Maart mama's 2010, deel 5!

Discussie in 'De mama's' gestart door Alies05, 12 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    #1241 jedalin, 17 mei 2011
    Laatst bewerkt: 17 mei 2011
    sjeetje zeg, d&j hebben weer zo'n dag...dat ze echt álles doen wat niet mag. En als ik ze ergens anders neerzet, zijn ze in 10 seconden weer terug.. pff, vermoeiend is dat.
    Ook is iedere minimale reden genoeg om heel hard te gaan huilen..erg gezellig ook.
    Zucht, en morgen nóg een hele dag thuis. Ben meestal wel blij dat ik na een dag of 2-3 weer een dagje werken ga, maar ben nu zondag tot en met woensdag vrij en dan is 't best even lang als ze niet bepaald gezellig zijn..

net van ellende maar beide hun speen gegeven..pfieuw..eindelijk even stilte!

2. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Hoi hoi

No even niet bij gelezen. Seph ligt in bed.... toch weer een tweede slaapje en ik moet gauw even werken. Heb nog wel even een filmpje gemaakt van Seph's lopen.

Dat deden we buiten anders moest ik hem iedere 5 meter keren:cool:

Untitled on Vimeo

3. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    hahah wat super leuk, dat filmpje van Seph!! hahah wat loopt ie al snel! :D en dan even een pauze om een blaadje te pakken, hihi.
    Echt heel leuk!! Mooi gemaakt ook trouwens :)

@ hier: poe ben blij dat ze op bed liggen...pff.

4. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    hey meiden

superb, ja zat er echt ff doorheen, en idd ik denk soms ook dat het een vrom van aandachtvragen is, maar ja tis zo moelijk om het zeker te weten he...maar jullie zijn dus bezig Jasmijn zindelijk te maken, oei ja daar gaat wel wat tijd inzitten denk ik zo, nou hopelijk lukt het snel, lijkt me wel een verademining haha.

jedalin, haha ik was gister ook superblij dat ze in bed lag.maar zo te horen krijgen ze bij jou alleen bij uitzondering de speen?nou hier is ze echt speenverslaafd, baal er best van, maar t lukt me ook niet om het nu te minderen, misschien als ze weer lekker in d'r velletje zit...

Gwen, jeetje wat een verhaal van die thee zeg, en idd net wat je zegt, waar hebben we het over, maar ziet er echt erg uit.
    gister ook nog een beetje een leuke dag gehad?iig nog wel goed verwend dus?nou zo hoort het ook!!!!!

LISETJE EN SETTI VAN HARTE GEFELICITEERD MET JULLIE VERJAARDAG EN EEN HELE FIJNE DAG TOEGEWENST!!XX VAN NEOMI EN MIJ!

Kussie, hahaha ja dat van dat nr wissen had ik zeker nog onthouden, je had m dus eigenlijk toch helemaal niet gewist verdikkie!!!!nou ik hoop dat je je er nu wel echt overheen kunt zetten!!!super leuke foto van Stan!!!

hier:nou ze heeft doorgeslapen, maar was wel al om 6uur! wakker.ze is nu lekker op het kdv.
    verder is hier de goosteen ontstopt, komt donderdag iemand voor, vaatwasser daardoor waarschijnlijk ook weer kapot ennn het stinkt hier al een week naar poep in huis, al 2x iemand geweest, maar er is niks verstopt en ze zien niks, dus misschien is de pijp buiten verzakt...dat kan ik laten onderzoeken voor 600eur of maken voor dik 1000eur!!!!en ik weet nog niet eens zeker of dat het is....dat is 5 jaar geleden ook al vervangen namelijk...baal als een stekker natuurlijk en weet nog even niet wat we eraan moeten doen....

ow en me auto is er sinds vorige week al maar ze hebben gewoon niet gebeld, die lapswans van een verkoper, echt, heb een vorige week gebeld, belde die niet terug, vrijdag en maandag een mail gestuurd, ook niks gehoord, dus nu belde ik en hij was er niet, maar krijg ik dit van een collega te horen, nou vind het niet netjes!!!

5. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ ano; ja ik ben af gaan bouwen toen ze een jaar waren omdat ze hem best veel hadden overdag. Nu hebben ze hem overdag niet meer, alleen in bed en snachts.
    Zolang ze er geen zien liggen missen ze hem niet echt..maar als ze zo jengelig zijn, pff, dan toch maar ff een speentje hoor!

Fijn te horen dat ze heeft doorgeslapen!!! Was wel vroeg, maar toch...!

Wat balen dat er in je huis die lucht hangt en ze het niet kunnen vinden!!! pf wat kost het veel! kun je niet bij zo'n site van klusjesmannen ofzo een advertentie plaatsen? daar kun je vaak goedkoper iets regelen..evt. zwart..

Wat belachelijk dat die kerel niet gebeld heeft dat je auto er was!!! tss...da's toch logisch dat je daar vol spanning op zit te wachten!! Mannen! ;)

@ eten: dames die zelf koken.. haha. Help, ik moet echt wat tips hebben. Als jullie gewoon aardappels, met groenten maken en vlees... hoe maak je dat nou lekkerder ofzo? net als die kip, die had ik dus gebakken in blokjes, maar ja dat was uiteindelijk best droog. Vast niet erg lekker voor ze. Maar ja.. hoe kan ik het dan anders doen? *help* :D

Ik ga zo spaghetti maken..benieuwd wat ze daar van vinden maar dat zal wel in de smaak vallen want ik gebruik gewoon zon spaghetti saus-pot haha. Mag best 'n keer :p

6. superb

superb Fanatiek lid

20 jul 2009
    1.120
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Ano; Fijn dat Neomi de nacht weer doorgeslapen heeft al is zes uur natuurlijk wel heel erg vroeg. Wat veel geld zeg om iets te laten maken waarvan je niet eens weet of dat het probleem oplost. Zijn jullie de enigen die er last van hebben of hebben meer mensen in de straat die stank in huis?

Oh, je zou zo'n man van de garage toch... Werkelijk onbegrijpelijk.

@ Jedalin; Ik kook wel zelf voor Morris maar eigenlijk nooit aardappelen/ vlees/ groenten. Dat eten we zelf eigenlijk ook bijna nooit (overblijfsel uit IT?). Meestal maak ik een pasta prutje of iets met rijst voor hem. Inmiddels doe ik daar wel allerlei kruiden door. Ik voeg alleen nooit zout en peper toe maar dus wel peterselie, tijm, rozemarijn etc.

Succes vandaag nog!

@ Johannal; Leuke filmpjes van Seph! Heel mooi gemaakt. Seph heeft ook al van die mooie lange lokken. Jullie hebben dezelfde bekleding op de Tripp Trapp als wij.

@ Hier; Ik word een beetje gek van alle poep en plas verhalen. Mijn conversatie met Jasmijn vandaag; "Moet je al naar de wc?", "Mamma, ik heb een tekening van een plasje gemaakt", "Mamma, ik heb met de klei een poepje gemaakt", "Goed zo mamma! Je hebt een plasje op de wc gedaan!" en zo gaat het de hele dag door.

7. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

Hey allemaal,

@ Setti en Lisetje, meiden, van harte gefeliciteerd met jullie verjaardag!!!! Hopelijk is de dag niet verpest door het druilerige weer! En hopelijk is Lisanne helemaal vrolijk, en Sem ook lekker fit!!!

@ johannal, ohhh zie Seph dan lopen, en ook als ie dan vast zit in de bosjes wat pruilen, en dan zet je hem weer goed, en dan gaat dat gepruil zo weer over in lachen, haha, hier ook, vind dat erg grappig altijd!!!

