Maart mama's 2010, deel 6!

Discussie in 'De mama's' gestart door Johannal, 24 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Alles was weer goed bij de VK. Ben afgevallen!!! Uk lag al wel iets lager, maar nog niet ingedaald of vast.

Daarna stad in geweest om het eerste pakje te kopen!! 2 thermometers, klein flesje, en een paar kleine verpakkingen hypoallergeen 1 als bv niet goed op gang komt.
    Nu alleen nog vitamine K en D?? (wie weet dit nog als je bv gaat geven, of was het A en K?

2. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    D en K

3. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Johannal: Dank je wel! Stond ik wel met de goede in mijn handen, maar begon in 1x te twijfelen.

@ Alies: Ik ben ook heel benieuwd wie er eerder gaat bevallen. Denk Johannal (zij heeft een voorsprong:D)

4. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Schaamde me bijna dood. Was toen we de kledingkasten van Joënna haar kamer verplaatsten naar onze kamer. In al die jaren dat ze er stonden, nooit aan de bovenkant afgestoft (nooit aangedacht, en ook amper ruimte).
    Nou er kwam me een stofzooi vanaf zetten:)

5. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Jedalin: Fijn dat je zo'n goed nacht hebt gehad!!

Wat spannend voor Arno!! Zal vast goed gaan, ben heel benieuwd hoe het gaat vandaag.

6. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    woehoe het gaat zo goed met afvallen! En echt, ook al wijk ik dagen af van die shakes, dan blijft het nog stabiel of zelfs iets eraf!
    Het weekend gewoon lekker gegeten wat we wilde, chips erbij. Gisteren kip en aardappeltjes met spekjes, en had nog wat m&ms...en gewoon nog hetzelfde gewicht als voor het weekend!
    Heerlijk...:D
    Nu wel weer serieus mee bezig hoor deze week, haha, al ben ik echt heel blij want weeg nu gewoon 68.4... dat is 4.6 kilo er al af in 2 weken!

Ik heb gewoon 2 jaar geen 68.5 meer gewogen :) dus ik ben happy! Maar hoe gaaf is het, als ik gewoon 66 ofzo haal! Dat is echt heeeeel lang geleden! Ik gok een jaar of 5?? haha :D
    Dus we gaan nog een poosje door....:D:D

7. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Tis nie te geloven, maar het middagslaapje gaat perfect!
    In bed gelegd, zonder slaapzak, weggegaan. Na halve minuut terug omdat jesse in daans bed zat. Weer neergelegd, gezegd dat het heel lief is dat ie bij zn broertje wil zijn, maar dat daan lekker wil slapen en dat ie zelf ook mag gaan slapen. (Hij gaat elke keer bij Daans hoofdeinde liggen. Daan ligt zeg maar met zn hoofd net over het midden in bed -zijn laag opgemaakt - en jesse gaat er bove nzitten haha)
    Dus toen weer gegaan...en ze zijn gaan slapen!

Ze waren ook wel erg moe..half 8 wakker en kwart over 1 weer erin..
    Misschien moeten we ze wat later in bed gaan leggen savonds?
    Wat is een normale tijd rond deze leeftijd? Ze gaan hier altijd om 19.00u...misschien te vroeg? Vindt het alleen zo fijn dat ik dan nog lekker een avond heb. Maja, die heb ik nu ook niet zoals het nu gaat haha.
    Of zouden ze zonder slaapzak beter slapen??? Lijkt me niet toch? Smiddags sliepen ze altijd al zonder..
    Hmmm naj we hebben wer wat dingen om uit te proberen!

8. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    huh afgevallen nouja zolang de uk t goed maakt is er niets aan de hand toch lekker hoor babyshoppen

k en d idd als je borstvoeding geeft

9. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Jedalin: Fijn dat ze zo lief zijn gaan slapen.
    Wel super lief dat hij iedere keer bij zijn broer(tje) in bed gaat liggen *love smiley*, maar ja, inderdaad niet de bedoeling.

Hier ligt ze zonder slaapzak, en dat is eigenlijk in 1x goed gegaan. Nu het frisser aan het worden is, trekt ze ook zelf haar deken over haar heen.

Het valt natuurlijk altijd te proberen zonder slaapzak, en misschien wel iets later naar bed brengen.

Als ik Joënna zat ben *oeps* gaan we rond 18.45-19.00 naar boven voor een langer bad. Dan zit ze een half uurtje in bad.
    Meestal ligt ze tussen 19.30-20.00 op bed.

10. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    welke deed je dan?? smorgens en smiddags een shake???? modifast nog iets??

11. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Eerste pakje ligt in de was, samen met de bekleding van de cosi. Was ik vergeten om te wassen *dom*. Hopelijk krijg ik de bekleding er weer op. Wat een gekl**t om het eraf te krijgen. We hebben geen cosi, maar 1 of ander duits merk (kan er zo niet opkomen).

12. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    idd modifast protiplus.
    Eigenlijk als je het goed volgt ma-di-woe 3 shakes plus groentes savonds. Overdag mag je dan ook rauwkost onbeperkt
    do-vrij 2 shakes en een lichte maaltijd
    za-zo 2 shakes en een gezonde maaltijd maar redelijk normaal.

Wij doen:
    ma-di-woe 2 shakes en als avondeten sla met kip of garnalen, ei, augurk, uitjes en ook met slasaus (wel de minst vette)
    Daarbij eet ik gewoon fruit. Dat mag eigenlijk niet volgens dieet, maar doe ik toch omdat ik dat gewoon wil. Meestal om de dag eet ik dan 2 stuks fruit ofzo. Daarbij rauwkost (wortel, komkommer)
    do-vrij 2 shakes, fruit hetzelfde als hierboven, en savonds een redelijk normale maaltijd (stamp, pasta, enz)
    za-zo gewoon helemaal normaal. Dus gewoon brood, avondeten ook waar we zin in hebben en savonds ook gewoon iets lekkers zoals chips.

Dus naja...Super vol te houden want tis amper en dieet haha als je het zo leest. Maar ja...het werkt bij ons beide als een tierelier! :D

Arno was dus de vorige keer 14 kilo kwijt, 2 kilo aangekomen ongv, en nu weer 2.5 kilo kwijt dus die is ondertussen ook weer verder aan het afvallen. :)

13. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Heel slim om dat nog ff te doen ja! :)

Da;'s toch super lief....dadelijk gewoon grote joenna en kleine baby in de auto achterin!! :D lief lief!!

14. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Jedalin: Dat ziet er wel heel lekker uit, zoals jullie het doen!

15. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Ja he! En het werkt dus ook nog zo!
    Tuurlijk, als je het netjes volgt en je moet wat meer kilo's kwijt, dan gaat het een stuk beter en sneller als je het goed volgt.
    De eerste 14 kilo heeft Arno ook gewoon heel strak gevolgd, dus 3 shakes die eerste 3 dagen en alleen groentes savonds.

Maar voor een paar kilo die er af moet...werkt het bij mij in ieder geval zo ook en daar benk wel blij mee!
    Want ik kan me er niet toe gezet krijgen om savonds alleen zo'n shake met erwten ofzo te eten.

16. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    en daarbij vind ik het eigenlijk ook geen goed voorbeeld voor de kinderen.
    Voordat Joënna werd geboren heb ik Cambridge gedaan. Ben er toen flink mee afgevallen, en in een snel tempo ook.
    Nu met Joënna erbij vind ik dat ik het niet kan verandwoorden om 's avonds niet te eten (vooral niet als ze zelf zo'n periode heeft dat ze niet wil eten).

17. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    D&J eten meestal voor ons savonds, dus vroeger. We eten meestal neit tegelijk. Als we wel tegelijk eten, meestal 1-2x per week, eten we idd hetzelfde. Anders willen ze niet meer eten en willen ze hetzelfde als ons :)

18. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    goh....kids hebben 2 uur geslapen! Ik hoor ze nu wakker worden..ofja, ik hoor jesse... maar zal eens even wachten tot er wat meer geluid komt want tis nu weer even stil.
    Is goed gegaan dus! :D

19. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Jedalin: Misschien rare vraag, maar kook jij dan altijd apart voor de jongens?

Lekker 2 uur geslapen!!!! Heerlijk, dat geeft een mens weer moed voor de rest van de dag.

20. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Yep, meestal wel!
    Ofja, meestal Arno, aangezien die voortaan thuis werkt en dan ook kookt.
    Zeker nu we dus dit dieet volgen. De jongens lusten nog geen sla, en dat eten wij 3x per week.

Meestal eten ze nog 2x per week een potje voor als het koken er niet van komt ofzo.

En op woensdag en in het weekend eten we meestal wel gewoon gezamenlijk. Woensdag koken mn schoonouders namelijk altijd en eten we ook allemaal tegelijk.

Deel Deze Pagina