Maart mama's 2010, deel 5!

Discussie in 'De mama's' gestart door Alies05, 12 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ JohannaL: ahah als ik mijn hoofd schud ziet daan dat als een spelletje en schud ie net zo hard zijn hoofd mee. En lol dat ie dan heeft...! hahah

@ nijnja; de box moet idd leuk blijven. Hier nog wel in gebruik, vooral als ik met 1 naar boven ga en de ander beneden blijft. De hond loopt nog rond beneden en die 2 wil ik niet alleen laten. Ik vertrouw mijn hond helemaal hoor, maar ik vindt het een vervelend gevoel als ik niet kan zie wat er gebeurd dan beneden.
    Dus vandaar nog dat de box in gebruik is. En soms ook biedt het ze rust, even een kleinere speelruimte.
    Daarnaast weet ik ook nooit wat ie te pakken krijgen als de hond bijv buiten is en ik er 1 gewoon op de grond laat. Ze zitten aan alles wat niet mag (bloemetje op de vernsterbank, de printer kunnen ze nét aan, noem maar op.

Zel iggen nu trouwens al dik 1.5 uur te slapen. Hadden het blijkbaar nodig...wellicht dat ze daarom zó vervelend waren vanmorgen. Ook al hadden ze vannaccht ook al prima geslapen tot vanmorgen half 9

2. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Nijnja: Helemaal niet stom hoor, ik heb er ook stress van nu al. Eerste keer dat ik examenklas heb gedaan en hooop maar dat ik het goed heb gedaan :D
    Ons examen is helaas pas volgende week donderdag, dus ik mag nog even zenuwachtig blijven ;)

3. nijnja

nijnja Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    Johanna: leuk he, die loopwagen. Word je er niet gek van dat je de hele tijd bij moet sturen? Ik probeer Karel dat te leren, maar tot nog toe heeft hij niet veel zin om zijn broertje te helpen!

straffen: nog een goede tip: probeer het positief te verwoorden en een alternatief te geven. Als je namelijk alleen "Nee, niet doen," zegt, is het een beetje de opdracht: "Denk niet aan een roze olifant." Er is niemand die dan niet een roze olifant voor zich ziet. Je kunt dus beter iets zeggen als: "sla maar met je lepel op tafel en niet op je bord," of: "leg je eten op je bordje," (in plaats van het op de grond te gooien) of "Leg maar weg en speel maar hier mee," als ze iets te pakken hebben waar ze niet mee mogen spelen.
    Hier zijn ze nu nog een beetje klein voor, maar je kunt het wel voor jezelf alvast oefenen. Bij Karel hebben we er veel profeit van. Die zegt nu zelf vaak: "Dit mag wel, he?" We waren met hem een keer aan het wandelen (ruim een jaar geleden, Toon was er nog niet) en toen trapte hij nogal agressief op een bloemetje. Ik vond dat niet zo'n leuk gebaar, dus ik zei: "Bloemetjes zijn lief, die moet je aaien." Vervolgens ging hij de rest van wandeling elk bloemetje en elk grasje aaien, ook die hele viezige grasje bij lantarenpalen en tegen huizen aan, echt van die hondenplekjes. Maar ja, ik had het gezegd, haha. We hebben thuis maar goed de handjes gewassen!

4. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    hey meiden,

pfff heb een beetje de balen zeg, neomi Is nu voor de 2e nacht op rij om half 3 wakker en blijft dan zo'n 2 uur wakker.
    geef een flesje, bij ons in bed, schone luier, niks helpt, ze blijft echt krijsen.op een gegeven moment laat ik 'r dan maar krijsen, en nou vile ze gister na een minuut of 20 krijsen weer in slaap.
    20min klinkt niet lang, maar met zulk hard gekrijs middenin de nacht, is dat heel lang....
    snap ook niet waarom het is, maar tis wel erg vermoeiend.
    en vandaag is ze ook weer niet echt gezellig, veel huilen en niks is goed, ben blij als ze zo weer naar bed kan zeg...

met mij gaat het beter gelukkig, dus kan morgen gewoon weer werken , word wel een gedoe aangezien ik geen auto heb en geen fiets oid.
    mijn schoonouders brengen de kleine naar de creche, mij naar me eerste client, smiddags naar de 2e client, halen me weer op, en dan de kleine weer halen, heel gedoe maar ben allang blij dat ze het willen doen.

