haha ehhhh neeee!!neomi houd totaaaal niet van groente en fruit, groente gaat beter de laatste tijd, maar fruit moet ze echt niet!! hier 1 slaapje, van kleine 2 uurtjes, vind ze meer dan geneog!!! eliesah, ja zeker blij met me echo ) maaruh half 7 naar bed is toch ook een prima tijd, gaat neomi ook meestal hoor!!
alies gezellig de houtkachel aan zeg!!! geeft altijd zoveel sfeer. kussie leuk he om je vriendin zo te zien en bij een ander is het altijd anders met genieten hihi ano jaa gefeliciteerd meid met je goede echo. ben echt zo blij voor je. en de kans word idd steeds kleiner nu. slapen in de vakantie ging ze in de ochtend en middag weer naar bed maar we proberen nu alleen na de lunch een slaapje en dan rond half 7 a 7 uur weer naar bed tot de volgende ochtend. groente en fruit groente eet ze alleen met sausjes anders moet ze t echt niet. en fruit vind ze druiven, banaan, appel erg lekker
Slapen: wisselend! Ze heeft momenten gehad dat ze in de middag niet wilde slapen.... En nu nog is het niet zo heel veel vaak 1 - 1.5 uur en dan is het op! In de ochtend wil ze ook vaak niet meer slapen maar dan is ze meestal wel rond 12.00 erg moe en gaat dan al haar middagslaapje doen na het eten... Groente en fruit: Ja houd ze hier ook wel van! maar ze is momenteel helemaal gek op rozijntjes! (die ze vervolgens dan als ze ze niet meer hoeft door de hele kamer smijt en daarna ze weer 1 voor 1 gaat oprapen ) Ano: fijn dat je echo zo goed was Vraagje: willen jullie kindjes tanden poetsen ? Hier is het altijd vrij goed gegaan (eerst zelf spelen en dan mocht ik even gauw eroverheen ) maar de laatste tijd wil ze het niet meer... Ik dacht: nou dan elektrisch de eerste keer deed ze het prima ik dacht: Hoera!! Maar 2de avond dus niet meer Nu heb ik haar gister maar in de houtgreep gepakt omdat ik vind dat ze tanden moet poetsen! Ik heb geen zin in een kind van 2 - 2,5 die straks gaatjes heeft... Hoe doen jullie dat ? Zingen, samen tanden poetsen, voor de spiegel etc etc werkt niet
Hier ook regelmatig een drama met tandenpoetsen. Ik maak altijd gebruik van haar huilbui als ze weer eens niet wil meewerken. Dan leg ik haar met haar rug op mijn benen, zodat ze met haar hoofd achterover gaat met huilen. Dan kan ik heel mooi bij haar tandjes. Ik zing 2 keer het liedje, wat ik zelf verzonnen heb. Het deuntje is van vader Jacob slaapt gij nog. tanden poetsen 2x heen en weer 2x mooie witte tanden 2x nou en of 2x Als ik dit 2 keer gezongen heb dan pas stop ik met poetsen. Daarna mag ze de tandenborstel zelf nog even vasthouden.
hier het valt ons op dat lisanne sinds gister aan haar onderste zit zodra dr luier af is en dan knijpt ze zichzelf in dr buik en onderste echt maf maar t zal wel bij de ontwikkeling horen tandenpoetsen wij laten haar ook zelf doen met een bekertje water en dan doopt ze zelf de borstel erin en dan in dr mondje en vaak gaat t goed als wij eerst of erna poetsen en staat ze het niet toe dan idd in de houdgreep en t interesseert me niets want ik vind t nogal belangrijk dat ze t goed leert en hier werkt zingen lachen voor de spiegel ook niets ook niet als wij met onze borstel onze eigen tanden voor haar poetsen zodat ze ziet hoe t moet.
Setti; nou toevallig Taleah heeft haar lichaam ook ineens ondekt haha. Wilde het hier net neer zetten. Eerst zat ze aan dr navel en tepeltjes en toen daar onder haha.. Allemaal lachen. Ook ondekt ze dr neus en oor gaten hahaha.. Hoort er allemaal bij denk ik dan maar ! Poetsen; hier ook eerst zelf en dan ik er snel over heen. Hier juist net andersom eerst liet ze het niet toe en nu wel. Liedje van Alies is erg leuk, moet ik onthouden en morgen doen! Slapen; half 7 is dus wel een normale tijd. Ook bij jullie kids. Meestal ligt ze wel tussen half 7 en 7 uur erin hoor. Maar ja soms slaapt ze in de middag nog tot 5 uur en dan is half 7 al wel snel. Soms kijken we ook even de planning van de dag, in t weekend zeg maar als we ergens heen moeten. Stemmen we haar slaapje('s) er op af, al werkt ze dan niet altijd mee...
