Maart mama's 2010, deel 6!

Discussie in 'De mama's' gestart door Johannal, 24 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

Is dat bij jullie nie zo dan?

2. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    hey meiden

gwen ow balen is dat he als ze over d';r slaap heen zijn, ken het hoor.
    en dat huilen, pffff ik loop hier de hele dag te roepen niet huilen niet huilen, ophouden met huilen, en het erge is, dat ze dan nog stopt ook, dus ze snapt dat zelfs, maar ze begint dan alsnog hoor als ze d;r zin niet krijgt of wat dan ook, heel vervelend.
    ik pb je later nog even meid :)

eliesah fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad, neomi vin d Bumba ooke rg leuk!!

vriendlief ahh wat sneu voor chunkie, idd ff naar de da dan.
    hoe is het met jou?

vraagje:

neomi wil eigenlijk alles lopen, als ik de hond uitlaat ging ze altijd in d'r fietsje mee, nu is het trappen en met een hoop moeite in t fietsje want ze wil lopen!maja dan duurd het een eeuw, en tis een best drukke weg, dus heb r liever in de fiets.
    met boodschappen doen, tzelfde, als ik 'r in t karretje wil zetten, tegen sputteren, maar ga echt niet lopend met r boodschappen doen haha, dat word een ramp, dan rent ze door die winkel en zit overal aan en luisterd naar God of verbod...

hebben jullie dit ook?>zo ja wat doe je eraan???

3. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Ano, je hebt van die rekbare polsbandjes die je kunt gebruiken - een soort lange lijn, kan je kind loslopen, maar is wel aan je verbonden. Het klinkt raar, het is geen tuigje, maar het werkt super!
    Verder doe ik Megan in de Mini-Monkey als we gaan lopen over de markt. Dan draag ik haar op mijn heup en heb mijn handen vrij. Als het echt niet kan, dan zit ze in de fietsstoel of in de winkelwagen zelf (ze klimt uit het zitje onder luid protest ;))

4. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

@ Ano, Stan is nog nie zo ver, maar vind een goeie vraag... Want daar ben je mooi klaar mee jah! Zo duurt alles (strax) een eeuwigheid joh.... :$
    Oh oh.. We zijn er klaar mee, die kleine eigenwijsjes van ons...
    Hihi...
    Die polsbandjes is misschien indd een goed idee, of toch wel een tuigje?
    Stan kan ook nu al een flinke keel op zetten, dus dat gaat nog wat worden straks.. Pfff...

Hoe gaat het verder met jou? Je buikpijn, wanneer ook alweer een afspraak bij VK, ik hou al die datums nie goed bij hoor :):)

@ hier, bah, nix te passe, Stan heeft me nu geloof ik aangestoken...
    Loopneus, donders zere keel, vanmorgen flinke koppijn, dus high van de medicijnen, hihi... Nix an...
    Vanavond na goeie tijden lig ik onder de wol... Kijk er nu al naar uit!

Ben bij mijn ouders (ja alweer) vanacht is het helemaal weer mis gegaan met broer... Hij komt denk ik strax zo thuis...
    Zijn vriendin was nogal close aan het dansen gisteravond toen ze op stap waren met een kameraad van hem en een andere kameraad van hem kwam dat even melden.. Toen kwam hem alles weer boven van zijn ex en is ie daar zo weg gegaan.. (bang dus dat hij weer bedonderd word)In de stromende regen is ie richting huis gelopen (terwijl hij een uur verderop zat) en heeft hij mijn ouders gebeld om hem te komen halen... Die zijn die kant op gegaan en toen ze hem zagen was hij al helemaal doorweekt (hij liep in t-shirt en regende...)
    Ben allang blij dat hij geen gekke dingen meer heeft gedaan... Straks dus even pijlen hoe het met hem is... Pfff
    En daar komt bij, ben te belabberd om te koken...
    Dus dat laat ik dus mooi even doen door die lieve opa...
    Verder hebben mijn ouders de box weggehaald. Stan keek er van op! Whaha, vind het prachtig, nu heeft hij nog meer ruimte om te "fietsen" op zijn loopfietsie!

