Maart mama's 2010, deel 6!

Discussion in 'De mama's' started by Johannal, Aug 24, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Johannal

Johannal Fanatiek lid

Jan 28, 2009
    3,119
    0
    0
    Ja JA JAAAA! En ik heb je vannacht zo vaak bedankt op mijn blote knietjes! Een hele nacht zonder t zuur!!!! Wat een enorme verademing ik heb gewoon lekker geslapen! Ben zoveel meer uitgerust! ZO FIJN!!!!! Ik let sinds gisteren ook veel op wat ik eet. Geen prik geen (citrus)sap geen chocola(;() geen ander vet eten (heel lastig voor een chips addict als ik en na het avond eten niets meer nemen (bijna niets wat ik heb twee kaakjes op). Wat een verbetering!

2. superb

superb Fanatiek lid

Jul 20, 2009
    1,120
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Setti; Succes straks bij de HA. Begrijp ik goed dat de koorts nu toch weer is teruggekomen?

@ Vriendlief; Heeeeel mooi buikje!

@ Potje; Wij hebben wel een potje gekocht voor Jasmijn destijds maar zij wilde er nooit op en begreep volgens mij ook niet zo goed waar daar de bedoeling van was. Uiteindelijk hebben we toen een WC verkleiner gekocht en een eenvoudig opstapje. Dit werkte veel beter en naar mijn (bescheiden;)) mening is dit ook logischer voor een kind. Morris is nog helemaal niet bezig met zindelijk worden. Af en toe gaat hij wel op het potje zitten (staat in onze badkamer) maar dat is meer een spelletje. Wij stimuleren het verder ook niet. Volgens mij is het nu ook wel erg vroeg als kinderen zindelijk worden. De meesten zijn rond de drie jaar als ze zindelijk worden. Sommigen zullen sneller zindelijk zijn en sommigen later.

@ Johannal; Fijn dat de tips van Gwen je geholpen helpen. Maar pff, geen chips en geen chocola meer. Ik weet niet of ik dat vol zou houden. Tijdens de zwangerschap van Morris had ik ook last van maagzuur. Bij mij hielp het toen goed als ik vlak voor het slapen gaan een klein bakje vanillevla at. Klinkt raar, maar het is waar.

@ Kussie; Hoe gaat het vandaag met je migraine? Hopelijk is het wat weggezakt.

@ Oud en nieuw; Wij laten de kinderen slapen. Als ze wakker worden mogen ze er wel even uit maar anders laat ik ze lekker liggen. Tot nu toe zijn ze er elk jaar gewoon doorheen geslapen.

@ Alies; Succes met het huisbezoek. Lijkt me wel spannend!

@ De rest; Sorry ik weet het niet meer en de strijk staat heel hard te roepen;). Ik moet dus gaan.

3. Johannal

Johannal Fanatiek lid

Jan 28, 2009
    3,119
    0
    0
    @hier

Ja het gaat eigenlijk veel beter mijn mijn buik en ook wel met mijn bekken. Sinds kerst eigenlijk al. Dat komt ook omdat Stf meer thuis is (daarover zo meer) ik kan dus veel meer aan hem overlaten en dat merk ik ontzettend goed aan mijn buik. Ik heb veel minder harde buiken en minder bekkenpijn. Aan de andere kant merk ik ook gewoon echt dat ik wel rustiger aan moet doen omdat deze zwangerschap echt zwaarder is dan bij Seph. Toen had ik nauwelijks kwaaltjes nu heb ik van alles na een 'zware dag'. Ook heb ik nu al wel eens oefenweeën, gek joh. Die heb ik bij Seph ook nooit gehad. Vind ze verder niet heftig of pijnlijk of zo...

