Maart mama's 2010, deel 5!

Discussie in 'De mama's' gestart door Alies05, 12 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ons2ewonder

ons2ewonder Bekend lid

3 mei 2011
    986
    8
    18
    moeder
    @kussie: we hebben nog geen echo gehad. kep 26 mei(dus volgendeweek donderdag) een termijnecho bij de verloskundige gewoon hier. en 16 juni krijg ik dan de echo in het umcg om te kijken of dit kindje ook de hartafwijking heeft.

2. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    hey meiden

gwen, ja wij hopen het ook.
    heb de hele dag al zo'n vaag gevoel, zal wel een deze dagen een menstruatie op bezoek krijgen, alleen zo vervelend dat ik niet zeker weet of ik dan een ei of niet heb gehad, maar denk het niet...
    Bij jullie wil het ook nog niet echt vlotten he?
    hmm lekker smikkelen en dan naar bed, groot gelijk hoor!!!fijn weekend!

Kussie, ow wat een heerlijke foto's zeg!!!super goed van stan!!!en wat lekker het hele weekend een tuin, geniet er lekker van meid, je verdiend het!!!

eliesah en jedalin en... oww nu jullie ook al slechte nachten dus, pfff het lijkt wel te heersen hahaha.nou weet at jullie doormaken hoor.hier dus gelukkig afgelopen nacht weer doorgeslapen, nu maar weer zien wat komende nacht ons brengt!

verder weet ik het even niet meer.....
    maar iedereen nogmaals bedankt voor jullie steun de afgelopen dagen, bij de ha was alles goed!ook zit ze wat meer in d'r vek, dus hoop dat we deze sprong door zijn!!dit is denk ik idd de bijna 15maanden sprong, er is er 1 bij bijna 13mnd en 1 bij bijna 15mnd.

ga nu lekker naar bedje toe!!!

trusten

3. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    Morgen!!

Nou helaas niet helemaal doorgeslapen.
    2.15 werd ze wakker, weer huilen enz, uiteindelijk is ze om 3.30 weer in slaap gevallen.
    om 6.30 was ze weer wakker.....
    ben weer aardig gebroken dus...

4. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ano: Jeetje wat balen van weer een slechte nacht. Ik ga duimen dat het komende nacht weer beter zal zijn!

Hier: Ik ga strakkies met mijn beste vriendinnetje en P&F een middagje naar Blijdorp. Ik hoop maar dat ze het leuk vinden! Don gaat dan eindelijk de laatste tegels een stuk of 4(moeten nog even op maat geslepen worden enz)? in de tuin leggen. Is dat eindelijk af!

5. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Ano: Balen meid, weer zo'n slechte nacht. Als vanmiddag gaat slapen, ga zelf dan ook even plat. Anders hou je het niet vol.

@ PenF: Leuk naar blijdorp!! Veel plezier. Heerlijk dat zo jullie tuin af is: Laat de zomer maar beginnen.

@ Hier: Een goede nacht gehad. Ik heb Joënna maar 1x gehoord. Verder heeft ze zelfs uitgeslapen. Ze kwam pas om 08.30. Mooi tijdstip!!

6. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    De garage belden net, we kunnen de auto ophalen. Rekening valt reuze mee, rond de 80,-

7. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Goeiemorgen,

vluchtig bijgelezen, zie veel mama's voorbijkomen met gebroken nachten op zak (ik doe mee) en een dagje Blijdorp vandaag voor sommigen. Gezellig, veel plezier!

Ik zit met een bleek meiske aan tafel, ze heeft een onrustige nacht gehad. Verder gaat het overdag wel (mede dankzij de paracetamol) en die waterpokken zetten niet door. Afwachten hoe of wat, dus. Straks samen maar even een tukkie doen, de teller staat sinds twee nachten weer op 4 uur slaap per nacht ;)

@koortsstuip: als de koorts heel snel oploopt (en dat gebeurt bij kinderen vaak), dan kan een stuip het gevolg zijn. Een starende blik, rollen/draaien met de oogjes en haperend ademhalen, gespannen benen en gebalde vuistjes - dát zie je dan voorbij komen. Megan smakte met haar mondje en werd blauw - dat schijnt ook nog te kunnen, hoorde ik later. Een stuip duurt een minuut of 3 max, daarna moet het kindje echt bijkomen (en dat duurt wel een tijdje.)

