Maart mama's 2010, deel 7!

Discussie in 'De mama's' gestart door jedalin, 9 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Ik hoop het meis...zou toch niet te doen zijn als je nog 1.5 jaar ofzo met je huis zit :S....
    Lastig...Wel echt goed dat je nu meer aan jezelf gaat denken en niet alles voor hem blijft doen als hij steeds zo suf en ongeinteresseerd doet.
    Laat hem maar zelf aanklooien met zn was!! Goed bezig.

2. superb

superb Fanatiek lid

20 jul 2009
    1.120
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Gwen; Superleuk die jumpsuits! Ik vind het ook erg leuk staan als ze zo klein staan. Wel een foto plaatsten als hij ze aan heeft!

@ Eten; Wij hebben hier ook ruimschoots ervaring met (zeer) slecht etende kinderen. Onze aanpak ziet er als volgt uit;

-'s ochtends krijgen ze een bord Brinta. Dit eten ze gelukkig redelijk goed. Als ze dit ophebben ben ik al weer blij want dan hebben ze in ieder geval melk en voedingsvezels binnen.

- rond 10.30 uur krijgen ze een plakje volkoren ontbijtkoek

- Bij de lunch hebben we altijd donker brood (soms in het weekend maisbrood). Ze moeten altijd eerst een boterham met worst of kaas opeten (inclusief de korstjes, want daar word je groot en sterk van:)). Daarna mogen ze een boterham met chocopasta. Morris eet altijd eerst de worst van zijn boterham en daarna eet hij dan de droge boterham. Ik denk dat het hem twee of drie keer per week lukt om de hele boterham op te eten. Als drinken krijgt hij een beker melk of water.

- 's Middags na het slapen moeten ze eerst fruit eten en daarna krijgen ze pas iets lekkers (rozijntjes of koekje). Geen fruit, geen lekkers. Morris weigert fruit en groenten te eten dus hij krijgt 's middags bijna nooit iets lekkers.

- 's Avonds krijgen ze een bordje eten en altijd een toetje na. Als ze goed gegeten hebben dan krijgen ze er een paar M&M's bij en anders niet. Meestal eet Morris niet meer dan twee hapjes en dan is hij klaar met eten. Jasmijn eet sinds een half jaartje een stuk beter.

Daarnaast hebben we nog de volgende "regels";

- Er wordt niet gesmeerd of gegooid met eten. Eerst krijg je een waarschuwing, daarna ga je even op de gang en als je het dan nog niet begrepen hebt dan halen we je bord met eten weg.

- We blijven niet eindeloos aan tafel zitten. Op mijn telefoon heb ik een app (time timer) die de tijd aftelt. Als de tijd verstreken is dan gaat het eten weg.

- De kinderen krijgen in principe hetzelfde eten als wij en ik maak dus eigenlijk heel bewust juist geen figuurtjes van het brood of avondeten. Ik koop dus ook geen Dora worst o.i.d Dit omdat die rakkers van ons de eerste dag tevreden zullen zijn met een vierkantje maar de volgende dag een boterham in de vorm van een huis willen en daarna wil Morris een brandweerkazerne enJasmijn een paleis.

- We maken geen strijd van het eten. Dit zijn de regels en je mag zelf kiezen of je wel of niet eet. Voor de kinderen is het duidelijk en meestal is de sfeer tijdens het eten ook positief.

Over een maand moet ik met Morris voor een extra controle na het CB omdat hij de vorige keer ook afgevallen was en ondergewicht had. Ik maak me er niet zo'n zorgen voor omdat Morris zelden ziek is (*klopt dit snel af*) en meestal vol energie zit. Als Joënna wit ziet en overduidelijk niet lekker in haar velletje zit dan zou ik wel even advies vragen aan de HA of het CB. Jasmijn at ook altijd heel slecht, viel af en was daarbij heel veel ziek. Voor haar hebben we uiteindelijk speciale vitaminepreparaten gekregen.

Poehee, heel verhaal geworden. Applausje als je het hebt uitgelezen!:D

3. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Mamzie: Bedankt voor de tips!! Word alleen de ontlasting niet hard van de roosvice Ferro?

Drinken doet ze vaak ook slecht:) (terwijl ik zelf een nat nek ben). Als ik haar er af en toe niet aan help herinneren, of drinken in haar hand druk, kan ze soms een hele dag gewoon niet drinken.

