar dat is bij 50% van t target al zo;n netto jaarsalaris van mij, en kan oplopen tot 2á 3 nett jaarsalarissen, dus das best veel.
    De bedoeling was dan ook dat ik ga stoppen met werken bij een 2e, omdat dat dan voordeliger is...
    Met deze klant had ie nu al op 60-70% gezeten en hadden we dus al zekerheid gehad, nu zit ie pas op 20%.
    het jaar duurd natuurlijk nog wel even maar ja, we hebben nu nog niks geen zekerheid.
    beetje kloote dus....

kussie, nee ben niet zwanger hoor, dan had ik t al eerder aan me tempratuur gezien, dus helaas...maar ik vind t ook echt super knap hoe jij het in je eentje financieel red, echt mijn complimenten.
    maar ik heb gewoon weinig dingen waar ik echt op kan bezuinigen, tja kan moelijk me huis verkopen of zonder licht binnen zitten haha.maar ach komt vast wel goed.

jedalin, nou ja dan kun je het maar beter nemen voor wat het is, met het idee dat ze het goed bedoeld.maar kan me jou gevoel wel voorstellen hoor!!en wat zijn je jongens ineens super snel trouwens met alles, toppie hoor!!!!

16. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    en overigens, tuurlijk is liefde en genegenheid zeker zo belangrijk.
    Maar ik vind de financiele kant ook gewoon heel belangrijk.
    En ik wil er best wat voor laten, geloof me dat doen we ook echt wel, maar het leven moet ook voor ons wel leuk blijven, en als ik me alleen maar 24/7 druk maak om het feit dat we het niet redden en de schulden oplopen oid, nou dat hou ik niet lang vol, ik moet toch me rekeningen kunnen betalen en te eten hebben..

maar goed we zien het wel...

17. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ ano: kan ik me helemaal in vinden hoor, dat je niet in de schulden wilt komen of standaard elke maand je spaargeld moet plunderen omdat je niet rond komt. En idd, ik wil ook gewoon leuk blijven leven en af e ntoe iets extra's kunnen doen. Als dat er niet in zou zitten zou ik ook niet weten of ik dan wel voor een 2e kindje zou willen gaan.

wel echt rot zeg van die bonus....:(:(

@ alies: AAhhh!!! Die stapjes van Melanie!! HOE lief is dat! Dat kontje zo een beetje naar achter en hoppatee! Super knap!!! :D

@ Ano: haha ja daan en jesse leren in een korte tijd ineens super veel! Erg leuk :)

Vandaag was ons Daan ineens aan het stunten!! (Arno was thuis en had er ee n foto van gemaatk haha)

18. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    Zo link kan Mel ook doen. Staat ze ook ineens in haar stoel of is ze ineens op Alisha haar stoel geklommen. Dan schrik je ook wel.
    Jaja onze kids worden al ondeugender. :)

19. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    haha nou ja jesse doet dat helemaal niet, die doet dat netjes aan kastjes enzo...dus dit was wel weer even iets anders!
    haha Daan is ook duidelijker meer van dit soort dingen als jesse. Jesse is zo'n braaf menneke. Daan daarentegen................. :)

20. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    Nou wie weet komt Jesse er binnenkort wel achteraan. Want ze kijken vanalles van elkaar af.

Deel Deze Pagina