Wat je moet doen? Uitkleden, koele doeken gebruiken, checken of je kind ademt (mond) door het op de zij te leggen en vooral rustig laten liggen, het gaat weer over.
    Om het te voorkomen (voor zover dat lukt), is het geven van paracetamol volgens een schema (bij ons elke 4 tot 5 uur) het beste.

Mijn man heeft het vroeger ook gehad... ik niet, naar ik weet. Ollie had er destijds 6 (ik ben bij no. 6 op de gang van het ziekenhuis gaan staan, werd GEK.)

Enfin, het lijkt dus op een epileptische aanval. Die hersentjes krijgen een optater, maar blijvende schade heeft het niet. Het is gruwelijk om te zien, dat dan weer wel...

Fijne dag allemaal, ik ga even rusten met onze muppet.

8. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

@ Darcy, dank je voor de uitleg! Kan me voorstellen dat je toen bij je mannetje van narigheid op de gang bent gaan staan! Het is al vreselijk om te lezen, laat staan om mee te maken!! Echt heel naar!
    Vandaag dus maar rustig aan doen en Megan en jezelf maar lekker verwennen!!

@ all, thanks voor jullie lieve woorden. We genieten volop hier. Migraine is redelijk afgezakt... De mist is opgetrokken en het is weer zulk heerlijk weer! Als Stan dalijk na zijn fruit op bedje gaat, duik ik met hond de tuin in!! Kan nie wachten, hihi! Net ook al een stuk gewandeld en vanmiddag gaan we lekker op de fiets in de rondte hier!
    De afstanden zijn groter, maar wel veel land met koeien etc. Dus ook leuk voor Stan om te zien!!

@ P&F heel veel plezier meid in de dierentuin! Leuk dat je met je beste vriendin gaat! Altijd goed!!!
    En fijn dat Don vandaag de laatste hand aan de tuin legt! Krijgen we dan foto's te zien! :p Ben erg benieuwd!

@ Ano, hmm, wat is ze dan ook LANG wakker zeg, pfoeh! Maar fijn dat bij de arts alles in orde was! Das toch wel even een geruststelling lijkt me!
    En wat Gwen al zei, straks maar even samen met d'r plat!!

@ Gwen, oef, wat een opluchting dat de rekening zo meevalt!! Das weer es wat anders!

@ Ons2ewonder, owww, dat duurt dus nog even, sorry meid, was even in de war. 2 vriendinnen van me zijn ook zwanger, ik kan de datums nie meer uit elkaar houden! :)
    Ik zal voor je duimen dat ze allebei er harstikke goed uitzien!! :)

@ hier, oei, er word er eentje ongeduldig! Ik ga even fruit geven!!

9. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    @ Kussiexx, Milan heeft nu boven 4 tandjes + 2 kiezen + 2 doorkomende tandjes
    onder, 4 tandjes + 2 kiezen + 2 doorkomende tandjes

Wat een mooie foto van Stan!!

Wow nog een mooiere van jullie saampjes!

@ PenF, lekker tonijnkoekjes! Veel plezier van in de dierentuin!

@ Alies, Foto's ;)

@ Ons2ewonder, gefeliciteerd met je zwangerschap!!

@ Ano en Gwen, wat super dat jullie weer aan het klussen zijn voor een 2e! Ik lees alleen dat het nog niet zo wil vlotten? Vervelend joh! Hopelijk zijn jullie gauw zwanger!!

@ Hier, vanmiddag en vanavond werken, bleh!

