Maart mama's 2010, deel 6!

Discussie in 'De mama's' gestart door Johannal, 24 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ons2ewonder

ons2ewonder Bekend lid

3 mei 2011
    986
    8
    18
    moeder
    hier weer even een bericht van ons.

de eerste dagen met 2 kids was behoorlijk heftig.

cheniyah wou de hele nacht continu drinken en heb de eerste 3 dagen dus niet geslapen. nu komt ze 1 a 2 keer per nacht en doet ze ongeveer een uur per voeding dus slaap al veel meer.
    de eerste dagen viel ze teveel af en was net weer wat aangekomen maar vandaag was ze weer afgevallen.

bevallingsverhaal:

om half 12 s'nachts had ik om de 15 minuten krampen zoals al een paar weken. om 2 uur was het ineens om de 5 minuten dus heb toen na een uur men moeder gebeld om samila op te komen halen. daarna het ziekenhuis gebeld en mocht direct komen was er om half4.
    om 4 uur hebben ze gekeken en had ik 4 cm om 6 uur zat ik al op 7 cm.
    om 10 voor 7 keken ze en zat ik op 8 cm dus verloskundige ging nog even wat andere dingen doen en zou later terug komen om te kijken hoe het ging.
    direct daarna kreeg ik persdrang en hebben ze haar gebeld. maar dat was alsnog telaat want met 2 keer persen was ze er al uit en kwam ze binnen toen iemand van de verpleging haar net opving(in alle haast kon die geen handschoennen vinden en ze aantrekken)

ik had erg pijnlijke rug en beenweeen en heb om 6 uur gevraagd of of ik pijnstilling kon krijgen maar dat kon toen al niet meer.
    gelukkig niet uitgescheurd.

foto volgt nog maar er moet er nu eerst 1 in bad en dan weer voeden.

2. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ gwen; Lief dat je het vraagt. Het gaat SUPER met Kai! Hij heeft het enorm naar zijn zin, geniet volop, is lief, blij en gelukkig. Wandelt 3x op een dag, is gek op zijn nieuwe baasjes (volgt ze overal, ligt te wachten voor de trap als ze even boven zijn).
    Eind deze maand gaan we als het goed is daarheen om voor onszelf afscheid te nemen. Ons pap gaat dan ook mee, want hij wil hem nog graag ook zien aangezien dat weekend bij ons logeren eind dec. niet doorging omdat ze ziek was en ze niet konden gaan (had ik hier vergeten te vertellen volgens mij)

@ Nijnja benieuwd hoe het gegaan is!

@ nina: wauw wat bijzonder!!! Proficiat! Dat deze spannende weken maar even gauw voorbij vliegen! :)
    Krijg je nu met 7 weken een echo?

@ Ons2ewonder; wauw jeetje dat s echt snel gegaan! Begrijp ik dan goed dat je alleen met je man erbij bevallen bent en dat de vk pas binnen kwam toen ze dr al uit was?! sjee..da's wel heftig. Was dr verdern iemand bij?!

@ hier: Arno mag dus idd die 2 trainingen gaan doen.
    Wel nog enige twijfel...want als hij dit gaat doen, houdt het in dat hij zelfstandige moet gaan worden.
    Dat brengt ook wel risico's met zich mee...zeker omdat hij de hoofdverdiener is.
    Ik weet er eigenlijk weinig van, dus weet niet goed wat ik er van vinden moet.
    Hij gaat de komende dagen in ieder geval het e.e.a uitzoeken en dan besluiten.

3. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    ons2ewonder wat een verhaal zeg en zo snel allemaal gelukkig us het helemaal goed met jou en de kleine hopelijk komt ze snel Gied aan! Hoe vind Samila het?

4. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Hmmmmm, op de foto komen ze nogal grijs over, maar ze zijn zilver. Ze komen op de roze muur:D
    Ik moet alleen nog zelf een trema uitzagen voor de E. Die hadden ze niet (beetje jammer).