Stf heeft nu een tijdje vrij (om mij wat te ontzien, en omdat hij toch 100.000 overuren heeft van de zomer en het in de winter heel rustig is) maar tja ik moet toch even zeggen dat ik (heel gemeen) wel eens zoiets heb van zo hehe nou weet je ook eens hoe het is;)

Deze week is het kdv dicht en ik heb nog best wat werk. Woensdag was ik de hele dag weg (trouwjurken passen met mijn schoonzusje) en gisteren heb ik gewerkt (tot 3 uur toen kwam een vriendin) vandaag ook werken (maar ik zit er pas net en zo meteen moeten we naar de vk, dus dit wordt ook weer een soort halve rare werkdag) in ieder geval. Stf heeft nu 3 dagen Seph veel alleen om zich heen en die zit net niet helemaal top in zijn vel. Normaal hangt hij dan aan mij maar nu dus aan Stf:p nou laat ik het zo zeggen dat vind die af en toe best heel lastig. Nou hebben ze ook nog eens allebei niet veel geduld dus soms moet Stf echt even stoom afblazen. Heel stilletjes denk ik dan: zo nou weet je eens hoe het is.:) En dan ben ik nog thuis weet je wel. Dus ik werk minder, blijf langer zitten bij het ontbijt loop eerder naar beneden ben er met lunchen enz... Stf was echt weg als hij ging werken en moest ook gewoon om zo laat de deur uit. Dan zat ik daar... Als het dan een lastige dag was dan had hij dus echt geen benul!
    Woensdag moest ik dus echt om kwart voor negen de deur uit maar 'alles' liep in het honderd. Nu Seph een beetje in die 'stoute uitdaag / kijken wat ik bij papa kan maken / niet lekker in zijn vel' fase zit moet je hem veel meer 'begeleiden' en op hem letten. Bijv bij het eten... tja papa dan kan je dus even geen krant lezen want dan zit de jam in zijn haar en ligt het brood op de grond...:D normaal gesproken doe ik dat dan meestal (vind ik niet erg hoor als Stf moet werken mag hij best nog even snel door de krant bladeren). Maar ja nu moest ik dus weg en dan is Stf dus niet alert genoeg. En dan heb ik dus wel even zoiets van :p dat ik hoop dat hij wat meer begrijpt dat ik ook veel voor hem en Seph doe. Zeker nu hij al een aantal maanden de benen onder zijn kont uit loopt voor mij. Mama zit nog steeds niet stil zeg maar...

hihi Evil me :) herkennen jullie dit? Gwen jij wellicht wel met Jorgen die ook veel weg is en laatst ineens een tijdje thuis was he...

Stf heeft natuurlijk wel altijd zijn papa dag op donderdag maar dan ben ik er dus ook en ga ik pas werken als het 'rustig' is. Ik had altijd de maandag en de dinsdag na het weekend en dan vond ik die dinsdag soms best lang duren om het zo maar eens te zeggen.

Natuurlijk vind ik Seph kei lief en doe ik alles voor hem uit bovenstaand bericht zou je kunnen opmaken dat hij soms als een blok aan mijn been voelt maar dat is dus echt niet zo hoor.... maar ach dat begrijpen jullie zeker wel!

4. Johannal

Johannal Fanatiek lid

Jan 28, 2009
    3,119
    0
    0
    SuperB Nou ik denk ook dat het voornamelijk proberen zoveel mogelijk geen chips en chocolade meer na het avond eten te nemen:D:D want ik heb er alleen 's nachts last van. Maar gisternacht was het echt extreem ik heb nauwelijks geslapen en zowat de hele nacht rechtop gezeten. Toen heb ik even een topicje geopend en daar had Gwen oa op gereageerd met dat Antagel.

Vanille vla, rennies, bed omhoog enz hielp hier allemaal al niet meer genoeg...

5. Johannal

Johannal Fanatiek lid

Jan 28, 2009
    3,119
    0
    0
    @ kussie; Ja ik/we zijn wel echt geruster. Voornamelijk meteen na die echo toen kon ik echt alleen maar glimlachen... nu is het alweer wat meer 'gewend' en ach dat is wel ongeveer hetzelfde als na de twintig weken echo toen hebben we ons er op een gegeven moment ook gewoon bij neer gelegd...

Ik kreeg laatst mijn 'conclusiebriefje" van de psych en daar stond op gezond bla bla angsten omtrent bevalling behandeld nu vol vertrouwen bla bla nog wel angst voor een kindje met Down en dat vond ik wel weer even confronterend...

