Maart mama's 2010, deel 5!

Discussie in 'De mama's' gestart door Alies05, 12 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. superb

superb Fanatiek lid

20 jul 2009
    1.120
    0
    36
    NULL
    NULL
    Tuurlijk willen we ook een foto van Steef en jou zien. Het is toch een soort generale repetitie voor jullie grote dag!

2. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Man o man, wat een nacht. Ik heb het ieder uur zien worden. Of ik werd wakker van Joënna die lag te kreunen/huilen/kletsen. Wel allemaal in haar slaap, maar soms toch best heftig.
    Naast me Jorgen die lag te draaien en snurken. Zelf pijn in mijn keel, en als slagroom op de taart een hond die aan het kotsen is gegaan.

Vanochtend om 06.00 uur hoor ik Joënna weer, dus bed uit, flesje klaar gemaakt, kom ik terug ligt ze zo vast als een huis te slapen. Tja, mezelf maar aangekleed, en heb de plantjes in de tuin overgepoot.

Fijne dag allemaal!!

@ Ano & Kleintje: Hoe is jullie nacht geweest?

@ Setti: Veel plezier vandaag!!

@ Superb: Hoe gaat het met het zindelijk worden van Jasmijn:D. Heeeeeeeeeeeeeeerlijk dat ze nu beiden op hetzelfde tijdstip slapen. Wat een luxe!!

3. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    morgen meiden

nou hier een goeie nacht!!!ze is om 7uur naar bed gegaan, en heeft tot 6.30 doorgeslapen, ze is geen 1 keer wakker geworden!!!!!!!!tis echt niet te geloven!!!!!
    heb dus eindelijk weer een beetje normale nacht gehad.

gwen, pff nou jij zo;n beroerde nacht, en om 6uur al met de plantjes bezig???haha buren zullen wel denken
    maar Joenna gisteren niet lekker dus?jeetje wat sneu als ze zo spuugen, Neomi heeft dat nooit gedaan.
    ja vroeger uiteraard alleen amar, maar dat was dan alleen de melk he, maar nu echt overgeven nog niet.
    Hoop voor je dat je vandaag ook lekker even naar bed kunt, beetje bijtanken

setti, hele fijne dag vandaag!!!!

ow wat hoor ik tijdens dit bericht een verschrikkelijk nieuws op de tv.
    een man heeft zijn zoontje van 3 doodgereden!
    het kindje was op de oprit aant spelen, en de man komt thuis en parkeerd achteruit in, en ziet zijn zoontje over het hoofd, wat verschrikkelijk zeg, dat vergeef je jezelf ook nooit!

4. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    eisprong:nou weet t niet meer hoor.
    ff kort uitgelegd, me temp is voor de eisprong gemiddels tussen de 36.1-36.4-5 en na de eisprong 36.7-37.0
    Het is alleen zo dat t altijd dezelfde tijd moet, nou ben ik niet zo precies,. vandaar ook al flink verschil.
    maar nu afgelopen dagen 36.8 en 3 keer 36.6 gehad, 36.6 is eigenlijk te laag, maar dat kan dus komen doordat ik veel vroeger temp.
    normaal niet vroeger al 7-7.15, maar nu dus steeds 6-6.30 omdat neomi dan wakker is.
    1 van die keren heb ik daarna nog een uur kunnen slapen en toen was het 36.8, wel goed dus.
    Maar ja ik weet nu niet of dat een uitzondering was of dat dat deze andere keren ook zo is...dus ben bang dat ik het nog niet zeker zal weten als ik ongesteld word of ik er wel of geen heb gehad.
    wel jammer want als ik weet dat ik er 1 heb probeer ik het nog een ronde of 2 zelf, maar anders wil ik al wel naar het zh gaan..

Zo lang verhaal, was niet de bedoeling hoor sorry :)

5. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Ano: Wat fijn om te lezen dat jullie zo'n goede nacht hebben gehad!!! Dat doet jullie even goed.

Hahahahahaha, ja, kon de slaap toch niet meer te pakken krijgen, en een half uur later zou de wekken toch zijn afgelopen. Dan maar meteen eruit. Had geen zin om te strijken, dan maar plantjes om poten.

