Ik heb gisteren heerlijk gewinkeld!! Helaas wel de verkeerde schoenen aangetrokken. Schoenen met een hak eronder waar ik prima op kan lopen, maar niet op kan winkelen. Had beter mijn platte stappers aan kunnen trekken. Ik heb nieuwe schoenen (zullen jullie wel op facebook hebben gezien), jurk, legging. Was nog opzoek naar een jas, maar nergens een leuke jas kunnen vinden. Tja, het was niet de bedoeling, maar ook voor de kinderen gewinkeld. Voor Joënna een nieuwe badjas, en voor Jaëlian nog wat broeken, shirts en longsleeves erbij. Verder lekker gekletst, gegeten en gedronken. Jaëlian heeft afgelopen nacht goed geslapen!! Hij heeft gisteravond een potje 4+ wortels helemaal op gegeten (!!). Dik uur later een fles erin (was rond 18.30) en lekker bedje in. Vannacht kwam hij om 03.00, dus fles gegeven, en toen werd hij weer om 06.30 wakker toen ik naar boven liep om Jaëlian uit bed te halen (aankleden, fles en naar het KDV toe). Die kleine gozer vind het heerlijk om te eten!! Hij eet rustig 's ochtends een potje fruit leeg en 's avonds bij het avondeten (zit hij ook gezellig aan tafel in de kinderstoel van Joënna die redelijk plat kan) eet hij weer een potje leeg (of ik moet iets gekookt hebben wat hij mee kan eten als ik het prak).
@ marye; jeetje, wel heftig, zo'n beugel...tis een heel ding. D&J zouden dat volgens mij niet pikken! Maar hopelijk florine wel. Hopelijk kan je het haar een beetje uitleggen. Las op die site dat kindjes wel op een gegeven moment er aan wennen en juist de beugel ook in willen omdat het fijner is om op te kauwen. Dat zou mooi zijn! @ gwen: ja je schoenen zijn onwijs gaaff!!! Je klinkt iets relaxter nu, fijn om te lezen meis. Zo te zien heeft wat ontspanning je goed gedaan. En natuurlijk die goede nacht ook!! @ ano: hee meis, heeft je vader iets gehoord vandaag..? @ morgen: Morgen gaan de kids lekker uit logeren! Gaan lekker uit eten en daarna op stap denk ik
@ setti: pff, wat balen als je achteraf zulke dingen krijgt te horen en dat hij nu zo praat. Daar kan je toch niets van begrijpen...dat hij zulke dingen zegt. Kennelijk heeft hij dit al een hele tijd duidelijk voor zichzelf... Ik snap er niets van als ik lees hoe hij omgaat met lisanne...dat is toch het belangrijkste wat hij heeft?! Maar als ik het lees vindt hij dat dus echt niet.... ik snap daar niks van Misschien dat ie er pas achter komt als jullie niet meer samen wonen en hij lisanne ineens dus echt veel minder ziet?? Zal in het begin misschien wel lekker rustig ofzo zijn, maar na een poosje moet dat toch pijn gaan doen??? Naja... , t blijft rot gewoon. knuffel!
Meiden wat is jullie advies: Ben opzoek naar een andere kinderstoel voor Joënna. Haar broertje heeft die van haar ingepikt. Op een gewone stoel kan ze nog niet zitten (te laag, draaien etc.), dus wil er een meegroeistoel bij. Ik heb de volgende gevonden: * Tripp Trapp * Dapper * Lynn * Yaris Vind de eerste 2 eigenlijk erg prijzig (maar de 2de wel erg gaaf omdat je daar de naam op de stoel kunt laten graveren). Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar de Yaris (ook prijs technisch) Wat vinden jullie? Of hebben jullie nog andere opties?