@ Gwen, godsie, heb de rillingen van dat topic!! Ik ben d'r helemaal naar van! Ik lette er al zooo op, maar net wat ze daar ook zegt; het is TOCH alsnog ZO gebeurd... Vreselijk...
    En zo weinig en dan zo'n wond zeg!! :(

@ Ano, hmm, 6 uur is wel erg vroeg, maar joh, dit is het begin, eerst slaapt ze door, en daarna maakt ze vast wel weer de "gewone" uren! Het begin is er! *knuffel*

En die kerel van die auto.. Tis dat het om een auto gaat die waarschijnlijk ook al betaald is (Deels) maar ik zou in staat zijn om te zeggen; steek 'm maar in je reet! Dat slaat toch werkelijk nergens op dat ze niet bellen!! Jeezzzz... Echt te errug, ik kan daar niet tegen, zulke dingen!! BAH!!!

@ Jedalin, GOOO ARNO!!! Dat dat motiveert geloof ik gelijk! ;):p
    En och, kids zo lekker en lang geslapen en dan toch huilen om nix...
    Hmmm, frustrerend! Tjah, als de speen dan uitkomst bied, dan moet het maar een keertje hoor...
    Hier is Stan overdag ook speenvrij! Maar als hij heel erg last van tandjes heeft ofzo, dan merk ik dat hem dat troost bied en heel af en toe zie ik het dan door de vingers.. Maar in bed heeft hij hem ook nog in... Maar weet ook nie hoe ik dat af moet gaan leren.. Hij koppelt het ook aan het naar bed gaan geloof ik, het eerste waar hij naar zoekt is zijn speen... :(

@ all, ehm meiden, hebben jullie misschien al bericht van de belasting gehad :) Over de aangifte 2010?

@ Gwen, hoe is het gegaan bij de arts, met de foto enzo? En hoe reageerde Joenna d'r op?

@ Elisah, meid, hoe gaat ie met jou, is Taleah weer helemaal fit?

@ Vriendlief, nouw meid, zolang het geen uitlachen is, dan hoop ik dat ik je nog vaak aan het lachen kan maken, whahahaha!
    Ik kan er nix aan doen, ben nou eenmaal een leek.. Weet meer van auto's.... Hahaha...

@ Boomer, hoe is het met jou meid?
    EN natuurlijk met Fenna, heb je nog een foto van hoe ze er nu uitziet? Ben wel weer heel benieuwd!

@ ons2ewonder, hoe gaat het met jou?
    Hoe voel je je nu?
    Denk je dat het misschien toch nog wat word met de meeting?
    De echo is vrijdag toch?

@ Superb, och och, zindelijkheidstraining, wat duurt, dan hebben we het hier ook over nix anders...
    Hihi..
    Voorlopig nog maar gewoon verschonen!
    En over dat bezoek aan het CB, met Morris, ik heb geen idee, sturen ze je helemaal geen info vooraf? Geen foldertje ofzo? Lijkt me toch heel normaal!!
    Ik durf het je zo niet te zeggen!

@ Nijnja en Darcy, zijn jullie met de oudsten ook al bezig met zindelijkheidstrainingen? Vroeg ik me zo af, wanneer je daar eigenlijk mee begint?

@ de rest, sorry, ik weet het echt nie meer nu!!!!

Liefsssss van ons!

8. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ superb; Oh oke..dus ze eten eigenlijk altijd pasta/rijst. En dan maak je de sauzen enzo zelf? En vlees, wat je erbij doet (ik neem aan dat dat vaak varieert?), bak je dat en dan pureren of eet ie gewoon vort stukjes?

@ kussie: vanmiddag hebben ze ook nog eens 1.5 uur geslapen net als vanmorgen nog. En dat na die lange nacht..ach, groeien ze goed van! ;)... nu nog gezellig zijn tussendooor haha.
    Naja toen ze wakker werden hebben ze super lief een half uur in de box gespeeld toen ik ging koken, dus da's wel fijn. Nu kijken ze met volle aandacht babytv

Beide krijgen ook tanden door, 2 boven, dus daar zullen ze ook wel last van hebben.

Hmm ja meestal vallen ze hier in slaap met speen en uiteindelijk valt ie ergens uit. Voorheen werden ze er wakker door maar dat is gelukkig over. het lijkt dat ze hem nu alleen hoeven om in slaap te vallen, en nja dat vind ik voor nu prima hoor.