Liefss

5. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    ha dames,

heb een paar uur geleden gelezen en nu kom ik reageren haha en nu weet ik niet zo veel meer eigenlijk....sorry :D
    Een beetje nog:

@ Elisah: hihi stom, ik typte: @Taleah, hahaha. Foutje. Maarre,plopsaland was leuk dus, incl de grote bumba. gaaf!! :D

@ Ano; Hier gaan ze mooi mee in het wagentje hoor haha.
    Los lopen kunnen ze nog niet zo'n heel eind. Vnadaag toevallig met beide tegelijk van de auto naar het kdv gelopen (50 meter?) en dat ging wel goed. Tis natuurlijk wat onhandig, met 2 van die mennekes maar ze lopen ongeveer even snel dus dat scheelt. Alleen deuren en zo zijn wat lastig haha. Ze kunnen best los lopen, maar willen liever nog een handje als ze buiten op de stoep lopen. Prima :)
    Dus ik heb eigenlijk geen tips ofzo! haha

@ gwen: ach ja, heel bekend, die krokodillentranen. Jesse is daar heeeeel goed in. Jesse is ook echt de aansteller van de 2. Daan is vergeleken met jesse een stuk liever en rustiger.
    Jesse gaat standaard huilen als ik hem op het verschoonkussen leg om te verschonen tot dat hij een potje, tube of doosje met iets in zn handen krijgt.
    Daan gaat op het kussen liggen met een knuffeltje liggen troetelen haha.

@ hier: Gisteren bij ons nieuwe nichtje (hihi) op kraambezoek geweest. Echt een lief klein meisje zeg! Zo schattig, al die brabbelgeluidjes die eruit komen en ook die gezichtjes die ze trekt. Ook grappig dat je bij zo'n kleintjes precies ziet en hoort wanneer ze ierts niet leuk vinden en gaan huilen he? hahah

Maar erg schattig dus. Ik zei va nte voren tegen arno: benieuwd of ik kriebels krijg, als ik zo'n klein moppie zie.
    Nou...ik kan jullie vertellen, haha, en jullie zullen het allemaal wellicht anders gedacht hebben: TOTAAL niet, hahahah.
    Echt...naja, niet! Ik had echt zoiets van...super lief en leuk...maar nee, echt niet voor mij nu hoor! haha
    Arno blij, haha, want die wil het toch wel graag bij 2 kindjes houden. Tenzij ik daar heel anders over denk...maar dat is dus niet zo. Was al niet hooor, maar was gewoon benieuwd of het dan weer zou kriebelen eventjes ofzo.

6. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    als wij verplicht vrij zijn dan gaat t wel van onze uren af maar dan hebben we int begin van t jaar daar extra uren voor gekregen. t zogenoemde feestdagen verlof. zo zijn we altijd hemelvaart en de dag erna vrij, kerstdagen, pinksteren en pasen en zelfs goede vrijdag.

7. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    heel herkenbaar ik laat haar krijsen tot ze een ons weegt en geef niet toe echt heel vervelend voor de andere mensen in de winkel maar goed. als ik haar eruit haal dan pakt ze alles uit t schap en ga ik ook met steef boodschappen doen dan geeft hij toe en gaat haar dragen die gek nou ik niet hoor ik geef mooi niet toe. en als we bij de appie zijn en er is een auto wagentje dan wilt ze er niet meer uit hihi.

vorige keer wilde ze niet in het zitje en toen heb ik haar in het grote vak in t karretje gezet en vond ze ook prachtig.

8. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    kussie en hoe ist nu met je broer al een beetje bekomen en heeft hij nog met zn vriendin gesproken?

9. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Ben ik weer :D! Zoals beloofd haha..

Gwen; sorry erg vervelend van ons dat we helemaal geen reactie of succes etc hebben gegeven aan je. Nou ja ik heb laatste dagen zoiezo weinig gereageerd maar had t op zn minst kunnen vragen. Dus hierbij mijn excuses. :)
    Zou je ons toch nog willen vertellen hoe het was en wat er nu gaat gebeuren? Wanneer....

Mooie foto's van je meisje heb ik gezien. Sjee ze wordt echt groot joh!

Johannal; hoe gaat het met jullie? ;)

Vriendlief; jou ook helemaal vergeten om je een fijne vakantie te wensen. Sorry!
    Hoe was jullie vakantie meis.. Heeft Jan genoten?
    Foto's!? :p

Linda; he wat jammer geen kriebels :):p!!!! Had het wel leuk gevonden bij jullie hahaha.. Grapje!
    Wie weet ooit in de toekomst, kan altijd naturlijk.

