Maart mama's 2010, deel 5!

Discussie in 'De mama's' gestart door Alies05, 12 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijnja

nijnja Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    Alies en onze2ewonder: wat kunnen die meiden toch al goed lopen! Leuk om te zien. En het lijkt wel alsof Melanie een soort van houvast zoekt bij d'r shirtje!

Babyboom: onze2ewonder: gefeliciteerd! En alle anderen heel veel succes (en plezier met klussen ;)). Leuk, weer een lijstje! Ik wil best een derde, maar tot voor kort hoefden we daar niet eens over na te denken, aangezien ik nog helemaal niet ongesteld was geworden. Afgelopen weekend wel (na ruim een jaar:$), dus nu is het weer een beetje in de picture... Ik wil wel (en zou ook nu wel willen), en mijn man wil ook, maar nu nog niet. Ik zie uit naar de zwangerschap en zelfs wel een beetje naar de bevalling, maar ik zie niet uit naar het eerste jaar... Op zich is zo'n klein hummeltje wel heel lief, maar we zijn hier in huis nu net even in wat rustiger vaarwater beland, met iets meer slaap, en ik ben er nog niet helemaal aan toe om dat weer op te geven...

IBG: hier nog een kleine lening. Betaal elke maand geloof ik 45 euro. Bij mijn afstuderen hebben mijn ouders mijn lening betaald (ja, lieve en rijke papa!), maar we hebben er toen voor gekozen om een banklening daarmee af te betalen. IBG is wel erg gunstig qua rente namelijk, ten opzichte van de bank.

Settie en Lisetje: gefeliciteerd met jullie verjaardagen!
    Eliesah: hoe is het met de oma van Marc?
    Kussie: wanneer begint je contract eigenlijk? En ga je er financiel nog iets op vooruit, of is het vooral om het idee dat je niet van de wajong afhankelijk bent? En dat Stan naar het kdv kan, natuurlijk. Ik denk wel dat hij nu echt de leeftijd heeft, waarop hij het leuk gaat vinden!

All: bedankt voor de leuke reacties op de filmpjes. Karel kletst inderdaad enorm goed. Het grappige daaraan is, dat je echt goed de gedachtegang van een twee-jarige meekrijgt. Zo zei hij vandaag: "Mama, ik moet je wat vertellen: de wolken zijn van stof, he?" "ik wil met de poes trouwen, want die is lekker zacht en ik wil met mama trouwen want die is lekker lief!" Oh, ik kan nog eindeloos doorgaan over de taal van Karel, heerlijk! Nog eentje dan: Ik zei: "Goed zo, Karel" "Waarom zeg je goed zo, mama?" "Omdat je zo lekker aan het fietsen bent." "Oh, dank je wel, hoor."

Hier: druk met de voorbereidingen van Karels verjaardag zondag. We gaan het in de tuin van ons nieuwe huis vieren. Helaas lijkt het erop dat het slecht weer wordt... Ik kijk er al wel een beetje met weemoed naar. Alweer drie, zucht... Kan ik ook niet meer zeggen dat hij twee is (ja, kan wel natuurlijk, maar zou een beetje raar zijn :)).

2. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    Dat viel ons ook al op. Mijn man en ik zeiden al tegen elkaar, waarom ze toch zo in die houding loopt met haar handjes zo aan haar blouse vastgeklampt. Je zou zeggen dat je juist zo minder evenwicht hebt. Maar schijnbaar zal ze zich zo zekerder voelen met lopen. :)

Vanmiddag bij de zwemles van Alisha bleef ze maar lopen in die houding. Ze heeft ze smaak helemaal te pakken. Kruipen doet ze nu een stuk minder ineens. :)

3. superb

superb Fanatiek lid

20 jul 2009
    1.120
    0
    36
    NULL
    NULL
    Pff, ben al sinds zes uur op. Morris besloot toen dat hij lang genoeg geslapen had:(

4. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    hier ook een dametje die het om 6.30 welletjes vond.

en ik voel me nog zo beroerd, beetje koorts, en me keel voeld als een uitgedroogde boomstronk......
    neomi was gister wel ineens weer lekker gezellig, gewoon lekker spelen en lief doen, hoop dat dat kattige gedoe weer even een fase was...

setti, nou volgens mij is dat gelul hoor.
    ik kon vorige maand mijn paspoort ook ophalen zonder neomi, dat zei ze van te voren nog, bij het ophalen hoeft uw dochter niet mee hoor.

nijnja, fijn zo'n papa haha, doe mij d'r ook zo 1 :)
    lig echt in een deuk als je idd hoort hoe die kleintjes denken en doen, prachtig!!ga duimen voor jullie dat het zondag goed weer is!!

eliesah en hoe is je nacht gegaan???

5. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    alhoewel setti, neo..mi staat bij mij bijgeschreven, das mischien wel een verschil

6. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik weet niet meer veel :O maar wat ik nog weet:

Kussie: gefeliciteerd met je contract :)

Onze2dewonder: gefeliciteerd met je zwangerschap hopelijk gaat alles goed en krijgen jullie een mooie echo :)
    En wat loopt S goed zeg!

Marye: ik duim dat het raak is in ronde 8!

Jedalin: hahaa jij dus ook al zo'n klimmer :p
    Hier ook, ze klimt op alles! Vanmorgen lag ze zelfs al half op de salontafel :O

Alies (of was het Ano?): Leuk dat loop filmpje knap zeg :)

Setti: Hopelijk heb je een fijn verjaardagsfeestje!

Zwanger worden: Tja ik wil ook graag maar waarschijnlijk nog even een maandje geduld.... (en dat is moeilijk )

En nu weet ik het niet meer.....

Hier: Zooo lief Esmay lag vanmorgen in bed en was wakker aan het worden toen ging ze met haar pip knuffel spelen en drukte op het handje zodat er een liedje kwam, steeds luisterde ze het liedje af en drukte toen weer en zo een half uur lang haha zo lief :p

7. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    #1087 Johannal, 14 mei 2011
    Laatst bewerkt: 14 mei 2011
    Hey meiden. Ik denk dat ik deze maand wel zwanger was....
    Na een aantal dagen bruin verlies is mijn ongesteldheid vandaag pas goed door gebroken en hoe ik lig in bed met ontzettende buik- en rugpijn. Ik ben echt veeeel erger ongesteld als normaal en daarnet een behoorlijke prop bloedprut (sorry) verloren. Ik heb dit een keer eerder gehad en toen had ik ook een miskraam. Alleen was dat later. Weet eigenlijk ook niet of je dit een miskraam kan noemen want ik ben eigenlijk op hetzelfde moment ongesteld geworden als mijn cyclus. Ik ga er vanuit dat de innesteling gewoon is mislukt. Deze schijnt heel vaak te mislukken las ik net ergens. En vrouwen zijn dan inderdaad wel zwanger geweest maar merken dat vaak niet. Sommige vrouwen merken het wel en ervaren het als een vele heftigere menstruatie, ik dus.

Misschien straks nog even een testje doen... misschien ook niet.

8. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ johannal; zoals je het omschrijft klinkt het inderdaad als een vroegtijdige miskraam :( wat rot meid...
    Hopelijk zijn je krampen gauw weg... sterkte.

@ kleintje: haha wat lief van esmay, zo lekker aan het knuffelen! :)

hier valt het klimmen nog mee hoor, blijkbaar is klimmen in de stoel gewoon populair. Jesse gaat nu steeds staan in zn stoel terwijl ie zn tuigje aan heeft! Staat ie dus ook helemaal krom maar hij krijgt het wel voor elkaar.... da's ook wat.

@ hier: lekker uitgeslapen, arno was op gestaan. Dus om 11 uur mn bedje uit gerold :D heerlijk.
    Vanmiddag brengen we de kindjes weg voordat ik moet werken want ik moet van 14-22 werken en morgenvroeg gaan we naar pirates waar we kaartjes voor hadden gewonnen. is al om 11 uur sochtends! haha lekker handige tijd.
    Dus de kids gaan bij mijn vader logeren.

9. vriendlief

vriendlief Fanatiek lid

25 apr 2009
    1.982
    0
    0
    toekomstig huismoeder
    zaanstreek/waterland
    Nijnja: wat geweldig lijkt me dat zoals Karel dan tegen je praat :D LIEF!!!!

Loopt de verkoop van jullie huis nog een beetje?

10. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    gr, ik zit weer even te balen hoor. Ben op het werk en er is 1 collega van mij al een week of 3-4 ziek, in de ziektewet. Ze is persoonlijk begeleider van 2 clienten.
    Ik wil heel graag pb-er worden maar dat zit er niet in omdat deze functie hier gaat vervallen vanaf begin volgend jaar. mgeod, ik geef dit al een dik 1.5 jaar aan bij mijn baas, dat ik dat graag wil. En of hij aan mij wil denken als er vervanging nodig is voor een pb-er zoals bijv. nu.
    Ja da nzou ie aan mij denken. Nou mooi.

Lees ik net in de rapportage dat hij mijn collega die ook woonbegeleider is gevraagd heeft om tijdeljik pb-er te zijn voor die 2 clienten! pffff..
    Ik snap op zich wel van de ene kant dat hij haar gevraagd heeft omdat ze veel meer uur werkt en dus ook veel meer aanwezig is voor die - best lastige - clienten, maar hallo...passeer mij dan niet gewoon zo lullig. Ik moet het nu dus gewoon lezen, terwijl hij weet dat ik dat graag wil.
    Dussss..ik ben er nu weer even klaar mee maar verdorie, er zijn echt geen fatsoenlijke vacatures om op te reageren.. tis echt niks nu op het moment!! :(

zucht...even frustratie hier dus.

11. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Ha! Bijgelezen! (en dat duurde effe :))

@ons2ewonder: gefeliciteerd, wat een leuk nieuws! De eerste mama is een feit!
    Hoop op een goede echo voor jullie, meid.

@Setti: gefeliciteerd!!!

@loopfilmpjes: prachtig! Hier ook een dame die soms haar shirtje vasthoudt en soms met beide armen in de lucht voorbij stampt (ze is net een bootwerker soms :D)

@Jedalin: wat rot, meid. Zulke dingen moet je persoonlijk horen. Hoop dat je nog tekst en uitleg krijgt..?

@lijstje met oefenmama's :D: doe maar hoor, is toch hartstikke leuk? Ik vind het erg leuk om mee te kunnen leven met de mama's die weer zwanger willen worden.

Ik had zelf Nijnja's woorden over kunnen nemen, echt letterlijk. Hier zou een 3e ook welkom zijn, maar wij willen nog even wachten (en ik dacht gisteren nog: we hebben weer een beetje ritme, hoera...!)

Ik voel elke maand mijn eisprong, maar da's geen zegen - ik heb ongeveer een week last ervan, in de aanloop ernaartoe en tot het moment van ovulatie. Veel onderzoeken gehad in het ziekenhuis, ben er soms echt beroerd van namelijk. Mijn hormoonhuishouding is nogal wild, dus ik moet ermee leren leven. Is wel handig om te kunnen bepalen wanneer de ovulatie plaatsvindt, maar niet handig als ik voor de klas sta les te geven (en bijna door de grond ga van de pijn.)

Goed, mijn kinderen zijn bij oma - we hebben een feestje straks. Stil hier, in huis. Moet gewoon afkicken :D

Fijne avond allemaal!

12. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Johannal: beterschap, je zult je niet zo happy voelen... verwen jezelf maar goed vandaag, dat mag best...

13. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Darcy: nah, ik weet niet of ie er uit zichzelf op terugkomt. Tis nogal een botte kerel en hij vindt het ook nooit zo nodig dat hij uitleg moet geven aan anderen.
    Ben ook pas weer donderdag aan het werk en da's bijna een week verder, dus of ie er aan gaat denken..?
    Mgoed, anders herinner ik hem er wel aan.

14. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

@ Johannal, jeetje meid :( Zou dit dan indd een zwangerschap zijn geweest? Ik weet het niet goed wat dat inhoud, maar zoals jij het omschrijft lijkt het me indd geen "normale" menstruatie...
    Ik heb dit jaren geleden ook es gehad.. Ook met enorme krampen en kon haas nie meer lopen, maar nooit bij nagedacht dat het een MK zou kunnen zijn, maar nu ik dit van jou zo lees...
    Pfff vind het zo naar voor je!...
    Ik hoop dat je krampen gauw afzakken en dat je het een plekje kan geven...
    *dikke knuffel*

@ Jedalin, hmm, ik zou je baas hier ook even "vriendelijk doch dringend" aan herinneren dat je je gepasseerd voelt...
    Het is niet leuk om het zo te moeten lezen!
    K hoop dat je gauw een passende vacature vind meid!
    *knuf*

@ Ano, ik hoop ook voor je dat het een fase was maar misschien was ze ook kattig omdat ze ziekig was?
    Dan voel je je vaak toch nie op best, toch?
    Dus denk dat het daar ook wel mee te maken had!
    Heb je trouwens al uitslag gekregen van de ontlasting van je meiske?
    Was dat allemaal oke?

@ Gwen, hoe gaat het nu met jou?
    Heeft Joenna de loopkar al ontdekt?
    En geeft ze jou wat meer ruimte en "rust"?!

@ Kleintje, zow zow, een website al, zag ik op hyves! Gaat goed meid!! Leuk hoor, dat je nieuwe hobby je zo goed bevalt!

Moet gaan, Stan is "niet blij"

Groetjesss

15. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Johannal: tja ik weet niet of het een vroege miskraam is of niet... Ik moet zeggen ik heb zelf ook vaak zulke krampen en rare menstruaties met bruin bloed en flink wat stolsels maar ik denk eigenlijk nooit; oh zou het een miskraam zijn ? (ik ben ook nog gewoon aan de pil ) je weet het pas zeker als je een positieve test hebt gehad maar dat had je niet toch ? Kan je dat misschien niet alsnog doen ? Want het hormoon blijft dan vaak toch nog in je bloed zitten ?
    Succes ermee! En hopelijk gaan de krampen snel weg...

Jedalin: Wat rot zeg dat dat zo gebeurd en jij niet even persoonlijk op de hoogte wordt gesteld! Rare baas....

Eigenlijk hoort hij / zij dat aan te geven!
    Zo zei mijn baas laatst: ja binnenkort komt er een vacature uit voor CCP (ze wist namelijk dat ik daar interesse in had ) maar het is wel voor Oss.. Ze wist ook dat ik het type niet ben voor Oss en dat ik daar dus niet voor zou kiezen maar ze stelde me wel op de hoogte zoals jou baas het eigenlijk ook had moeten doen!!

Kussie: hehe idd ik heb een site... maar dat kwam meer omdat er via het taartenforum regelmatig werd gevraagd naar wat voorbeelden van mij en ik heb geen zin om iedereen op hyves toe te voegen zodat ze mijn taarten kunnen zien...
    Maar het is maar gewoon een simpele site met nog niet zo heel veel erop maar ach ze kunnen het een beetje zien en met eventuele prijzen... Niet dat het storm zou lopen haha!

16. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ kleintje: Dat is idd helemaal zoals het zo moeten gaan! Netjes van je baas.
    Wat is Ccp?? Waar werk jij eigenlijk voor??

17. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

@ hier, vanmiddag is mijn vriendin geweest, en ook zij is zwanger. Komende maandag 12 weken! Gaaf heh!!
    Vind zo leuk!!

18. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Wat een leuk nieuws kussie!!! :D:D Tis me even ontgaan; had ze nu al een kindje?

19. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    #1099 Johannal, 14 mei 2011
    Laatst bewerkt: 14 mei 2011
    Tja weet niet waarom maar ik heb toch maar even getest... Nomaal heb ik nergens last van met een menstruatie en is deze ook altijd best licht. Nu moet ik elk uur wel verschonen en voel ik het zowat lopen!?!
    Hij is/was? inderdaad positief. Ik vind die krampen wel echt niet normaal!?! Lijken wel halve weeen:$ Bij mijn vorige mk(11wk) had ik dat ook wel maar daar moest zeg maar ook echt iets weg nu zit er een klompje cellen.
    Mmmmm goed 't zal wel. Ik had me er gelukkig al wel op ingesteld omdat ik door de temp daling en het bruin verlies al verwachtte ongesteld te worden. Hoop dat de regel 'na een mk ben je extra vruchtbaar nu wel op gaat'

20. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    Jeetje Johannal. Dus toch zwanger geweest. Toch maar ff de huisartsenpost ofzo bellen misschien en ff vragen wat te doen?

Deel Deze Pagina