Wordt stan wel met speen nog wakker? Of wordt ie ook vóor de speen wakker?

@ belasting: Nope, nog geen brief binnen.
    zag dr laatst hier een topic over op zp..daar hadden een aantal mensen wel al een briefm aar de meeste volgens mij nog niet.

@ superb: whahaha, oke, voor een buitenstaander is hetr erg grappig..maar kan me voorstellen dat jij gek wordt van alle poepjes en plasjes.
    Al vind ik het toch wel onwijs lief dat ze een tekening van een plasje heeft gemaakt!h hahahah. Die moet je haar over een jaar of 16 nog eens laten zien :D:D

@ hier: jeej! Spaghetti viel goed in de smaak. hihi lekker simpel en snel; spaghetti koken, pot saus opwarmen en klaar :p slecht eigenlijk, haha, want ik had ook gewoon een pakje gepelde tomaten staan waar ik saus van had kunnen maken..maja..ik heb geen flauw idee welke kruiden er dan lekker in zijn en zo :( hahah ik kan alles wel klaarmaken, dat wel, maar kruiden en op smaak brengen..nee, géén idee. Daar is arno van normaal.
    Ik kijk iedere dag topchef, hahah, maar daar steek ik kennelijk ook niks van op ;)

Geven jullie eigenlijk elke dag vlees of vis? of ook ooit gewoon zonder vlees/vis?

9. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    haha, arno had zich vanmorgen gewogen. Gisterenochtend begonnen, vanmorgen 2 kilo eraf :) (die 1 kilo eraf was gisterenavond)

10. superb

superb Fanatiek lid

20 jul 2009
    1.120
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Kussie; Ik heb verder geen informatie gekregen van het CB. Alleen een kort briefje waarin staat of ik 1 juni wil komen met mijn kind dat op 22-03-2010 geboren is:).

@ Jedalin; Gehakt (runder) bak ik gewoon rul en laat ik zo. Ander vlees bak ik en pureer ik mee met de groenten. Ik maak het niet meer helemaal glad maar een beetje grof. Ik gebruik runder, kalf, lam, kalkoen en kip. Varkensvlees geef ik Morris liever nog niet met uitzondering van gekookte ham. Dat was de enige soort varkensvlees die baby's mochten hebben volgens de IT kinderarts.

Ik schat dat Morris gemiddeld drie keer per week vlees, twee keer per week vis en twee keer vegetarisch eet.

Je zou bijvoorbeeld oregano, basilicum en parmezaanse kaas door de tomatensaus kunnen doen om hem op smaak te brengen.

11. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
  12. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    Tjonge wat een rotgang heeft ze. Alsof ze wil gaan hardlopen. :)

13. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    jedalin en hebben ze nog lekker geslapen vanmiddag? dikke knuffel meid hopelijk zijn ze snel weer gezellig

gelukkig vonde ze je spagetti lekker

johannal wat is het toch een vrolijk lekkerding die seph heerlijk zoals hij buiten loopt en wat een bos haar zeg

ano fijn dat ze weer goed geslapen heeft. en balen zeg van de verstopping en helemaal als het 5 jaar geleden ook al vervangen is en nu weten ze niet eens of dat t wel is. lekker zeg domme geit daar die verkoper hij heeft zn target zeker wel al gehaald? sukkel! en wanneer ga je m halen?

superb hihi mama moet je al een plasje gedaan?? echt waar vraagt ze dat hihi gekke meid. kan begrijpen dat je er gek van wordt

belasting wij hebben het op 2 namen ingevuld en verdeeld en op mijn naam hebben we al bericht en t geld al binnen maar op steef zn naam nog niet helaas als ik t volgende week nog neit heb dan ga ik bellen want hebben het op een dag gedaan misschien werken ze op alfabet met uitkeren ik zit dan bij de b en steef bij de s

alies haha ja achter de loopkar en zebra rent ze ook al hihi en gaat ze echt hard soms denk ik wel dat ze gaat vallen maar daar moet ze echt zelf achter komen

14. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    waahhhhh setti wat een gaaf filmpje!!!!!!echt super knap!!!leujk verjaardagscadeautje!!!!

belasting, nope, nog niks gehoord...

auto:jef gaat morgen om 8.30 meteen bellen en zeggen dat we m morgenmiddag willen ophalen, moeten ze maar zorgen dat ie dan klaar is!!!

stank hier:het schijnt veel voor te komen in de straat, maar onze naaste buren hebben nu iig nergens last van...erg frustrerend...tis nu weer wat minder, maar als het echt stinkt, nahhh dan val je steil achterover.

superb, haha plas en poep praat, ja dat komt je dan wel even de neus uit, maar denk maar zo, het is voor een goed doel!

jedalin wauw wat goed zeg van Arno, das een goeie motivatie!!fijn dat de spaghetti zo in de smaak viel, hier is ze ook gek oop pasta

15. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    ja idd een mooi kado van haar ik had nog niets gehad namens haar hihi

idd ze zorgen maar dat de auto klaar is vind ik ook hoor.

jedalin jeey zeg al 2 kilo arno gaat super hard zeg. daar houd hij idd motivatie van over.

16. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    ff wat anders:hebben jullie ook gehoord dat de prijzen voor het kdv zo omhoog gaan???
    kleinste inkomens gaan 6x zoveel betalen!!!!!modaal 3-4x, 2xmodaal 2-3 keer, en de hoogste inkomens een kleine 1 keer.
    gemiddels gaan de kosten 3000,-! per jaar omhoog!!!!
    nou das toch belachelijk.
    ik betaal nu 200,- voor 2 dagen per week, maar als dat het dubbele word stop ik echt, want dan hou ik niks over!!!

Het enige wat in mijn voordeel zou kunnen werken is dat ze willen dat de ouders echt per uur gaan betalen, en dus niet verplicht per dag of dagdeel.
    want ik betaal nu voor 2 hele dagen van totaal 21uur, terwijl ik maar 9 of 12 uur werk.
    als ik dat volgend jaar kan halveren blijft de prijs ondanks de stijging misschien hetzelfde.
    maar hoe dan ook vind dit wel een heeel drastische stijging hoor!!

17. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    als ik de prijzen betaal die ik nu betaal en ik ga per uur betalen betaal ik 160 euro per maand minder :$ ik haal haar om 4 uur op en moet tot 6 uur betalen dat 3x per week dus tel maar uit.

dus van mij mogen ze t per uur doen dat de ouders moeten betalen en ze kunnen het niet verder omlaag schroeven vwb de toeslag want dan stoppen er zoveel mensen met werken. stond nl ook al op nu.nl

18. vriendlief

vriendlief Fanatiek lid

25 apr 2009
    1.982
    0
    0
    toekomstig huismoeder
    zaanstreek/waterland
    Wat een leuke filmpjes allemaal/.......zoo iedereen aan de wandel!!!!

Jasmijn: hahaha wat leuk die verhaaltjes! maar snap wel dat je het beu bent dat jasmijn telkens alles nu met poep en plas moet vertellen.

19. Soda Pop

Ik heb net de overeenkomst binnen gekregen per post, en ik moet voor 2 ochtenden (2 dagdelen) per week dus, dan per maand 284 euro betalen, maar krijg dan wel geld terug van de belasting....
    Maar vind het wel erg veel!!!!
    Poeh...
    Maar heb (nog) nix gehoord over verhogingen, ik wil het nie weten ook...
    Pfffff... Gedonder ook altijd!

@ Auto, je hebt nog gelijk! Laat Jef maar bellen ook!! Donderju!

20. Soda Pop

Goeiedag heej, ze heeft de vaart d'r flink in!!! Das echt wel een mooi verjaardagscadeau!!! :)
    Dus Steef had nie wat "origineels" bedacht met Lisanne, misschien je mams wel?
    Die is toch zo creatief met Lisanne?

Deel Deze Pagina