10. ons2ewonder

ons2ewonder Bekend lid

3 mei 2011
    986
    8
    18
    moeder
    @ kussie: logisch dat de datums niet meer bij te houden zijn voor jou. wel leuk dat je vriendinnen zwanger zijn.
    eerst leek het heel lang te duren maar nu komt die eerste echo toch wel heel dichtbij.
    leuke foto van stan.

@ chantal: milan heeft ook al behoorlijk wat tandjes. hier nu onder 4 kiezen 4 tanden en hoektanden zijn bijna door.
    boven heeft ze 4 tanden 2 kiezen en komen de hoektanden door

@p&f veel plezier in blijdorp.

11. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Potjes: Voor degene die potjes gebruiken: Friso gaat alle potjes uit het assortiment halen, en die zijn voor een schijntje te verkrijgen bij de action:
    De 4 maanden potjes voor 25 cent
    De 6 maanden potjes voor 29 cent
    De 12 maanden potjes voor 32 cent

12. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    he meiden, ik heb alles in een 1.5 dag ofzo bijgelezen met tussenposes en nu dus echt geen idee meer...
    Wat ik nog denk te weten en ik hoop ook gekoppeld aan de juiste persoon:

@ Marye: Veel plezier vandaag in blijdorp!!! :D Heerlijk weer hebben jullie zeg!

@ Chantal: woowie dat zijn al een hoop tanden! :D hier zitten we op 8.

@ Kussie: Geniet van je 'vakantietje' daar in het huis MET tuin!! :D Stan zal het wel heerlijk vinden he! :)
    Was d'r ook gras? ja toch?

Zo leuk, bij het kdv hebben ze ook veel gras, en dat was allemaal vernieuwd van de week. Dus heeerlijk groen mooi hoog gras. Toen ik kwam waren D&J er lekker door heen aan het kruipen, dikke lol met elkaar. Erg lief om te zien.
    Dat zegt de leiding daar ook altijd: ze kruipen lekker rond, gewoon allebei hun eigen weg. Als ze elkaar dan plots tegen komen, hebben ze de grootste lol samen, en dan gaan ze weer ieder zelf verder. Vind ik zo leuk :D:D

@ Darcy: poe poe ik hoop dat die koortsstuipen ons gespaard blijven.... of krijgt bijna ieder kindje die wel??

@ ano: He verdorie jammer dat de nacht niet weer gewoon goed was.... :(
    Hopelijk is ze lief voor jullie overdag??

@ hier: goed geslapen vannacht. Vanmorgen om 6 uur volgens mij werd er 1 even wakker maar daarna geslapen tot een uur of 8. Nu op het werk tot 22.00u... saai...:(

13. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ gwen: oh, oke..een keer op naar de action dan :) ALs ze er dan nog zijn want die zullen er wel uit vliegen haha

14. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Marye; veel plezier vandaag! Jullie hebben iig prachtig weer. Hmm tonijn koekjes, dat moet ik onthouden ;)!

Ano; bah weer zo'n nacht! :( heb je nog wat kunnen liggen vanmiddag?

Darcy; aahh die Megan! Knuff voor jullie. Nog wat kunnen rusten?

Pff weet het verder al niet meer, sorry!

Owja kussie; heerlijk in het huis van je ouders. Toch even op 'vakantie' hihi. Lekker in de tuin! ;)

Setti; hoe was het gister? Was het een mooie bruid..
    Foto van Lisanne! :)

