Maart mama's 2010, deel 5!

Discussie in 'De mama's' gestart door Alies05, 12 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vriendlief

vriendlief Fanatiek lid

25 apr 2009
    1.982
    0
    0
    toekomstig huismoeder
    zaanstreek/waterland
    Hey meiden.

Ano BALEN zeg wat een are verkoopers BLEH!

CB: Jan is nu 15 maanden en weegt 12 kilo en een beetje en was 85 cm lang. Hij zit met lengte echt ver boven het gemiddelde en zijn gewicht was goed hij was zelfs een beetje aan de slanke kant zei ze. Zijn ontwikkeling was ook super goed zijn gedrag had ze eerder verwacht bij 2 tot 2,5 jaar :) ben dus super trots op me kerel!!! Het eten zei ze dat ik me daar niet druk om moest maken en dat dat maanden mocht aanhouden. SChrok ervan maar als hij iets te kort kwam gaf hij het zelf wel aan. Ik moest hem wel gewoon aardappels groente vlees aanbieden maar als ij alleen het vlees zou op eten zou dat helemaal niet erg zijn. Dus nou prima toch!

2. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    Zo de eerste bult is een feit. Ik wilde vanmiddag Melanie ophalen en ze liep in de tuin bij mijn schoonlui. Ze zag me en wilde op het padje naar me toe komen. Ipv rustig te lopen, zette ze haar tempo een tandje hoger en natuurlijk viel ze om. Met haar voorhoofd op de tegels. Brullen geblazen. Zit nu een bult op haar voorhoofd en het zal morgen wel blauw zijn.

3. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Alies: Arme Melanie, hopelijk valt het blauwe morgen een beetje mee!

Vriendlief: Wow Jan is een lange jongen zeg wat een verschil met de andere kindjes!!

Slecht slapen: Hier ook slecht slapen momenteel, oke voor onze kinderen dan. Al een paar dagen nauwelijks slapen overdag. Pepijn dinsdag en vandaag helemaal niet en Florine 1 uurtje. Terwijl ze dus doodmoe en jengelig zijn de hele dag. Dit hebben we al met 11 en 13 maanden gehad. En met 15 maanden is een sprong die kan wel een week of 6! duren. Zorgt ervoor dat kindjes goed gaan lopen/praten. Iig een giga ontwikkeling zoals ik heb begrepen. Wil jullie niet ontmoedigen maar het gaat wel weer over.

Ano: Zo belachelijk hoe ze jullie behandelen bij die garage, maar ja hopelijk heb je je auto snel en dan niets meer met hun te maken!

4. Floor20

Floor20 Niet meer actief

Whaha schrijf ik ook is wat.... Ivar loopt sinds eind van de middag door de kamer.......LOS :p;)
    Het bewijs dus hoe snel het ineens kan gaan whaha :D
    (gaat natuurlijk nog wel wat wankel maar vond het wel errug grappig na wat ik vanmiddag schreef ;) En natuurlijk een super schattig gezicht hihi)

5. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    Jeeeej wat goed van Ivar! :)

6. Floor20

Floor20 Niet meer actief

Ano, En en en, hoe rijdt ie??

Vriendlief, Jan is idd een lange jongen zeg!

Alies, Ach arme Melanie, zal morgen idd wel mooi blauw zijn :(
    De oudste is een keer met zn voorhoofd op een grindtegel gevallen, de hele afdruk van het grind stond op zn voorhoofd, zo zielig altijd die valpartijen!

Eten, Hier een vreetzakje die tot nu toe eigenlijk bijna alles wel eet. Alleen broccoli vindt hij echt niet lekker, gaat hij echt van kokhalzen. maar hij heeft er ook wel is een dag tussen dat hij niets wil, nou ja dan niet... Merk er dan ook niks van dat hij dan later honger heeft ofzo.

Slapen, Hier nu wel veel vroeger wakker dan voorheen. Nu is hij vaak om 7.00/7.30 wakker. Weet dat ik niet moet klagen want hij ligt er ook al om 19.00/19.30 's avonds in, maar op vrije dagen is het toch best vroeg :p;). 's Nachts is hij eigenlijk zelden/nooit wakker.

