alies: haha ja dat word moeilijk met een vierling!!! Lees net ook op het nieuws dat van dat kindje van 1,5 dat door de grond is gezakt met zijn moeder en is verdwenen...in het riool.......zal je maar gebeuren!
ja iddd met de auto. Vrienden van ons gaan elk jaar naar die camping met de kids hihi. ja we willen idd wel van die dvd dingen hebben voor in de auto en ik wil nog een nieuwe tom tom en voor de rest hoeven we niet echt veel extra mee te nemen voor lisanne want we hebben zo'n ding wat je op elke eetkamer stoel kan zetten waar zij dan in kan zitten. we hoeven geen flesjes of dergelijke mee te nemen misschien wat plastic bekers of zo. maar tips zijn altijd welkom
nu je t zegt ja kan t wel helpen mn moeder heeft vroeger ook veel paard gereden fijn dat je weer zin had om te huppelen hihi niet te hard huppelen hoor anders opent je bekken zichzelf
ano wat een drama dag zo zeg. en idd ik begrijp t wel dat je t de mensen gewoon hoort denken maar goed zij weten niet hoe jij in elkaar steekt en ook van neomi niet. laat ze maar lekker denken. hihi. ik heb er soms moeite mee om niet op die mensen te reageren als ze zo kijken. hihi ik laat haar meestal lekker op de grond liggen en loop dan t volgende pad in en dan zeg ik tegen haar dat mama zonder haar verder gaat nou moet je is opletten hoe snel ze bij je is. tenminste dat werkt bij die draak van ons wel hihi erg he afleiden met iets anders werkt vaak al niet meer bij lisanne
hier we hebben dus de vakantie geboekt ik kreeg om 16.30 groen licht dat ook steef zn werk de vakantie goedgekeurd had. we gaan dus 2 weken naar Informatie El Delfin Verde (Al Fresco) (Camping), Spanje met Arke.nl en dat inclusief alle verzekeringen enz. voor 850 euro. ik heb er zin in ik heb er zin in ik heb er zin in en idd misschien net wat ZAZZ al zegt misschien met een frummel in mn buik ik hoop t ook zo.
zazz die sproeikop afgunst hebben wij hier ook gehad maar de harde straal vond ze wel grappig dus spelende wijs op dr buik en op dr been. en dr haren uitspoelen hebben we haar geleerd om naar boven te kijken en dan uit te spoelen met een bakje met water. nu gaat t zo goed dat ze gewoon dr haar laat uitspoelen.
@ Superb: Helaas wilden ze niet gaan slapen (ja pas tegen 16.00, maar dat vind ik te laat). Nog even de stad in geweest. Mijn nichtje word morgen 4, dus even een cadeau gehaald, en een nieuwe voorraad Antagel. @ Setti: Spannend zo de eerste keer een lange autorit. Gaat vast helemaal goed komen!! Laat de vakantie voorpret maar beginnen Barcelona is in 1 woord: Prachtig!!!!!! Andorra is overigens ook erg mooi. @ Jedalin: En onder welke naam staat de inschrijving bij de KvK? Hahahahahaha, hier word ook van alles in de zakken gestopt. Ze vind het prachtig dat dit kan. @ Ano: Lekker interessant wat andere ervan vinden hoe Neomi zich gedraagt, en hoe jij er op dat moment mee omgaat. Probeer je niet te laten opfokken door Neomi, maar blijf rustig (ook al staat het schaamrood op je kaken). Als jij je gaat opfokken word het gedrag van Neomi alleen nog maar erger. Blijf consequent tegen haar!! @ Johannal: Fijn is dat als alles weer even recht gezet word!!! Je voelt je bijna herboren en kan weer even heel de wereld aan! Eeehhhh, ik kan me even geen voorstelling geven van de oefeningen die je morgen gaat doen. Hoelang heb je gereden? @ Zazz: Ze vind de vlinders prachtig, alleen ze maakt ze kapot. Gelukkig hangen ze hoog genoeg, en kan ze er voorlopig zonder stoel niet bij
Hier ook eerst drama met de sproeikop maar sinds ik jesse zelf eerst met de sproeikop laat spelen vindt hij het goed. Hij mag hem dan vast houden en ik zet hem op zn aller zachtst. Dus dat hij nét niet over springt op de bad-kraan. En dan vindt hij het leuk. Ik duw hun hoofdje naar achter en dan zing ik een beetje gek ofzo en dan haartjes met de sproeier uitwassen. Vinden ze meestal nog leuk ok haha. Maar ze zitten hier in de badringen. Ik denk dat als ze los zouden zitten in bad en ik hun hoofd naar achter houdt dat ze dan omkukelen! hahah. Maar nu houden ze zich dus vast aan die ringen.