Hier ook een meisje die haar lichaam helemaal ontdekt haha! Zodra de luier uit gaat grijpt ze naar beneden! En gister onder de douche ging ze er onder vandaan en moest plassen nou ze vond het reuze interessant haha! Daarna pakte ze zelf een handdoek om het op te ruimen ook vind ze papa en mama's buik erg interessant Dan kijkt ze eerst naar die van zichzelf en daarna komt ze bij een van ons kijken!
@ Kussiexx: hier ook nog een juf! Werk in het speciaal onderwijs, maar wel kinderen in de basisschoolleeftijd. De anderen werken in het middelbare onderwijs dacht ik?? @ slapen: Jens wordt rond half 8 wakker en dan 's middags rond half 1, 1 uur een slaapje van zo'n 2 tot 2,5 uur en dan 's avonds weer om half 8 erin! @ ontdek je 'plekje' (hahaha): Jens heeft zijn piemeltje al een tijdje ontdekt, vooral in bad kan hij er met studie naar kijken en aan trekken(?!). Geweldig!! @ tandenpoetsen: Gaat hier (nog) goed. Eerst doen wij het onder begeleiding van ons tandenpoetslied en dan mag Jens zelf poetsen en dan zingen we nog 1 keer het tandenpoetslied. Dit is ons liedje, ook op de melodie van 'Vader Jakob': Tandjes poetsen 2x Poets maar goed 2x Dat zal lekker schoon zijn 2x Heen en weer op en neer Klaar alweer!
haha leuk al die tandenpoets liedjes, hier gaat het nu ook goed, alleen boven altijd minder als beneden, doet denk ik meer pijn?wij doen het altijd voor de spiegel! neomi graait af en toe ook naar onder en zegt dan heel verwonderd auu, ja duhhhh, logisch he. En klinkt een beetje raar maar, als jef aant douchen is enwij zijn ook in de badkamer oid dan staat ze altijd heel beduusd naar zijn je weet wel te kijken., hahahah we moeten dan altijd erg lachen....
@ all, halloow, @ Franny, hahaha, hier heeft iemand ook z'n muisje ontdekt!! Soms vind ik het een wonder dat ie er nog aan zit!!! Dat gaat d'r om weg joh! Hij trekt er aan en heeft dan echt de grootste schik!!! Geweldig!! Maar af en toe dan rem ik hem gewoon even, dat ik zeg, kallempies an, hij moet nog langer mee! Maar ze "doen" het ook al heh??? Alles werkt gewoon al???!!! Ik schrok er onwijs van de eerste paar keer om het zo maar te zeggen.... Mij was dat nooit verteld.... @ Tandenpoetsen, ik liet hem vaak zelf even poetsen en lange tijd mocht mama het rustig ook doen, maar sinds hem de kiesjes doorkomen is het drama en moet hij hier ook in de houtgreep.. Heel jammer, maar als hij dan (flink) huilt kan ik prima poetsen, Hier ook een liedje bedacht, maar geen idee welke melodie het is.. Maar meer zoiets van "Daaaarrrr komt de tandenpoetser aan, de tandenpoetser aan", en dan ga ik met de tandenborstel langzaam (als een vliegtuigje) naar zijn mondje toe.... En dan "Die gaatttt jou tandjes moooiii schoon poetsen" Eerder moest ie dan erg lachen en kon ik dus met gemak poetsen... Maar helaas, trapt ie nie meer in... Zucht... Dus hier ist ook drama, en ik wil er juist geen trauma of wat ook van maken.. Maar net wat jullie al zeggen, ik wil niet dat hij gaatjes krijgt! NOWAY! Maar vind het helemaal nie leuk dat het zo moet! @ Elisah, owww whahaha, sorrryyy. gesprek dus op je werk, nouw jah, OOK heel belangrijk! Succes dan hoor!!! Vandaar dat ik het gemist had van je huisarts, das dus helemaal nie zo! @ fases, het zal indd wel een fase zijn dat ze op ontdekkingstocht uitgaan downunder en overal waar gaatjes etc zitten? Stan slaat zichzelf ook regelmatig??? Das toch geen lol aan? Hij slaat mij ook regelmatig vol in het gezicht! Ik ben er echt zooo flauw van! Maar wat ik ook doe.. negeren, hem stevig vastpakken, toespreken, van schoot halen, maakt allemaal nie uit, krijg net zo hard weer een mep om de kop!! @ hier, pff Stan was vandaag hangerig en jengelig.. Heb hem vanavond maar even getempt en hij had 37,7 nie echt hoog, maar toch verhoging, in combi met dat gejengel en vervelend zijn gewoon een zetpil gegeven.. Denk dat hij toch tandjes pijn heeft ofzo.. Leve de homeopatische pillen.. Nu ben ik er toch iets makkelijker in geworden... Liefs