7. Franny

Franny Actief lid

24 sep 2009
    291
    0
    0
    Ff snel een berichtje vanuit hier, tis allemaal drukdruk op mijn werk met verslagen maken:
    Vandaag naar het CB geweest. Jens is nu 14 maanden, weegt 9,7 kg en is 75,7 cm lang. Sinds vorige week loopt hij helemaal los! Ik blijf het een grappig gezicht vinden, zo'n klein mannetje wat het hele huis doorkuiert! Verder grote complimenten op het CB, omdat Jens ook al zoveel 'praat'. Al met al een trotse mama dus!!
    Wat betreft slapen, doen we het zo'n beetje om en om: de ene dag 2 slaapjes, de andere dag alleen een middagslaapje. Ik moet zeggen dat dit erg goed gaat.

8. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    @Franny goed om te lezen dat alles goed gaat met Jens. En nog 1 die aan de wandel is. :)

9. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    hey meiden,

Bedankt voor al jullie lieve woorden, dat helpt echt wel een beetje hoor!!!!

nou mijn nieuwe auto rijd heeerlijk!:D!!!!!toen we daar waren kon ik echt niet vrolijk doen ofzo, dus was behoorlijk chaggie daar, helemaal omdat het al zo'n rotdag is, dus dat heeft hij zeker wel gemerkt.
    Toen we weggingen zei hij nog, sorry voor de miscommunicatie, was mijn fout, nou toen heb ik even kort gezegd hoe of wat;), dat we dat echt niet netjes vonden en zoiets hadden van steek m maar in je reet!!!...daar zei die uiteraard niet zo veel op :D

Johannal, bedankt voor je uitgebreide reactie, herken er idd wel veel in ja.
    En ergens denk ik zelf ook dat het een fase is, want ze was nooit zo en kan me ook niet voorstellen dat het zo blijft (zo wel, dan moet ik nog eens heeeel hard nadenken over een 2e;))
    Maar het rare is, dat als ik haar savonds naar bed leg, dat ze dan helemaal niet huild.
    dan slaapt ze binnen 2 seconden, maar ze word dus echt tig keer wakker snacht's en krijst dan alles bij elkaar:(
    Het lijkt net of ze dan angst heeft voor d'r bedje, want ze wil er niks van weten.

Ik ben ook sinds een maandje nu ongeveer over naar 1 slaapje omdat 2 echt teveel was.
    in het begin waren dat ook korte slaapjes van een uurtje, vervolgens een stuk langer ruim 2 uur, ook op het kdv, maar nu is het krap een uur.
    nou en dan snachts halve nacht liggen spoken en s'ochtends al om 6 uur wakker:$ kortom:ze is doodop, dat kan niet anders...

Ik probeer haar nu s'nachts even te troosten, maar blijf wel op d'r eigen kamertje, en na een paar minuutjes ga ik weer weg, ook al huild ze dan (lees:krijsen).
    Na minimaal 10min doe ik het zelfde, en tja dan maar hopen dat ze vanzelf weer in slaap vald...

Nou nogmaals bedankt voor je lieve woorden, hoop dat Seph ook snel weer in zijn velletje zit!

MArye, jeetje bij jou ook al kids die niet in hun vel zitten.
    ik heb vanmorgen weer eens in het oie ik groei boek gekeken uit wanhoop:p en ik zag idd dat er rond 14 maanden weer een sprong is. daar zou ze dan eingelijk al aardig overheen moeten zijn, maja zit wel wat speling in natuurlijk.
    ik zag wel in dat boek dat bijna alle sprongen 5-6 weken duren, nou zo lang en zo erg heeft ze het hier nooit gehad volgens mij.
    hoe gaat het verder met je jeuk?en is de tuin al helemaal af?

Kussie, nou de bolide rijdt heerlijk hoor!!ben er supertje blij mee!!bedankt voor je lieve woorden en aandacht meid!!!kan altijd op jou stuen hier rekenen!!ennuh hier ook nog voornamelijk potjes hoor!!!