Ze drink: Diksap, appelsap, karnemelk (melk op het KDV of als Jorgen thuis is), water en thee.

Pap houd ze absoluut niet van: Geen brinta, geen havermouth, geen peuter iets, en geen cornflakes. Soms wel een hapje yoghurt met muesli.
    Soms eet ze wel een cracker of een paar hapjes ontbijtkoek (beide de volkoren variant).

@ Mamzie & Johannal: Vind het inderdaad erg moeilijk om te zien dat ze niet eet. Ik zet er nooit druk achter, hou het altijd leuk: Eet ze, is het prima, eet ze niet is het ook prima. Doe ook om de beurt een hapje met Jaëlian en een hapje met Joënna.

Alleen op donderdag en vrijdagochtend vind ik het erg lastig om met zijn alle te ontbijten. Sta om 05.30 op, 06.00 de kinderen uit bed, en om 06.50 in de auto om de kinderen naar het KDV te brengen. Nog eerder opstaan zie ik niet zitten:)
    Misschien 's avonds alvast de tafel dekken (bedenk ik me nu).

Wel is ze erg actief, en staat rustig 's avonds een uur op de trampoline te springen. Verbrand ook weer een hoop calorieën.

@ Johannal: Leuke tips!!! Wat een inspiratie! Hier ga ik mee aan de slag.
    Heeft sph niet de neiging om de leuke figuurtje van zijn boterham te eten, en brood te laten liggen?

Ach........ dat mijn eten erin schiet maakt niks uit. Vaak warm ik het toch weer op in de magnetron, en ik kan wel zonder eten: Voorraad genoeg zeg maar;)

Love you to:D
    Welke heb je gekocht? Ik vind deze ook zoooooooooo super leuk voor een meisje: La vie en rose.

@ Lisil: Gefeliciteerd!! Leuke naam heeft je neefje gekregen. Wel apart om het eerst op FB te zetten en dan pas iedereen te informeren..........

Was het kraambezoek leuk?

Ik hoop voor je dat er nu meer beweging in komt, en je huis snel verkocht is, zodat je verder kunt.

@ Jedalin: Ik reageer er inderdaad nooit gefrustreerd op: Het helpt toch niet. Eten is 1 van de weinige dingen waar ze macht over kunnen uitoefenen. Je kunt het niet hun strot ingepropt krijgen, en dat weten ze:D

Toetjes schrap ik ook niet, ook al eet ze niks, toetje krijgt ze. Heeft ze toch nog iets binnen;)

@ Ano: Heerlijk dat Daan doorslaapt!!!! Kom je zelf ook aan je nachtrust toe.

@ Jumpsuite lovers: Leg je pinpas weg, hieronder een paar leuke sites waar je jumpsuits kunt kopen:

* 4 funky flavours
    * Little shop around the corner
    * Musjes
    * Style pit
    * Blij blij
    * Tilly tilly
    *Knotsknetter
    * Nelly
    * Peek-a-bootiek

4. superb

superb Fanatiek lid

20 jul 2009
    1.120
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Lisil; Hoe was het op kraamvisite vandaag? Goed van je dat je hem meer in zijn eigen sop laat gaarkoken. Hopelijk verkopen jullie het huis snel nu jullie zijn gezakt in de vraagprijs. Knuffel voor jou!

@ Jedalin; Mooie plaskaarten had je geknutseld! Heel creatief! Hopelijk zijn Daan en Jesse snel zindelijk. Bij Morris zal dat nog wel even duren. Ik heb daarom vanavond nog maar even een megabestelling Pampers gedaan bij de Wehkamp. (198 pampers Babydry voor EUR 45 ipv EUR 64 en ze brengen het nog gratis thuis ook).

5. Boomie2012

Boomie2012 Bekend lid

3 jan 2012
    526
    2
    18
    NULL
    NULL
    @Lisil; goed zo. Dat tie barst met zijn kleren. Lekker zelf laten wassen.
    Tis zonde, je meisje. Ik hoop dat ze snel weer de oude is.
    Was het leuk op kraambezoek, wat een kleintje zeg!