Nu nog piepschuim vlinders zien te scoren.

5. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Darcy: Nesteldrang begint wel te komen. Zeker als ik me bedenk dat nog 4 weken en 3 dagen en Joënna is geboren. De babykamer moet ook nog geschilderd worden, en een nieuwe muurtekening erop.
    Joënna gaat het weekend over naar haar nieuwe kamer. Ben benieuwd hoe ze het vind.

@ Superb: Eehhhhh........... ik vond het heerlijk ontspannend werken om de letters te schilderen:)
    Hier ook nog regelmatig een grote knoeiboel met eten (zeker als ze soep eet). Lieve freule wil alles zelf doen. Soms mag ik helpen, maar vaak niet. Ben ook erg blij met mijn wandelende stofzuiger.

@ Setti: Handig dat je ze bij de Macro kunt inslaan!!

@ PenF: Er zijn inderdaad leukere dingen om je dag samen door te bregen, maar ja, dan is het ook maar meteen gebeurd ook. Het moet er toch een keer van komen.

Het zou zo leuk zijn als je op je trouwdag erachter komt dat je zwanger bent. Mijn duimen draaien volop voor jullie dat het toch spontaan mag gebeuren.

@ Ons2ewonder: Lijkt me in het begin ook even heftig met 2 kinderen.
    Je laatste paar centimenters zijn akelig snel gegaan.
    Ohhhh, beenweeën, dat vond ik ook absoluut geen pretje:(

Hoe vind Samila haar zusje?

@ Jedalin: Vind het fijn om te lezen dat Kai het zo goed getroffen heeft!!!
    Kan me goed voorstellen dat je vader ook mee wilt om afscheid te nemen. Kai heeft zoveel voor jullie betekend.

Hhmmmmmmmmm, dat is inderdaad iets om nog even een paar nachten goed over te slapen en eerst goed uit te gaan zoeken.
    Lastige keuze! Hoe snel willen ze het weten of Arno het gaat doen?

@ Zelf eten: Joënna heeft ontdekt dat je ook zelf brood kan smeren;). Ik mag nog wel meehelpen met smeren, maar o wee als ik haar brood smeer, zonder dat zij erbij is geweest: Driftbui:D:D:D

@ Storm: Het heeft hier ook flink gespookt vandaag (en soms nog). Ik reed op de A15 naar Kesteren, kwam in aquaplanning terecht, en werd zo naar de vluchtstrook geduwd door de wind.
    Joënna had ook moeite om tegen de wind in te komen:D
    Regen was ook op sommige momenten gewoon absurbt. Het spoelden gewoon. Paar flinke harde onweer klappen gehad, met daarna een mega hagelbui (precies op het moment dat Joënna net op bed lag). Ik heb haar overigens niet gehoord.

@ Letters: Morgenavond de letters voor uk gaan schilderen.

6. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Piepschuim vlinders: Wel een paar sites gevonden met vlinders waar ik ze kan bestellen, maar wil ze het liefste morgen al hebben zodat ik ze kan schilderen, zodat haar kamer voor het weekend helemaal klaar is.
    Ik wil het nu, ik wil het nu, ik wil het nu, ik wil het nu:D:D:D:D

7. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    wow dat ziet er mega gaaf uit zeg.

8. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    hahahahaha lekkerding geduld meid t komt helemaal goed

9. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Gwen; gaaf die letters. In Taleah haar kamer hangen ze ook :D! Ook toen met m'n dikke buik geschilderd. Haha! Je kan ze ook met behang beplakken, of cadeau papier. Is ook gaaf!
    Haha ik ken het, ik zou ze dan ook gelijk willen hebben!

Fijn dat bij de vk alles weer goed was! Had je Joenna mee genomen?
    Heeft ze ook interesse in je buik, of nou ja snapt ze het een beetje?