Floor, wauwwww wat gaaf van Ivar!!!zo ineens uit het niks dus??ow ben hier ook wel benieuwd naar de eerste stapjes hoor!

ff de bel, kom later terug

10. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    zo weer klaar, maar ben wel ff de draad kwijt haha..ehh

Jedalin, haha nou niks geen doek of bloemen hoor, maar daarvoor was ik ook niet in de stemming dus ben blij toe haha.
    maar we hebben hem bij een officiele forddealer gekocht, belachelijk toch...

setti, ben heel erg benieuwd naar de foto's met het jurkje!!!

alies, oww jij ook al zo'n snertverhaal.
    jeetje zeg, ook slordig, zeker dat ie er al 2 weken stond, en dan nog liegen ook...
    ah wat sneu voor Mel zeg, zeker omdat ze zo enthausiast naar jou toe wilde komen, nou hopelijk laat de volgende bult nog heeeeel lang op zich wachten

hier:nu ff lui op de bank, maar kan maar beter eieren voor me geld nemen (of zoiets) en zo naar bed gaan, want zal wel weer een lekker nachtje worden.....

heb een beetje ongie buikpijn, zul je zien ben ik morgen ongesteld ofzo, net terijwl ik denk misschien een ie te hebben gehad, nou word die droom ook meteen maar uit de wereld geholpen...

trusten forum vriendinnetjes!!

11. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Even wat ik nog weet hoor want heb straks al gelezen op het werk en nu weer ff tijd (werk tot 22.00u...verveel verveel)

@ Floor hhaha wat leuk dat Jens ineens loopt sinds v andaag!!!Kei goed! :D

@ Ano; Ik herken je gevoel hoor. hier stond gisteren ook de babyfoon uit. Ook omdat ik die niet nodig had; ze huilde zo har ddat ik het beneden zo wel kon horen zonder babyfoon.
    En naja, dan doe ik hetzelfde als jij. Erheen, proberen te troosten voor hoever mogelijk, muziekje aan en weer weg, ook al huilen ze dan nog...anders sta ik er een half uur met hetzelfde resultaat.
    En dan idd om de 10 minuten maar even naar boven.. naja, ze huilen zich dan uiteindelijk wel moe maar tis echt niet leuk nee :(
    Zeker dan dat het bij jullie savonds/snachts is, maakthet gewoon allemaal nog veel vervelender en dan heb je gewoon een korter lontje.
    Bij ons gaat het gelukkig snachts prima, en duimen maar dat dat zo blijft en nét zo hard duimen dat het bij jou HEEL snel over is!!

@ alies: Ach gos, arme Melanie!! :( Je weet ook wel dat het een keer gaat gebeuren maar het lijkt me zooo sneu als het dan ook écht die 1e keer gebeurd met zo'n dikke bult :(

@ ano: Nou lekker duf van die garage zeg...zo werven ze ook niet meer klanten door mond-op-mond-reclame. ZO raken ze ze alleen maar kwijt.

maar wel gaaf dat je hem nu hebt hoor!!! :D

@ marye: dat heb ik idd wel ns gehoord, dat die 15 mnd sprong echt niet leuk is.... dan denk ik pfff...deze 14 maanden sprong is al dráma, wat moet die 15 mnd sprong dan wel niet worden?!?! Yaiks!

Gelukkig duren hier de sprongetjes ook nooit5-6 weken. meestal 2 ofzo. Hopelijk is het iig snel over.
    Als ze dan na dit sprongetje een heel boekje aan mij voorlezen, is het ze vergeven ;););)

12. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Meiden.. Ik lig er al in, Steef ook, even bij/vooruit slapen voor als het morgen weer 6 uur is.
    Alles gelezen maar op de iPad typ ik met een vinger en dat duurt zoooo lang dus reageer even niet.

Seph is vandaag naar het CB geweest heeft zijn prikjes gehad en verder was alles prima... 75,5 cm 9,5 kilo 14 mnd

13. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Eliesah: blijf het triest vinden voor je oma. Arm menske:(

@ Kleintje: Helaas geen tips. Hopelijk hebben jullie vanacht wel een goede nacht.

@ Darcy: Nee, heb ik niet gezien. Zo ie zo kijk ik eigenlijk amper naar Ned1, 2 en 3. Was het een interessant programma?

@ Setti: Zo leuk dat ze nu echt los loopt!! Sinds dat Joënna aan de kruip is geslagen, heb ik amper nog een rokje of jurkje aangehad. Alleen broeken. Vind het zo onhandig een rokje/jurkje aan als ze kruipt.

Vind het ook een super leuk gezicht!! Zo'n klein mensje, dapper aan het stappen. Zo lief!!

