Het is een virale ontsteking aan de bovenste luchtwegen (in de keel) die zwellen dan 'accuut' op waardoor je luchtwegen vernauwen. Je krijgt een hele droge 'zeehonden hoest' je ademhaling piept extreem en je hebt meestal flinke keelpijn. Op het moment van de aanval is het vooral angstig dat je 'geen' lucht krijgt en dat je zo piept maar eigenlijk is er niets ernstigs aan de hand er komt bijvoorbeeld geen koorts bij of zo. Een aanval kan 1-3 uur duren. Je wilt dan niet liggen want dat is niet fijn. 9 van de 10 x gebeurt het s nachts. Je kan niet echt iets doen voor je kindje maar moet vooral rustig blijven zodat je kindje ook zo gauw mogelijk rustig is...
We hebben vandaag de intake gehad bij de verloskamers en bloed laten prikken enz. Sindsdien staan we allebei stijf van de 'gezonde' spanning. Z E K O M T M O R G E N ! Woehaaaaaaaaaaaaaaaa KRIEBEL KRIEBEL Wwwwwwwoooooooooooowwwwwwww Maar NIKS op facebook oid zeggen hoor!!!!
WAAAAAAAAHHH Spannend!!!!!!!!!!!!!!!!! We gaan morgen allemaal heeeel hard aan jou denken!! Gaat vast en zeker helemaal goedkomen! @ hier: woehoeee goede week deze week hihi. Zondag de kinderwagen verkocht voor 150 euro en zojuist zijn ook de ledikantjes incl matras opgehaald. 160 euro! hihi Ik dacht; ik heb veeeel te veel gevraagd haha, maar tis gelukt! whahah Matrasjes waren overigens ook wel duur toen we die kochten, 90 euro, maar ja.. ik had zoiets van, ik kan daar ook niet teveel voor vragen want tis toch 2e hands en naja wat moet ik met die matrasjes als ze ze niet hoeven. Mgoed, ze wilde ze er bij (had 20 euro per stuk gezegd . En 60 euro per bedje) Duss...hihi mooi extraatje deze week (haha komt goed uit met dat dure speelhuisje voor hun verjaardag dat vandaag binnen is gekomen! )
johannal, ow wat spannend allemaal zeg!!!!morgen de grote dag!!! Moet eerlijk bekennen als ik dat zo hoor bij jou, zo zou ik het ook wel willen, niet die angat van wanneer gebeurd het, hoe zal het gaan, weer zulke hefitge weeen, lang persen, knip enz enz...maar ja hier zal het geen ks worden, dus heb geen keus.... maar goed, terug naar jou, ik wens jou en je man morgen heeel veel suc6, en we wachten hier geduldig met zijn allen!!!
@zazz en jedalin leuk dat jullie een mini meeting hebben gehad. Leuke foto's ook. @gwen balen dat de accu kapot is. Wanneer moet je nu weer voor controle naar de vk dan? En wat aardig van die vrouw dat ze jullie even naar huis gebracht heeft. Er bestaan dus nog wel behulpzame mensen. @kussie wat balen zeg dat je geen enkele toeslag meer krijgt. En dan denk je dat als je gaat werken dat het je wat oplevert....wordt je alleen maar gekort. :x @johannal Oooooooooohhhhhhhh spannend!!! Nu dus nog afwachten hoe laat morgen. En heftig dat van Seph zeg. Arm manneke. Geef hem een dikke knuffel van mij. Waar gaat Seph heen dan morgen? @jedalin lekker hoor dat je ledikantjes ook kwijt bent. Je krijgt er een leuk speelhuisje voor terug.
