johannal zooo das een lang bericht. lekker dan kotsmisselijk in die auto pff. dikke knuffel meid. dus je hebt nu zwangerschapssuiker of vergiftiging??? wel fijn dat je overal voor mocht. ennu wachten op de gyn hopelijk draait ze nog idd belonen en ze complimenteren werkt hier ook goed. alleen wordt ik soms mega gek van dat geschreeuw van lisanne daar kan ik echt flink boos om worden maar ik probeer t te verbergen en dan te vragen of het zachter kan en dan gaat ze fluister schreeuwen waarop ik dus weer een lachkik krijg ik weet t das heel fout maar soms kan ik bij dat monster van mij er niets aan doen en pies ik soms in mn broek van t lachen bij wijze van spreken om die rare fratsen wat ze uithaalt
@ Zazz; Fijn dat Taleah jullie zo lekker heeft laten slapen vannacht. Hopelijk het begin van een nieuwe fase. Hoe was je vergadering vanavond? @ Ano; Hoe is het afgelopen met je werk? Hoe was je echo vandaag? @ Jedalin; Bedankt voor je uitleg. Ik was gewoon even nieuwsgierig. @ Johannal; Oei, je zult wel geschrokken zijn vandaag. Fijn dat alles goed was. Hoe gaat het nu? Voel je je al een beetje beter? Wij proberen de kinderen ook altijd positief te benaderen, op ooghoogte met ze te praten, hun gevoelens te benoemen en heel duidelijk te benoemen wat wij van ze verwachten ipv van te zeggen wat ze niet mogen. Alhoewel ik ook vind dat ik niet altijd alles aan ze hoef uit te leggen en soms ook gewoon "nee" kan zeggen en ze dan maar naar me moeten luisteren. Verder pakken we het eigenlijk precies zo aan zoals jij het opschrijft. Hoewel ik ervan overtuigd ben dat dit voor ons de beste methode is denk ik ook dat je er niet mee kunt voorkomen dat een kind driftbuien krijgt of niet. Jasmijn en Morris zijn twee schatten van kinderen maar ze hebben ook allebei een behoorlijke eigen wil en daarnaast zijn ze beiden erg koppig (hmm, van wie zouden ze dat hebben) Deze combinatie zorgt ervoor dat ik hier regelmatig een driftig kindje heb omdat iets niet gaat zoals ze het willen. Nadat ze afgekoeld zijn leg ik ze wel altijd op hun niveau uit wat er gebeurd is en waarom en benoem ik hun woede en frustratie.
hey meiden bedankt voor jullie lieve reacties! Nou heb mijn werk niet meer gehoord.... ga ze nu morgen zelf bellen, weet nog niet goed hoe en wat ik moet zeggen, dus maar eens even bedenken. Voel me wel een stuk beter gelukkig. nog voor de echo geweest, en hij lag er een stuk beter voor, erg leuk!!! verder kom ik morgen wel f reageren, weinig pufff.. kijk nu help mijn kind is te dik, dat meisje is 14 maar jeee ze ziet erl wel uit al 20ofzo
@ Ano; Fijn dat de echo goed was en dat de baby nu wel mee wilde werken. Ik ben nu ook "Help, mijn kind is te dik" aan het kijken. Mijn hemel zeg, mijn mond valt open. Ik snap zulke ouders ook echt niet. Ik vind dit eigenlijk een vorm van kindermishandeling. Hoe kun je het zover laten komen?
Ja hoor heb gisteren heel de middag en de avond geslapen en ben vandaag aan het werk gegaan. Wil zo graag as vrijdag klaar zijn en Verlof gaan houden. (zullen nog wel correcties komen op het eea maar goed das dan maar heel weinig werk. Kan ik eindelijk op woe en vrij de hele dag in bed blijven liggen ZIN in! Linda Thanks nog voor de broektip! Yes helemaal blij mee. Oh en tja ik heb dus nog geen suiker oid. ben op een virusje na helemaal gezond Ano; Wat een stom gezeik zeg! Net wat Superb(?) zegt ik hou er zo niet van als ze de regeltjes zo star hanteren. Zijn meestal dezelfde bazen als diegene die klagen dat iedereen om vijf uur stipt naar huis gaat; hoe zou dat nou komen!?!?
tja vind t ook de schuld vaak van de ouders hoor!!!maar jee vind je niet dat ze er veeel ouder uitziet? johannal, nee ik vind t ook erg kinderachtig, helemaal omdat ik niet een laks type ben ofzo, doe dit werk nu bijna 10jaar, maar heb dit nog nooit meegemaakt!!benieuwd morgen!! Jij werkse nog eventjes!!!