@ Ano: hele dikke knuffel meid!! Je hebt er geen zak aan, maar denk wel aan je. Hopelijk gaat komende nacht goed.
    Ze heeft geen last van kiezen? (kan druk op haar oortjes uitoefenen wat ook zeer doet).
    Goed dat je een afspraak hebt gemaakt bij de HA. Dan heb je in iedergeval medisch uitgesloten.

YES, eindelijk jullie auto!!!!!

@ Johannal: Ik ben het inderdaad met je mee eens dat een bed is om te slapen, en niet om te spelen. Ik zou ook niet zo snel een boekje meegeven in bed, zodat ze nog wat kan "lezen".
    Wel "betrap" ik haar steeds vaker dat ze wakker in bed zit, en dan met haar knuffels aan het spelen is. Hele conversaties voerd ze ermee.

Ik heb ook het idee dat ze 's nachts een hoop aan het verwerken is. Als we een drukke dag hebben gehad (of ze heeft iets nieuws ontdekt), kan ik er donder op zeggen dat ze 's nachts begint te krijssen. Gelukkig houd dit binnen een halve minuut op, en slaapt ze verder.

Fijn dat alles goed was bij het CB!

@ Floor: Whahahahahahaha, dat was natuurlijk ook wel de goden verzoeken:D

@ vriendlief: Jan is weer lekker gegroeid! Klinkt als een lange smalle jongen. Mooi compliment!

@ Alies: Arme Mel:(. Lekker aan het rond stappen, en van val je:(

@ Eten: Tot nu toe eet ze alles, behalve koude bietensalade. Ze probeerd het wel, maar de rillen lopen over haar lijf.
    Tot nu toe heeft ze een paar dagen dat ze goed eet, dan weer een paar dagen niet, en dan weer wel. Het wisseld elkaar af.

@ Slaapzakken: Joënna ligt al een tijdje in een zomerzak. Geen idee hoelang hij eigenlijk is, best wel een end.

@ Goeie schoenen: Ik heb 1 paar (haar nikes) en verder loopt ze nog op slofjes, of met flex zooltjes.
    Ik wacht nog met schoentjes kopen.

@ Sprong: Tot nu toe nog weinig van gemerkt. Ze heeft ook wel eens haar periode dat ze vervelend is, maar kan niet echt een sprong ontdekken.

14. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Hier: De temperatuur van Joënna heeft de hele dag geschommeld. Toen we haar gingen ophalen, kwam ze net uit bed, en vroegen ze of hun even moesten tempen, of ik het thuis deed. Ze voelden aan als een kacheltje. Ze kreeg toch een schone luier aan, dan meteen ook maar tempen: 38,9.

Vanavond goed gegaan, nog even op pad zodat Jorgen ook het fietstoeltje bij hem op de fiets kan zetten. Daarna bij mijn broertje koffie gedronken, ook niks, we komen thuis, kleden haar om, en ze begint me daar te spugen: Al haar avond eten kwam eruit.
    Even een paracetemol gegeven, en een flesje.

Ik dacht haar op een gegeven moment weer te horen spugen, maar dit was vals alarm.

Ze oogt verder niet ziek. Eens kijken hoe het morgen gaat.

Trusten meiden!!

15. ons2ewonder

ons2ewonder Bekend lid

3 mei 2011
    986
    8
    18
    moeder
    @ alies: wat zielig dat ze nu een bult heeft. zal helaas ook niet de laatste zijn denk ik. hier helpt de vallen en stotengel wel erg goed tegen de bult en het blauwe.

@ loslopende kindjes: wat super leuk dat er nu steeds meer los gaan lopen. de tweeling waar mijn moeder op past lopen nu net sinds deze week los en die zijn net 2 jaar.cb maakte zich er totaal geen zorgen om. ze begonnen zich op te trekken met 18 maand en nu dus met 24 maand lopen ze los.

@ slaapzakken: ze draagt hier nog steeds de slaapzakken van 70 cm en dat gaat nog prima. ze loopt er zelfs mee door de woonkamer.

@ vriendlief: jan is zeker erg lang maar wel slank, lijkt mij niks mis mee( hij beweegt natuurlijk ook heel veel dus niet zo raar).
    en ze kunnen inderdaad heel lang zonder avond eten en gaan vanzelf wel eten als ze honger krijgen.

@ eten: ze eet de ene dag beter dan de andere dag maar als ze het echt niet wil gaat ze met haar lepel gooien. ze eet eigenlijk altijd vers alleen als het erg zout is eet ze een potje.

