Maart mama's 2010, deel 5!

Discussie in 'De mama's' gestart door Alies05, 12 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Setti: Echt een super leuk cadeautje heb je op je verjaardag gekregen: Lopende Lisanne!! Hoe mooi kan het zijn:D

@ Eliesah: Foei dat je de verjaardagen was vergeten:p
    Is het nog gelukt om je badkamer schoon te maken?

Hier heeft ze 1 voetje naar buiten gedraaid staan. Ik merk dat deze heel langzaam aan het recht trekken is. Eerst kon ze hem ook rustig 180 graden draaien, en dat lukt niet meer.
    Bij het CB gaven ze aan dat dit vanzelf recht trekt. Dinsdag ook meteen even bij de HA naar laten kijken en die zegt ook dat ze beter te soepel kunnen zijn, dit trekt makkelijker recht, als te stijf.
    Anders kon ik altijd nog kijken naar fysio op den duur.

@ PenF; Man o man, waar haal je de energie vandaan:$

@ superb: Hahahahaha, vind het heerlijk om je poep en plas verhalen te lezen:D. Wij zijn nog druk bezig met poep en plas in de luier, en jij brengt hele dagen op het toilet door: Geweldig!! blijf ze vooral plaatsen.

@ Jedalin: Leuke schoentjes!!! Shoesme is een leuk merk, met leuke schoentjes. Zowel voor jongens als voor meisjes.
    Kwalitatief zijn ze ook goed (is mijn ervaring).

@ Kussie: Je kunt Stan natuurlijk altijd stimuleren.
    Ik denk dat hij het nog steeds allemaal wel makkelijk vind. Lekker op zijn billen zitten, speelgoed binnen handbereik: Wat wil je als heer zijnde nog meer:D
    Ligt hij nog veel op zijn buik? Dit is toch vaak de ligging waaruit ze dingen gaan ondernemen (buikschuiven - kruipen - optrekken). Ze leren hierdoor ook andere spieren gebruiken en trainen die nodig zijn om dit makkelijker onder de knie te krijgen.

Bij zoontje van vrienden zie ik precies hetzelfde gebeuren: zit op zijn billen and that's it:D. Meneer vind het allemaal wel prima.

Ik hoop niet dat je bovenstaande rot opvangt, want dat is aboluut niet mijn bedoeling!!!!!

@ Hier; Wat een kl*te dag. Auto kapot, rijden we in de auto van mijn broertje naar mijn ouders toe, worden we nog aangehouden ook. Jorgen had in de haast zijn gordel niet omgedaan. Zag de politie, doet hem om en jawel hoor: Bordje, Politie volgen.
    Geen rijbewijs bij, geen papieren van de auto. Gelukkig hoefden we niet mee naar het buro, en zijn er met een flinke waarschuwing vanaf gekomen.

Bij mijn ouders komt Joënna op ons af gelopen!!!!! Ze heeft de hele dag amper gekropen, alleen maar gelopen. Alleen als ze bij een drempel kwam, dan ging ze op haar knietjes, kroop de drempel over, en ging dan weer staan. Ben zo vreselijk trots op ons meisje!!!!

Jorgen is lekker aan de klus! Zou de keuken dan echt afkomen?

@ Zwanger worden: Tja, dat is nog niet echt een succes:D. Gisteren geprobeerd, maar Jorgen zijn rug & ribben deden veel pijn.

2. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    voor de duidelijkheid, ik denk niet dat ik zwanger ben ofzo hoor, we zijn niet heel gezllig geweest vorige week angezien ik ziek was, dus de kans is klein dat de timing goed is geweest, maar het hoeft van mij ook echt niet raak te zijn, t gaat mij puur om het feit of ik wel of geen ei heb.

xxx

3. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Superb: hahaha prachtig jij met een tv op de wc. Is wel een stukje gezelliger natuurlijk ;)

Gwenolyn: Balen dat het niet gaat met Jorgen zijn ribben, zit er wel verbetering in? En wat een rotdag zeg, alhoewel dat Joënna bijna alleen maar loopt is natuurlijk geweldig.