Net even getempt, en niet echt hoog: 38,1. Wel voor de zekerheid een zetpil gegeven. Ook was alles nat........ Tot haar nek toe zat ze onder de urine en poep.

Wous, dat is heftig!!!! Man o man, vreselijk als je zoiets overkomt. Vreselijk.

6. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ano: Hmmz dat is lastig, hopelijk was het toch een ei, op natuurlijke manier zou wel heel mooi zijn he!

GWenolyn: Wow om 6 uur al bezig met de plantjes, en dan zeggen jullie iets van mij?:D Wat rot dat Joenna zich gisteren niet zo goed voelde, hopelijk vandaag beter!

Setti: Heel veel plezier vandaag, ben benieuwd naar de foto's!

Hier: Uhuh onze Florine wordt groot ze heeft 2 stapjes aan de hand gezet!! De allereerste 2 stapjes! Ben zooo trots!

7. superb

superb Fanatiek lid

20 jul 2009
    1.120
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Ano; Wat fijn dat jullie eindelijk weer eens een goede nacht hebben gehad! Laten we hopen dat dit doorzet. Succes straks bij de HA.

@ Gwen; Dat klinkt inderdaad als een beroerde nacht. Maar weet je zeker dat het met jou wel goed gaat? Om zes uur plantjes gaan verpotten lijkt me niet helemaal gezond:D.

Het gaat goed met de zindelijkheidstraining van Jasmijn. Gisteren heeft ze een ongelukje gehad maar voor de rest is het de hele dag goed gegaan. Ze heeft nu ook al een paar keer zelf aangegeven dat ze naar de wc moet. We hebben dus goede hoop dat ze nu echt zindelijk gaat worden.

@ PenF; Wat knap van Florine dat ze aan de hand kan lopen! Het gaat nu hard ineens.

8. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Gwen:$ Jij kan ook niet stilzitten he!?!? (herinner me ook nog zo iets dat je in je laatste weken van je zwangerschap ook altijd nog met van alles druk was) Je had om 6 uur toch ook even lekke met de krant en een bakkie op de bank kunnen gaan zitten???
    :)

9. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Even heel snel meiden: uitslag van de foto is goed!!!!!! Geen rare dingen op te zien. Me = happy!!

10. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Hey meiden,

gisteren kwam ik na een enerverende dag thuis bij mijn man, die met de kids op de bank lag. Megan had al de hele dag hoge koorts (tandjes en waterpokken tegelijk) - ik zette mijn tas neer, nam haar over, ging haar verschonen en toen kreeg ze een koortsstuip. Net als Ollie met 15 maanden - dus ik bleef kalm, vroeg Bas om een hydrofiel nat te maken, ze moest afkoelen. "Bel de Huisartsenpost even" werd "Bel 112" - Megan werd blauw en blééf erin.

Met de dienst aan de lijn op de ambu gewacht, Megan op haar zij gedraaid en gelukkig waren ze op tijd - Megan bleef net als Ollie destijds lang 'hangen' en gelukkig trok ze bij en is ze gecheckt.

Ollie was ondertussen op de bank wakker geworden en liep huilend rond, want mama en papa waren druk en paniekerig en er stonden opeens twee mensen in ambu-pakken en met apparatuur binnen. Hij
    mocht even mee naar de wagen, even de schrik eraf en kreeg een beertje cadeau.

Voor Megan geldt, dat er een aantekening is gemaakt in haar dossier ('zusje van Ollie'- erfelijkheid? Ollie had er 6 in 24 uur!) en na een onrustige nacht is Bas even de huisarts op de hoogte brengen.

Ik zit zo bij 5HAVO te surveilleren, maar ga weg als het nodig mocht zijn. Dan komt Megan naar het ZMC.

Wat een stress was dat... ik kreeg om half 7 nog een belletje van de kinderopvang, een medewerkster had de ambu bij ons voor de deur gezien en zij ging overstuur naar Okido voor een vergadering. Die meiden waren doodsbang dat Ollie of Megan in grote nood was. Dat was ook eventjes zo... maar ik ben God zo dankbaar dat ons groter leed bespaard is gebleven.

Lang verhaal... ik ga even een luchtje scheppen.

11. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Fijn zo, meid.

12. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    Darcy, jeetje wat een verhaal zeg.schrik me echt rot.
    vind het super knap dat je kalm kon blijven, ik ben bang dat ik dat echt niet kan.
    Maar hoe herkende je dat dan?brr de kriebels lopen me over de rug, jeetje wat zullen jullie zijn geschrokken.
    Mar godzijdank is het allemaal goed afgelopen, ik hoop echt dat Megan niet net als haar broertje er nog meer krijgt!!!!!!nou sterkte en beterschap!!

gwen fijn dat alles goed was op de foto, is toch een pak van je hart he!!!

Nou Neomi is ietsiepietsie beter gehumeurd, maar ze ligt nu wel te krijsen in bed, we zitten nu op een kwartier, dus hoop dat ze net als gister met 20min in slaap vald.

Vanmorgen f op de weegschaal gestaan, weer een nieuw record, 64.4kg.
    das iets van 2kg eraf in de afgelopen dagen, ben nu in t laatste half jaar 8kg afgevallen.
    Ben daar wel heel blij mee, weeg nu hetzelfde als voor de zwangerschap.
    en toendertijd was dat ook een record, want zat meestal rond de 68kg, maar door de stress toen van mijn 2 miskramen en het feit dat ik weer ging roken kwam ik op de 64kg, en nu een zwangerschap verder toch weer op t gewicht!!ennn, ik rook niet!!!!

Denk alleen wel dat er weer zo'n 2kg bij zal komen als Neomi weer wat lekkerder in d'r vel zit en wij ook weer gewoon kunnen slapen enzo, maar ach das ook niet zo erg..
    alleen al dat slappe vel, das wel erg jammer, want dat blijft gewoon...

13. superb

superb Fanatiek lid

20 jul 2009
    1.120
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Darcy; Arme Megan. Wat een naar verhaal. De rillingen lopen me echt over de rug. Gelukkig dat je zo kalm bleef en dat je wist wat je moest doen. Ik ben blij om te lezen dat ze toch zelf weer een beetje bijkwam. Ik duim voor jullie dat het hierbij blijft en dat ze niet nog meer stuipen krijgt. Wat zullen jullie geschrokken zijn. Lekker op tijd naar huis vandaag en genieten van je gezinnetje!

@ Gwen; Fijn dat de foto goed was. Hoef je je in ieder geval daar geen zorgen meer over te maken.

@ Ano;Is Neomi nog lekker gaan slapen. Mooi meegenomen dat je weer twee kilo bent afgevallen maar zoals je al schreef is het niet de juiste manier om door veel stress af te vallen. Goed van je dat nog steeds gestopt bent met roken.

@ Hier; Ik ga maar eens stofzuigen en dweilen:(. Morgen komen mijn ouders en schoonouders eten dan moet het huis er natuurlijk wel netjes uitzien. Ik ga vanavond op stap met een vriendin dus ik denk niet dat ik morgen veel zin zal hebben om te poetsen.

14. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    na 3 kwartier tegenstribbelen door te huilen zeuren, krijsen is ze in slaap gevallen, ze slaapt nu al vanaf half 2!!!voor het eerst deze week langer dan een uur.

Altijd leuk he dat gepoets, pfff.Nou hele fijne avond met je vriendin, en veel plezier morgen!!

15. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Darcy: sjezus, wat heftig... wat knap dat je zo goed en rustig hebt gehandeld en gelukkig was de hulp er ook snel. Pff...dat klinkt echt vreselijk :(...

@ ano: wat fijnnnn, een goede nacht!!! hihi volgens mij dachten mijn mannen; tis goed met moeders..die schept zo op dat wij lekker slapen, dat doen we mooi eens niet.

@ hier dus: Nou, wat een avond/nacht. Ik kwam thuis om 10 over 10 savonds van het werk, zit arno met daan beneden haha.
    Die zat er dus al een dik uur. Daarvoor continu krijsen in bed (of als ie zn bed zag) en paniek.
    Jesse sliep er vrij goed doorheen gelukkig. Mgoed..toen ik thuis kwam was ie helmaal blij natuurlijk, dat was wel erg lief.
    10 minuutjes met hem gekroeld, in bed gelegd en meneertje is als een blok in slaap gevallen. Hij mistte mij gewoon denk ik :p