Setti; och germ die Lisanne zo hard gevallen. Kan ineens hard bloeden he, je schrikt je kapot.
    Haha, kleine draak. Telefoon van mama verstoppen. Altijd leuk!!

Superb; hier ook een meisje die precies weet hoe mijn iphone werkt. Moet m echt hoog weg leggen want anders.....
    Lekker he dit weertje hihi. Bah bah! Word je niet vrolijk van.

Kussie; pff balen voor je broer. Knuff!
    Wat super lief dat Stan zo enthousiast naar opa zat te roepen. Je vader helemaal stralen natuurlijk? ;)
    Leuk dat Racoon zo leuk was, enne ik herkende je ook gelijk hoor. Met je big smile haha.. :p

Dramaqueen; jep hier ook 1. Poehee als ze iets niet mag, je moet dr zien. Soms erg frustrerend. Maar probeer er niet te veel aandacht aan te geven dan is het meestal zo over. En anders even flink laten gillen en dan heel lief kroelen met dr :).
    Papa is een watje en pakt dr gelijk op en geeft meestal nog toe ook hahaha.. ;):) Maar hij is het wel aan het leren om het goed te doen!

Enne hier wil ze ook bijna niet meer zitten in de wandelwagen, winkelwagen, autostoeltje etc. Soms een heel gevecht. Pfff!

Leuk joh als die kids groter worden hahaha ;):D!

10. Appel en Peer

Hier; een heerlijk weekendje weg gehad.
    Alleen was het slapen best drama! We hadden een 2persoons cottage en een open ruimte. Dus geen deur bij de slaapkamer! Hadden we dus pas gezien nadat we al geboekt hadden...
    Nou ja Taleah dus best oververmoeid dit weekend en dan nog al die nieuwe en spannende dingen erbij. Nieuw huisje, ander bed, elke keer op pad, 2,5 uur in de auto etc etc.

Nou ja je denkt ik doe het voor het kind maar eigenlijk heeft het kind er niks aan haha. Nou ja bij Taleah dan.
    Ze kan niet zo goed tegen zulke veranderingen denk ik.

We waren maar 2 dagen weg geweest en het leken wel 2 weken.
    Vind het echt gek dat we zo graag naar thuis verlangde.
    Dus wij gaan komende jaar niet meer op vakantie ;)!

Maar het was wel heel leuk hoor.
    We hadden een heel groot bubbelbad en zijn lekker met zn drietjes in bad geweest. Lekker genoten om de heletijd met zn drietjes te zijn en echt alleen met Taleah bezig geweest. Dus ja....

Verder kletst steeds meer en meer. En probeerd ook al met 2 woorden te praten, daag mama of ja papa etc.
    Ook als ze iets krijgt zegt ze heel lief dankoe. Zo lief! :)
    Owja en ze kan ineens overal bij, hmm. Nu heeft ze de lichtknoppen ontdekt. Erg leuk, aan en uit! ;)

11. Appel en Peer

Meeting; hmm weer een vervelende mededeling. Wij komen (alweer) niet!
    Wij zijn het echt niet gewend om 'ver' te rijden hebben we afgelopen weekend wel ondekt.
    Marc moest Taleah bijna heel de weg bezig houden, ze wilde ook elke keer los uit de stoel. En ze kan het ook al bijna zelf.
    Gelukkig hadden we een dvd speler kunnen lenen, maar ja zo lang kan ze zich nog niet concentreren. Dus ook van korte duur allemaal.
    En aangezien Marc die dag weg is kan hij niet mee..
    En ik mag en ik durf ook niet alleen met Taleah zo'n stuk te rijden.
    Vind het wel vervelend want wil jullie graag allemaal meeten, maar doe het echt niet.
    Hopelijk begrijpen jullie het!! Sorry.....

12. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    sorry eliesah das geen excuus je moet komen ik wil die dame van jou echt eens zien hoor ;):D;)

13. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    hahah DANKKOE hihihihi gelukkig ben jij slank en marc ook hihihihihi sorry heel flauw grapje hihihihi

14. superb

superb Fanatiek lid

20 jul 2009
    1.120
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Eliesah; Fijn dat het uiteindelijk wel een geslaagd weekend is geworden. Hebben jullie niet al te veel last gehad van het onstuimige weer?