@ Jedalin: Wouw, jij zit op je praatstoel Leuk!!! Ik denk dat een hoop komt vanwege mijn slaapgebrek (al vanaf mijn zwangerschap slecht geslapen, en de zorgen om Jaëlian omdat mij is voorgehouden dat ik de 34 weken zwanger niet zou redden) en er ook altijd alleen voorsta. Ik ga meestal rond 22.30 naar bed. Heb ook geprobeerd om eerder naar bed te gaan, maar dan lig ik zo diep te slapen als hij dan komt, dat ik helemaal gebroken ben. Ook wil mijn verkoudheid maar niet overgaan, maar ja, weerstand van bijna 0,0 Zo dat is een hoop geld. Gelukkig is het maar voor een jaartje, maar toch. @ Johannal: Zo dat zijn nachten!!! Lekker van genieten!!! @ Ano: Is het iets geworden met de moederfiets waar je voor bent wezen kijken? Soms zit ik er ook aan te denken (omdat ik eigenlijk alles op de fiets doe), maar heb een goede fiets, dus kan er ook een moederstuur op laten zetten voor iets meer ruimte. @ Kleintje: Fijn dat hij is ingedaald!! Tijdens de bevalling kan inderdaad, dit deed Joënna ook, en die was helemaal niet ingedaald (maar kan me heel goed voorstellen dat je hier de schrik van hebt te pakken en er niet op zit te wachten). @ Superb: Zo dat is nog een hoop geregel. Hahahahahahaha, werkt dat niet bevorderlijk met 2 peuters in de buurt??????? Hoe zou dat nu kunnen Hahahahaha, niemand had zulke schoenen verwacht (ik zelf ook niet), maar vind ze echt gaaf. Heb zelfs vandaag nog pijn in de spieren van mijn scheenbeen van een dagje winkelen op hakken. Dan zie je mensen op naaldhakken winkelen, dus zullen 's avonds toch ook pijn moeten hebben??? @ Lisil: Zit gewoon met open mond je verhaal te lezen............ Vind het echt not done zoals hij bezig is, en dan ook nog weigeren om zijn dochter te zien door de weeks. Klinkt een beetje als een dwarse peuterpuber.
Jaëlian heeft vannacht een extra fles gehad. Gisteravond om 18.30 de 4de fles, vervolgens werd hij rond 23.30 wakker voor een 5de fles, en vannacht om 03.30 was hij ook niet stil te krijgen met een speentje of iets dergelijks. Vanochtend om 06.30 was hij alweer wakker . Dik anderhalf uur in de box liggen spelen, fles erin en nu slaapt hij weer. Zat eerst te denken om een halve fles en een half bordje pap te geven, maar hij had en paar slokjes uit de fles genomen, en meneer lag alweer in dromenland. De rest heeft hij dus slapend gedronken. Nu zitten we gezellig in bed: Jorgen slaapt, Joënna naast me met mijn Iphone zandkasteel kijken en ik met de laptop
Joënna is op het ogenblik helemaal weg van het volgende liedje: Puingin dans. Verder vind ze Igam Ogam ook helemaal geweldig (moet zeggen is ook een leuk tekenfilmpje)
Haha Gwen zette het filmpje op mijn telefoon op en de jongens vonden het prachtig "pingin pingin" Grappig liedje! Nu nog dansje oefenenn Hmm das geen hele fijne nacht. Maar wel lekker hè, allemaal in bed. Zijn wij nu ook aan t doen! D en j kijken tv en wij lekker door dutten haha
De stoelen... De trip trapp is natuurlijk gewoon een leuke mooie stoel. Maar vanwege de kosten zou ik die zelf nooit kiezen. De dapper is ook erg mooi, sjieke stoel. Maar ook weer duur idd. De lynn is wel heelhandig lijkt het, inklapbaar enzo. De yaris, die heb ik zelf ook. Haha ik ben er ltijd nog wel blij mee, maar ano daarintegen vnd hem 10x niks volgens mij haha. Sja, als ik moest kiezen en ik had genoeg geld er voor over zou het de tripp of dapper worden. Als ik er niet teveel aan wilde besteden zou ik voor de yaris gaan, ik ben daar nog ltijd wel blij mee. Kussie heeft m ook volgens mij, misschien kan ze jou nog vertellen wat zij dr van vindt
Hahah er wordt hier volop gedanst op bed Gwen. Schudden met die billen en stampen met de voetjes haha heerlijk!!