Onze 2de wonder; zo hee wat een snelle bevalling ineens!
    Lijkt me ook wel heftig om ineens 2 kids te hebben. Samila moet natuurlijk haar aandacht nu ook delen.
    Ben benieuwd naar een foto van je meisje! :)

Setti; goed bezig met de luiers. Ik heb gister bij kruidvat 3 pakken gehaald voor 15 euro. Wel kruidvat luiers. ;) vond dat ook een koopje.

Linda; moeilijke beslissing nu voor Arno. Het verdiend zeker lekker, woohoo.
    Ja dat wilde ik nog vragen aan je, hoe het me Kai gaat. Helemaal vergeten! Maar fijn zeg dat ie het zo goed naar z'n zin heeft! Is toch een hele geruststelling. Zeggen de kindjes nog wel eens z'n naam?

Goed van ze zeg dat ze zelf eten. Hier ook, en we zijn nog elke keer verbaasd hoe goed ze het kan. Zo knap! ;)

Nina; woow gefeliciteerd. Een zwangerschap blijft een wonder! Ik duim ook voor jullie. :)

Kussie; waar ben je? Hihi.. We missen je gelijk! ;)

Superb; en nog lekkere doorslaap nachten gehad?
    Haha Taleah viel gister ook om van de wind. Ze moest zelf er ook om lachen haha. Het ging ook echt hard, vandaag weer toch?

Sorry verde even vergeten wat er nog meer geklets was hihi..

Hier; Taleah zit weer helemaal lekker in haar vel :D! Zo fijn.
    Ook vannacht eindelijk weer doorgeslapen. Joepie!!
    Gister weer goed gegeten, ook brood. Dat at ze bij ons de laatste weken helemala niet. Wel op t kdv en bij oma maar niet bij ons.
    Maar gister weer 1,5 en net at ze er gewoon 2 op haha. Na een papfles. Ook gister een heel bord macaroni op. Ze moet het even inhalen denk ik.

Gister avond naar de bios geweest met m'n zusje. Taleah vond het niet leuk dat ik weg ging. Hart verscheurend huilen, en riep ze heel zielig mamaaaa!! :( haha vond het echt zielig.
    Marc zei dat het zo over was. Maar voelt niet lekker als je zo weg gaat. Maar ja mama moet ook wel eens iets leuks doen.
    We waren naar Nova Zembla geweest, mooie film hoor. Alleen 3D is echt vaag, kreeg pijn aan m'n ogen er van haha..

Vandaag een heel relaxed dagje. Hoef alleen maar boodschapjes te doen. En ga vanmiddag lekker even bijslapen met Taleah. :)

10. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

Ik meld me, maar sorry, begin er dit keer even niet aan om te reageren meiden, sorryyyy!! Echt way to much geschreven!! :):)
    Heb gewoon een half uur zitten bijlezen (en dat op kantoor, hihi)
    Maar ik ben er nog hoor! ;):)

Geniet van Stan die steeds meer stapt (en sneller en harder)
    En baal van de vele hoofdpijn die ik heb.. Die volgens I. vooral veroorzaakt word omdat ik oververmoeid ben.. Daar waar mogelijk slaap ik dus momenteel.. Heb thuis de laptop niet aan en de tv ook nauwelijks.. Geen idee hoe bv. GTST verloopt dus kun je nagaan! ;)
    Tis echt even misse boel hier!!

Knuffel van mij voor jullie!

Liefs

11. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Knuffel voor jou kussie! Ik vroeg me al af waar je was! Gewoon even de tijd nemen om bij te tanken en als je wil kom je over een paar daagjes weer terug geven we je een snelle review van wat er is gebeurd.

Rust goed uit. x

12. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    @Gwen echt gaaf zeg die letters! Mooi dat de apk weer goed was. :)

@ons2ewonder dat was wel een hele snelle bevalling.

@luiers. Hier ook 3 pakken kruidvatluiers gehaald. Ben nog steeds heel tevreden met deze luiers.

@zazz goed om te lezen dat jullie kleine meid weer de oude is en jullie weer goede nachten gunt. :)

@kussie beterschap meid. Hopelijk heb je snel weer stukken minder last van die ellendige migraine. En wat heerlijk he dat Stan nu lekker rond kan stappen.

13. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Gwenolyn: Erg leuk die letters!

Zazz: Fijn dat jullie eindelijk weer een goede nacht hebben gehad. Hopelijk slaapt Taleah vanmiddag ook even lekker, en jij dus ook. Geniet er maar van!

Kussie: Hopelijk gaat het extra slapen helpen en wordt je hoofdpijn daardoor flink minder. En ondertussen maar lekker genieten van je stappende man!

Zelf eten: Hier gaat dat echt al heel goed, ze doen het ook al heel lang. Rijst enzo lukt ook gewoon, bij Pepijn wel net nog wat beter dan bij Florine maar het is niet meer zo dat het hele huis er steeds onder zit.

Hier:pfff is er rond deze tijd weer een sprong? Pepijn en Florine lijken weer met de navelstreng aan mij vast te zitten. Ze laten zich niet meer troosten door Don, liever niet aankleden, niet verschonen enz. Alles is mama, mama , mama, mama. Ik loop de kamer uit om naar de wc te gaan. 2 kindjes hysterisch huilen tot ik weer terug ben.. Pff erg lastig. Zeker nu Don eens echt tijd voor ze heeft en aan ze wil besteden. Weet niet goed wat ik er mee moet eigenlijk.

Verder vandaag een leuke dag. Lara komt met d'r gezinnetje hier op visite en ze blijven ook eten. Daarna ga ik op kraamvisite bij vrienden van ons, ook altijd leuk!

14. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    @PenF mijn man is nu de pineut. Hij heeft stroop aan zijn kont als hij thuis is. Zodra hij wegloopt gaat Mel brullen.

Veel plezier bij Lara en Bart. :)

15. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    ja die kv luiers was ook een koopje wij vinden de pamers t beste dus koop altijd groot in hihi

fijn dat ze weer lekkerder in dr vel zit t scheelt idd een hoop. leuk ff naar de bios idd hartverscheurend zeg maar soms heb je t ff nodig om eruit te zijn

16. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    penf veel plezier met laar doe dr de groeten van ons

17. superb

superb Fanatiek lid

20 jul 2009
    1.120
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Kussie; Knuffel voor jou! Probeer lekker uit te rusten. Ik vind het wel goed van je dat nu ook aan jezelf denk en zegt; "Ho, stop. Het gaat nu even niet zo lekker en ik moet mijn rust nemen."

@ Zazz; Ben je aan het genieten van je relax dagje? Ik heb al van meer mensen gehoord dat ze last krijgen van hun ogen of hoofdpijn krijgen bij het zien van een 3D film. Jammer dat tegenwoordig bijna alles in 3D is.

@ Gwen; Is het nog gelukt om de piepschuimen vlinders te vinden. Ik herken je gevoel helemaal. Als ik iets in mijn hoofd hebt dan moet het ook nu!

@ PenF; Is het gisteren nog gelukt met het laminaat? Veel plezier vandaag met Lara. Hier hangen de kinderen op het moment heel erg aan mijn man. Zodra hij thuiskomt kan ik wel op de kast gaan zitten want dan doe ik niets meer goed. Mijn man wil vaak juist wat rust als hij thuiskomt dus die zit niet op twee overactieve kinderen te wachten.Dit levert soms aardige scènes op.

@ Jedalin; Het lijkt me ook een lastige keuze om voor jezelf te beginnen zeker als je voor het hoofdinkomen zorgt. Aan de ene kant verdient het natuurlijk wel lekker maar je moet ook zelf je premies en pensioen betalen. Daarnaast moet je ook zorgen dat je een potje hebt voor als je even niet zoveel opdrachten hebt. Aan de andere kant lijkt het me ook heerlijk om niet meer voor een baas te werken. Succes met het maken van de keuze.

@ Ons2ewonder; Klinkt als een heftig einde van de bevallinge. Ben ook heel benieuwd naar een foto van je meisje!

