Maart mama's 2010, deel 5!

Discussie in 'De mama's' gestart door Alies05, 12 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Ja vandaag ook die twee :(:( want ik vind het echt heel kut. Wij hebben dan nu wel beide een mooi HBO diploma maar zo luxe heb ik (nou ja misschien ook wel nu ik het bedenk) echt niet geleefd... Nou ja ik bedoel ik heb ook (behalve mijn afstuderen) altijd gewerkt naast mijn studie. Maar hier gaat dus elke maand meer dan 500,- die kant op AUW *snif*

2. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    ai, da's idd veel per maand! Wij betalen 138 euro per maand.. volgens mij was de schuld (toen kende ik arno nog niet overigens) ergens rond de 17.000... nu nog 'maar' 6000 ofzo.

We kunnen het wel in 1 keer afbetalen mja, dan ben je in 1 keer 6000 euro lichter, dat vind ik ook wel heel veel.

3. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    ohhoh..net stiekem toen de kids lagen de slapen naar de supermarkt gesjeest met de auto want ik had geen brood meer! lekker handig..maar goed, ze slapen nog steeds heel lief :)

Trouwens, jammer van de 3 j's he....

4. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    jeetje jedalin durf jij dat?dast doe ik echt niet hoor, soms heel snel de hond even laten plassen maar ook dan zit het me niet lekker...

jeetje, zo''n studieschuld is wel hoog als ik het zo hoor, 500,- per maand pfieuwww das wel heel veel.

lijstje is prima!!

5. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    whahah ik heb dat ook nog nooit gedaan!!Dus vond het ook behoorlijk eng.
    Maar ik zat nu echt in nood en ze lagen in een diepe slaap (overigens nu nog steeds :)) dus naja, ik dacht, maar ff gauw op en neer. Gelukkig is het heir de straat uit en was ik na 5 minuutjes weer terug.

6. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    Poewie net ff een uur Zumba gedaan in de woonkamer. Zweet me rot. :)

7. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ alies: goed bezig!!! :D

@ hier: pf, daan heeft weer z'n gezellige 10-minuten-krijsje. Da's 1 of 2 keer overdag dat ie helemaal door t lint gaat...en waarom??
    En dan tussendoor zit ie even heel lief 'die, die' te wijzen en als ik dan iets geef wat ie wil, dan ist weer krijsen haha.
    Als ik hem vastpak, is t nog meer krijsen. Sjaaaa..

8. seanli31

seanli31 Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.213
    0
    0
    Brabant
    hallo allemaal!

ons2ewonder, gefeliciteerd! wat een leuk nieuws! hoop en duim dat alles goed zal gaan! en wat loopt S goed zeg. Ze is net zo oud als Sem en die loopt ook zo goed.. nu sinds 30 april ;)

jee ano, jij alweer ziek! beterschap! hopelijk zet t niet al te erg door.. anders ook maar eens naar de dokter? want elke x keelontsteking is ook niks he!

jedalin, jij durft idd :) ik zou t echt niet doen.. ik loop bijv weleens naar de auto als ik iets vergeten eruit te halen ben, als sem slaapt maar ga ook niet eens naar de buren bijv. dan zou ik echt de babyfoon mee nemen haha

marye, spannend dus deze mnd! hoop t zo voor jullie!

schulden zijn hier niet aanwezig, wij sparen zelfs nog min 200,- pm. maar goed, we hebben pm ook niet extreem veel uitgaven buiten de vaste lasten.. boodschappen doen we meestal 1x pw groot zeg maar en verder, hebben een abbo op de beekse bergen dus gaan daar vaak naar toe ;) doen verder ook niks geks eigenlijk.. RESPECT voor degene die t met een uitkering moeten doen! enne, sem hft ook kleding vd zeeman en wibra hoor :) vind ze net zo leuk! alleen kleding vd zeeman is meestal scheef na 1x wassen maar goed, een truitjes kost dan ook maar 2,49 ofzo.. dus das niet zo erg :)

stoppen met pil, denk toch wel voor t einde vh jaar weer.. weet eigenlijk ook wel wanneer maar ivm meelezers schrijf ik t hier niet op :)

meiden, gaat jullie meeting nog door? *kan beter in het meeting topic kijken*

9. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Tja ik durf het ook niet.... maar aan de andere kant wat kan er gebeuren??? Stel ze gaan huilen dan wacht je misschien ook wel 5 minuten voordat je gaat. Maar dan nog huilen in hun bedje er kan ze niet echt iets gebeuren... Dat wordt anders als ze groter worden, uit bed komen en mama nergens kunnen vinden oid... Tja maar aan de andere kant misschien gaan ze je nu wel heel hard roepen en vinden ze het ook niet tof als er niet gereageerd word!?!? Was dus niet in het geval van Linda maar ik heb het meer over in zijn algemeenheid.

10. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    Net ff een wat langer filmpje gemaakt van Melanie die nu echt flink aan het stappen is. Ze kan zelfs al omdraaien. :) Ze loopt er wel heel charmant bij zo met haar handjes om haar blouse geklemt. :)
    Let niet op de rommel rechts in het beeld. Dat moet allemaal nog in de camper. :) En de lattenbodem heeft Alies gemold.

YouTube - Melanie aan de wandel

11. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    hier vandaag dus al de groote boodschappen voor morgen gedaan omdat ik mn verjaardag vier. Straks nog ff mn nagels laten doen!

zo woensdag weer eens wezen sporten en man wat heb ik weer spierpijn zeg.

was ik net op t gemeente huis om lisanne dr id kaart op te halen moet ze perse mee. grr duskan volgende week woensdagaaf terug want ze zijn maar open tot 4 uur de stomme ambtenaren (hihi ik zelf ben semi ambtenaar maar goed) zijn toch geen tijden meer en dan zijn ze woensdag tot 19.00 uur open dan moet ik me nog haasten

alies ook al is het kort ze loopt wel hihi echt knap hoor en die staartjes echt zo cute

een uur zumba knap hoor

ons2wonder t voordeel is wel dat je de 2e ook borstvoeding kan geven nu en t wat later kan laten doen. hier gaat alles goed met lisanne ze kan lopen maar vertikt t hihi.
    wat een knappe dame wordt t al zo te zien op t fimpje leuk hoe ze loopt met die wagen

ano ik zou die klant aan zn kraag pakken hihi. jammer zeg dat t daar vanaf moet hangen ik gun t jullie zo. wat geweldig dat je auto verkocht is voor 1000 meer dan bij de dealer daar kun je mooie velgen voor kopen hihi

jedalin wat geweldig zeg die daan de stunt man hihi .. oowww durf je dat???? dat durf ik echt niet ik ga wel naar de schuur als ze slaapt dat zit buitenom aan de andere kant zegmaar.

tuigje ik heb een tuigje bij prenatal voor 4.95 gekocht en ik kan er ook nog buiten mee lopen hihi zie je t al voor je dat ik haar uitlaat hihi. nee dat stukje heb ik opgeborgen in de kast.

johannal 2 leningen. natuurlijk een ervan voor je eigen bedrijfje. tja dat is vervelend. wat leuk om te horen dat seph t zo goed doet

marye ik hoop dat je droom werkelijkheid wordt! ik heb dat gevoel ook hoor wij laten al wel wat dingen maar ga niet op alles bezuinigen

12. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    nee hoor.. alle 2 IBG... en dan nog 2 hypotheken en 1 kleine bij de bank... en nu houden we er maar beter over op:(

13. superb

superb Fanatiek lid

20 jul 2009
    1.120
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Alies; Wat een lief filmpje van Melanie. Superknap van haar dat ze al kan lopen.

@ Ons2ewonder; Van harte gefeliciteerd. De komende weken is het dus nog even spannend voor jullie. Hopelijk kunnen ze op de 12 weken echo niets bijzonders vinden en kun je de rest van de zwangerschap volop genieten. Ik vond de tweede zwangerschap juist veel ontspannender dan de eerste. Ik maakte me veel minder druk om eten en om dingen zoals of ik de baby wel voldoende voelde. Je bent nu toch al een beetje een ervaringsdeskundige. (Komt misschien ook wel omdat ik bij de eerste zwangerschap een toxoplasmose besmetting had.)

Wat loopt s.amila al goed en wat kan ze al lekker zelf spelen.

@ Ano; Heel vervelend van die bonus. Bestaat er niet nog een kans dat Jef die klant wel binnenhaalt?

