Maart mama's 2010, deel 7!

Discussie in 'De mama's' gestart door jedalin, 9 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jedalin

    jedalin VIP lid

    4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Oh dankje, goed te horen!

    Eten vandaag ging weer moeizaam...al gaat dat hier sowieso moeizaam weer de laatste tijd.

    Wat eten ze bij jullie op het moment??

    Hier heb ik geluk als ze sochtends 1 snee brood eten. Smiddags met moeite 1.5 snee. (per persoon)

    Fruit vinden ze heerlijk dus dat gaat wel op (al prikt dat nu weer met Jesse's aften)

    Tussendoortjes, sja, die vliegen erin.

    Avond eten is beroerd... Als ze 10 happen eten is het knap.
    Toetje moeten ze ineens niets meer van hebben, maakt niet uit wat voor smaakje of bakje of danoontje. Ze hebben het liever niet dan wel...

    @ kussie: ja we waren idd behoorlijk moe. Naja, op die momenten ben ik we blij dat we met 2en zijn, want arno gaat er net zo vaak uit als ik (of soms vaker haha) en dan is het nog enigzins te overleven.

    Hier moeten ze nog 4 kiezen krijgen alle twee. Bij Jesse komt nu de 1e van de vier door.

    Balen van die afwijzing van het cak.
     
  2. Lisil

    Lisil VIP lid

    19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    hier eet ze gelukkig weer normaal soms nog wat moeite met het avondeten maar chanteren met vlees werkt hihi. eerst een hap vlees dan groente of aardappel en dan weer vlees en steeds andersom hihi.

    verder gaat t goed en is ze vrolijk gelukkig ze zei gister wel toen we ff buiten stonden en benji (mn rode kater) buiten was dat benji mo ging zoeken . dus blijkbaar heeft ze wel in de gaten dat hij weg is.

    ze heeft van mn moeder bij de zeeman vandaan mooie roze minnie mouse slippers gehad en ze is er zo wijs mee dus ik zei vandaag tegen haar dat het mooi weer werd en ze dr slippers aan mocht nou je had haar moeten horen zo blij dat ze was hihi.
     
  3. Soda Pop

    Soda Pop Niet meer actief

    @ Eten, DRAMAAA!!! Ik wilde het jullie ook al vragen... Nauwelijks fruit.. En groente? Ehm, hoe ik dat verzin??? Avondeten is dramaa!! Aardappels vind ie nix... Nouw een gehaktbal of een schnitzel wil ie nog wel een paar hapjes van, en een worstje ook wel, maar verder... Hoe krijgt ie dan zijn vitamines binnen?? Ik kan me daar dus echt wel naar om maken nu... :(:(

    Hij eet gelukkig meestal 's morgens nog wel zijn bord pap op... Dat scheelt wel...
    En 's middags 1 of met veel geluk 2 broodjes, maar eigenlijk nog altijd zonder korstjes... Alleen op KDV MET korst... :(

    Verder drinkt ie veel Yoghi, (yoki, zonder aspartaam) Melk, Roosvicee, of sapjes soort van dubbelfriss, maar dan wel verdund met water... Dit omdat ik hem toen echt meer moest laten drinken van de uroloog... Dus best veel zoetigheid :( Jullie nog suggesties, om hem hier weer wat vanaf te krijgen? Wat geven jullie zoal? *ik schaam me echt*
     
  4. Appel en Peer

    Appel en Peer Niet meer actief

    Eten; hier was het ook drama, nu moet ik zeggen gaat er weer redelijk. Vooral tussendoortjes en 'slechte' dingen zoals bijv worstebroodje etc eet ze zo op.
    En plakjes worst uit de hand, ze pakt ze het liefst zelf uit de koelkast haha zo lekker vind ze dat.

    Gister aten we lasagne en ze zat te eten. 2 borden leeg!
    Maar dag daarvoor aten we broccoli en proeft ze het wel maar nee denk maar niet dat ze dat dan opeet. Heel af en toe een stukje aardappel. Vlees gaat er vaak zo in! Echte vleeseter haha. Vind m'n vader heel erg aangezien hij vegatarisch is geworden ;)!