@ hier: s heeft vandaag weer lopen spugen en er komen weer tandjes door( 2 hoektanden ze heeft nu bijna alles).
    ze heeft vanmiddag even een halfuurtje geslapen toen ze in de kinderwagen lag maar vaak slaapt ze helemaal niet meer. smorgens word ze om 7 uur wakker en gaat savonds om 8 uur naar bed ( soms later)
    met mij gaat het al wel wat beter maar nog steeds heel misselijk waardoor ik bijna niks eet en daardoor weer geen energie heb.

16. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    kussie ja die doen alles op zn 11f30st hihi

vriendlief zo die jan is groot zeg hihi. en zn gedrag loopt ook al voor net als de rest

alies aahh arme mel. hopelijk valt de schade mee en heeft ze er niet veel last van is het geen schaafwond geworden?

floor wow ook ineens ivar aant lopen knap hoor. fijn om te horen dat het goed gaat allemaal

franny ook jens al aant lopen goed hoor.

ano goed dat je alles eruitgegooid hebt bij de garage stelletje losers. gelukkig rijdt hij super lekker en ben je weer helemaal happy

johannal zo seph is ook weer goed gegroeid

gwen hoe ist nu met joenna al iets opgeknapt hopelijk heeft ze morgen nergens meer last van.

ons2ewonder balen dat ze zo moest spugen en hopelijk dat de tandjes snel doorkomen

17. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    hier net lekker in mn uppie wezen shoppen en waar kom ik mee thuis::: alleen kleren voor lisanne en niets voor mezelf :D

een soort van trenchcoat hihi echt zo cute. 2 korte broeken bij c&a hele leuke met ruitjes, legging en tshirt bij h&m

18. superb

superb Fanatiek lid

20 jul 2009
    1.120
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Ano; Sterkte voor vannacht. Hopelijk gaat het goed. Verstandig dat je een afspraak bij de HA hebt gemaakt om iets medisch uit te sluiten. Dat geeft jezelf misschien ook iets meer rust.

Fijn dat de auto zo goed bevalt. Wel een hele slechte service van de garage.

@ Vriendlief; Mooie lange slanke man is Jan. Hoe is het vandaag gegaan met eten? Ik denk dat het advies van het CB goed is. Gewoon iedere dag eten blijven aanbieden en dan maar kijken wat hij eet en vooral (proberen) niets te forceren.

@ Alies; Arme Mel! Hopelijk heeft ze niet al te veel last van haar buil. Wel knap van haar dat ze zo goed loopt.

@ Kussie; Jasmijn liep ook "pas' met 16 maanden. Ik denk ook niet dat Morris heel veel sneller zal zijn. Hij trekt zich nu wel de hele dag op en loopt langs de meubels en aan de hand. Het ziet er nog wel wankel uit dus volgens mij heeft hij nog wel wat oefening nodig.

@ Floor; Wat goed van Ivar! Stoere vent.

@ PenF; Oei, Pepijn en Florine slapen nu wel heel weinig. Dat is wel een verschil met vorige week toen je schreef dat ze juist zoveel sliepen. Hopelijk vinden ze snel een mooie tussenweg.

@ Gwen; Beterschap voor Joenna

@ Ons2ewonder. Hopelijk komen de tandjes snel door en heeft ze er verder niet teveel last van.

@ Setti; Heel herkenbaar. Ik kom ook vaak thuis met alleen maar spullen voor kinderen. Veel plezier morgen op de bruiloft! Show je wel een foto hier van Lisanne in haar mooie jurk?

19. superb

superb Fanatiek lid

20 jul 2009
    1.120
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Hier; Een afkloppen maar Morris slaapt de laatste dagen weer gewoon tot 7.30 uur. De afgelopen weken was hij iedere keer al om 6.00 uur wakker waardoor hij er ook niet gezelliger op werd. Het lijkt er nu ook op dat we definitief over zijn op een slaapje van 2,5 uur. Heerlijk Jasmijn en Morris liggen dan tegelijkertijd op bed:D:D:D! Bovendien heb ik nu ook meer tijd om dingen te doen zonder dat een van beiden naar bed moet.

20. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    jaja dat is wel de bedoeling hihi en een mooie foto van steef in pak en van mij natuurlijk ook

Deel Deze Pagina