@Gwen; oei das schrikken dat Jaëlian met zijn hoofdje ertussen zat. Pfff... bah, je moet er niet aan denken. Goed van je dat je comlimenten had gegeven. Dat hebben die mannen schijnbaar ook nodig, anders voelen ze zich verwaarloost :)

Ziet er weinig uit ja, het eten. Maar ja, dat zegt gewoon niet alles. Hier eet Fenna ook niet altijd veel. In de ochtend thuis alleen 1 of 2 happen boterham. Fruit lust ze altijd wel. Lunch 1 boterham. Koekjes en dergelijke gaan er ook in natuurlijk. En dan avondeten is heel verschillend.

Afvallen, dat zou ik wel even navragen ja. Gewoon voor je eigen gemoedsrust alleen al.

@Johannal; goede tips!! Hier werkt een boterham uitsteken met vormpjes ook heel goed!
    En gezichtjes maken met een beetje mayo en ketchup op kaas. Die vormpjes passen precies op 1 boterham, je hebt er alleen geen korstje bij, maar ach..

@Ano; hoe ist met je papa?

6. Boomie2012

Boomie2012 Bekend lid

3 jan 2012
    526
    2
    18
    NULL
    NULL
    Dag...

Pfff toe aan vakantie ;)

Eejj.. hebben jullie nog c1000 dagje uit vouchers liggen waar je niks meer mee doet? Ik heb nog 2 vouchers nodig en wil mijn moeder meenemen naar Koningin Julianatoren. Ik dacht dat ik met 6 vouchers wel genoeg had, maar blijkt dat je vanaf 2 jaar al het volle pond moet betalen :x
    Dat vind ik nogal wat. Dus alle korting is welkom...

Nu lekker de voice of Holland terugkijken van vrijdag.

7. Boomie2012

Boomie2012 Bekend lid

3 jan 2012
    526
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hihi, das grappig zeg. :) brandweerkazerne, hoe ga je die uit een boterham halen haha

8. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Yep helemaal gelezen:D
    Dora worst haal ik ook niet, maar de smeerworst dan weer wel (of bob de bouwer).
    Toetje mag ze zelf kiezen in de winkel, en dan word het vaak een prinsessen/Piet piraat/kabouter plop toetje.

Ik wil inderdaad ook geen geknoei met eten hebben. Ze mag van mij met haar handen eten, als bestek niet goed lukt, maar we gaan niet smeren, of raar zitten eten met haar lepel/vork (gisteren nog een smeerboel met spinazie, omdat ze andersom van haar lepel wilden
    eten)

Eindeloos aan tafel zitten wilt ze gelukkig ook niet. Binnen het half uur zijn we toch echt wel klaar. Vaak schuift ze na een paar hapjes haar eten al weg en zegt ze dat ze klaar is.

Ondergewicht heeft ze niet (voor zover ik weet). Wel zit ze altijd onder het gemiddelde, en zakt heel rustig aan naar de -1 lijn.

@ Boomie: Wanneer hebben jullie vakantie? Nee heb geen vouchers liggen, anders had je ze zo gekregen.

@ Pampers: Gisteren bij de Etos groot ingeslagen: 3 halen = 2 betalen. Man loop ik daar te zeulen met Jaëlian in de draagzak, Joënna zelf lopend en de kinderwagen met 6 mega pakken pampers.......... Was niet handig.......

9. Boomie2012

Boomie2012 Bekend lid

3 jan 2012
    526
    2
    18
    NULL
    NULL
    @Gwen; nou das duur, iedere dag prinsesstoetje :) Wat een dure krengen zeg. Die krijgt ze hier alleen bij speciale gelegenheden of als tie in bonus is.
    Als toetje geef ik tegenwoordig vanillevla of aardbeienjoghurt met wat strooiseltjes erbij van zo'n bus, (met dank aan Johannal)
    Das veel goedkoper en ze vind het geweldig.

We gaan aanstaande woensdag met vakantie. 5 daagjes naar een camping in een stacaravan en daarnaar door naar center parcs, nog een midweekje aan vast geplakt. Was lang geleden, vakantie. Vorig jaar juni!

10. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    Ff vraagje: welke kinderen doen geen middagslaapje meer?neomi slaapt normaal 2 uur smiddags maar nu ligt ze er al 2 uur in en is nog steeds aan t spelen!?