Kussie: Hier kindjes al over de 15 maanden en lopen allebei niet los he. Florine staat net. En dat gaat eigenlijk pas sinds een week een stuk makkelijker met optrekken. Nu iets van 5/10 keer per dag. Daarvoor 1x in de 3 dagen ofzo. En Pepijn gaat als een speer achter de loopwagen of aan de hand, maar los vindt hij eng. Zelfs aan 1 handje lopen vindt hij eng, al kan hij dat wel. Niks om je zorgen over te maken. Pas na 18 maanden "moeten" ze lopen. Komt vanzelf.

Jedalin: Leuke schoentjes. Ik ga binnenkort ook maar eens goede schoenen kopen iig voor Pepijn. Florine kan nog wel even mooie, niet loop, schoentjes aan :D
    Oh ja, kook je nog wel eens uit opperdepop? Daar staan voor 1+ echt superveel hele lekkere recepten in voor kinderen en voor het hele gezin. En echt niet moeilijk om te maken! Bij Pepijn en Florine valt het altijd goed in de smaak :)

Hier: Pff die rot gordelroos het blijft zo jeuken en zeer doen. Al zie je wel aan de plek dat het aan het genezen is. Maar ik word er nu wel gek van!!

4. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Ano: hopelijk is je eisprong geweest! Tenminste, als je ook een beetje geklust hebt ;)

Dit zijn die schoentjes idd die ze aanmogen als ze hun eerste stapjes zetten. Als ze aan de kastjes-bank gaan lopen of aan de hand. En aangezien ze dat doen :)

@ superb: haha mijn god ,ik wil niet weten hoe het is om een tweeling zindelijk te krijgen...Helmeaal niet als ik bedenk dat dat bij daan nog wel de nodige problemen op zou kunnen leveren... hmm. Naja, is gelukkig nog ver weg.

@ lopen: Ik heb altijd gedacht; als ze met de 18 maanden dus 1.5 lopen is het wel prima hoor! Ik hoor zoveel ouders die kindjes hebben die bij 1.5 jaar zijn gaan lopen...

@ Kussie: Het is iig erg goed en stevig klittenband. En dit zijn ook niet de schoentjes waarmee ze in zandbakken enzo gaan spelen :)
    Deze zijn vooral voor binnengebruik en voor de 1e stapjes buiten. Niet voor hele wandelingen buiten en spelen enzo.

@ ano: Sjeeezus wat een EIKEL die garage kerel!!!!! GRRR!!! Hij denkt, het geld is binnen, en verder schijt aan die mensen. Belachelijk hoor!!!
    Ben benieuwd hoe jullie de auto meekrijgen. Toen ik mijn kia had gekocht in een kia-dealer garage stond ie heel mooi opgepoetst met een doek erover heen klaar. Mocht ik zelf het doek dr af trekken en kreeg een bosje bloemen. Da's nog eens service :)
    Maar dat was dan ook een echte dealer. Weet niet of dat bij jou ook het geval iss??
    Onze huidige garage, da's geen speciale dealer, kan ik ook nog een heel boekje over open trekken hoor. Da's ook al zon lapswans. Die zou bijv. in 1 dag onze auto maken en aan het eind van de dag ff bellen dat we konden komen. Nou, half 6, geen telefoon gehad. Dus arno bellen; is die kerel al naar huis; "hij zou morgen aan de auto verder werken".... ehhh ?!?!?! Nee dus, die hebben we morgen zelf nodig. zucht....belachelijk

Klinkt goed, van jefs werk! DUIM!!

5. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ marye; haha ja dat boek zou ik dr eigenlijk wel weer eens bij moeten pakken. In het begin wel gedaan maar ik heb gewoon geen zin om er veel werk van te maken of dingen die maken die ik niet ken. Daar vind ik het allemaal niet leuk genoeg voor. Maar goed, voor wat afwisseling is het natuurlijk wel weer lekker om dr ff in te bladeren. Hij ligt netjes in de keuken..zal hem eens open slaan binnenkort :)

6. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Even kort; net terug van een cursus!

Weet je wat Taleah ook lekker vind en wij zelf ook. Pasta met wokgroenten vooral met champions en dan een pakje/blikje tonijn. Daar smullen we echt van en is zo klaar.