Maar het gaat dus eigenlijk wel gewoon goed! Lief dat je dat vraagt.

Hoe is het met jou migraine? Mijn moeder had er vroeger ook zo veel last van, zo zielig kon je alleen maar met haar hoofd onder de dekens geen licht of geluid verdragen helemaal niets... nou dat kan jij echt niet maar dat rondstappende manneke van je!

Zo leuk ook dat je zo'n goede kerst hebt gehad!

6. Johannal

Johannal Fanatiek lid

Jan 28, 2009
    3,119
    0
    0
    Zo... ik ben er weg van opnaar de verloskundige, ik denk de laatste keer de volgende keer zal wel in het ziekenhuis zijn.

Zit ik hier te typen heb dus niks gedaan aan mijn werk... concentratie is ver te zoeken de laatste dagen :cool:

7. Lisil

Lisil VIP lid

Apr 19, 2009
    9,313
    0
    0
    Hoi hoi ik ben net bij de huisarts geweest en Lisanne heeft een luchtweginfectie en beginnende oorontsteking ik hou haar dus ook thuis verder vandaag ze heeft een ab kuurtje meegekregen

8. Lisil

Lisil VIP lid

Apr 19, 2009
    9,313
    0
    0
    Johannal ik heb ook de antagel gebruikt tijdens de zwangerschap van Lisanne heb er veel baat bij gehad hihi

Nee hoor niet evil you goed zo meid hij mag best beter hoe zwaar t is

Superb das nou juist t rare ze heeft al 4 dagen last van koorts alleen smiddags en in de avond

Oud en nieuws ik denk dat ik haar nu wel binnen hou morgen

9. superb

superb Fanatiek lid

Jul 20, 2009
    1,120
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Setti; Beterschap voor Lisanne. Hopelijk slaat de AB snel aan.

@ Johannal; Ik herken je verhaal helemaal. Mijn man werkt ook veel. Hij maakt lange dagen, is minstens één nacht per week niet thuis en is in het weekend ook vaak druk met stukken lezen, vergaderingen voorbereiden enz. De zorg van de kinderen komt dus voor het grootste deel ook op mij neer. Dat vind ik helemaal geen probleem. We hebben hier zelf voor gekozen maar af en toe heb ik ook wel eens het idee dat hij helemaal geen idee heeft hoeveel werk dat is. In het weekend wil hij ook lekker de krant lezen of internetten. Als ik er dan even niet ben dan "klaagt" hij na die tijd ook dat hij dat niet eens even rustig kon doen, dat de kinderen ieder kwartier aandacht kwamen vragen. Dan denk ik ook weleens: Hèhè, nu weet je ook eens wat het is en hij hoeft niet eens iets in het huishouden te doen. Ik ben al lang blij als ik een kwartier iets voor mezelf kan doen.

Mijn man is nog nooit langer dan een paar uur alleen met de kinderen geweest. Ik ben soms weleens benieuwd hoe het zou gaan als ik een paar dagen weg zou zijn. Ik denk niet dat de kinderen dan iets tekort zouden komen maar ik vrees wel dat het huis een vuilnisbelt zou zijn.

(Verder zijn we wel heel gelukkig als gezinnetje;) en zijn we allemaal tevreden met de situatie. Ik moet er niet aan denken om het werk van mijn man over te nemen.)

10. Lisil

Lisil VIP lid

Apr 19, 2009
    9,313
    0
    0
    Ook al zo'n drukke man! Dan mag ik echt eigenlijk niet klagen

11. PenF

PenF VIP lid

Aug 20, 2009
    8,387
    2,241
    113
    Female
    Coach
    Dordrecht
    Poeh ik heb een hele hoop bijgelezen dus weet niet of ik alles heb kunnen onthouden.

Ons2ewonder: Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!

JEdalin: Pfff balen van die toeslag. hier hetzelfde probleem. De kids zijn een dag extra gegaan sinds dec. Dat is nog steeds niet verwerkt. Dus betaal nu gewoon meer dan 800,- netto per maand. Pff is echt teveel!