@ Gwen; Hier ook volop krokodilletranen. Morris is af en toe echt net een dramaqueen. Ongelooflijk wat een theatershow hij kan opvoeren. Huilen, krijsen, stampvoeten en met zijn vuistjes slaan. Meestal kan ik er wel om lachen en het negeren maar er zijn ook dagen waarop ik er slecht mee om kan gaan. Ik vind dat ze nu ook op een leeftijd zijn gekomen waarop ze echt moeten begrijpen dat soms iets niet mag. Vorige week heb ik Morris voor het eerst een minuutje op de gang gezet (hij bleef maar op de eettafel klimmen) en dat heeft wel indruk gemaakt. Sindsdien heeft hij het niet meer gedaan.

Wat knap dat Joënna gisteren haar slaapje heeft overgeslagen. Dat lukt Morris echt nog niet. Die is op een gegeven moment zo moe dat hij zelfs zittend in slaap kan vallen.

@ Vriendlief; Hoe is het bij de dierenarts gegaan?

@ Ano; Ook jouw verhaal komt bekend voor. Ik heb voor Morris zo'n polsbandje gekocht waar Darcy het al over heeft. Dat werkt prima als we een eindje gaan wandelen of bijvoorbeeld naar de dierentuin gaan. Als we boodschappen gaan doen dan moet hij echter gewoon in de buggy of het winkelwagentje. Soms hebben we dan heel wat bekijks als hij de boel bij elkaar schreeuwt. Af en toe doe ik weleens wat kleine boodschappen bij een supermarktje hier 100 meter vandaan en dan mag hij weleens zelf lopen. Ze kennen ons daar en dus is het niet zo erg als hij de winkel doorrent.

@ Kussie; Hoe is het met je broer? Voel jij je ook weer wat beter? Fijn dat je vader voor jullie wilde koken.

@ Jedalin; Hihi, ik dacht inderdaad "en nu komt het, ook bij jou begint het te kriebelen". Ik had het dus mis. Eigenlijk ook wel fijn dat je gevoel nu ook bevestigd is.

15. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    heeel fijn dat jullie je herkennen in mijn verhaal, of beter gezegd jullie kindjes herkennen in neomi haha.

vandaag ook weer een dag dat ik echt de heeeele dag nee roep!!!wordt soms moe van mezelf, en dan meteen dat nep huilen erbij, heb op t moment een erg kort lontje, geen idee waarom, maar grrrr loop dus de hele dag te schreeuwen lijkt het wel.
    wil ik helemaal niet, maar als ik het normaal zegt dringt het niet door, wil ook niet steeds een tik op de vingers geven, en tja de frustratie dan he....

en op de gang zetten, ehh dat gebeurt hier regelmatig!!!!
    ik moet wel, maar meestal is ze daarna wel weer even een stuk liever en luisterd ze wel...

goh neomi en ik klinken zo wel echt als draken he hahaha.

eliesah, hadden niet anders verwacht :)
    nee grapje, ja jammer, en vervelend voor jullie, moet er niet aan denken dat neomi niet lang in de auto kan zitten, zou ik nooit naar me ouders kunnen :(
    word vast met de leeftijd beter.

16. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Vriendlief : Ach ja, een weekje zonder eten overleven ze wel;).
    Balen een vlooie allergie. Hoe was het bij de DA?

@ Kussie : ik vind het ook erg leuk dat ze zo aan de klets zijn. Aan de ene kant kan ik niet wachten tot ik echt gesprekjes met haar kan voeren, maar aan de andere kant is het nog wel zo lekker rustig.
    Ook is ze steeds meer alles aan het benoemen als we aan het fietsen zijn.

Ja ze heeft gisteravond goed geslapen (gelukkig wel).

Het kost je inderdaad (voor zo ver ik weet) eigen uren als je verplicht vrij moet nemen omdat het bedrijf dicht is. Ik weet niet hoe het zit of je daar nog extra uren voor krijg. Staat dat niet ergens in een personeelsgids of zo iets?

Hoe is het met je broer?

@ Setti : Vanochtend besloot ze om 10.30 al dat ze moe was, en heeft ze een uurtje geslapen. Ik had op wat langer gehoopt, maar zat er helaas niet in. De middag heeft ze ook neit meer geslapen, maar ze was prima te pruimen. Alleen tegen 16.00 begon ze moe en hangerig te worden.

Ik ben ook heel benieuwd hoe Steef zijn verrassing vind:D.

