Maart mama's 2010, deel 6!

Discussie in 'De mama's' gestart door Johannal, 24 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Johannal: Ohh meis wat fijn dat jullie opgelucht en zo goed als mogelijk gerustgesteld zijn!!
    De kans is gelukkig klein lees ik in je bericht, fieuw.... dat is echt heel fijn.
    Geen verder onderzoek dus.. ik denk dat ik daar ook op gekozen zou hebben aangezien de kans op een mk dan aanwezig is.
    Heel erg fijn dat ze verder gezond is!!

@ ano: Oehh dus nog een weekje eerder geslachtsbepaling! helemaal goed! hihi . Hopelijk kunnen ze het dan al goed zien :)
    Even uit nieuwsgierigheid: is zoiets duur? Want anders zou je het toch gewoon bij de 20wkn echo te horen krijgen?

Natúúrlijk wil ik jullie d'r bij hebben!! Je weet toch dat D&J een behoorlijk oogje op Neomi hebben??!!
    (En ik op jou, uiteraard :D)

2. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ben ik weer even sorry te moe om op iedereen te reageren..

Johannal gelukkig dat ze je wat hebben gerust gesteld maar blijft denk ik wel spannemd?

Ano: ik duim voor een goede uitslag..

Schoonvader: hij moet nog een extra scan maar nu van zijn hele lichaam omdat er een vermoeden bestaat dat er toch uitzaaingen zitten..
    Zo niet dan willen ze toch gaan bestralen en als ze er wel zitten dan gaan ze opnieuw in overleg of er dan iets gedaan kan worden... Spannend dus..

En nu ga ik even plat ben echt moe

3. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

@Johannal, pffff, godsie, wat een spanning, en wat zal er nu voor een groot deel spanning van jullie zijn afgevallen...
    Maar ik voel nog een iets van twijfel?
    Hebben ze dan nu naar het neusbotje enzo gekeken en nog weer het bovenbeentje opgemeten?
    Klopte het wel precies dan? Er was geen meetfout gemaakt?
    Wat fijn te lezen dat ze verder zowiezo helemaal kerngezond is!
    Meis meis, toch wat een schrik en wat een toestand!
    *Dikke knuffel voor jullie*

@ Jedalin, ik schaam me dood! Gisteren met mijn tante aan het kletsen (op msn) en voor we naar het concert van Racoon gaan (in de Stad waar T. vlakbij woont) gaat zij met haar vriendin naar haar dochter die daar ook woont...
    En toen kregen we het over T. dat ik daar wel langs zou kunnen gaan..
    En dat ik hem gewoon "moes" bellen.. Ik kom er eigenlijk nooit zo, dus dit was ja een super kans, en gewoon leuk jah..
    Dus nouw jah.. Ik dacht in een opwelling; kan mij het ook schelen, maar hij nam na een paar x bellen (nog steeds) niet op... En op het smsje wat ik daarna stuurde (of hij terug wilde bellen) heeft hij ook nie gereageerd.. (nu nog nie)
    Ik baal als een stekker, want ik had me stellig voorgenomen dat het nu maar es van zijn kant moes komen, en toch heb ik weer contact gezocht, wat nog nie eens is gelukt ook...
    En nu reageert hij hier ook nie eens op...
    Ik heb nu dan ook een grens gesteld, als hij deze week (Dus voor vrijdag *Waarover het smsje/belletje ging*) niet reageert, ga ik het afsluiten en is het klaar....
    Hoe moeilijk en pijnlijk ook.. Dan moet ik gvd stoppen met dit gedonder, want ik word hier doodongelukkig van... Daar ging dus mijn www over.... :(:(:(:(:(
    *Schaam*
    Dus alsjeblieft meiden, zeg maar nix, ik weet hoe jullie denken!:)
    Voel me al klotuh genoeg! :):(

@ Jedalin, wauwww die jurk!! Dies mooiiii!!!! Ik zou hem wel heel graag willen zien bij JOU!!
    Maar je mag zekers geen foto's maken als je ze past? :(

@ Ano, huh 7 weken?
    Je bent toch al wel langer???
    Oww wat spannend die echo!
    En jij en Jedalin zijn wel lekker bezig hiero hoor! Whahaha!! :D:D
    Dus je schoonvader moet eerder voor de uitslag komen? Begrijp ik dat goed? Pff, die spanning, vreselijk...
    Heel veel sterkte voor jullie meis!