Zazz: Beterschap voor Taleah. En jammer dat de gtest negatief was, hopelijk zaterdag alsnog positief!

Vriendlief: Prachtig becheiden buikje hoor!

Johanna: Fijn dat de antagel helpt en succes met het niet snoepen 'savonds. Je verhaal wat Steef betreft, herken ik heel goed.
    Don is er ook erg weinig en als hij er is is hij vaak erg moe, afwezig. En hij heeft idd niet door dat je met 2 rondrennende kinderen niet relaxt onderuit kunt gaan hangen. Ze willen dan natuurlijk veel aandacht als hij er eens is. Nu heeft hij toevallig ook 2 weken vakantie en nu merk ik wel dat hij meer zijn draai erin gaat vinden gelukkig en niet meer alles aan mij over laat.

Setti: Ach arme Lisanne , beterschap voor haar hoor!

Kussie: Pfff wat balen van al die migraine steeds echt zoo rot! WEl goed dat je Stan even bij I had gebracht :) En super dat Stan loopt zeg!!

Alies: Succes bij het huisbezoek!

Gwenolyn: Ben ook wel benieuwd naar jou buikje hoor!!

Ano: Wat een leuke verhalen lees ik steeds over Neomi en haar slaapavonturen op FB. Ik lach me steeds rot. En wat heb jij ook een prachtige buik zeg!

Sorry als ik iemand vergeet, maar weet het verder niet meer zo goed....

Oud en Nieuw: Wij blijven thuis en ik maak de kinderen echt niet wakker. We hebben zelf ook geen vuurwerk, heb ik ook helemaal niets mee.

Hier: Met Pepijn en Florine gaat het super. Leuke fase, steeds meer praten en begrijpen. Ze zijn wel weer veel moe, zal ook wel door al dat leren komen dus slapen weer vroeg. Niet erg maar wel jammer omdat samen eten er niet zo heel vaak van komt zo.

Verder ga ik straks de stof voor mijn trouwjurk kopen, zooo spannend!

12. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Setti; germ die Lisanne! Wel fijn dat het tenminste iets is en dat je er ab voor krijgt. Ze zal zeker snel opknappen! Beterschap knuffels.

Oud en nieuw; straks of morgen nog een lot kopen. Ik denk 2 halve. Hoort gewoon er bij haha! Als Taleah blijft slapen laat ik haar slapen. Vooral nu ze niet lekker is. Vorig jaar was ze ook ziek en werd wel wakker. Niet van t vuurwerk want dat steken ze hier bijna niet af.
    De buren komen naar ons, zij is hoogzwanger en wil liever dicht bij huis blijven. Wel gezellig dus! Maken allemaal lekkere hapjes etc. :)

Hier; Een iets betere nacht gehad. Ze is wel veel wakker geweest, hoesten en huilen maar we hebben dr even gelaten en viel ze snel weer in slaap. Ben er 2x uitgeweest, om 1uur en om 3uur.
    Ze was om 7uur weer helemaal wakker. Ze wil alleen niks eten en drinken gelukkig wel. Vooral water en appelsap. Als ze maar iets pakt!
    Nu ligt ze al vanaf kwart voor 10 te slapen :D!! Dat is weer even geleden.. Vanmiddag lekker even in bad!

Gister heeft ze trouwens kroepoek en 3 augurken op haha.
    Gekke meid! En wat gebakken uitjes. We aten nasi.

Zo maar eens de kerstboom opruimen. Marc en ik zijn flink aan het poetsen en opruimen. Nachtkastjes legen en andere laatjes haha. Wel leuk om te zien wat je allemaal weer vind. ;)

Ik denk trouwens dat ik vandaag ongesteld wordt. Weet niet waarom maar zo'n gevoel heb ik. Denk ineens dat ik niet zwanger ben. Maakt ook niet uit hoor, zouden toch pas officieel vanaf januari doen haha. :) ;)

13. Appel en Peer

Johannal; helemaal niet Evil hoor. Vind het al knap dat ie dat aangeeft dat het knap lastig is. Dat doet Marc echt niet, ook al vind ie het zwaar als ie alleen met dr is. Zou die niet toegeven haha!
    Voelen moeten ze het die mannen!!! Wuhaha..