@ Jedalin; Normaal zou ik ook niet weggaan als Morris slaapt, maar als je echt in nood zit dan zou ik het ook doen. Toen Morris nog kleiner was heb ik hem ook wel eens laten liggen als ik Jasmijn moest ophalen van het KDV. Ik was dan ook altijd binnen vijf minuten terug en ik nam ook een briefje mee waarop stond dat er een baby lag te slapen thuis. Bovendien haalde onze babyfoon het ook tot aan het KDV. Hier op het forum zijn heel heftige discussies geweest over dit onderwerp.

@ Klimmen; Ik heb ook een tuigje in de kinderstoel. Morris is ook een echte klimmer en hij ziet totaal nog geen gevaar.

@ Johannal; Jasmijn sliep toen ze net overging op één slaapje ook maar zo'n 45 minuten op een dag. Na een maand of twee ging dat een stuk beter en nu slaapt ze nog steeds 2,5 uur 's middags. Misschien is het bij Seph ook maar een fase.

@ IBG; Wij betalen allebei ongeveer EUR 65 per maand terug, maar we zitten er wel aan te denken om alles maar in één keer af te lossen.

@ Marye; Hopelijk komt je droom uit! Wanneer is je NOD?

@ Zwanger worden; Ik zou ook wel graag een derde willen. Mijn vriend ziet dat alleen niet zo zitten. Daarnaast zie ik ook wel op tegen nog een keer de babytijd met flesjes, onderbroken nachten en slaapjes. Ik vind het juist zo fijn dat we daar nu niet meer zoveel rekening mee hoeven te houden. Eerst dus maar eens zelf bedenken wat ik wil en daarna nog maar eens met mijn vriend praten.

14. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Alies; Hihi wat grappig hoe Melanie loopt. Super lief dat handje. En dan op het eind nog even 'klieren' bij zus lief. :p

Onze2ewonder; YEAH onze 1ste zwangere hihi. Super gefeliciteerd meis. Leuk zeg!
    Hopelijk is de 12 weken echo gewoon helemaal goed.

Zwanger; zou ook best wel weer willen hoor. Alleen net als SUperb; moet even niet denken aan al weer die gebroken nachten, flesjes etc. En indd financieel zou het ook niet kunnen. Hopen dat het dan een meisje is; hoeven we geen kleding te kopen haha.. ;)
    En we hebben maar 2 slaapkamers. Nog even geduld dus!

Maar super leuk om mee te praten hoor, en lijstjes zijn altijd leuk! :)
    Dus go mama's!

Linda; zou dat ook doen hoor. Als je echt in nood zit. Wij zitten wel eens bij de buren met een babyfoon. Gewoon op visite, ben je toch van huis maar geen oppas nodig. Maar ja stel er breekt dan brand uit, hoor je natuurlijk niet. Maar ja daar moet je allemaal niet aandenken eigenlijk.

Haha, kleine stunt man die Daan. Dacht juist dat Jesse zo was. Maar tis gewoon Daantje hihi.. :p
    En die driftbuien; ow ik ken ze. Vooral als ze dr zin niet krijgt, ze probeert dan dr tranen uit dr oogjes te knijpen haha.

Ano; he nu jij ziek. Beterschap meis. Is Neomi wel al helemaal opgeknapt?

Setti; jee balen van de gemeente. Dus ze moet er bij zijn om op te halen, moet ze dan een handtekening zetten ofzo. Wuhaha :p.
    Oeh nog maar 3 maandjes, spannend!! :D

Klimmen; hier ook een aapje. Ze moet echt vast in de stoel anders staat ze gelijk. Ook probeert ze op de bank te klimmen, het lukt dr al bijna. Oepsie! Hebben al geen rust maar dan helemaal niet meer hihi..

Hier; Taleah geen koorts meer. YEAH! :)
    Wel moet ze nog flink aansterken, als ze wil spelen en/of lopen valt ze elke keer om. Nog geen kracht natuurlijk. Maar vandaag bij oma wel fruit en 2 boterhammen op. Ook drinkt ze weer.
    Dus gaat gelukkig allemaal goed komen. Pff wat kun je je dan moedeloos voelen zeg, als je kleintje ziek is!

15. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ lisetje: haha ja ik had de babyfoon wel bij maar uiteraard verloor die singaal na een stukje rijden.

Wij sparen gelukkig ook nog iedere maand, ondanks dat er 138 euro naar ibg gaat. Meestal rond de 400 euro. Maar wij hebben een best goedkope hypotheek aangezien Arno personeelskorting krijgt (zolang ie nog bij de abn werkt tenminste), dat scheelt behoorlijk.