zwanger worden:nou had donderdag die steken, maare weet niet of ik een eisprong heb gehad, want daarna heb ik steeds verhoging gehad dus kan ik niks uit me tempratuur opmaken.
    vanmorgen was die weer een stuk normaler, en zou deze temp bij een eisprong passen, maar ik vrees dat het nog een staartje is van de verhoging, nou ja merk het morgen en overmorgen wel, als ie dan nog zo is, dan zal ik een eisprong hebben gehad, maar ja zoals jullie begrijpen is dat natuurlijk erg onwaarschijnlijk helaas....

5. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    straffen:"nou neomi luisterd vrij slecht vind ik, in het begin als ik nee zei deed ze het ook niet, nu heeft ze er meestal gewoon schijt aan.
    ik zeg altijd een paar keer nee, en dan echt met boze stem en als ze niet blijft luisteren haal ik d'r vaak weg, of een tik op de vingers, maar op t moment luisterd ze gewoon echt heel slecht, erg frustrerend, en als ik r dan weghaal of een tikje geef is t alleen maar brullen en dan wil ze helemaal niks meer...

johannal:fijn dat de krampen weer weg zijn.en ookal is het zo vroeg gebeurd en wisten jullie nog niet eens dat je zwanger was, het blijft natuurlijk triest.
    jij hebt dus ook met 11 weken een miskraam gehad, ik ook, met 11,3 week.kan me goed voorstellen dat dat idd wel wat anders is als wat je nu is overkomen, maar toch het is en blijft niet leuk.

jedalin, nou heb net eens geprobeerd nee te zeggen zonder mijn stem te verheffen maar dat werkt hier echt totaal niet, dan kijkt ze niet eens om.slapen daan en jesse inmiddels weer goed door?

vriendlief, leuk een uitje met je moeder!!heb er nog nooit van gehoord maar het zal vast gezellig worden.maar dat muurtje, kunnen jullie zelf niet kijken of het wel of niet kan?

gwen, gefeliciteerd meid met je verjaardag!!!!hele fijne dag toegewenst!!

Marye, oww wat frustrerend zeg, jeuk en niet mogen krabben, lijkt me echt kloote.en dat je had verwacht dat je niet zwanger zou zijn, okee, maar het blijft wel balen natuurlijk, want ook al is de kans klein,je hoopt er toch iedere maand weer op.
    wanneer gaan jullie eventueel weer het zh inschakelen?

kussie, fijn dat je een leuke avond met je ex hebt gehad, maaruh smste hij jou dan, want jij had zijn nummer toch gewist?en idd meid, je moet hem echt gaan vergeten, want nu blijf je er een beetje in hangen en kun je nooit verder.dikke knuff

6. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    oaj vorige week op het CB zeiden ze, dat ik neomi best kon straffen door haar op de gang te zetten:$
    ik zeg nou als ik dat doe dan klimt ze lekker naar boven, of ze gaat zitten spelen met de hondenbak met water:p
    nou dan moest ik r maar boven in d'r kamertje doen...vraag me alleen af of ze dat al echt door zou hebben.
    ik zet d'r wel eens in d;r kamertje als ik even iets moet doen ofzo, maar dan is het standaard huilen omdat ze het niks vind achter dat traphekje, maar zal het binnekort nog eens uitproberen.

ze ligt nu te slapen, pff kan d'r op zulke dagen wel achter het behang plakken, serieus vind dit best moelijk hoor, als ze zo dwars is en niks wil en alleen maar huilen om alles:(

7. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Penf: hoe is het nu met je ? Slaan de medicijnen aan ?

Jedalin: haha ja bijna alles hier in mijn omgeving is van Brabantzorg ;)
    En we hebben een enkeling die we moeten verzorgen thuis maar dat is niet zo heel vaak eigenlijk... Als we naar mensen thuis gaan is dat vaker voor medicatie, een praatje te maken of om de mantelzorgers te ontlasten door activiteiten te gaan ondernemen...
    Hoezo heb je interesse ? :p

Setti: balen dat Lisanne niet zo gezellig was... misschien dat die poepbroeken ook een verklaring geven ?