Taleah eet eigenlijk alles wat wij eten. Van de week zelfs Kofta, van zo'n knorr gerecht. Vandaag spinazie, aardappel en vissticks.
    Lasagne eet ze ook graag en alle pasta's eigenlijk.
    Gewoon wat wij dus eten, eet ze gewoon mee. Heb echt geen zin om apart te koken. Friet eet ze ook mee. Alleen als we pizza eten krijgt ze een potje terwijl dat ze ook wel lust hoor haha.
    Kip pakken we meestal gemarineerd, als we het zo met groenten eten. Gelijk al gekruid! ;)

Ehm kusssie zoals ano al zegt; maak je niet druk. Het komt allemaal goed! Dan maar wat 'later'! Had een kindje in de groep die pas met 2 jaar ging lopen. Zo wat! Oke zwaar om te tillen haha..

Nu ga ik naar bed! Morgen weer werken.. Xx

7. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

Ik ben gewoon blij te lezen dat jij ook geen kookfanaat ben... Iedereen verteld hier altijd zo enthousiast over hun maaltijden...
    Kom ik aan met mijn potjes, en de verse stampotten en andere maaltijden VAN OPA!!! :)
    Wat de kids hier allemaal al voor dingen te eten krijgen, mense kinderen, van de helft heb ik nog nooit gehoord! Whahaha!
    Al die kruiden, en poeiers, en weet ik het wat!!
    Geweldig om te lezen, maar moet er niet aan denken om het ook te moeten maken!! Ik heb zo de pest aan koken!! :)

@ Gwen, hmm, nee das dus geen succes nog, die kreupele Jorgen ook!! :) Hopelijk knapt hij nu snel op! En fijn dat hij je nu alsnog goed helpt met de half af keuken!
    En woww, die Joenna, de smaak dus goed te pakken!

@ Jedalin, 18 maanden, meid je bent een schat! We hebben dus nog even! Ik hoor het hier trouwens ook wel es, dat ze met 17 maanden lopen ofzo..
    Dus och... Nog niet TE veel zorgen... Komt goed!!

@ Gwen, zow geen bon??
    Terwijl Jorgen EN geen gordel droeg, en geen papieren bij zich had? Dan hadden jullie echt wel een schappelijke jut!!!

@ Ano, oeh, ik zou zo m'n geld terug vorderen en de hele deal over laten gaan, is die optie er?
    Ik zou met zulke blaaskaken echt niet in zee willen gaan, belachelijk!!
    Slaat echt helemaal nergens op! :$

@ Gwen, verkeerd opvatten?? Echt niet!! Vind het alleen maar fijn om tips en de meningen van jullie te horen, anders vroeg ik er nie om heh! :)
    Stan ligt best met regelmaat op de buik, vaker als voorheen in ieder geval, en buikschuiven gaat met gang, vooral rondjes draaien...
    Hij doet op de bank en in bed ook echt zijn kontje al in de lucht, dus beentjes er onder proberen te krijgen, en dus begin van kruiphouding, maar hij laat zich dan weer vooroverploffen met zijn gezicht in de bank of bed, en dan heeft hij de grootste lol... ;):D

8. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    @kussie het dochtertje, die 6 dagen ouder is dan Mel, van mijn collega loopt ook nog niet. Ze kan zich nu wel een beetje ophijsen in haar box, maar voor de rest doet ze nog niet veel. Ieder kind doet het in zijn eigen tempo. Het komt vanzelf. :)

Dochtertje van mijn broer liep met 17 maanden pas helemaal vrij.

9. Soda Pop

Truste meid!!! Slaap lekker! K hoop op een betere nacht voor jullie allemaal!!

En ik vroeg me ook af eigenlijk hoe het met Marc's oma gaat?
    En natuurlijk met Marc zelf?

Hahaha, grapjas, Stan word nu al zo zwaar om te tillen! :p 't word tijd dat ie stappies gaat doen! Whahaha!!

10. Soda Pop

Thanks meid!
    K moet natuurlijk ook nie vergeten dat Stan de bijna jongste maart baby is, en dat in combi met het feit dat alle baby's hier zo razend snel zijn :)D:D:D)
    Dus het komt ook allemaal goed!

11. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    Als je het bekijk wanneer een maart baby begonnen is met lopen, zal het allemaal nog wel meevallen. Want je moet er idd rekening mee houden dat Stan idd 1 van de jongsten is. Tja en Taleah das gewoon een snelle. Die heeft alle maart babies ff een poepie laten ruiken. :D

12. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Ano: ik hoop zo dat je je ei vind.
    Wat een eikel is die man van de garage:$. Zo ga je toch niet met klanten om???

@ PenF: Gelukkig zit er wel verbetering in!! Maar een avondje "romantiek" (om in het Jedalins woorden uit te drukken) zit er nog niet echt in.

@ Eliesah: Klinkt lekker je recept!! Ga het ook eens proberen. hier eet ze ook alles mee. Gisteren heeft ze meer asperges op dan mij:$. Curry's vind ze ook erg lekker:D. Alleen koude bietensalade vind ze nog steeds niks. Ze probeerd het wel iedere keer, maar de rillingen lopen over haar lijfje.

@ Kussie: Ja, ze had de smaak goed te pakken! Toen we thuis kwamen, neergezet, en ze liep meteen rond alsof ze het al jaren doet:D.

De agent was heel vriendelijk. Hij melden zelf al dat hij geen zin had in al deze papier rompslomp (mee naar het bureau etc), maar dat hij ons wel ruim 500,- uitgespaard heeft.

Fijn dat je het zo opvat!!! Als ik me niet vergis zijn kinderen snel als ze met 15 maanden gaan lopen, maar ligt het gemiddelde op 18 maanden. CB gaat zich pas "druk" maken als ze met 2 jaar nog niet lopen.
    Lekker zijn gang op zijn buik laten gaan. Dan gaat hij zelf de wereld ontdekken (en inderdaad beetje oefenen aan de tafel neerzetten enzo;). Altijd leuk). Zo te lezen is hij al druk aan het oefenen op zijn buik om het kruipen onder de knie te krijgen.

13. Appel en Peer

Hihi Taleah was/is indd heel erg snel! Heb ik in m'n ervaring kdv ook nog niet gezien hoor.

Ow sorry vergeet er steeds op te reageren hihi..
    Het gaat wel met de oma van Marc. Ze woont nog bij haar dochter, ze hebben wel een tijdelijke woning gekregen. Maar daar logt nog geen vloer in en is erg vies daar. Dat willen ze eerst wat 'opknappen' voordat ze er in gaan. Mag natuurlijk niks kosten omdat het tijdelijk is.
    Marc is afgelopen zaterdag in het verbrande huis gaan helpen, kwam helemaal zwart van de roet terug. Hij had foto's gemaakt echt een ravage! En erg heftig. Die oom van Marc die nog thuis woont had vel instrumenten op zolder liggen, lagen daar helemaal verbrand. Wel heftig allemaal dus.
    En ja we hopen dat ze dit aan kan, is niet niks voor zo'n oude vrouw!

14. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Zit er weer een sp rong in de lucht? Dame is al 2uur aan jet huilen als je haar voor de tv zet of vast houd is ze stil maar in bed is het huilen tenzij je erbij blijft zodra je omdraait huilt ze weer... Maar ik laat haar nu liggen ben het beetje zat misschien dat het dan een x ophoud?

15. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ elisah: hier eten ze nu ook gewoon mee met wat ik maak. En als ik het niet haal eten ze gewoon een potje.. vinden ze tot nu toe volgens mij nog het lekkerst. Jesse krijgt elke keer de rillingen als ik hem vers eten geef, hahah. Maar gelukkig was het na 3x rillen vandaag over. Daan lust alles :p

Jaiks, champigonnen...bah :p Da's natuurlijk wel minder; wat ik niet lust ga ik de kinderen ook niet geven. Misschien maar een paar keer die dingen er apart bij bakken dan. Vindt die echt ranzig hahah.

@ kussie: hahah helemaal mee eens. Ik heb ook nooit een idee welke kruiden op wat horen. Gelukkig staat het vaak op de potjes/zakjes haha.