hahah tis idd enorm rustig hier! Net met zn viertjes boodschappen wezen doen. Wilde eigenlijk de kids een keer met zo'n klein boodschappenkarretje door de winkel laten lopen maar helaas, net voor ons was er een kindje die er 1 mee nam en toe nstond er nog maar 1. sja, da's natuurlijk ruzie haha, dus dan maar in de kar Ook prima haha vinden ze ook altijd wel goed. Vanavond lekker tapas eten! Morgen weer de hele dag werken en daarna kids in bed en voice kijken! Dus vanuit mijn kant zal het ook dan wel weer rustig zijn! Zaterdag waarschijnlijk overdag naar mijn oma's verjaardag en savonds met mijn vriendinnen uit eten en JAJA..... OP STAP!!! hahaha Serieus....dat is... euhm. Ja, dat ik met de meiden op stap ging zonder Arno, dat is echt wel een jaar of 3 bijna geleden. Hm, best sneu haha. Met Arno tussendoor overigens ook maar 1 keer. Dus....ik heb dr zin in!!!
@ Johannal: sjee, dat was wel ff schrikken dus!! Yaiks. Gelukkig alles goed!! Pfieuw! @ ano: En je werk nog gesproken? Echt heeeel vaag hoor!!! @Drama-gedoe: haha hier valt het gelukkig nog altijd erg mee. De jongens kunnen vervelend zijn uiteraard, maar nooit dat ik-ga-nu-op-de-grond-liggen-en-keihard-janken-gedoe. *klopt dat heel snel af* Op dit moment eten ze weer iets minder goed brood. Ik denk dat ze sochtens 1 boterham op eten, en smiddags ook 1. Soms 1tje meer. Op het kdv overigens eten ze super goed, hup zo 2 boterhammen. Heel bijzonder. Mgoed, zolang ze maar iets eten, dan ben ik al blij. Verder kunnen ze ook tegenwoordig echt, als ze zin hebben, HEEL slecht luisteren. Bijv. Daan moet naar mij toe komen (om wat voor reden dan ook). Dus ik zeg: Daan, kom eens even hier. KIjkt hij mij aan alsof ik chinees praat. Dus... Daan, kom eens bij mama. Hu-uh...Daan kijkt nog altijd zo van: Puh, ik sta hier, kom maar naar mij toe als je zonodig mij moet hebben. Dus.... Daan, mama vraagt het nu nog 1 keer: Kom eens hier. Tomtietom, denkt Daan. Dus... Daan, DRIE........TWEE..........(Daan kijkt nog altijd schaapachtig naar moeders) EEN........ En dan meestal komt meneer op z'n állersloomst naar mij toegeschuifeld. Mgoed; hij komt. Maar soms, naja, blijft ie vrolijk staan. En dan gaat ie dus de hoek in (=janken). Maar het kan nog erger; WEGLOPEN! AArrgh...daar kan ik dus niet tegen he! Meneer weet heeeel goed wat ik bedoel, maar luisteren; ho maar. Overigens is het niet perse Daan hoor, Jesse is er nét zo goed in!
De Boeven! (hier overigens geeft Jesse Daan een kusje...haha het liefst kust Jesse ons Daan de hele tijd als hij er 1 gegeven heeft, maar daar zit Daan niet zo op te wachten. Zeker niet omdat Jesse hem dan ook kusjes op zn oog enzo gaat geven whaha)
@ Ano: Hoe is het met je? Beetje opgeknapt? Gelukkig lag hij er nu wel goed voor. Zijn er nog mooie foto's gemaakt? @ Kussie: Hoe is het met je migraine? @ Johannal: Gelukkig is het maar een virusje!! Rustig aan blijven doen dame Hopelijk draaid jullie dame nog. Volgens mijn VK kunnen ze vaak met een 2de zwangerschap nog tot 35/36 weken draaien daar ze meer ruimte hebben. Ik hoop dat jullie dame hier naar luisterd Fijn dat het met je bekken beter gaat!! @ Jedalin: Hahahahahahaha, die 2de foto van Jesse: Lekker stoer en nonchalant armpje over zijn knie: HELEMAAL TE GEK Kan me voorstellen dat Daan niet op al die kusjes zit te wachten
@ Verjaardag Nichtje: Die was super gezellig!! De dames hebben heerlijk met elkaar gespeeld, en verder lekker bijgekletst. Gwen had een leuke "Hello Kitty" taart uitgezocht. Kaarjes uitblazen, en een heerlijke punt taart op. Qua cadeau's is ze goed verwent. Tegen vijven kwam mijn ouders, maar die waren binnen een half uur weg. Mijn moeder werd met de minuut zieken. Wel l*llig voor mijn schoonzus, die was onderweg chinees halen, en had ook op mijn ouders gerekend. Mijn ouders waren nog geen minuut weg, kwam ze aan met het eten. Nu is ze een grote meid, en gaat ze naar de basisschool toe.