Whahahaha!! Geweldig!! Zou ik ook doen als ik haar was! Blijft maar een apart geval! *ligt dubbel* Maar meid, wil nog even zeggen dat ik het heel fijn vind te lezen dat je echo zo goed was! En dat je zelfs al armpjes en beentjes zag, wauw, en dat terwijl het nog zoo klein is! Bijzonder hoor! *Smelt*
haha ja ik zeg ook altijd tegen d'r, ja das een eng ding he, vind ik ook ja echo was echt al mooi, beginnende armpjes, beentjes, en zelfs ruggegraatje, en dat alles op een frummel van 2,14 cm foto is helaas niet zo duidelijk.. Bekijk bijlage 179934
Wauw wat een mooi kindje al Ano! super schattig.. Hahaha hier hetzelfde met papa's piepie. Te grappig! En als ze m'n borsten ziet rent ze gelijk naar m'n tepels hahaha en heb een moeder vlek op m'n buik en daar moet ze ook altijd even aan zitten hahaha gekke meis. Papa pesten we ook altijd; tepels pakken en papa gilt dan net als een meisje !
hier haha steef ging vanochtend met lisanne in bad en we hebben een mini gietertje bij de badspeeltjes en daar was ze steef zn ding water aant geven hihi. dus ik hoor ineens een gelach van steef uit die badkamer dus ik naar binnen en toen zei hij net tegen mij als grapje: volgens mij vind lisanne m te klein dat ze m water moet geven hihi kussie ik ben overal op zoek naar zo'n ding die jij op je stuur hebt voor stan zodat hij zich kan vast houden tijdens het fietsen. want lisanne pakt constant mijn handgrepen vast en gaat er aan trekken waardoor ik onnodige bochtjes maak. hihi. geen enkele fietswinkel of praxis heeft het want dan moet je perse een bobike kinderzitje hebben en die heb ik niet dus wil wat bevestigen aan mn stuur. wat voorn ding heb jij heb je er nog een foto van en wat kostte die? ano wat een mooie echo heb je te pakken zeg t begint echt wat te worden nu he. echt super meid
oja ze is uit de buggy gevallen. ze zat er net in en voor ik haar vast wil zetten dacht ik dat steef haar pakte en draaide de buggy wat door mijn benen en kukelt ze zo voorover op dr voorhoofd op de straat. een hele schaafplek joh en die bikkel heeft maar 3 min gehuild ofzo. we hebben toen we thuis kwamen gelijk val en stoten gel op gedaan en nu ziet het er een beetje beurs en rood uit met een soort van kleine schaafwondjes erdoor. echt zo erg kon mezelf wel voor mn kop slaan en steef ook. gelukkig heeft ze er geen last van maar ziet er niet echt leuk uit.
@ Ano; Gefeliciteerd met je mooie echo. Wat is het toch een wonder omdat elke keer weer te zien. @ Setti; Wat sneu voor Lisanne dat ze zo hard gevallen is. Voel je niet al te schuldig hoor,dat kan iedereen overkomen. Soms wringen ze zich in de raarste bochten en voor je weet liggen ze op de grond. @ Kussie; Hoe gaat het met Stan vandaag? Is hij nog steeds zo hangerig? Wat zijn dat voor een homeopatische pillen die je hem geeft, is dat ook een soort pcm? @ Eliesah; Spannend morgen je gesprek! Denk je dat ze je binnen de organisatie een andere functie of andere taken kunnen geven? @ Tandenpoetsen; Voorheen was dat een drama en moest ik Morris ook iedere keer in de houtgreep nemen. Nu gaat het gelukkig al een poosje redelijk goed. Ik zing ook altijd een liedje zodat ik zelf ook weet dat ik iedere keer even lang poets. @ Hier; Ik ren mijn benen uit mijn lijf. Iedere keer dat ik Morris even op de grond zet dan loopt hij meteen bij mij vandaan om op ontdekkingstocht te gaan. Voor een klein mannetje is hij ook behoorlijk snel en als ik niet oppas dan gaat hij zo de straat op. Hij wil tegenwoordig ook niet meer in de wandelwagen en een handje geven vindt hij helemaal iets voor mietjes. Nu heb ik maar een polsbandje gekocht bij de Prenatal dat gaat om zijn pols en om mijn pols en dan zit er een draad tussen. Zo heeft hij het idee dat hij alleen loopt maar kan hij toch niet verder dan een meter bij mij vandaan. Bedankt allemaal voor de lieve reacties op het "ongelukje" van Jasmijn. Ik was er vanuit gegaan dat ze op de psz van die kleine wc'tjes hadden maar dat bleek niet zo te zijn. Ze hebben alleen normale wc's. De afgelopen dagen hebben we thuis goed geoefend en nu gebruikt ze ook thuis geen wc-verkleiner meer.