@ Ano : Ja, hebben wij ook. Als ik de honden uitlaat heeft ze helaas pindakaas hele dikke vette pech, maar moet ze in de kinderwagen zitten, of in haar fietsje. Anders duurd het uren, en wil ze halverwege getilt worden.
    Met boodschappen doen heeft ze een hele periode gehad dat ze niet in het stoeltje wilden zitten, dus mocht ze in de kar staan. Andere keuze heeft ze niet: Stoeltje of staan in de wagen. Van mij mag ze de hele winkel bij elkaar krijssen (gebeurd ook nog wel eens), maar ze mag er niet uit.
    Winkelwagentjes met een auto vind ze ook helemaal geweldig. Dan alleen een drama om eruit te halen:D
    Sinds een paar dagen wilt ze juist alleen maar in het stoeltje zitten, ipv in de wagen staan;).

Verder mag ze van mij veel lopen, en neem ik zelden de buggy meer mee als ik naar de stad ga bijvoorbeeld (als we niet langer als een half uurtje weg zijn)

Zaterdag hebben jullie toch de geslachtsbepaling? Spannend!! Hebben jullie binnenkort weer een afspraak bij de VK staan?

@ Jedalin ; Grappig om te lezen dat jullie beiden de "kriebels" niet meer hebben. Hier op het forum lees je toch vaak "wanneer houden die kriebels nou eens op":D

@ Eliesah : Hahahahaha, stoere papa een watje als het om zijn dochter gaat:D
    Leuk al proberen te praten met 2 woordjes!!!

Hier kan ze ook steeds beter bij de licht knopjes komen (helaas..........). Bij ons op de slaapkamer, boven ons bed, hangt een touwtje. Erg leuk als we op zondagochtend nog even op bed liggen met Joënna: aan - uit - aan - uit - aan - uit - aan - ui, en een schik dat ze heeft.

Eeeehhhhh, mag je niet alleen met Taleah rijden?

@ Superb : Dat lukt Joënna steeds minder om bijvoorbeeld bij ons in slaap te vallen. Daar heeft ze het "te druk" voor.
    Ben wel blij dat het vaak bij krokodillentranen blijft, en ze niet helemaal uit haar plaat gaat, en boos met haar hoofd op de grond ligt te bonken.

17. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    zwangere lady's hoe gaat t nu met jullie voelen jullie de kleine al of plopt t al een beetje???

straf ahhahaha lisanne heb ik vandaag voor straf op dr kamer gezet nou ze zette het toen helemaal op t krijsen en schreeuwen en gillen dus heb haar even goed te woord gestaan en wel erg boos en haar nog 5 min op dr kamer laten staan. ik was bang dat ze uit nijd de kasten leeg zou trekken maar ze bleef voor de deur staan huilen en slaan op de deuren dat ze eruit wou hihihihi wat ben ik toch een draak maar toen ik naar haar toe liep heb ik haar opgepakt een kus en een knuffel gegeven en gezegt dat het klaar en over was en toen moest ze nog ff een paar keer snikken en toen was mevrouw kalm dus nu doe ik t voortaan zo das de enige manier om tot haar door te dringen die dramaqueen/draak

18. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    knopjes gekkies haha ik lees t alweer dus die van jullie zijn ook zo knopjes gek qua lichtknoppen hihi hier nog een en dan word ze boos als t knopje te klein is en ze iets meer kracht moet geven.

19. Appel en Peer

Hahaha Ano en bedankt hè.. Dus zo denken jullie over mij :p.
    Nee Gwen, marc die vind het echt helemaal niks als ik alleen met Taleah zo'n stuk ga rijden. Hij zei niet precies je mag niet maar wilt het liever niet. Maar durf het zelf ook niet aan!
    Heb dat nou wel gezien dit weekend.
    Vanmiddag ook bij boodschappen doen wilde ze echt niet meer in het stoeltje en maar gillen in de auto.. Nou dan rij je ook echt niet fijn!

Setti; haha de kleine draak! Heb Taleah wel eens in dr bed terug gelegd, was haar zo 'Beu' haha. Ook flink krijsen.

20. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    haha hoop draakjes hier, hier dus zoals ik zei ook al vaak op de gang, is ook de enige manier die werkt.
    dan staat ze ook te brullen op de gang niet normaal, als ik dan de deur weer open doe geven we eerst een kus en knuffel en dan ist weer goed.

knopjes, hier kan ze al een paar maanden wel bij de lichtknopjes, ook kan ze bij me ouders al de woonkkamerdeur open en dicht doen, das wat minder...

Deel Deze Pagina