@ Alies, had al gereageerd op je hyves, echt wel jammer, dat Alisha nergens in kon zo! Wel gek heh, dat het ene jaar van alles kan en een jaar daarop is het opeens "te gevaarlijk" en zijn er compleet andere en veel strengere regels... Wonderlijk is het!
    En Mel viel in slaap? Hihi.. Grappig!

@ Mijn accent, whahaha, ik praat daar harstikke nederlands joh, gekkerds! Daar is nix "plats" aan! Ik kan tegen mijn kleine ventje nie "plat" praten, hmm, tenzij ik boos ben! :) Dan gaat het opeens als vanzelf, whahaha!
    Maar ik hoop ook dat hij het "Zelf" stappen nu ook snel onder de knie zal hebben, maar hij gaat snel joh! Hij is nu eigenlijk heel snel van, de achteruit, naar vooruit gegaan, toen kruipen, toen van zit naar staan, toen van staan naar opzij stappen, nu loopt ie rond de tafel, stapt ie (soms) al over naar de bank etc. en loopt al druk achter de poef an! :$ Kan het nie afkijken! :cool:
    Gaafffff hoor!!! :p

@ Kleintje, jou schoonvader een extra scan, geeft dat niet ook een beetje rust? Dat je dan zekerheid hebt dat ze ALLES goed nakijken zeg maar?
    Of zie ik dat juist helemaal verkeerd?

Liefss

4. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Kussie: Je mannetje is nog altijd gelijk aan D&J met ontwikkeling hoor! Daan liep toen hij 1.5+1 week was en Jesse 1.5+2 weken :)
    En als ik dat zo hoor, overstappen van tafel naar bank, dat was hier ook een maandje ofzo en toen zijn ze los gaan lopen ongeveer. Komt vast snel :)

Ai....wat onwijs balen :(...dat T niets liet weten toen je hem belde/smste. Je hebt al 'ns gezegd dat ie niet zo van de telefoon is enzo?? Misschien dat dat het is. Maar ik snap je heel goed als je zegt dat je het af wilt gaan sluiten als het gewoon echt niet van 2 kanten blijkt te komen.
    Maar ik hoop dat hij deze week toch nog ietsl aat weten aan je!
    Dikke knuff voor jou!!!

Hihi volgens mij mag je een foto van de jurk maken, als je hem ook koopt. Dacht ik...volgens mij ist in ieder geval niet de bedoeling om van 5 jurken een foto te maken ofzo? naja haha ik zal 't vragen donderdag ;)

haha jouw accent, haha, wellicht praat je idd niet plat maar je hebt gewoon die klank haha.
    Arno noemde het gelijk uit de Achterhoek, maar kheb geen flauw idee of je daar woont want kweet niet wat de achterhoek is hahaha.

@ kleintje: Hmm dat is inderdaad spannend....duim duim!

5. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

Maar is het niet zo, dat een tweeling (omdat ze vaak eerder geboren worden) dat het daar minder erg is als ze later zijn dan Stan?

Dank je voor je lieve woorden, ik voel me echt heel waardeloos nu...

Ennuh ik woon nog VERRR "BOVEN" de achterhoek.. Mijn accent is vooral Drents en nijgt soms iets naar overijssels....

En ik hoop dat je foto's mag maken van jou in een jurk! Al is het er maar 1! Lijkt me zo mooi om te zien!

6. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Hee stan is nog niets te laat hoor!! :) Op mijn cb zeiden ze het volgende: Daan liep al, en Jesse nog niet. Ja zei ze, als Jesse voor de 20 maanden nog niet loopt, moet je maar even bellen. Want ze moeten voor de 2 jaar lopen en mochten ze rond de 20 maanden nog niet lopen, gaan we kijken of we ze met fysio wat kunnen stimuleren.
    Maar als ik dat zo zie loopt stan echt wel binnen 2 maanden hoor. Ik gok wel eerder :)
    Ze zeggen overigens niets over tweelingen, dat die wat later mogen/kunnen komen in ontwikkeling. Hoewel ik dat idd wel vaker gelezen heb op internet. Maar ze worden gewoon 'beoordeeld' als een eenling.