Joënna speelt ook regelmatig zelf met de douchekop. Ik zet hem dan zo zacht mogelijk, en dan doet ze zelf haar "haren wassen". Als ik haar haren was, doe ik of een washandje voor haar ogen, of hoofd naar achteren. Overigens zit ze los in bad. Verder ben ik gewoon heel "zakelijk". Niet te veel poes pas erom heen. Hup even haren wassen en klaar.
Pff....... veel geschreven, half gelezen, maar kan het niet zo goed opslaan na zo'n eerste werkdag weer! Even kijken wat ik nog onthouden heb; @ Winkelen met Jens erbij, altijd in de buggy, niet loslopend, daar begin ik niet aan! Zolang we een beetje blijven lopen en niet te veel stilstaan vindt hij het prima. En anders laat hij zich nog wel lijmen met wat drinken en doosje krentjes. Kan hij ze zelf eruit 'pulken' is tie lekker even bezig. Maar als ik of we echt even lekker willen winkelen, breng ik Jens liever even naar opa en oma. Is net zo fijn voor hem en voor mij/ ons! @ douchekop: Jens heeft dat ook een tijdje gehad. Is op zich vanzelf overgegaan. Niet te veel aandacht aan geschonken, maar ook niet te veel geforceerd. Nu 'helpt' hij mee met haartjes wassen. En zeggen we het wanneer we het uit gaan spoelen. En dan zeggen we dat hij even naar de lamp/boven moet kijken. Ik merk trouwens bij heel veel dingen dat als je ze even uitlegt of toelicht dat het allemaal veel gemakkelijker gaat, dan zijn ze voorbereid ofzo. Ik sta er af en toe nog steeds versteld van hoeveel Jens dan eigenlijk al begrijp! @ hier: alles lekker zijn gangetje! Jens is een vrolijk en makkelijk mannetje! Hij kletst er lustig op los. Ik vind het nog steeds leuker en leuker worden! En wat kun je toch veel houden van zo'n klein mensje!
Ano: ik heb gelukkig die ervaring nooit gehad, niet bij Karel en ook niet bij Toon... Dus ja, wel tips, maar weet niet of het daaraan ligt of dat ik gewoon lammetjes heb en dat tips zijn waarvan jij denkt: ja, dát heb ik natuurlijk allang geprobeerd! Heel veel afleiden: Karel mag met een karretje lopen en zelf de boodschappen erin doen, mee helpen de appels uitzoeken etc.Toon laat ik nooit loslopen, altijd in de winkelwagen en dan zing ik heel veel liedjes en trek gekke bekken, blaas in zijn oor, krijgt hij rozijntjes, dat soort dingen, in ieder geval krijgt hij aandacht, aandacht, aandacht, nog meer dan thuis, haha. En oh ja, wij hebben thuis de afspraak dat we als een van de kinderen zo'n bui heeft, dat we alles laten staan, desnoods een kar vol, en dat we kind bij kop en kont pakken, naar huis gaan en de ander bellen en zeggen, sorry, de boodschappen zijn niet gelukt! Dat is wel een lekker idee! Kussie: ja, ze hadden het wel gezegd, dat het pijn zou doen, maar ik wilde het niet horen, denk ik, haha. Of ik dacht iets als, ja, ja, pijn? Ik heb twee bevallingen doorstaan, dus hoe pijnlijk kan het nou helemaal zijn? Maar dit was heel anders pijnlijk. Maar goed, duurde maar een paar uurtjes, die echt pijn, dus ik zou het wel weer doen als ik het wel van te voren geweten had! En het zicht in de verte is nu al gewoon scherp, duichtbij nog wat wazig, maar ik kan wel gewoon lezen. Het heeft in ieder geval nog drie weken nodig voordat ze er iets van kunnen zeggen en dan kan het tot een half jaar later nog verbeteren.
Ano: waarom moest je trouwens naar de gamma én naar de praxis? Die hebben toch ongeveer dezelfde dingen? Haha, vroeg het me ineens af. En wat is de jisk?
ja we zijn zelf al een keer in barcelona wezen shoppen op de ramlas das erg leuk en in andorra zijn we 11 jaar geleden al een keer geweest t zal wel veranderd zijn
Nijnja hahaha moest wel lachen om je laatste vraag. Ik wilde voor de babykamer zo;n smal plankje kopen waar je eigenlijk foto's op zet, daar wil ik de letters van de naam opzetten. Bij de gamma hadden ze hem niet, dus toen naar praxis, ook niet!!toen zelfs nog naar een grote gamma geweest, daar overigens wel geslaagd!! En Jysk haha ehh www.jysk.nl . Hoe gaat het met je ogen?inmiddels wat beter? Bedankt voor je tips, alles is welkom!!fijn dat jullie kindjes wat rustiger zijn wat dat betreft. Ik probeer d'r vaak af te leiden als ze zo doet, maar als ze eenmaal zo ver is heeft dat geen zin meer en trekt ze zich nergens meer wat van aan. Ik hoop gewoon maar dat dit een fase is ofzo, want straks met 2, pfff dan durf ik de deur niet uit haha.nogmaals bedankt!! tips:iedereen bedankt!!Zo te horen ben ik niet geheel de enige gelukkig. Normaal doe ik r ook in de buggy, maar die lag nu dus in jef zijn auto, en tja als de baby er straks is kan dat ook niet meer...nou heb een lekker voorproefje gehad dus... Nou zo aankleden en ff 3 uurtjes werken en da de middag heerlijk weer vrij en Neomi op de creche, kijk daar echt naar uit erg he!! xxx
Hier ook een hele nare fase mt Jan.....plus dat hij ook ziek is en alles verder tegenwerkt! Bleh...... Zo geen zin in de dag!