Johannal: oeehh schrikken zeg :( Hopelijk heeft hij er niet al teveel last van....

Jedalin: haha je hebt dus ergens gesolliciteerd leuk :) Als het in een verzorgings / verpleeghuis is dan zul je denk ik geen slaapdiensten hebben maar misschien wel nachtdiensten... (al hebben ze ook vaak vaste nachtdiensten )
    Ben je dan verzorgende of verpleegkundige ofzo ?

Setti: hoe herkenbaar dat schreeuwen etc. hier ook een dametje dat er wat van kan soms :( Schreeuwend en stampvoetend op de grond pfff!
    Succes ermee!

Kussie: wel leuk dat je ex langs is geweest, alleen jammer voor jou van dat gesprek :( maar goed nu weet je wel waar je aan toe bent toch ? Al is het wel even hard....

Kindjes die niet luisteren: Ja hier ook! Nee zeggen helpt niet want dan trekt ze een ondeugend gezichtje en doet het toch... Ik pak haar op zeg boos dat het niet mag en zet haar ergens anders neer, blijft ze het doen dan zet ik haar in de box en zeg weer met een boze (dit keer iets bozer) toon dat dat niet mag! Vaak wordt ze dan boos (ze zit niet graag meer in de box ) en schreeuwt, wanneer ze weer stil is haal ik haar er uit en dan geeft ze me vaak een knuffel! Dat is wel lief... En dan haalt ze eventjes niks meer uit maar vaak later op de dag doet ze het toch weer.....
    Consequent zijn zeggen ze op het CB dan! En ik moest ook wat strenger zijn zeiden ze laatst (omdat Esmay ontzettend pittig is) dus dat advies heb ik overgenomen, al voelt het niet altijd goed maar ik merk wel dat als ik net iets bozer ben het wel helpt! Ze "luistert" nu in ieder geval al wel wat beter...

Nijnja: nog gefeliciteerd met Karel :)

Gwen: gefeliciteerd met je verjaardag :)

Nijnja: dat doen wij soms ook idd Esmay wil soms tijdens het eten haar beker op de grond gooien dan zeggen wij "nee doe hem maar in je bakje " en dan zet ze hem netjes in het bakje van de kinderstoel, maar ik denk niet dat het bij alles effect heeft...

Website: iemand vroeg erna geloof ik ? Het is: Taartenvankelly | Taartenvankelly.jouwweb.nl niet veel bijzonders, staat ook nog niet zoveel op maar er waren steeds meer mensen die gingen vragen wat ik maakte en aangezien ik niet altijd iedereen op mijn hyves wil toevoegen dus maar even zo gedaan....

8. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Esmay zit vandaag in de papa fase... Vanmorgen ging mijn telefoon ze wees erna en riep enthousiast: Papa!
    Op de t.v zag ze een man (leek niet ineens op papa ) en ze vroeg vragend: "papa?" en verder is het de hele tijd papa papa papa...
    Ik was allang blij dat ze tegen de wasmachine monteur geen papa zei :p Maar van die man moest ze niks hebben met zijn grote bril (hij leek een beetje op die man van american pie :D )

Ze klimt de laatste tijd overal op en in, net ook op haar konijnen loopwagentje (kussie volgens mij heb jij die in een koe ? ) ze zat ineens in het bakje :$ ze kon er toen niet meer uit (nee logisch want dat ding is ook niet gemaakt om er in te gaan zitten :p ) verder gebruikt ze haar andere loopwagentje om ergens op proberen te klimmen ze zet hem dan b.v bij de bank en probeert erop te klimmen, gelukkig lukt het niet....

Oh ja nog een vraagje: gooien jullie kindjes zich soms ook gewoon om ? Het is hartstikke gevaarlijk maar als Esmay b.v bij ons op de bank zit gaat ze staan en laat zich daarna ineens vallen zonder te kijken of ze dan misschien van de bank af kan vallen ofzo, nu zijn we er altijd wel bij maar b.v in haar eigen bed doet ze het ook! En dan is ze ook echt aan het schatter lachen!