Ow Taleah wordt wakker, kom later terug!!! ;)

14. Lisil

Lisil VIP lid

Apr 19, 2009
    9,313
    0
    0
    Penf suc6 met t kopen van de stof weet je al wat voor stof? Mijn jurk was van tafeta stof viel erg soepel

15. vriendlief

vriendlief Fanatiek lid

Apr 25, 2009
    1,982
    0
    0
    toekomstig huismoeder
    zaanstreek/waterland
    Johanna:hier ook een kerel die denkt lekker de krant te lezen haha vervolgens boos worden omdat er vanalles omvalt....... Mannen! Gelukkig is Michiel wel vaker thuis nu met zijn nieuwe baan! Mijn schoonmoeder komt Jan ook soms nog ophalen en dat is ook wel even fijn!
    Wij gaan rond zuur wat sterretjes enz afsteken en laten Jan gewoon slapen dan m middernacht ik GEB het al gezien met Sint intocht met het vuurwerk was 1groot drama

Penf succes met stof kopen!

Setti en Zaza beterschap voor de meisjes

16. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

Sep 5, 2008
    4,312
    0
    36
    Zow hier was ik weer. 1,5 uur bij die mensen gezeten. Ze hadden een latertje vannacht. Ze lagen er om 4 uur pas in. Ik zei dus ook: 'tja jij vond 10 uur goed.' hahaha. Dus stuk voor stuk kwam het voltallig gezin binnen druppelen. 7 kids heeft die vrouw. Poewie. :$ Jongste was 8 en oudste 23. En haar huidige man heeft er ook nog 2, maar die waren er niet. Dus zaten daar totaal 9 man.
    Nou dan wordt je wel ff op de proef gesteld. Ben normaal niet zo van praten in zo'n groot (onbekend) gezelschap. Maar het ging goed gelukkig. Had de kids mee dus dat stelde ook wat gerust.

Het gezin is goedgekeurd door mij en ze mogen de hond een goede oude dag geven. :) Heb net een verslag gedaan richting de stichting, dus zij handelen de rest nu af.

@PenF succes met stof kopen!

@mannen heel bekend. Hier kan hij ook soms heel goed doen alsof hij het veel zwaarder heeft dan ik als hij de kids een dagje alleen heeft.

17. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

Jan 13, 2009
    7,067
    0
    0
    @ Johannal: Het is ook zo zwaar om zwanger te zijn: Geen chips, cola, chocola:(:D. Denk je lekker "onbezorgt" te kunnen eten, gooid maagzuur roet in het eten:x
    Met antagel kan ik wel rustig een glaasje prik drinken;)
    Ben echt super blij dat het werkt voor je!! Ik was het vergeten te nemen voor de nacht, en ben spugend wakker geworden:(. Zo vreselijk dat maagzuur.
    Ach, met oud & nieuw neem ik wel een dubbele dosis voor de nacht met al die olliebollen:D:D

Ik heb met veel plezier je verhaal gelezen, en dit is zeker zeer herkenbaar;).
    Hij heeft nu ruim 2 weken lang mij bijna alles uit handen genomen, en weet nu eens hoe het is om de hele dag een dreumes om je heen te hebben. Vooral haar driftbuien heeft hij heel veel moeite mee om hier mee om te gaan. Merk dat zijn korte lontje weer boven komt.
    Of als ze beiden hardstikke moe zijn, kunnen ze ook zo heerlijk om elkaar reageren;)
    Een "papa dag" is toch heel wat anders als de hele week zorgen voor je zoon en huishouden.

Hoe was het bij de VK?

ai....... Inderdaad weer erg confronterend om het te zien staan........

@ Superb: Mij lijkt een toiletverkleiner met trapje/opstapje ook veel handiger.
    Ga daar toch eens naar kijken.