Hier; ow hier ook weer drama gister avond. Heb begon al toen ik haar in bed wilde leggen. Huilen gillen, nou ja had ik geen zin in aangezien zo de middag ook al was. Wiegen hou ik niet meer vol dus zij in bed en ik er naast zitten, liedjes gezongen etc. Half in slaap maar gtst begon dus ben naar beneden gegaan haha. Half huilen en slapen, toen was het stil na 10 min.
    Ik naar bed rond 9 uur en om kwart over 10 begon het weer. Krijsen! Marc was niet thuis. Ze wilde niks, dus bij mij in bed. Heletijd draaien en doen, en niet leuk. Om 11 uur sliep ze nog niet en huilde bijna de heletijd. Ik marc maar gebeld dat ik t niet meer trok. Hij kwam er gelijk aan, maar kon niet snel want hij was met iemand mee gereden.
    Toen heb ik Taleah maar een flesje melk gegeven en daarvan is om half 12 in slaap gevallen, pff wat duurt een uur huilen dan lang.
    Marc kwam tegen 12 thuis en ja toen was er niks meer aan de hand haha. Behalve dat ik kapot was, nu nog.
    Toen werd ze om kwart voor 6 wakker. Bah erg vroeg!
    Ben om half 9 maar weer mee naar bed gegaan.

Nu slaapt ze de ochebd en de middag al goed, dus ben benieuwd wat er vanaaf weer aan de hand is.
    Verder is ze overdag erg vrolijk en niks aan de hand! Ach ja zal wel weer zo'n fase zijn ;).

Zo iemand x factor gezien? Die Rochelle was goed, Jezus hee. ;)

15. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Tandjes hier nog steeds op 6. 4 boven en 2 onder! Zie verder nog niks, al kauwt ze wel heel erg bij dr kiezen zeg maar. Vooral met dr tandenborstel. ;)

16. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Waar haal jij die potjes van Hipp? Vind het met fruit nog wel eens handig om een potje naar binnen te kunnen lepelen:)

17. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Elisah: Hmm kon marc niet op staan met taleah vanmorgen? :)

Jaaa rochelle was weer ZOOOO gaaf, hoe vet ook, met Waylon!!! Ik ben echt onwijs fan ahhaha :) Zij moet zeker winnen!

18. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    haha het ideaalste vind ik op internet bestellen. Boven de 20 euro heb je gratis verzenging, lekker handig.
    Je kunt ze ook bij de Plus kopen. Ze zijn echt nog splinternieuw in NL en daarom maar in weinig winkels te krijgen...
    Enige nadeel vind ik dat ze niet heel erg veel verschillende smaken hebben. Volgens mij 12 maanden potjes 4 ofzo?? Dacht ik. Als je dat vergelijk met olvarit, haha. Maar goed van de andere kant heeft friso er ook neit echt veel.
    Ik bestel vaak 8+ en 12+ potjes.
    De site is: HiPP Netherlands -Start

19. ons2ewonder

ons2ewonder Bekend lid

3 mei 2011
    986
    8
    18
    moeder
    wij haalden de hipp potjes in duitsland.
    binnenkort komen ze hier(zwolle) ook in de winkel te liggen(als het goed is).
    mijn man werkt in een biologische winkel en daar komen ze waarschijnlijk ook omdat een ander merk er mee stopt(biologische potjes).volgens hun was de collectie van hipp erg uitgebreid ook koekjes, diksap etc
    ik vond de smaak wel veel beter dan olvarit en in duitsland hadden we volgensmij meer keus.
    vooral de fruit met joghurt van hipp was hier een suc6.

ik las net inderdaad die actie bij de action, hier zijn de potjes dan direct weg( 2 winkels).
    friso vond ik wel goede potjes hebben omdat ze al vanaf 6 maand stukjes hebben(s wou alleen met stukjes eten) smaak is ook erg goed.

20. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Ons2ewonder: ze hebben idd wel vanalles, dat klopt, maar een warme maaltijd vanaf 12 maanden hebben ze maar 4 verschillende ongeveer. Terwijl olvarit volgens mij 12 (of meer) smaken vanaf 12 maanden heeft.
    Maar wat je zegt; Hipp potjes zijn gewoon echt lekker! Olvarit is in vergelijking met die smaak echt but.
    Maar goed, daarom betaal je dus ook meer voor de hipp potjes.

Fruit geef ik nooit meer uit potjes, al maanden niet.
    Diksap heb ik altijd biologische van de albert heijn. Zitten VEEL minder suikers in dan alle anderen zoals roosvisee enzo. Scheelt echt énorm.

Deel Deze Pagina