    Brood gaat nu ook weer wat beter. Het liefst wel alleen met smeerworst. Korstjes eet ze vaak ook niet thuis. Als oma oppast wel en op t kdv ook altijd.
    Koude melk hetzelfde, bij ons niet op t kdv wel. Tsja..

    In de ochtend krijgt ze nog steeds een papfles melk. Is zo op en vult altijd wel goed gelukkig.

    Zal de leeftijd wel zijn. Neefje van Marc was hier van het weekend en eet alles nog. Word bijna 1. Maar Taleah at toen ook alles wel.
    Ze hebben het nu veel meer door wat wel lekker is en niet.

    Zindelijk; ben er toevallig nu wat meer mee bezig. Wil ze het liefst voor de baby komt uit de luiers hebben ;)!
    Het gaat echt al wel goed. Heb nu een plas/poep kaart gemaakt. Als ze dan op de wc plast mag ze een sticker plakken. Bij 10x krijgt ze een kado. We moeten dan lang zal ze leven zingen zegt ze elke keer haha.
    Ga nu regelmatig met dr naar de wc, af en toe zonder luier laten lopen. En al stoere onderbroeken gekocht.
    1 met stippen en die hebben de waterpokken zegt ze wuhaha..
    Nou ja we zien wel, ze lijkt me er wel klaar voor. Ze begon er zelf mee.

    Nu gaan we even naar de Efteling. Xx fijne dag allemaal
     
  5. Lisil

    Lisil VIP lid

    19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    zindelijkheid niet echt mee bezig mn kop staat er echt niet na om daar mee bezig te zijn :)

    drinken in de ochtend drinkt ze melk of yoki. verder gewoon sap zoals taksi of dergelijke en wat ze erg lekker vind is van raak, kindercola siroop of reine claude siroop. en verder drinkt ze ook thee en water.
     
  6. nijnja

    nijnja Fanatiek lid

    2 mei 2007
    1.177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    Eten: Toon eet ook heel slecht, en dat is volgens mij echt heel erg de leeftijd! Karel begint pas nu weer een beetje te eten. Fruit vinden ze gelukkig wel lekker en worst inderdaad. Maar boontjes, broccoli en worteltjes gaan er alleen in met veel kunst en vliegwerk (letterlijk, dan moeten de worteltjes bv raketjes zijn, of de kinderen spelen dinosaurus die de bomen opeten) of wedstrijdjes. Ons devies is in ieder geval om het gezellig te houden aan tafel en dat eten, dat komt wel weer. We geven wel elke dag een vitaminebeertje van Optimax, hier kun je een gratis proefpakketje aanvragen: Gratis uitproberen? . Die vinden ze heel lekker en het is echt een snoepje en dan hebben ze dat in ieder geval binnen! (bevat wel weer suiker, maar ja...).
    Drinken: hier ook altijd sap, en bij oma drinken ze liters appelsap (onverdund, dus dat zal ook wel vullen!). Ook weer heel veel suiker dus, maar ze krijgen verder bijna nooit snoep. Wel redelijk wat aan koek bij oma, maar ik heb haar laatst gevraagd na drie uur niets meer te geven, dat scheelt wel iets in de eetlust!

    Potje: Toon loopt hier de laatste tijd vaak zonder luier rond, hij poept meer dan de helft van de keren op het potje en plast daar ook vaak, maar hij heeft ook nog regelmatig een volle luier. Hij zou, denk ik, niet zomaar op de grond plassen als hij geen luier aanheeft, maar dat weet ik niet helemaal zeker ;).
    Trouwens een goede tip voor als ze bijna zindelijk zijn: een onderbroek in de luier! En dan belonen als die aan het eind van de dag nog droog is. Dan hebben ze wel een negatief effect van in de luier plassen en een reden om het niet te doen en, terwijl je niet het gedoe van natte broeken hebt. Werkte bij Karel erg goed (nog maar een half jaar geleden, trouwens, die was een beetje laat, haha).