@ Setti: Arme Lisanne:(. Voor de oorontsteking kun je ook een neusspray (met Xylometazoline) erbij gebruiken (niet langer als een week), en lekker bedje schuin zetten zodat de druk op de oren verminderd.
    Beterschap voor Lisanne!!!

@ PenF: Leuk om stof voor je trouwjurk te kopen!!! Komt nu wel steeds dichterbij.
    Is Florine nog steeds met zindelijkheid bezig?

@ Alies: Ben benieuwd hoe je huisbezoek is gegaan vandaag * edit lees dat het goed is gegaan *
    Wouw.......... dat is nog eens een groot gezin...........

18. Appel en Peer

P&F; en hoe was het? Ben erg benieuwd hihi.. Je zal er vast prachtig uitzien die dag!! :) Lekker hè dat alles zo goed gaat met de kids. Vond ik vorige week ook heerlijk, kan je zo van genieten!

Onze 2de wonder; zijn jullie al thuis? Ben benieuwd naar je tweede dochtertje.. :)

Test; heb net de kruidvat test gehaald. 2 voor 5 euro! Morgen vroeg met ochtend urine ;)! Maar zal toch wel negatief zijn! Haha..

Alies; fijn dat alles goed ging! Zo dat is zeker een heel gezin.
    Ik kijk op tv naar 'een huis vol', zijn twee gezinnen met 12 kinderen. Wat een gek! En dat gewoon in NL!

Vriendlief; wauw mooi buikje zeg! En erg bescheiden. Maar zeker mooi! :D Ben ook wel nieuwsgierig naar jullie meisjes naam!! ;)

Gwen; hmm wij gaba morgen ook aan de olie bollen!! :D
    Weet alleen nog niet waar ik ze ga halen, vorig jaar zelf gemaakt. Maar dat stinkt zo erg. Wel lekker!!

Bedankt voor je noscapine uitleg! We hebben het nu iig in huis.

Kussie; hoe gaat het bij jullie? Deed Stan het goed bij I.?
    En je migraine al wat minder? En speelt Stan veel met z'n keuken?

Linda; jeetje erg van al dat geld! Pff.. Kan je het dan niet in termijnen afbetalen? Zou echt niet ineens 700 euro kunnen betalen.

Superb; fijn zeg dat ze geen pokken hebben gekregen! :)

Ehm wie vergeet ik... Sorry!!

19. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

Jan 13, 2009
    7,067
    0
    0
    Ik heb me trouwens een partij vreemd liggen te dromen vannacht.
    Droomden dat ik 35 weken zwanger was, en lag te bevallen. Joënna was bij Jorgen zijn zus en zwanger, en beviel rond 03.00 's nachts na een hele lange bevalling.
    Kreeg wat toegediend om te gaan slapen, maar vertelden dat ik het gevoel had dat er nog 1 uit moest. Ja, dat was de placenta.........
    Kraamvisite rond mijn bed, maar werd toch weg gehaald om een echo van mijn buik te laten maken ('s nachts). Daaruit bleek dat er inderdaad nog 1 inzat. Ofwel, de wee opwekkers werden weer aangesloten, want ik had geen weeën meer, en na een uur (met alle kraamvisite op de gang wachtend) werd de 2de geboren. Was dus in verwachting van een tweeling. Alleen hadden we geen naam voor de 2de omdat we wisten dat we een meisje zouden verwachten, en hadden niet op een jongen gerekend.

Werd ook met een ontzettend vreemd gevoel wakker, en moest me echt even oriënteren waar ik was.
    Was er heilig van overtuigd dat ik nog in mijn ziekenhuisbed lag.

20. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

Jan 13, 2009
    7,067
    0
    0
    Jammer, op naar volgende maand!

Vind zelf bakken ook erg lekker, maar inderdaad die geur........... Plus dat je er bijna de hele middag mee bezig bent (beslag maken, reizen, bakken en schoonmaken). Nee, dan koop ik ze wel voor die paar euries.
    Heb ze wel eens in de schuur gemaakt, maar toch in huis rook ik het nog.

Beda
    Graag gedaan!! Hopelijk slaapt ze vannacht lekker door zonder te hoesten.

Share This Page