7. superb

superb Fanatiek lid

20 jul 2009
    1.120
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Johannal; Wat fijn dat ze jullie zulk goed nieuws konden vertellen in het ziekenhuis. Hopelijk kun je nu ook weer gaan genieten van de zwangerschap. Blijf je nu wel onder controle staan in het ziekenhuis of is het na deze echo afgesloten?

@ Kussie; Wat een leuk filmpje van stoere stappende Stan. Het kan niet lang meer duren voordat hij zelf gaat lopen. Ik moest ook wel lachen om je accent.

Ik vind het echt heel vervelend voor je dat T. nu niet reageert. Ik kan me heel goed voorstellen dat je je daar echt rot door voelt. Meid, ik zou hem wel een schop onder zijn kont willen geven. Laat je niet kisten hoor! Het ging de laatste tijd toch juist weer wat beter met je. Hou dat positieve gevoel vast!

@ Ano; Spannende week dus voor jullie. Ik duim voor je dat ze goed nieuws brengen woensdag.

@ Jedalin; Mooie jurk! Hij zal je vast prachtig staan. Ik ben benieuwd het je het vindt om een trouwjurk aan te hebben.

@ Hier; Weinig nieuws. We hebben een druk weekend achter de rug met veel bezoek waarin we genoten hebben van het mooie weer. Jammer dat het al weer bijna voorbij is, ik ga er nu nog maar even van genieten en neem de kinderen mee naar de speeltuin.

8. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    jedalin, nee dit is puur geslachtsbepalin, kan dus met 2min klaar zijn.
    ik betaal 25eur en krijg er 2 foto's bij.
    bij de meeste kost t rond de 40eur en duurd t wat langer, maar deze man schijnt t nooit fout te hebben gehad, en ben er met neomi ook geweest!
    en verder doet ook niemand t zo vroeg volgens mij.
    Nou neomi wil D&J vast ook weer zien :)

kleintje, spannend dus voor je schoonvader, ik duim voor goed nieuws!!

kussie, snap je hoor, het moet we;l van 2kanten komen, en prima als je in t begin wat meer je best moet doen, maar je wil toch ook wel dat hij jou net zo graag wil als andersom!!hoop dat je wat van hem hoort.

ja meiden idd spannend woensdag, heb geregeld dat ik uurtje of 11 al klaar ben met werken ....

9. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Kussie: het is wel fijn dat ze hem helemaal onder de scan doen maar het geeft mij niet veel rust.. Waarschijnlijk denken ze dat ze nog iets vindem anders zouden ze niet zo n besluit nemen is mijn ervaring van toen ik op de oncologoe afdeling werkte van het ziekenhuis.. Maar goed laten we hopen dat het meevalt..

Ik vind jou accent trouwens leuk :p

10. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    @johannal gelukkig hebben ze je goed nieuws gebracht. :)

@kleintje spannend voor je schoonvader.

@kussie balen hoor dat T. niet ff reageert. Kan me niet voorstellen dat ie 'm nog niet gelezen heeft. Hoeveel moeite is het nou om ff te reageren?
    Je praat in het filmpje ook niet plat maar gewoon met accent. :)
    En Stan zal vast binnen een maand zijn eerste pasjes wel los zetten. :) Hij doet het nu al super goed achter de poef. :)

11. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    Ano heet woensdag al de uitslag hopelijk is die een beetje gunstig!

Johannal gelukkig breng je goed nieuws en ook nu is de kans op een down erg klein vind ik hoor

Kussie balen dat t niet reageert ik zou m gewoon bellen en vragen wat er is hij mag je niet zo laten zitten hoor !

Kleintje spannend een extra scan ik hoop dat t vermoeden er naast zit en er geen uitzaaiingen zijn

Hier nu weer verrekte hoofdpijn du ga er weer vandoor

12. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Johannal; wat fijn toch goed goed nieuws. Een gezond meisje!
    Hopelijk nu weer lekker genieten van je zwangerschap! :)

Linda; gaaf die jurk. Ook wel mijn smaak hoor, Oeh ben wel erg benieuwd hoe het jouw staat! Zal vast prachtig zijn.. :)
    Je mannen niet meer vervelend hihi?!
    Taleah is ook altijd zo lastig als oma heeft opgepast. teveel aandacht gekregen misschien? Ach ja beter dan te weinig..