Haaai!! Mini meeting; Jaa was heel gezellig! Hihi kindjes hebben lekker gespeeld met zn drietjes. Huis stond helemaal op zn kop, al het speelgoed werd uit de kast, bakken etc getrokken. Taleah zag ook ineens allemaal weer leuk speelgoed haha! Lekker boterhammetjes op met zn allen, haha vooral de worstjes waren lekker! Was wel gek om elkaar trouwens te ontmoeten. Het lijkt of je elkaar al jaren kent en ziet elkaar pas voor het eerst. Wel erg leuk! Zal zo ook eens wat foto's showen! Eerst even reageren; Kussie; jee balen zeg van dat geld allemaal. Denk je ook leuk een contract te krijgen van je werk. Zou er even goed achterna gaan hoor. Scheelt toch wel weer heel veel geld. Las op fb dat de uitslag goed was. Fjieuw gelukkig maar! Gwen; sjee wat een ochtend. En dan ook nog op de fiets samen met Joenna. Had al eerder afgebeld hihi! Maar fijn zeg dat er nog zulke mensen bestaan. Hoe is jullie dag verder verlopen? Linda; gaaf ook even de bedjes en matrasjes verkocht. Doen jullie goed!! Alies; bij jullie verder alles goed? Ano; lekker even shoppen. Haha laarzen gekocht die je eigenlijk helemaal niet wilt. Balen dan he... Hopelijk lopen ze dan wel een beetje lekker. JOhannal'; WAT? Wat spannend zeg, gewoon al m o r g e n! Jullie kleine prinsesje!! GAAF!!! Morgen is mijn manlief ook jarig. Leuke datum, voor mij goed te onthouden haha.. Sjee wel balen zeg van Seph. Ik herken de hoest aanvallen wel van Taleah. Maar of dat kroep is geweest?? In ieder geval veel beterschap voor Seph en heel veel succes morgen! Het komt helemaal goed meis. Je hebt je er nu helemaal goed op voor kunnen bereiden. Heerlijk genieten van jullie gezinnetje!!! Ehm..... was het denk ik hihi sorry wie ik vergeet! Bekijk bijlage 221698 Bekijk bijlage 221700
@zazz ook leuke foto's. Hier gaat alles goed verder. Als ik Mel maar naar bed gaat, is het slapen geen probleem. Bij mijn man gaat ze nog weleens testen. Af en toe toch nog 's nachts dat ze wakker wordt. Maar dat komt denk ik doordat ze haar neus dan dicht heeft zitten. En ze is echt helemaal van de speen af. Ze vraagt er helemaal niet meer naar. Jeeeeeeej!
Seph gaat morgen 'gewoon' naar het dagverblijf en stf haalt hem dan 's middag op zodat we even met zijn viertjes zijn. Spullen zijn beneden en e drinken nu nog een theetje en dan gaan we maar proberen wat te slapen, dat is vannacht niet zo goed gelukt. Niet alleen door Seph hoor ook omdat ik toen ook al 'gespannen' was. Tot gauw!
@ johannal: gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaffffffffffffffffff dat ze morgen komt!!! Wat spannend, erug leuk, en erg gek idee dat je weet dat je morgen gaat bevallen en 's middags lekker met zijn vieren bent!!! Gaat helemaal goed komen morgen: heel veel succes (enuh, jij hebt gewonnen, je bent eerder).
Lieve Johannal, Ik wens jou (en natuurlijk je man) heel veel succes voor morgen!! Ik hoop dat alles naar wens zal verlopen, en zoveel mogelijk zoals jullie het in gedachten hebben, zonder onverwachte wendingen! En daarna; GENIETEN!! Vind het zooo gaafff!! Tot heel gauw meid!! Dikke knuffel van Stan en mij! Liefs
wat ontzettend spannend johanna!!!! heel veel succes gewenst!! maar gaat goedkomen wat ano zegt, t lijkt mij ook wel.. zonder spanning vd weeen puffen persen wel of gn knip maar ja, we hebben t niet altijd voor t kiezen hele leuke foto's jedalin en zazz!!! zag er gezellig kussie, fijn dat de uitslag vd mri goed was! ben benieuwd hoe nu verder! @hier, alles goed kuur slaat goed aan en ben vandaag weer hele dag wezen werken.. was weer fijn! lekker een dag wat anders, de collega's gezien en hard gewerkt manlief is overwerken nu en ik zit heerlijk onderuit op de bank.. vh wknd heerlijk in de sneeuw gelopen en gesleed (of zo iets) hier nog enkele foto's