    Linda: wbt klussen (vind dat zo'n rot term, maar goed!), het zit er een beetje tussenin: we houden het niet heel erg bij en zijn er niet bewust mee bezig, maar ik houd wel mijn cyclus een beetje in de gaten en in mijn achterhoofd, en doe dan wel extra mijn best, haha!
     
  7. jedalin

    jedalin VIP lid

    4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Goede tip Nijnja, van die onderzoek. Ga ik onthouden voor als het zover is haha.

    Hier krijgen ze nog gewoon altijd vitamine d druppels. Dat raden ze tot de 4 jaar aan.
    Verder sja, moeten ze het van fruit hebben en wat brood en wat avondeten maar dat is dus maar matig.

    Kussie, lust stan ipv roosvisee geen diksap? ik heb altijd biologische diksap van AH en daar zit de helft minder suikers in.
     
  8. nijnja

    nijnja Fanatiek lid

    2 mei 2007
    1.177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    Linda, die diksap van de AH koop ik ook. idd minder suiker en ik vind hem zelf ook lekkerder.
     
  9. Lisil

    Lisil VIP lid

    19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    net reactie van mn schoonouders gekregen en de ing en ook andere banken willen hun geen hypotheek geven pff

    balen zeg
     
  10. jedalin

    jedalin VIP lid

    4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Oh serieus. Wat een tegenvaller is dat....
    Met elke keer dezelfde reden van afwijzing?
     
  11. chantal84

    chantal84 Fanatiek lid

    17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Hallo meiden!! Ik kom even onder mijn steen vandaag om te melden dat ik (hopelijk) weer een maart mama mag gaan worden, dit keer MAART MAMA 2013 ;) Milan krijgt een broertje of zusje!! (Als alles goed mag gaan natuurlijk)

    Voor diegene die mij op Facebook hebben, aub nog even niks zeggen op FB
     
  12. jedalin

    jedalin VIP lid

    4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    WAT LEUK!!!!! Proficiat!!!!!
     
  13. Appel en Peer

    Appel en Peer Niet meer actief


    Joehoei supertje leuk voor jullie! :D
    Geniet er van meis, wat bij een tweede gaat t allemaal veel sneller hihi.. ;)
    Gefeliciteerd!!
     
  14. Appel en Peer

    Appel en Peer Niet meer actief

    Jaaa nog een ochtendje werken en dan VAKANTIE!!
    Eindelijk zeg pfff.. Ben er zo aan toe!

    Fijne dag allemaal, xx
     
  15. Lisil

    Lisil VIP lid

    19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    het feit is dat mn schoonmoeder een 0 uren contract heeft ze werkt standaard wel 32 uur per week en ze heeft nu een 3 jaar contract maar op haar contract krijgt ze gewoon geen hypotheek
     
  16. Lisil

    Lisil VIP lid

    19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    wow wat een geweldig nieuws breng je meiss gefeliciteerd. hihi en weer een maart mama leuk hoor
     
  17. Boomie2012

    Boomie2012 Bekend lid

    3 jan 2012
    524
    2
    18
    NULL
    NULL
    Shit! inderdaad balen zeg.. ik had het zo voor je gehoopt. Nog iets van die andere kijkers vernomen?
     
  18. Boomie2012

    Boomie2012 Bekend lid

    3 jan 2012
    524
    2
    18
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd!! Heb je al een echo gehad? En voel je je goed?
    Leuk hoor
     
  19. Boomie2012

    Boomie2012 Bekend lid

    3 jan 2012
    524
    2
    18
    NULL
    NULL
    Kom op nog even ;) Lekker hoor!!! Gingen jullie nu nog weg? ik ben het vergeten. Of wordt het een vakantie naar de efteling?
     
  20. Lisil

    Lisil VIP lid

    19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    nee helaas
     

Deel Deze Pagina