Klinkt misschien stom, maar zie er best tegenop als ze niet meer slaapt smiddags haha, nu gaan ze samen slapen, en dan kan ik ff wat voor mezelf doen, of wat in huis, of ook slapen, t breekt ook ff de dag zeg maar...
    Hoe s dat bij jullie?

11. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Even snel reageren.... ;)

Eten; gaat ene dag beter dan de andere. Soms eet ze zo 2 of 3 boterhammen andere dag net 1.
    Groente precies hetzelfde, we eten net als Gwen 2x in de week dingen die ze zeker eet. Net als spinazie, of bami/spaghetti etc.
    Wij eten dan altijd slangen, haha vind ze helemala geweldig.

Slapen; gelukkig nog elke middag dag goed. Klopt snel af! Vaak ook nog 2,5 tot 3 uur.
    Gister avond voor t eerst met Taleah tot bijna 10 uur op gezeten, ze wilde niet slapen. Papa was weg en ze wilde denk op papa wachten.
    Gek ding, ze was ook alweer voor half 7 wakker.

Hier; sinds vandaag halve dagen aan t werk. Dinsdag 1ste dag na vakantie en heb gister zoveel pijn gehad aan heel m'n lichaam. Harde buiken ook. Kon alleen maar huilen. :(
    Lig nu weer net op de bank, en heel m'n lichaam komt tot rust en is helemala gevoelig.
    Precies zelfde tijd als bij Taleah, kreeg toen alleen hoge koorts en kwam ik in t ziekenhuis. Dus nu maar gelijk op de rem getrapt.
    Dus ja gaat lekker hier.. Haha!

12. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

@ Zazz, meid, goed gedaan, vooral als je je herinnerd dat je toen met de zwangerschap van Taleah in 't ziekenhuis kwam te liggen, dan indd gauwww gas terug!
    Pff, zoveel pijn dat je er van moes huilen :(
    Vind echt sneu!

@ Middagslaapje, nu jah, Stan wil dus al weken nie slapen, zowel 's middags niet als 's avonds niet... Maar hij is het dus 's middags nog steeds wel nodig.. Wel verplaatst de tijd nu.. Hij houd het zeg maar steeds langer vol, dus soms is het wel es half 3 dat hij op bed komt, en ik moet hem dan wakker maken, anders word hij dus wakker rond half 5, want slaapt dan ook nog rustig 2 uur... Maar wakker maken bij mijn mannetje is not funny, HUMEURRRR!! :D :D :D
    Dus tis hier wel een "dingetje" Ik martel nu nog eventjes an... En dan hoop ik dat met een paar maandjes, dat ik het dan kan rekken tot na het avond eten, en dan gaat ie er gewoon 's avonds op tijd in.. Heb ik eindelijk een avond! Want nu slaapt ie dus gemiddeld van half 2 tot half 4 en dan ligt ie er 's avonds pas rond half 9 (!!) in... Dus de helft van mijn avond is vaak al weg....
    En dat bevalt me inmiddels maar matig meer...
    Wel moet ik eerlijk bekennen Ano, dat ik het ook wel heel prettig vind dat het middagslaapje er nog is en dat ik er ook wel tegen op zie als die weg zal vallen.. Dit vooral ivm mijn migraine... Als ik namelijk hoofdpijn heb, ga ik ook nog wel es 's middags met hem het bed in.. Om even bij te tanken....
    Maar tjah.. Dat word hem dan nie meer....

@ Eten, hier maak ik me ook onderhand wel beetje zorgen...
    Stan die eet ook nix te best, Fruit is drama, en avondeten wil ook nie altijd even goed... Brood is soms ook strijd, kortom, dat wat "moet" gaat niet zoals het hoort... En heb dus ook het idee dat hij niet groeit qua gewicht en zelfs ook is afgevallen?
    Pffff.... Wat ist ook wat... Moet deze maand hem ook laten meten... En ook maar wegen lijkt me wel zo slim, maar ben er nog niet aan toegekomen (eerlijk gezegd is het me er kats bij in geschoten, woeps)
    Ik verzin er ook altijd grote verhalen bij, we gaan tellen, vliegen met eten, mama eerst, of hij mag mama een hapje doen (dat is vaak ook een succes) en dan ik hem... Dat soort dingen, maar na 5 hapjes is dat ook wel weer klaar.... Het houd nie over hoor....
    Pfffff....