@ Ano: Ik denk dat we er vanzelf handigheid in krijgen en een drammende dreumes/peuter in combi met een baby Soms hou ik ook wel eens mijn hart vast, maar ja, andere mensen kunnen het ook, dus waarom wij niet??? Hier helpt afleiden ook niet altijd. Wel moet ik zeggen (en klop het meteen af), dat ze vaak zelf als een handje geeft, of wel redelijk overal vanaf blijft, maar goed nog regelmatig driftbuien als we in de winkel of stad zijn. Geniet van je vrije middag!!! Nog wat op de planning staan, of gewoon lekker niks doen?
Vanochtend is het huilen al begonnen en gaat nog steeds vrolijk verder......... Ze wil niks, alles is huilen, schreeuwen en niet goed, moe maar weigeren om te slapen. Sinds een paar dagen eten we alle maaltijden aan de grote tafel. Ben het zo zat dat ze iedere keer weg loopt. waardoor ze een uur over 1 boterham doet. (we hebben een klein stoeltje voor aan de salon tafel, en daar aten we dan 's ochtends en 's middags een broodje aan, avond eten wel gewoon aan tafel). Nou, uiteraard is dit niet goed, en eet ze amper. Prima dan eet je niet, maar loopt nu wel de hele dag te drammen om koek en snoep. Heeft ze ook pech!! Maar ja, dit komt het humeur allemaal niet ten goede. Uiteraard wil ze wederom vandaag niet slapen.......... Stort bijna in elkaar van de slaap, maar weer na 10 minunten: Mama, Joënna slaap klaar, aankleden. Hopelijk is ze zo wel een beetje goed gemutst, want we hebben een verjaardag. Nichtje Gwendolyn word 4 jaar. Kijken of ze vanavond wat eerder naar bed kan gaan..........
@ Drammende dreumes en zwanger: Dan te bedenken dat mijn moeder er nu al 2 had en zwanger van de 3de......... Echt, moet er niet aan denken (heb ik van de week nog tegen mijn moeder gezegt)
@ Gwen; Hoe is het de rest van de dag gegaan? Lastig dat Joënna juist nu jij zo goed je rust kunt gebruiken niet goed slaapt. Hopelijk is deze periode snel afgelopen. Gefeliciteerd met je nichtje! @ Ano; Lastig zo'n driftkikker. Veel tips kan ik je niet geven aangezien ik ook nog steeds op zoek ben naar de gouden. Ik laat Morris ook nooit lopen in de winkel (tenzij we een snelle boodschap op de hoek moeten doen). Ik heb ook altijd een pakje Nijntje koekjes of Liga's en een beker water bij me. Als hij echt een enorme scène maakt dan ga ik zo snel mogelijk naar de kassa om af te rekenen. De wekelijkse boodschappen laten we bezorgen door de Albert dus ik hoef gelukkig ook nooit lang met de kinderen de supermarkt in. @ Vriendlief; Beterschap voor Jan. Heb je toch nog wel een beetje een leuke dag gehad? @ Haren wassen; Morris schreeuwt altijd moord en brand als we zijn haren wassen. Helaas voor hem moet het af en toe toch echt gebeuren. Hij snapt nog niet dat hij zijn hoofd naar achter moet houden. Ik probeer het altijd maar zo snel mogelijk te doen. @ Jedalin; Mag ik vragen waarom je Daan en Jesse in een badring hebt zitten? Accepteren ze dat gewoon en proberen ze er niet uit te klimmen? Wij hebben hier nooit zo'n ding gebruikt dus ik kan me er ook niet zo goed een voorstelling van maken. @ Zwanger mamma's; Het komt straks allemaal goed hoor met twee kindjes. Ik spreek uit ervaring. De eerste weken vond ik erg chaotisch en heb ik me ook weleens afgevraagd waarom ik ook alweer twee kindjes wilde. Na een paar weken werd het echter beter. Je vindt een nieuw ritme en je weet dan ook niet meer beter. Niet teveel zorgen maken!