Helaas om 12 uur en ergens vannacht om 4 uur werd jesse huilend wakker. Die lag 2x ergens boven in bed tegen de rand aangeduwd dus die lag niet lekker. Gelukkig sliep ie na even goedleggen wel weer verder. Vanavond zn slaapzak maar ns goed instoppen (haha we hebben niet voor niets maatje 104 ;))

Hmm heb ik van de week schoenen via internet besteld, voor 90 euro ofzo. Ben ik net in t dorp; zijn ze in de aanbieding!! 2 paar voor 56 euro. Scheelt nogal! Ga ze denk ik gewoon halen en dan kijk ik wel of ik die andere terug stuur. Mocht gelukkig egwoon gratis op die site :)

Ben trouwens nu op mn werk. Kids op het kdv. Vabnmorgen maakte Daan voor de 1e keer in een jaar kdv-tijd een drama van het weggaan. Huilen, aan mn been hangen, op mij klimmen, op de grond plat gaan liggen. hahaha moest er wel om lachen eigenlijk, vooral om dat plat op de grond liggen. Dat heeft ie nog nooit gedaan, whaha. Gelukkig bonkte ie nietmet zn koppie of zoiets geks ;)
    Maar toen de leiding hem daar oppakte en ik even uit beeld was was het direct goed.
    Maar ik wilde nog doei zeggen, dus weer terug hihi, beide weer even zielig (jesse huilde mee met daan) dus speentje erin en toen waren ze weer blij. Dus op zich...uiteindelijk, zonder gehuik kunnen gaan :D

16. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Hey meiden,

daar ben ik weer eens ;) Milan ligt al vanaf half 2 te slapen dus ik heb vandaag ineens tijd over, dus dacht komt weer eens meelezen :)

@ Gwen, jeetje wat een nacht joh.. Heb je vanmiddag niet even een klein slaapje kunnen doen?
    Wat super dat de uitslag van de foto goed is ;) maarre, om wat voor foto ging het :p

@ Ano, ik begrijp dat Neomi slecht slaapt de laatste tijd? Wat vervelend joh. Tpt hoe laat heeft ze geslapen?

@ PenF, Wat goed van Florine!! Hopelijk volgen er snel nog veeeeel meer stapjes!

@ Superb, ook een applause voor Jasmijn. Hopelijk is ze snel zindelijk.

@ Darcy, Ook bij mij lopen de rillingen over mn lijf. Wat knap van je dat je zo rustig bent gebleven. Echt respect hoor!! Hopelijk krijgt ze het niet weer!

@ Jedalin, ik denk ook dat Jesse je mistte hoor ;) Hahahaha. Fijn dat de kids niet meer huilden toen je weg ging bij het KDV. Kan me voorstellen dat het anders een beetje raar weggaan is.

Ik lees diverse verhalen over eisprongen enzo Wie kan me even bijpraten??

17. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Nou mijn meisje dacht+ de maart baby´s hebben bijna allemaal problemen met slapen dat ga ik ook maar eens doen.
    Zucht!
    Het begon al met naar bed brengen, was de avond ervoor ook. Flesje op en als ik dr al neer wilde leggen begon ze te gillen. Marc haar in slaap gewiegd want hij vond het zielig. (ik dacht alleen maar als we dit nu aan wennen dan blijft ze dit doen) En toen vannacht was het bal, begon om 11uur net toen wij diep in slaap waren gevallen. Dus eruit, getroost etc. Toen om half 4, gillend wakker. Nou weer getroost, slokje water, schone luier en weer terug in bed. Min of meer huilend in slaap gevallen.
    Dus wij weer in diepe slaap gevallen word ze om half 5 wakker, gillen, krijsen!
    Nou flesje melk op, weer terug leggen en gillen!!
    Nou dan even bij ons in bed, madam begint te kletsen en dacht dat het wel leuk was om in bed te spelen bij ons. Stiekem moesten we wel lachen, totdat ze ons ging slaan en bleef doen. Marc werd boos, had dr opgepakt en naar bed gedaan. Gillen en toch nog in slaap gevallen.
    Pff en toen ging om 6uur de wekker. Zucht!!!