Wij hebben ook de yaris stoel. Tip van Jedalin toen haha.. Vind het ook een fijne stoel, niks mis mee. Had pas geleden die voor beugel eraf gehaald maar dat werkte niet zo. Oftewel erop, eraf etc. Lisil: je kan je het gewoon niet voorstellen zeg hoe hij nu denkt. Wat zou jij je k*t voelen zeg met die uitspraken van hem. Oftewel toen jullie trouwden was het gevoel eigenlijk al weg. Zou hem zoveel mogelijk de schulden laten betalen Haha! Maar ja helaas werkt het niet zo. Sterkte meis en weer een dikke knuff!! Gwen; ik ga ook de Pinguin dans kijken. Taleah heeft nu Knofje ontdekt, ook erg leuke serie. En bobo. Eten; houden jullie kindjes ook zo van worst. Taleah wil het liefst wel de dag worstjes eten, vleeswaar. Plakjes kaas gaan er ook wel in hoor, maar brood eten ho maar.. Ze eet zoiezo laatste tijd weer erg slecht. En ineens heeft ze nu de laatste 3 dagen dat ze geen melk meer wilt, papfles niet en voor t slapen deden we ook nog lekker wat warme melk maar wil ze ook niet meer. Maarja nu wordt ze Rond half 6 wakker vd honger. Beetje vroeg natuurlijk.. Hihi! Zit nu al te denken, straks met de baby erbij, zou ik ook wel weer overmoeid raken. Eerst baby voeden 's Nachts, en dan zo vroeg op met Taleah. Pff als ik er al aan denk hahaha... Zzzzz !
Toevallig Zaz, wij hebben de beugel er ook af gehaald week of 2 geleden. Hier is ie er nog steeds af. Nu kunnen ze er zelf in klimmen maar eraf is net nog hoog omdat we een hoge tafel hebben. Maar ze blijven dus netjes erop zitten haha. Wat betreft eten gaat het hier nu weer super. Eten alles erg goed. Alles van worstjes en kaas idd vinden ze lekker maar idd hebben ze wel de neiging om dan het beleg eraf te eten en brood laten liggen.
Berichtje vanuit zh.. Mag weer nachtje logeren :s voelde kleine minder, en had steeds lichte rug / buik krampen.. Uur aan ctg gelegen, echo gehad etc. ze zagen wel activiteit op de ctg mbt voorweeen, kleine bewoog ook prima maar hij dipte regelmatig ineens met zn hartslag.. Nog inwendig onderzoek gehad, helaas hebben de krampen nog niks gedaan.. Moet op mn zij wederom aan ctg en na een half uur kwamen ze zeggen dat ik een naht ter observatie moet blijven... Straks nog twee x een ctg en vanavond wordt ik plat gespoten om te slapen.. Ze hopen dat ik doordat ik ontspan toch ontsluiting ga krijgen en ze de vliezen kunnen breken.. Zo niet dan is het afhankelijk van de hartslag van de baby over wat we doen.. zijn de ctg s goed dan mag ik waarschijnlijk naar huis en gewoon afwachten anders moeten ze iets gaan verzinnen wat we dan doen... Nou als het aan mij ligt en hij blijft af en toe dippen dan gaan ze hem maar halen!!
Stoel: wij zoeken ook iets van een meegroei stoel maar weten nog niet helemaal wat... Eten: esmay at altijd goed maar laatste tijd minder... Worstje of smeerkaas op brood lust ze graag maar vlees s avonds bijna niet.. Ook groente zegt ze voortaan "lus ik niet" behalve komkommer en sla.. Maar als ze geen groente eet mag ze ook geen appelmoes dus eet ze nu toch regelmatig wat van haar groente
Ben het even kwijt maar (Gwen?) jij zocht een stoel? Je hebt voor joenna niet perse een meegroei stoel nodig toch? Zag bij vrienden een kinderstoel van de Ikea vond het een vet mooi ding! Vet stylisch Wij hebben de tripp trapp mijn zus de Dapper vind de TT mooier en handiger maar goed de dapper heeft een plankje daar is ook wel wat boor te zeggen.... De andere ken ik niet.... TT is heerlijk! Mijn nichtje van 9 zit er ook nog steeds op!