Verder voor iedereen een knuffel!! :)

13. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    hier mn schoonzusje en mn schoonvader hadden tegen me gezegt dat de bedoeling was dat steef bij zijn ouders in zouden trekken dus ik heb t net aan hem gevraagd wat nou de bedoeling was omdat ik van meerdere dat dus gehoord had behalve van hem zelf pff. hij geeft aan dat er nog helemaal niet duidelijk is hoe of wat. loser. hij heeft de hele dag ziek zwak en misselijk op bed gelegen en ik ben thuis en hij gaat weg. pff. ik heb m gezegt dat hij wel ff wat aandacht aan zn dochter mag geven en haar ook een keer op bed mag leggen. begint lisanne dus te krijsen dat ik dr op bed moet leggen :) sukkel :) tja dit krijg je als je niets of nauwelijks met je dochter doet.

dinsdag gaan we het scheidingscouvernant tekenen en dan gaat t naar de advocaat. van de advocaat krijgen we dan nog een brief ofzo die we moeten tekenen en dan weer terug sturen en die stuurt t hele pakket dan naar de rechtbank en dan duurt t nog een week of 6 dus hopelijk is het binnen 2 maanden wel rond.

superb klinkt goed en duidelijk hoor ik kan me er goed in vinden ik ga ook geen strijd meer aan wilt ze niet eten dan eet ze niet en dan ook geen toetje of ijs. alleen als ze echt al dagen slecht eet mag ze wel yoghurt hihi

gwen leuk zeg jumpsuits hihi maar ik moet ff op de centen letten hihi.

kraambezoek t was een mooi jochie om te zien wel weer erg klein hoor. mocht t alleen niet vast houden :( vond ik wel jammer aangezien ze lisanne wel mochten vast houden op de geboorte dag zelf en jurre was een dag oud maar goed ieder zn ding. nu ga ik dinsdag weer terug en mag ik m wel vast houden.

boomie ik heb wel vouches liggen maar ik wil zelf naar julianatoren hihi sorry maar ik heb al op de site gekeken dat je maar 2 vouches per kaartje komende maand mag inleveren :( ipv 3

zazz goed naar je lichaam luisteren hoor. en dan maar eerder rustig aan doen hoor. goed van je dat je al aan de rem getrokken hebt.

ano ik heb t al een paar keer geprobeert om t middag slaapje over te slaan omdat ze maar bleef spelen of niet wilde slapen met als gevolg om 5 uur een vreselijk vervelend kind dat niet wilt eten en om 6 uur al over dr slaap heen is en vervolgens om 8 uur nog niet slaapt dus voorlopig slaapt ze hier nog wel smiddags maar ik maak haar wel na 1 uur slaap wakker anders heb ik in de avond weer een drama

lengte haha ik was woensdag bij het gemeentehuis en daar hebben ze zo'n meet gebeuren op een pilaar en daar zette ik lisanne tegen aan en ze was 87 of 88 cm hihi en had ze nog schoenen aan. kleine draak van me.

14. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Sorry even ego;
    Moet het even delen of vragen..
    Heb gister ineens een soort vetbult ontdekt bij m'n vagina (sorry, schaam) als ik er op druk komt er pus uit. Het lijkt er ook op dat het precies op de plek is waar de hechting zat van m'n bevalling.
    Het lijkt er ook nu wel op dat nu aan 1 kant een beetje opgezwollen is.
    Pff denk dat ik er mee naar de ha moet maar pff zo voorschut!
    Iemand hier bekend mee.. ??
    Sou het vanzelf overgaan... Het is wel wat gevoelig als ik er op ga zitten enzo en als ik er aan kom. Nog niet echt pijn ofzo!

Gister avond een bruiloft feest gehad en ben eerder naar huis gegaan. Trok het niet meer... Heel de avond op een barkruk gezeten. Steken en buik hard.
    Was blij toen ik in bed lag, m'n lichaam deed weer zo zeer.
    Pff valt me allemaal best zwaar ineens!

Gelukkig zo lekker naar de kapper, even mezelf verwennen! hihi..