Maar wil wel echt meerendeels van de potjes af. alleen als arno thuis is (die vindt dat ie het al zo druk heeft als ie met de kindjes thuis is dat ie geen tijd heeft om te koken, haha. Dus als ik niets in de vriezer ofzo heb dan maar een potje).
    Ze mogen nu gewoon alles mee eten en naja ik wil niet dat ze dadelijk vanalles niet vers lusten omdat ze potjes gewend zijn.
    heb overigens nu wel potjes sinds een paar weken die echt lekker zijn! Hipp, heet dat merk. Is biologisch en naja, de smaak lijkt echt op het verse! Dus da's super. Tis helaas iets duurder, maar ach, dat heb ik er dan ook wel voor over.

@ kleintje; hier ook erg vervelende kinderen de laatste dagen..ik denk een combi van tandjes en sprongetje en naja..leeftijd, haha

@ allen: truste!

16. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Veertien maanden is geloof ik de laatste grote sprong bij de baby/dreumes groep... heel vermoeiend en herkenbaar, hier ook gekrijs bij het slapen gaan (en aan mijn been hangen, zeuren, in mijn schouder 'bijten') - boy oh boy ;)

Ik ga naar bed, morgen hier teruglezen girls. Heb twee nieuwtjes: ik heb een officiële 'go' voor mijn onderzoek van de UvA... en ik vond vanavond een kip bij de buren op de stoep - die is inmiddels naar de Vogelopvang in Krommenie, al had ik madame graag gehouden (heb jaren kippen gehouden in het oude dorp.) Tja. Een gekke eh... avond.

Iemand gekeken naar Babyboom op de NCRV?

17. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Moguh dames. Hier een goede nacht gehad. Joënna was alleen suoer heet vanochtend, maar temp goed.
    Alle spullen staan klaar, dus we stappen op de fiets naar het KDV.

Jorgen en mijn broertje gaan de auto naar de garage slepen vandaag.

18. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    goeiemorgen ladies,

Ts echt een feit nu lisanne loopt los we zijn zo trots dus kan ze morgen zonder probelemen dr jurk aan

19. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    slaapzakken lisanne ligt zoals ook in de winter in een slaapzak mt 90 en ze heeft nog genoeg ruimte over hihi smurf

jedalin jaaa dat zijn spieren kweken hihihi. leuk dat ze al rond de tafel lopen

aahhh wat erg he zo lang krijsen

leuke stoere schoenen voor de boys,

goeie schoenen als ze nog iets langer loopt ga ik volgende week denk ik haar voeten laten meten en echt goeie schoenen voor dr kopen

nu heeft ze schoenen ook met klitteband maar die trekt ze zelf los hihi

superb wat goed zeg van jasmijn die wordt snel zinderlijk zo te horen

ano ik hoop echt zo dat je temp nog een paar daagjes hoog blijft. ik weet zelf niet echt hoe t werkt met tempen want heb ik zelf nooit gedaan. t is idd fijn om te weten of je een ei hebt gehad ja

leuk vandaag je auto halen nice nice.

en dat wennen op het kdv tja de leidsters moeten haar erbij helpen en haar meer aandacht geven en meer met haar spelen enz zodat ze t leuk heeft daar.

gwen whoehooeeoeoeoe wat goed van joenna zeg ook al los lopen hihi leuk gezicht is dat he. echt super knap. balen van jullie auto zeg en nog aangehouden ook pfff gelukkig geen bekeuring

marye gelukkig is het aan het genezen maar dat het pijn en jeuk doet is erg vervelend hopelijk schiet het op en is het snel weer weg
    t duurt al lang zat zo toch

eliesah dat het een ravage is geloof ik wel lijkt me emo zwaar werk hoor. hihhi lisanne krijgt dezelfde jurk en vestje aan morgen als taleah bij jullie bruilof aan had vond het zo'n leuk setje dan met die roze schoentjes van de hm eronder hihi.

hier cursus vanmorgen van 9 tot 12 pff heb zo geen zin

20. Appel en Peer

Setti; ow super leuk zeg! Wel een foto showen hoor.
    Maar wat is er morgen dan.. Sorry gemist denk ik!

Werkse allemaal, ik ga ook nu Taleah naar t kdv brengen en dan naar m'n eigen kdv ;).

Deel Deze Pagina