@lisil; Ik hoop dat er een bod komt! Klinkt in iedergeval positief. Tsss, inderdaad, die dag in de week wil hij dus niet vastleggen... tjonge jonge. Ik begrijp gewoon niet waarom hij ook die kwetsende dingen tegen je zegt uberhaupt. Wat heeft hij daar nou aan, om te zeggen dat tie liever met zijn vrienden weg was geweest. Maar ook ik vind dat je erg trots op jezelf mag zijn, er hadden er genoeg bij de pakken neer gezeten. @Jedalin; Balen van de kinderopvangtoeslag! Hier ook een belastingaanslag van 1500 Omdat manlief ook vorig jaar een tijdje in de ww heeft gezeten, hebben we een aantal maanden onterecht combinatiekorting ontvangen..... Niet bij nagedacht vorig jaar spijtig genoeg. Fijne avond, lekker stappen? @Gwen; wat fijn om te horen dat je het fijn hebt momenteel. Lekker geshopt, helemaal goed, mag wel eens he! En super dat Jaëlian zo goed eet en slaapt nu! Ik kan je geen advies geven, ik heb een Ikea stoel en die vind ik geweldig @kleintje; spannend! Maar wel fijn dat je vanavond mag gaan slapen, hopen dat het helpt. Wel rot dat je de kleine minder voelde, maar goed dat ze je in de gaten houden. Succces!
@Hier; Fenna heeft weer moeite met inslapen. Gisteren tot 22 uur lopen krijsen in bed, we konden er niet meer tegen. Op een moment de tv heel hard gezet en de deuren dicht. Vreselijk vind ik het. Als ik er heen loop, bespeelt ze me. Ze vraagt om water, om tutjes die ze expres weer weg gooit, knuffels moeten weg, licht moet aan/uit. En dan loop ik weg en begint ze direct weer. Zoooo frustrerend. Vandaag heb ik de 2 slaapkamers omgeruild. Zij slaapt nu in de grote slaapkamer. Ik heb al haar speelgoed erbij gezet, echt een supergave kamer heeft ze nu. Net weer schreeuwen. Nu ben ik er 10 minuten naast gaan zitten, heel stil en daarna in de gang gaan opruimen en zingen. Nu slaapt ze Fijne avond!
Gwen: de triptrap is wel duur, maar die kun je tweedehands weer goed verkopen. Wij hebben een vrij goedkope kinderstoel, maar Toon wil , in navolging van zijn grote broer, liever op een gewone stoel. Suberb en P&F: een Hatley-jas, die heeft Karel ook! Ben er erg blij mee, heerlijk met die badstof voering, dan is de jas ook nog te doen als het warm is. Maar ja met de Hollandse zomers is dat niet zo'n gevaar...
@ Gwen; Wij hebben twee tripp trapp stoelen en ik ben een grote fan. Ze zijn wel duur maar je hebt nu natuurlijk geen babyset of beugek meer nodig dus dat scheelt alweer. Wij hebben heel lang geleden al de beugel van de stoel van Morris gehaald. Ik vind het eigenlijk wel handig dat hij zelf op en af zijn stoel kan klimmen. Lekkere tegenstrijdige adviezen krijg je van ons. Hopelijk heb je vannacht een goede nacht! @ Zazz; Vleeswaren (en knakworstjes) zijn hier ook favoriet. Vaak eet Morris dat als eerste op en schuift dan vervolgens zijn bord aan de kant met de mededeling dat hij klaar is met eten. Groenten, fruit, vis en gewoon een stukje vlees weigert hij te eten. @ Kleintje; Ik wens je een goede nacht en ik hoop dat we snel babynieuws mogen lezen! @ Boomie; Vervelend dat Fenna weer zo moeilijk gaat slapen. Hopelijk kunnen jullie het patroon snel doorbreken. Ik kan me helemaal voorstellen dat je er gek van wordt. @ Jedalin; Geniet van jullie "vrije" avond. @ Kussie; Kom jij snel even wat licht in de duisternis brengen? Ik lees de wildste verhalen op FB. @ Hier; Vanmorgen de laatste dingen geregeld voor de nieuwe keuken. Vanmiddag zijn we naar een verjaardagsfeestje geweest van het zoontje van vrienden van ons. Was heel gezellig er waren veel mensen die we al lang niet meer gezien hadden dus lekker bijgekletst. Daarna nog bij andere vrienden gegeten en daarna met twee hyperactieve kinderen in de auto terug naar R'dam. Ze liggen nu net op bed dus tijd voor mij om even te relaxen.