Kussie; hè wat jammer van T. Maar laat je niet gek maken hoor meis, zoals superb al zei je was de laatste zo heerlijk positief en vrolijk. Hou dat vast hoor en niet laten veranderen door een man hihi.. Stomme mannen ook :p!
    Een goede nacht gehad met Stan, hoe gaat het met z'n poeppies?
    Dat filmpje, geweldig! :) knap zeg van Stan, die stapt binnenkort los hoor. Weet ik zeker. En dat accent van je, geweldig. Marc hoorde het ook en bleef ook zo praten haha..

Alies; jammer zeg van dat park. Balen voor Alies! Hopelijk toch nog een leuke dag gehad..
    Nog iets van je baan gehoord?

Ano en kleintje; pff spannende tijden voor jullie schoonvaders. Heel veel sterkte!

Ano; leuk een geslachtsbepaling! :) al is het toch gewoon een jongen :D!

Linda; gaan je mannen nu al vreemd... :p

Superb; lekker toch zo'n weekend. Prachtig weer hadden we! Alleen van al die drukte moet je indd even bijkomen!

Setti; balen alweer hoofdpijn! Ben je al naar de ha geweest?

Darcy; prachtige meid die Megan! Wauw die krullen..
    Hoe was de eerste schooldag.

Verder weet ik t niet meer solly..

13. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    Alies heeft zich verder prima vermaakt. :) Alleen wel zeuren dat ze zo'n figuurballon wilde, maar die mocht ze niet. Dus haar krokodilletranen kwamen dan weer te voor schijn. ;) En ze wilde niet naar huis. Ze zei wel 100 keer dat ze het zo leuk en gezellig daar vond en vroeg wanneer we weer heen gingen. :)

Tot afgelopen vrijdag kon je je reflectieformulier inleveren. Dus nu maar afwachten. Ik weet niet precies wanneer we bericht zullen krijgen. Zal denk ik november worden, omdat ze toch zo'n 180 medewerkers moeten gaan herplaatsen.

14. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    hier gelukkig is mn hoofdpijn weg na 2 paracetamollen hihi. kijk ik net op funda is het huis wat steef wilde kopen nu opnieuw in de verkoop en wel 40.000 minder dan voor heen ts alleen balen dat we ons eigen appartement nog niet in de verkoop hebben. grrr en dat huis heeft nog een moederhaard en geen geen cv dat gaat +/- 10.000 kosten of iets minder en dan moet er nog een dakkapel op van +/- 7000 dus t huis betalen zou niet zo heel moeilijk zijn maar dan ons huis zelf nog verkopen maarja we hebben nog een boete aan de gemeente als we ons hypotheekbedrag eruit krijgen en zo niet dan nog een schuld dus ik moet maar gewoon niet meer kijken. pffff

15. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    eliesah nee ik ben niet naar de ha geweest daar kom ik liever niet hihi ik denk vaak bij mezelf als ik iets heb dat t wel weer overgaat voor ik een jochie wordt hihi dat zei mn oma altijd.

16. nijnja

nijnja Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    Johannal: Goed nieuws! Wat fijn. Nu inderdaad hopen dat het weer gaat lukken om te genieten.

17. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
  18. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ elisah: hahaha nee nee, 1 van de twee voor Neomi en de ander voor Taleah natuurlijk!!! :D
    Beide met hetzelfde meisje dat wordt 'm natuurlijk niet he!! :D

@ hier; Pfffff gevolleyt voor t eerst sinds tijden en ben kapotttt...

19. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    #1059 Johannal, 3 okt 2011
    Laatst bewerkt: 3 okt 2011
    Zo nu even het complete verhaal:

Nou eerst moesten we eventjes wachten maar toen werden we door een arts Gynaecoloog opgehaald. We kregen vrijwel meteen de echo (totaal ongeveer 35 minuten) Ze ging heel gedetailleerd te werk, meette heel veel verschillende dingen op en kon gelukkig steeds zeggen dat het er goed uit zag. Ik vroeg me nog af of ze het ook zou vertellen wanneer het niet goed was? Na een tijdje vroeg ik of het kindje nou ook kleiner dan normaal was maar dat viel volgens deze arts allemaal best wel mee. Toen ze het beentje op meette zei ze niets! Dus toen vroeg ik of het beentje ook ok was en zei ze dat ze omdat ze wist dat ze er extra op moest letten wist dat het kleiner was maar dat het haar anders niet gelijk zou zijn opgevallen.

Na de echo kwam het gesprek… En een heel lang verhaal kort kwam het er op neer dat de uitkomst hetzelfde is als afgelopen donderdag. Ons kindje is aan de kleine kant (maar nog keurig binnen de marges waarin 90% van alle meisjes van deze leeftijd passen) echter het beentje is te kort en valt (net) buiten de grafieken. Dit verkorte bovenbeentje is een Softmarker (aanwijzing voor mogelijk Down) Daar zijn er een stuk of zes van (kort bovenbeentje, gaatje in het hart, cyste in de hersentjes, vlekjes op de darmen, gespannen vuistjes, klompvoetjes en het missen van of een verkort neusbeentje) en dat betekent dus een verhoogde kans op down. Maar ons meisje heeft maar 1 softmarker (en dat valt eigenlijk best mee) mocht! het down hebben dan is het waarschijnlijk een milde variant omdat het verder geen softmarkers heeft.

In getallen betekent dat:
    Normaal gesproken heb ik (als 32 jarige vrouw) een kans van 1-508 op een kindje met down syndroom.
    Nu met deze Softmarker (kort bovenbeentje) hebben wij een kans van 1-338 op een kindje met down syndroom.

Voor ons betekend dat:
    Oh?!?!? Ik dacht echt dat ik 'normaal' gesproken een kans van 1-20.000 oid en dit had ik eigenlijk niet verwacht. Ik had voor mezelf bedacht als de kans nu 1-1.000 of groter was dat ik dan wel een vruchtwaterpunctie zou willen. Maar dit waren dus sowieso heel andere getallen… Het gesprek duurde nog een tijdje voort maar Stf en ik konden eigenlijk wel steeds wat meer lachen en opgelucht ademhalen…. als je 'mijn getallen' omzet naar de gegeven getallen valt het verhoudingsgewijs nog best mee (volgen jullie me nog?). Omdat de kans op een miskraam bij een vruchtwaterpunctie hoger is (nl 1-250) wordt er geen verder onderzoek gedaan. Omdat er nu ook geen nieuwe waarnemingen kunnen worden gedaan bij evt vervolgecho's worden die dus ook niet gedaan (alleen de standaard groei echo van week 30 krijgen we nog; die is nieuw tegenwoordig). Het heeft dus op dit moment geen zin om op bed te gaan liggen of onder toezicht van de gyn oid. te blijven…. Het beentje blijft korter (het gaat niet ineens nog groeien volgens de arts) maar het is niet zo dat je het straks echt heel goed gaat zien dus tja…….

Conclusie:
    We hebben nog steeds een verhoogd risico (en een zelfde uitslag als afgelopen donderdag) maar we hebben nu wel meer antwoorden en meer uitsluitsel. We hebben enigszins geruststellende percentages gehoord en we kunnen nu verder niets meer doen dan afwachten en proberen nog te gaan genieten van het kleine wondertje in mijn buik wat zo lekker zit te trappelen. ook nu :D
    We zijn dus best wel opgelucht.

Nu ben ik echt kapot (komt toch door het best wel pittige weekend) dus ik ga vanaf morgen even bij lezen hoe het met jullie allemaal gaat.
    Thanks (heel erg) voor alle lieve woorden en de kaarsjes ze hebben zeer waarschijnlijk geholpen!
    :)

20. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    jedalin we posten straks precies tegelijk!!maar idd Neomi heeft aan 1 mooie man van jou voldoende hoor :)

johannal, fijn dat jullie zijn gerustgesteld.en zoals ik het lees hoef je je idd niet al te veel zorgen te maken, tuurlijk je houd het in je achterhoofd, maar denk dat het allemaal best goed komt!!!!en nu proberen te genieten meid!!!

Deel Deze Pagina