@ Luiers; Hier gebruiken we altijd de Pampers Baby Dry. We zijn er erg tevreden over en ik koop ze ook altijd in de aanbieding.

18. superb

superb Fanatiek lid

20 jul 2009
    1.120
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Hier; Pff, ik ben nog een beetje in shock. Vandaag ben ik voor het eerst van mijn leven bij Ballorig geweest. Morris en Jasmijn hadden vanochtend allebei energie teveel met als gevolg dat ze elkaar de hele tijd in de weg zaten. Ik dacht dat het een goed plan zou zijn om naar Ballorig te gaan. Hup, kinderen in de auto en rijden maar. Helaas stuurde de routeplanner me steeds verkeerd en dat is helemaal niet leuk als je autorijden verschrikkelijk vindt. Uiteindelijk na een kwartier rondjes rijden had ik het dan toch gevonden.

Eenmaal binnen kon ik mijn ogen en oren niet geloven. Wat veel kinderen en wat een herrie! Kinderen in ondergoed en pyjama's! Kinderen die om 11 uur een blikje cola en een zak chips in hun handen gedrukt kregen. Grote kinderen die in de hoek van de kleintjes aan het spelen waren en de kleintjes gewoon omver liepen (ergste is nog dat de ouders er niets van zeggen).

Omdat ik had gelezen dat je zelf geen etenswaren mee mocht nemen en je daar belegde broodjes kon kopen had ik bedacht dat we eerst een goed uur zouden spelen en dan daar lekker een broodje zouden eten om vervolgens weer naar huis te gaan. Helaas was het bij het "restaurant" zo'n geduw en getrek dat het onmogelijk was om iets te eten te halen. Gevolg; Een huilende Morris omdat hij honger had en een huilende Jasmijn omdat ik belooft had dat we daar iets zouden eten. Uiteindelijk dus maar met twee huilende kinderen in de auto gestapt en thuis een boterhammetje gegeten.

Achteraf gezien was het dus toch niet zo'n goed idee om in de kerstvakantie daar naartoe te gaan. Ik vind ook de entree van EUR 6,50 per kind en EUR 2,- voor volwassen best veel.

Jasmijn en Morris vonden het speelgedeelte overigens wel erg leuk.

(Sorry voor het lange verhaal)

19. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    SuperB Zo ontzettend herkenbaar!!! Ik ben in de zomervakantie met Seph naar Kidzcity geweest en ben na 20 minuten politieagent spelen voor andermans kinderen naar huis gegaan (nadat ik wel eerst even mijn entreegeld 10,- had teruggevraagd). Ik ga dan ook nooit maar dan ook nooit meer naar een indoor speeltuin. Ik ben voorgoed genezen het is gewoon echt niet mijn ding.

Luiers: Hier al ongeveer een jaar Aldi luiers. Scheelt meer als de helft met Pampers en zelfs als je die in de aanbieding haalt zijn die nog veel duurder. De Aldi luiers zijn ietsje stugger maar hartstikke prima! Voor de volgende heb ik een lading Kruitvat aangeschaft via die bonnetjes :D

Hangen: Hier is Stf ook de 'pineut' :) Toevallig dat het er nu over gaat ik kwam vanmorgen een infobrief van het consultatiebureau tegen en die schrijft: De ontwikkeling van een peuter. Periodes van verzet. Rond de leeftijd van anderhalf jaar begint een opstandige fase bij de peuter. Het kind ontdekt het woordje "nee" ... De peuter is emotioneel instabiel; soms is hij zo afhankelijk als een baby... enz. Nou wat een toeval.
    Seph is soms behoorlijk stout en dan daarna weer extreem lief en daarna weer gruwelijk hangerig....

20. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    @ Marije: Heb ik wat gemist? Is lara inmiddels ook al bevallen?!?! Of wisten 'we' dit al wel:( twijfel twijfel... Tijd voor het lijstje!

Deel Deze Pagina