15. Soda Pop

Hey Zazz,

Kan het niet een talgklier zijn die verstopt is? Of is het echt geel groene pus of gewoon wit?
    Ik bedoel, ik heb ehm nouw *bloos* daar wel es een puist gehad zeg maar... Doet ZEERRR!! Maar kwam van schuren van mijn onderboxe zeg maar.... Hihi... Weet niet of je heb gekeken met spiegeltje hoe het er uitzag?
    Ennuh gelijk toch dat je naar huis bent gegaan van die bruiloft, neem aan dat iedereen dat ook gewoon begrijpt toch?
    Sorry dat nu ook ik het vraag, maar hoe ver ben je nu ook weer precies?
    *knuffel voor jou*

@ Lisil, dat engelengeduld van jou?! Trap die vent er toch uit! Ophoepelen kan die!! Serieus, wat een eikel!!! Owww snap je soms nog wel dat je met hem getrouwd bent geweest? Dikke knuffel voor jou!! Arme Lisanne ook, zo'n zoutzak als papa, logisch dat ze "jou" wil!! JIJ bent er voor haar!

16. Soda Pop

@ Zazz, ow zie het al in je ticker, bijna 24 weken! Wauw! Toch al dik over de helft! Logisch dat je er dan toch even een dipje bij hebt! Er even doorheen zit! *knuffel meis* Gaat strax vast weer beter! Komt goed! EN hier gewoon van je af blijven schrijven!

17. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Nee, Seph eet het beleg nauwelijks van zijn brood. Moet ook eerlijk zeggen dat we eerst de vormjes uit het beleg steken en vervolgens de vormpjes (inclusief restjes) gewoon op zijn bord leggen en er stukjes van snijden. Dan zie je dus eigenlijk niets meer van de figuurtjes maar tja dat vind hij (nog) niet erg. Ik ruil ook veel van bord met Seph; als hij het beleg eraf gaat eten draai ik de borden om. Zo heb ik zijn bord met alle hapjes en hij een leeg bord met 1 hapje. Is het broodje op dan komt er een volgend. Intensief hoor, dat is wat ik bedoel met dat ik soms nauwelijks aan mijn eigen eten toe kom, zeker nu Selah er naast zit ben ik aan twee kanten aan het 'sturen'. Stf is 's morgens echt 'hooked' aan zijn krant maar nu Selah mee-eet heb ik laatst wel even gezegd dat ik niet alleen 2 kinderen ga voeden terwijl hij lekker rustig zijn musli naar binnen lepelt met zijn hoofd in de krant, nou een keer zeggen was genoeg, gelukkig maar. Als Selah binnen kort kan zitten dan veranderd de tafelschikking en hebben we allebei een kindje naast ons dus dan moet hij ook wel!

Hier ook de Wehkamp Pampers besteld! :D en Seph erbij verteld dat als de dozen leeg zijn dat zijn luiers dan op zijn dus dat we dan geen luiers meer hebben en hij op de wc moet plassen (benieuwd of het gaat werken). Nu deze week was het trouwens vanaf 50,- nog 10,- extra korting! Hoppa!

SuperB *proest* haha gelukkig neemt hij hier al heel lang genoegen met de vormpjes en moet ook zeggen dat het niet zo vaak gebeurd hoor. Nu al weer een tijd niet maar als hij weer slecht zijn brood eet trek ik alle creatieve registers weer open! Na een dag of 2 is het nieuw er vanaf en neemt hij weer genoegen met zijn 'saaie' boterham (klopt af). Oh en bedankt voor je applausje ik heb het ok allemaal gelezen!

'kindereten' doen wij ook niet aan, wat ze niet kennen missen ze niet ;) en ik hou er niet van dus dan kan ik steeds halve verpakkingen weggooien en daar begin ik niet aan.

Boomie Wij gaan ook bijna! op Vakantie. We gaan een weekje naar Vlieland, onze laatste vakantie was ook vorig jaar september (weekje Vlieland) we gaan dan naar Into The Great Wide Open (een festival) vorig jaar hadden we het festival weekend stralend mooi weer en de dagen erna heel veel regen... hoop dat het nu beter is.

Ano: herkenbaar die slaapjes samen! Zo fijn! Lukt niet altijd maar ik stuur er vaak wel op aan. Laatst heeft Seph ook een keer een uur liggen 'stieren' en heeft hij uiteindelijk niet geslapen maar over het algemeen heeft hij zijn slaapjes nog echt nodig. Meestal slaapt hij zo'n 1,20 uur. Vanmiddag heeft Selah hem wakker gehuild (zat vandaag niet lekker in haar vel) en vervolgens was Seph de rest van de dag ook maar 'lastig' kon zichzelf maar lastig vermaken en continue werd overal huilerig op gereageerd. Vanavond met het eten waren we het zo zat. Hij is na 2 waarschuwingen naar bed gegaan, binnen 2 minuten sliep hij.