In de ochtend sliep ze super goed, en nu is het weer drama. Is net in slaap gevallen, gillend en nu weer na een half uurtje, gillend wakker. Woensdag midag was dat ook zo, al sliep ze toen wel ander half uur.
    Pff ben nu al weer op! Wilde ook even liggen nadat ik achter de pc vandaan kwam.
    Maar helaas zit er niet in denk, dan vanaaf maar heel vroeg naar bed.

Wat is dat toch he, bah bah...

Sorry verder geen fut om te reageren.
    Al wil ik wel Darcy een dikke knuffel geven. Jee wat zou jij en je man geschrokken zijn! Germ die Megan, een dikke knuff ook voor haar!! xx

18. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    @ Eliesah, ook al zo'n nukkig slapertje..

Hier is het ook de laatste tijd weer iets minder met het slapen s'nachts. Milan slaapt heel onrustig.. Soms hoor ik hem huilen / jammeren. Als het dan naar mijn mening te erg wordt ga ik er naartoe en geeft hem een tutje, vaak is hij dan wel weer stil. Wellicht dat het zijn tandjes zijn die pijn doen of sprongetjes tijd zag ik gisteren in de Oei ik Groei.

Hoe gaat het met de tandjes van de andere maart kids?

19. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

Dag lieve allemaal,

@ Darcy, zit hier met kippevel achter de PC! Wat hebben jullie goed en kordaat gehandeld! En wat moet het schrikken zijn geweest.. Ik kan me er geen eens een voorstelling bij maken, wat een koortsstuip inhoud?
    Maar wat ik hier van las, moet het wel doodeng zijn!!
    Wat ben ik blij dat het goed is afgelopen... Ik dacht eigenlijk dat een koortsstuip helemaal nie gevaarlijk is... Zo is mij dat verteld, maar dit maakt me toch heel erg aan het schrikken!!
    Hele dikke knufel voor jullie allemaal! Is Ollie ook weer een beetje bijgekomen van de schrik?

@ Ano, thanks voor de lieve woorden! :)
    Ik heb je temp verhaal gelezen, maar ik snap het nie helemaal, hihi.. Waren zoveel getalletjes... Ik begrijp er uit, dat als je ongesteld word je dus eigenlijk niet goed weet of je nu wel of geen ei hebt gehad, en dus ook niet goed weet of je al wel of nog niet toch weer richting ZH gaat?
    Fijn dat je je auto nu (eindelijk) hebt, na al die ellende! En ik hoop dat je er lang van mag genieten en vooral veilige kilometers mee kan maken! :D

@ Floor, thanks meid, ik ben erg blij dat ik nu toch zo her en der wat vaker hoor dat het echt niet perse "moet" of "hoort" dat Stan zich al optrekt en of stapjes doet!!
    Fijn dat Ivar het zo goed doet en dat ze tevreden zijn bij het CB!
    En hahaha, dat meen je, dat hij nu los loopt.. Misschien moet ik dan ook zo'n bericht gaan plaatsen; STAN DOET TOTAAL GEEN POGING OM TE GAAN STAAN... -eens zien wat er gebeurd! :D:D:D-

@ Vriendlief, zoww, die Jan, hihi, die gaat goed! Heeft natuurlijk de lengte van zijn papa! ;) Best logisch dan dus toch! En goh, wat fijn om te horen dat je je geen zorgen (meer) hoeft te maken als hij niet -goed- eet! Dat moet toch wel een opluchting zijn, denk dat er nu minder druk op de ketel zit of nie?

@ Franny, mooi om van je te horen! En dat alles ook met Jens zo goed gaat!! Meneertje is dus een echte kletskous?
    Wat voor woordjes zegt hij allemaal al dan?
    Ben nu wel heeel benieuwd!!

@ Setti, hoop dat jullie een hele fijne dag hebben!!! Ben nu al mega benieuwd naar de foto's!!!

@ Jedalin, och, kom je thuis en dan zitten 2 van je mannetjes op de bank! Lijkt me toch wel heel fijn thuiskomen, en helemaal als Daan dan ook nog helemaal enthousiast word! Skattie!!
    Maar wel balen zeg, van het inslapen enzo... Hopelijk worden ze hier zelf ook zo moe van dat ze gauw weer door gaan slapen!

@ Alies, och nee toch! Is het meiske zo enthousiast en word ze er nog voor "gestraft" ook!! Arme kind!!

20. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

ff eten lees zo verder!!

Deel Deze Pagina