Wat een leuke foto's! Gwen.....wie weet wat er vannacht gebeurd hihi Johanna wat spannend...lijkt me een raar idee hoor! Da je weet da het morgen zover is! Hier proefdruk eboortekaartje gehad en hij is helemaal perfect! Zo leuk. Ze hadden een leuke actie krijg er gratis een foto shoot bij van de buik hihi en et gezin natuurlijk
@ Jedalin en Zazz, wat een superrr leuke foto's!! Dat ziet er indd uit alsof het een heel geslaagde ochtend is geweest! Vond zo grappig om Daan of Jesse (ik waag de gok nie meer) met die roze laptop te zien? Hahahaha!! @ Alies, super dat Mel zonder speen slaapt. Hier liggen er tegenwoordig 2 in Stan's bedje, en eindelijk kan ik 's nachts af en toe doorslapen... Heerlijk! Heb het er ook met de wijkverpleegkundige over gehad... Omdat Stan alleen een foppie in heeft met inslapen, is het totaal geen probleem en kan ik het ook rustig even zo laten... (overdag heeft hij hem al 3kwartjaar nie meer in ofzo) Dus 't gebruik is (gelukkig) zo nihil... Maar daarom des te meer respect voor jullie dat het zo snel en zo makkelijk is gelukt!! Ik doe het je nie na! @ MRI-scan, indd, de uitslag was goed.. Heb de foto's gezien, wauw!! Heb ik even een prachtig stel hersentjes in mijn pannegie zitt'n!! Zag er allemaal keurig uit!! Wat ben ik blij (al kan ik het nog nauwelijks beseffen) In principe ben ik er dus nie veel wijzer van geworden, waar die migraine nu weg komt, maar we gaan verder kijken naar oplossingen om de aanvallen de kop in te drukken... Dwz heb bloed laten prikken ivm de vele prikkels die ik steeds blijf voelen in gezicht, vingers, voeten etc. (bijwerking dagelijkse medicatie) ik kan een kalium/magnesium te kort hebben... Als dit meevalt, dan kan ik die dosis nog verhogen.. En dan hoop ik dat de aanvallen nog minder worden.. Verder gaan we ook andere medicijnen proberen voor de momenten dat ik een aanval heb... Dus tjah... Gewoon weer kijken hoe of wat.... Ben wel heel benieuwd, en vind het ook eng.. Ben altijd bang voor hoe ik reageer op bijwerkingen, maar tjah, dit is ook nix.. Dus moet toch wat... Ow jah, en spuiten of pillen, maakt nauwelijks verschil, zit dezelfde medicijn in en werkt hooguit iets sneller... Maar niet langer of beter of anders... @ de rest, Verder ben k het even kwijt... Liefsss
Hallo lieverds, bedankt voor de felicitaties! Was een beetje een rare verjaardag. Een hele goed vriend van ons ligt op sterven (leverkanker), dus we waren niet echt in een feeststemming. Dat is ook de reden dat ik hier even niet zoveel ben, geen ruimte in mijn hoofd voor, denk ik... Wel natuurlijk Johannal heel veel succes wensen voor morgen. Spannend, hoor, en wat leuk dat je het hier heb verteld! Oh en nog een laatste tip voor Seph: het schijnt beter te zijn als je de kleine niet inje armen hebt als hij haar voor het eerst ziet, maar dat je haar "samen" uit het wiegje haalt. Dan voelen ze zich minder verdrongen, zeg maar. Ik weet niet of je hier nog wat aan hebt, misschien ben ik te laat (dan misschien ene tip voor de andere zwangeren). Nou ja, een groot trauma zal het niet opleveren, maar ik vond het wel een mooie gedacht, wij hebben het met Karel in ieder geval ook zo gedaan.
@ Nijnja, och lieverd, wat een naar bericht.. Wat vreselijk dat jullie vriend leverkanker heeft... Hij is dus terminaal? Dat is zo erg! Is hij nog jong -niet dat dat het erger maakt, maar toch...? Ik wens jullie heel veel sterkte er mee de komende tijd! Hoop dat jullie nog een poosje van me kaar mogen genieten! *dikke knuffel* En je weet dat je wel hier van je af kan schrijven he! Maar kan me ook voorstellen als je er gewoon even geen puf voor hebt!! Liefs
@ Seanli, blixems, dat zijn mooie foto's!! Fijn dat je je zoveel beter voelt meid! Lekker weer werken kan indd zo goed doen (even wat anders) Geniet maar lekker nu van het bankhangen! Ook nix mis mee! Hopelijk is manlief toch nog lekker optijd thuis! Liefs