En nog een vraagje over een wasmachine: WIj hebben nu een wirlhpool wasmachine en daar zitten 3 vakjes in 1 vakje dan 1 vakje met een richeltje erop (denk voor wasverzachter ? ) en dan nog een vakje, waar moet ik de waspoeder dan in doen ? :p (kan het boekje niet vinden! )

9. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Bedankt allemaal voor de felicitaties!!!!
    Ik heb gisteren een leuke dag gehad, en erg verwend: Boek van Cesar Milan, boekenbon, geld en een fotoshoot van ons gezin.

Jorgen haalden vanochtend Joënna uit bed, aangekleed, dus ik dacht"Die komt leuk zingend de slaapkamer op met een knutsel werkje van joënna": Niks...... Naja, misschien beneden een verrassing? Ook niks. Stuurt een vriendin van mij een sms, begint hij te vloeken wie er zo vroeg een sms stuurt. Dus ik zeg neidig dat ik vandaag jarig ben, en dat mensen dan best vroeg een sms mogen sturen:x.
    Was hij helemaal vergeten dat ik jarig ben vandaag:(:(:(:(:(. Ik heb even een flink potje zitten te brullen. Zo neidig was ik:x.
    De afgelopen week toch al flink wat woorden met elkaar gehad (vandaag hier wel gelezen, maar weinig gepost), maar dit was de druppel.

Even een voorbeeldje: Hij wilden de keuken schuren, en opnieuw schilderen (houten keuken). Naja, prima. Gevraagd of hij het wel zeker wist, want dat doe je niet in een uurtje tijd. Ja, en hij wilden nieuwe verf, en weet ik nog meer allemaal. Naja, prima.
    Is hij 1 dag bezig (Overal de deurtjes vanaf, en soms niet echt zachtzinnig), zegt hij: Tja.....schilderen is niet mijn ding:x. Dat had ik toch gezegt?????????????????????????????. Bij Joënna haar kamer liep hij na 1 uur schilderen ook al te vloeken dat er de volgende keer wel een schildere zou komen.
    Nu zit ik dus met een half geschuurde keuken, 2 deurtjes die geverf zijn, maar waar de verf een meter dik opgesmeerd is, slecht gedroogd, nou je wilt niet weten hoe het eruit ziet.
    Hij gaat het een keer rustig op zijn gemak afmaken....... Ja, tuurlijk als pasen en pinksteren op 1 dag vallen zeker????????
    Het heeft ook nog 2 dagen geduurd voordat de deurtjes weer terug hingen (ook pas 10 keren moeten vragen), daar ik veel moeite had om Joënna uit de keuken te houden.
    Tja, alleen de onderste deurtjes hangen er, maar de rest niet.

Was het zaterdag zo vreselijk zat, dat ik hem heb gezegt dat het een super verwent strontjong is.:x

Zo even al mijn frustraties van de afgelopen week eruit gegooid:D

Sorry meiden, Joënna is weer wakker, kom vanavond weer lekker kletsen!!

10. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Gwen: wat balen zeg dat hij je verjaardag is vergeten :( En dat jullie de laatste tijd wat woorden hebben...
    Maar ik vind het ook niet kunnen dat hij gaat zeggen dat hij het wel gaat opknappen en vervolgens weer de bijl erbij neer legt...
    Al is dat volgens mij wel bij meerdere mannen ? (gelukkig heb ik er geen ervaring mee!)

Hopelijk maakt hij het misschien toch goed vandaag en komt alsnog met een groot cadeau ?

Ik vind het eigenlijk wel een beetje vreemd dat eigen partner je verjaardag vergeet..... Maar ja misschien gebeurd dat bij ons niet omdat we maar 2dagen verschillen qua verjaardag....

11. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Mag ik hier ook nog mijn laatste taartjes neer zetten ?