jedalin wauwww ze zijn zoooo lief die mannetjes van jou!!!!!en wat leuk een avondje uit, hier oom al heeeeel lang geleden, maak er een leuke avond van!!!! gwen leuk dat de verjaardag zo leuk was, jammer alleen dat je ouders niet lekker waren, of nou ja je moeder, maja doen je helaas niks aan he! vandaag zelf me werk maar gebeld ennuh helaas het zijn de regels dus het kost me een vakantiedag, ik zeg okee, dan nog wat anders, het werk wordt me te zwaar, dus wil alleen nog 2 ochtenden werken en als dat niet kan helemaal niet meer!!! nou moest maandag maar even terug bellen, nou prima, ben d;r nu klaar mee, stelletje (&((O&^#@$ verder vandaag bezig geweest met rondbellen voor een peuterspeelzaal, ant als mijn verlof ingaat gaat neomi van de creche af, aangezien mij dit met de nieuwe regels netoo zo'n 350eur per maand gaat kosten voor 2 daagjes, das echt belachelijk, dus wil r dan naar een psz doen. ik denk 3 ochtenden, zal dan zo'n 100eur kwijt zijn, maar lijkt me wel lekker, op die momenten heb ik dan dus alleen de baby en kan ik wat rustiger even boodschappen doen enz. ow en de echo gister was super, of had ik dat verteld?hij lag er een stuk beter voor, zal straks wel ff foto spammen!!!
Verder is het hier bal qua gedrag en slapen (zowel Joënna als ik). Ze wil zoveel doen, maar raakt zo gefrustreerd als het haar niet lukt. Ook mag ik haar dan niet helpen, dan word ze nog bozer. Ook kan ze op het ogenblik goed drammen. Vooral dat ze kabouter plop en Piet piraat wil zien. Nu we aan tafel eten, wil ze het liefste zo snel mogelijk van tafel af. Ik eet op mijn dooie akkertje mijn boterhammen op, en help ondertussen Joënna (als ze niet zelf eet). Na een halve tot 3 kwart boterham is ze klaar, en heeft ze er genoeg van. Ze mag pas van tafel af als ik klaar ben. Dan is ze nog geen minuut van tafel af, of ze wil eten: Pech, je hebt je kans gehad. Gevolg = driftbui Ik leg haar zoveel mogelijk uit, probeer geen woorden als "niet" te gebruiken, want ik heb vaker gehoord dat ze dit op 1 of andere manier niet snappen, maar ja, soms heeft ze ook gewoon te luisteren. Niet altijd kan alles uitgelegt worden, en moet er gewoon iets gedaan worden, omdat ik het zeg. Ook weigert ze om een middagslaapje te doen, terwijl de wallen dubbelgevouwen op haar tenen liggen. Ze blijft huilen, schreeuwen en krijssen, en maar zeggen: Mama slaap klaar, Joënna aankleden. Gevolg dat ze tegen een uur of 4 instort, en niet meer te genieten is........... Ik ga haar dan niet meer op bed liggen, want dan gaat ze 's avonds zo laat naar bed toe. Ook 's avonds naar bed gaan is een redelijk drama. Vaak lig ik een uur over haar uitval hekje heen, voordat ze slaapt. Het opstaan voor mij is daarna een drama. En dan slaap ik ook nog eens een keer slecht, met Joënna die verschillende keren per nacht komt. De ene keer slaapt ze weer verder als ik even over haar uitvalhekje ga liggen, maar de andere keer blijft ze over de zeik gaan, en komt ze bij mij in bed. Doe ik ook geen oog dicht. Gistermiddag heb ik voor de aller eerste keer de babyfoon uitgezet, kon er niet meer tegen, en heb even een flink potje mee ziten te janken, maar ik hoorde haar door het plafon heen. Uit bed gehaald, haar knuffeldoekje gewassen, en in de droger gedaan.......... Dat was helemaal fout, en was ze flink verdrietig. Uiteindelijk is ze op mijn buik in slaap gevallen en heeft ze dik 2 uur op mijn buik liggen slapen. Denk dat het een combi is van mijn hormonen, vermoeidheid en een dame die de wereld aan het ontdekken is. * klaag modus uit *