Heej meiden!! Sorry hoor, gekkenhuis op m'n werk de eerste opstartweken met de leerlingen. En 's avonds lig ik vaak al voor 8 uur te slapen op de bank Ik wilde toch even komen zeggen dat we vanavond de geslachtsbepaling hebben (iedereen denkt maandag in onze omgeving dan kunnen we er zelf nog even van genieten in het 'stiekem' ) En dat ik er toch een partij stiknerveus voor ben??!! Echt heel raar. Ik ben sowieso heel gespannen of alles wel goed is met ons kleintje. En ik ben zooooooooooo vreselijk benieuwd of ze kunnen zien wat het is!! En dat terwijl ik echt helemaal geen voorkeur heb, en Bart ook niet. Nouja ik wilde het gewoon even van me afschrijven omdat ik het verder met niemand (behalve met Bart) kan bespreken omdat dus niemand weet dat het vanavond is, hihi!! Pas om 21u trouwens, hoe kom ik die tijd door??? Eerst werken tot 17u en dan maar beetje bankhangen denk ik! Bart werkt tot 20.30 en Robine is bij m'n schoonouders dus daar heb ik ook geen afleiding aan! Dikke knuffel voor allemaal!!! En ik kom het natuurlijk als eerste (en als enige aan jullie) laten weten!! Ps. Jedalin, wat een heeerlijke vakantiefoto's op hyves!!
Schitterend!!!! Wat een mooi kindje zeg!! Bijzonder hè, dat alles er al aan zit op zo'n klein frummeltje!! Geniet ervan meid
Ha dames, hahah verslaafd als ik ben kan ik het niet laten de pagina's allemaal even langs te scrollen hier op zp, maar echt lezen gaat wat te lang duren. Ik zag iets over groenten en fruit eten; gelukkig hier geen probleem; ze vinden beide heerlijk. Gisteren zaten ze van een bord met vlees, friet en groenten (wortels, bonen, erwten en champignons) alle groenten eraf te plukken en op te smullen! Fruit zijn ze hélemaal gek op.Maakt niet uit wat. Brood gaat iets lastiger de laatste tijd, ze spelen er vooral mee. Maar uiteindelijk eten ze wel genoeg op gelukkig. @ lara: Ohhhh leukkk, jullie weten dus vanavond al of het een broertje of zusje wordt!!! WAUw, wat ben je dan toch alweer onwijs ver zeg, niet te geloven!!! Wow!!!! @ Ano: JEEJ!! Een prachtige goede echo en foto's erbij zelfs! Meid, wat onwijs fijn!!! Nog even en je kan écht genieten na de 12 weken echo!! Dat moet super zijn!! Ben zo blij voor jullie!! @ Tandenpoetsen las ik ook nog iets over. Hier was het een probleem Ze wilde echt niet die borstel in hun mondje. Dat beten ze er gelijk klemvast op, of lippen op elkaar. Maar sinds we in bed de tandjes poetsen, voor het slapen gaan, zijn alle probleme weg. Ze vinden het super leuk, niets aan de hand! Maf he! haha Dan spelen ze zelf nog even met de tandenborstel en dan slapen. Gaat super/ Sochtends doe ik soms even met de electrische: Dat kan niet lang genoeg, dat vinden ze schitterend. @ hier: Nou genoeg geluld, haha, want tis hier wel betalen voor internet Welliswaar maar 4 euro voor 6 uur, maar toch Alles gaat super hier, we hebben zon heerlijke vakantie! De kids zijn onwijs lief en leuk (meeste van d e tijd dan ...vanmiddag waren ze even niet te genieten) en passen zich prima aan, aan wat we ook gaan doen. Morgen hou ik wel even mijn hart vast want we gaan de hele dag naar barcelona. Dat zal wel behoorlijk lang zijn voor ze, dus ben benieuwd. Ze kunnen in ieder geval goed slapen in de buggy dus hopelijk doen ze dat ook een uurtje of wat. Nou, ik be ner weer vandoor!