Deze voor mijn vader gemaakt omdat ajax kampioen is geworden (al geef ik er zelf weinig om )

12. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    En een snel taartje, lieveheersbeestje

13. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    Ik zou het ook niet leuk vinden als mijn man mijn verjaardag zou vergeten. En helemaal als hij halfbakken iets afmaakt, wat echt duidelijk in het zicht is, zoals in jullie geval een keuken. Mijn man heeft er ook een handje van hoor. Gaat hij vol goede moed plintjes zetten. Is hij bijna klaar en vervolgens richt hij zich weer ergens anders op en gaat er weer tijden over heen voordat hij dat klusje een keer af zal maken. Zal wel iets typisch voor een man zijn? :)

14. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    Mooi gemaakt hoor kleintje. Ik zou het niet zo mooi kunnen. Ben niet zo'n ster op dat gebied. :)

15. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
  16. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Ano; hahah ja hier kijkt daan ook niet op als ik gewoon streng nee zeg. maja, om nu elke keer te 'schreeuwen', is nu ok niet bepaald gezellig.
    Mgoed, gelukkig luisteren ze sinds ze wakker zijn vanmiddag weer een stuk beter en zij nze weer gezelliger :).

Kids slapen weer goed door ja, gelukkig wel!
    Meestal 1 keer of 2 keer s avonds nog even wakker voor een speen of omdat ze verkeerd liggen ofzo, maar da's dan met een paar minuutjes weer klaar.
    Jesse heeft 1 tand door boven en de ander komt nog, dus dat zal ook wel het probleem zijn. Daan moet ze ook beide nog doorkrijgen want ik zie ze wel al zitten zeg maar.

Kiezen heb ik nog niet ontdekt trouwens.

Ai..jouw nachten klinken idd echt als horror, pfff. 5 minuten krijsen is al lang, laat staan 20 minuten snachts. :(
    Ik weet nog dat marye's kids ook eeeerg vervelend en totaal niet zichzelf waren rond deze tijd...toch het sprongetje?

Hmm, dat ga ik nog niet doen hoor, ze nu in de gang zetten. Ze kunne nog niet eens los staan, zitten ze daar te zitten in de gang. Neh, dat komt wel als ze 1.5 zijn ofzo.

Ik vind het ook lastig hoor, van die dagen waarop ze niets willen en alleen maar huilen en boos doen. Ze kunnen dan echt het bloed onder mn nagels vandaan halen en ik ben altijd zéér bij als arno dan thuis komt.

@ kleintje: uhh nee ik heb gesolliciteerd als ccp-er. Ben geen verpleegkundige, en heb ook niet het diploma wat ze vragen haha (heb spw, geen verzorgende diploma), dus heel veel zal het niet worden maar ach...kan het altijd proberen toch :D
    Er staat werktijden volgens rooster, mgoed, het wordt pas eind dit jaar opgestart dus ik weet niet of er wat bekend is al over de diensten. Maar ik wil gewoon niet snachts werken..dat sowieso niet. dus ff kijken of dat wel zou moeten met die functie of niet.

@ Straffen: Ik probeer er in ieder geval heel consequent op te letten dat áls ze luisteren, ik ze daar duidelijk voor beloon door 'goed zo' te zeggen. Ze kijken dan altijd heel trots.

@ kleintje: hahah die hadden ze hier ook, die papa-fase! dat was vrijdag. In de stad continu papa papa en toen idd mijn telefoon ging ook gelijk papa.

@ hier; WAAH!!!! HAHAHA :D:D:D:D Die daan!! Hij staat zomaar op aan zn loopwagen en 'wandelt' aan!! hahaha heb het gefilmd, zal hem zo uploaden!! :D hahaha

17. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Gwen: OHW!!! Wat super super slecht dat jorgen je verjaardag vergeten is!!!! Dat is echt not-done. Heeft hij op zn minst zijn excuus aangeboden?! En alsnog een kado voor je gekocht???!!!!
    grrr!!!!

18. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    YouTube - MOV00146
    Daan achter de loopauto! :)
    haha moeders enthousiast.

hahah net nog even sneu: daan stond bij de speelgoedbak, iets eruit te zoeken, kukelt hij er voorover in..hahah. Moest wel lachen maar volgens mij lag het helemaal niet fijn haha. Met zn gezicht half in dat speelgoed geduwd.

19. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    Leuk filmpje. Vooral een gefrustreerde Jesse in de box. :)

20. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    hahaha, ja die wilde elke keer ook dat wagentje hebben en er voor gaan zitten en daan aan de kant doen.. dus dan maar fftjes aan de kant :p haha.
    Wel grappig want Daan staat zo achter het wagentje op, en jesse kan dat nog niet bij dat wagentje..of die doet hetn iet.. die gaat er op zn knietjes achteraan :)

Deel Deze Pagina