Hier trouwens hebben de kids ook vaak shirtjes van de zeeman aan! Zijn vaak gewoon hartstikke leuke shirts, mooie felle kleurtjes! :D

@ Johannal: Ik zou ook niet gaat als ze liggen te huilen of iets, of onrustig zijn. Ik ben gegaan toen ze in een diepe slaap lagen en aangezien ze élke dag minstens een uur slapen, ben ik na een kwartiertje gegaan. En naja, binnen 5 minuten weer terug.
    Als ze ouder zijn zou ik het denk ik niet doen, dan zijn ze ook wel juist weer iets makkelijker mee te nemen :)..
    Maar het idee dat ze zelf uit bed kunnen, neh dan zou ik ze niet meer alleen laten!

@ alies: wauw wat goed van melanie!!! Prachtig. En hoe ze ook even makkelijk op die stoel van Alischa klimt! :D:D

@ setti Whahah ik las even snel 'grote boodschap'... ik denk huh, wat gaat setti nu toch weer vertellen?! hahaha :D

Wij hebben idd ook het riempje erbij, bij het tuigje, maar die ligt hier ook in de kast. dat vind ik niks.

@ superb: ik heb die discussies wel eens gezien idd ja, maar daar wordt ik al moe van als ik begin met lezen. Daar zitten zulke zeikerds tussen die bijna verklaren de ideale moeder te zijn en altijd alles pedagogisch verantwoord te doen, maar da's natuurlijk makkelijk lullen op een forum.
    Iedereen moet/mag dat gewoon lekker zelf weten denk ik. gewoon mooi doen waar je je goed bij voelt.

@ Elisah; haha daan was idd veel rustiger, maar nu is hij het die in zn stoel zit te klimmen enz! Jesse trekt zich wel veel meer op als daan t rouwens, maar goed die kan het ook al langer.

Fijn dat taleah de goede kant op gaat!

@ hier: lekker naar de stad geweest en de kids zijn erg lief geweest, geen huiltje gehoord! :)

16. superb

superb Fanatiek lid

20 jul 2009
    1.120
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Eliesah; Fijn dat het weer beter met Taleah gaat. Slaapt ze 's nachts ook weer goed?

@ Jedalin; Ben het helemaal met je eens. Sommige mensen kunnen anderen meteen veroordelen en doen alsof je geen goede moeder bent. Gewoon doen waar je jezelf goed bij voelt en nuchter blijven.

@ Hier; Vanmiddag lekker naar de speeltuin geweest. Morris en Jasmijn hebben heerlijk gespeeld in de zandbak.

17. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Nope, nog steeds onderbroken nachten. Zucht! Hihi..
    Ach ja komt wel goed. I hope!

Gezellig naar de speeltuin geweest! :)

18. seanli31

seanli31 Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.213
    0
    0
    Brabant
    @setti, fijne verjaardag morgen :) ik vier t morgenavond voor vrienden en dinsdag gewoon voor damilie ;)

weet niet of ik nog online kom morgen dus vandaar..

heb vanmiddag ook nog lekker gefietst, ook al was t een stuk frisser als de laatste dagen..

geniet van t wknd meiden!

19. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

@ Filmpjes, wauw, wat gaat het toch snel, ze zijn gewoon allemaal al aan het staan en stappen!!
    Mooi om te zien hoor!
    Hier nog nix van dat...

@ Setti, alvast fijne verjaardag meid!

@ All, fijn weekend!!

20. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    eliesah hahaha ja idd ze moeten kunnen zien dat zij t is. raar hoor ik heb foto's in mn portomonee en via hun gegevens kunnen ze via mijn bsn nummer haar gegevens achterhalen dus beetje vreemd maar goed ze geven het alleen aan de persoon zelf en ze mogen niemand ander machtigen om het op te halen maar goed dus ze heeft nu al een eigen ding wat ouders niet kunnen regelen :(

fijn dat taleah op beterende hand is en hopelijk is ze snel aangesterkt

lisetje jij ook alvast een fijne dag morgen ik denk ook niet dat ik online kom hoor morgen is het vanaf een uur of 1 voor familie en vrienden en dan gewoon wanneer wie tijd en zin heeft.

hier zo we hebben vanaaf lekkere bami gegeten best pittig en lisanne heeft gewoon meegegeten!!!! mn nagels zijn weer mooi. heb nu acryl nagels

Deel Deze Pagina