Oeh Zazz! Klinkt heftig! Gelukkig slaapt Taleah overdag nog lekker lang! Heerlijk zeg.

Middagslaapje: Hier verschuift het ook naar later op de dag, en dat is wel handig want soms hou ik Seph dan gewoon langer wakker zodat ze weer tegelijk naar bed gaan. Overigens is hij wel altijd gewoon rond zeven uur klaar om te gaan slapen (KLOP KLOP) 's avonds naar bed is hier eigenlijk nooit een probleem (alleen met Selah af en toe, maar daar hebben we het ergste ook wel gehad) om half acht liggen ze er iedere avond in ongeacht hoe laat ze 's middags hebben geslapen. Vanavond was het zelfs zeven uur.

Zazz... Geen idee maar volgens miij heb ik er hier op ZP laatst iets over gelezen mmm? Of was het nou een vriendinnetje van me.. kweetnie ergens klinkt er wel iets bekends.... volgens mij had het met de druk te maken die er nu of het litteken komt en daarom kan het wel gaan ontsteken. iig even een tijdje wassen/spoelen nadat je naar de wc bent geweest niet vegen met een toiletpapiertje... je kan er misschien ook wel wat trekzalf op smeren...? en anders even aan je vk vragen weet echt zo zeker dat die dit soort kwaaltjes dagelijks horen! Toch iets minder 'raar' als bij je huisarts denk ik...

18. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Kleintje! Ik heb op Stijn gestemd! Vind het echt een waanzinnige foto! En je gaat ook al goed :D Selah heeft niet gewonnen dus Stijn moet het nu wel even waar maken :D

Vond overigens de schuimbaby ook erg leuk! Maar hij wint het niet van de slaaplach van Stijn! Hoe heb je dat trouwens voor elkaar gekregen? Of was het toeval?

19. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    Hey meiden

Lisil grr wat een bal zeg, heeft hij niet gewoon uit zichzelf behoefte om tijd met lisannen door te brengen?moet jij dat echt iedere keer zeggen?

Zaza hmm geen ervaring, maar misschien idd goed spoelen en trekzalf wat Johannal zegt?

Slapen: nou ze heeft dus 3 dagen niet willen slapen smiddags, maar is vervolgens dan rond 16-17.00 al strodverelend, oftewel E heeften slaap nog best nodig...
    Ze sliep smiddags ook echt nog 2-3 uur, en altijd tegelijk met Daan!maar van 2-3 uur naar helemaal niet is toch best een verschil?! Savonds overigens nooit problemen gelukkig, gewoon rond 19.00 douchen en naar bed, nu slaapt ze alleen nog sneller omdat ze doodmoe is haha, nou we gaan t weer meemaken straks...

20. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Sorry dames ik heb weinig zin om te lezen probeer het later wel...

Zag trouwens iets over middagslaapje: hier nog wel.. Al doet ze het prima zonder maar zolang ze wil blijf ik het wel doen, heb ik ook even rust!

lisil : ik las iets op fb over stalken?? Wat naar zeg :( heb je enig idee uit welke hoek het kan komen of is dat vragen naar een bekende weg?

Johannal: ahhh super bedankt! Was even vergeten dat ie meedeed.. Ging ik kijken staat ie al op 26 stemmen :eek: maar we hebben nog een hele maand te gaan...

Dames hebben jullie al gestemd op de baby die jullie het leukste vinden?

Hier: gister dolfinarium geweest en daarna uit eten, was super leuk alleen ik heb iets teveel gedaan voelde dat meteen s avonds... Ineens erge buikpijn en hoofdpijn...
    Ik vloei trouwens nog steeds en zodra ik meer loop wordt het erger.. Zou het niet nu al over moeten zijn?

Stijn doet het prima.. Slaapt tegenwoordig op zn buik, vind het wel eng maar hij slaapt er zo graag op! Maakt dan ook 8 uur op een nacht en dan moet ik hem zelfs nog wakker maken dus als het aan hem ligt slaapt ie nog langer...

Deel Deze Pagina