Maart mama's 2010, deel 7!

Discussie in 'De mama's' gestart door jedalin, 9 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Pff ik kom niet aan reageren toe nu arno thuis werkt en dus continu op de laptop zit. Via ipad en telefoon is zon gedoe om te typen....maar goed, misschien vanavond? Sorry dames

2. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ben je al geweest??
    Anders geef even een gil wanneer je gaat heb ook nog kaartje, misschien mini meet? ;) als je dat leuk vind natiurlijk!
    Misschien nog meer die naar julianatoren willen??

3. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Johannal: prachtkinderen heb je!

Gwen: gewoon uitproberen en kijken hoe ie reageerd!

Helllpp ik weet het niet meer :eek: is ook onhandog via telefoon.....

Slapen; hier gaat ze als ze s avonds naar bed moet en de lamp is uit en wij zijn weg, zich helemaal uitkleden (echt spiernaakt!) En roept dan met een of ander smoesje... Zijn er achter dat het echr aandacht vragen is.. Maar ja hoe ga je ermee om? Zo lastig!!!

4. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

@ Gwen, dat vind ik echt eng dat ze dat zei... Maar is Jorgen thuis dan? Omdat je zei dat je hem er op uit hebt gestuurd om pepti te halen?
    Heb je Jorgen zelf nog gebeld om met hem ook even te praten?
    Hoe krijgt Joënna zoiets in d'r hoofd heh?
    Heel apart... Waar kan ze uberhaupt het weg hebben? Iemand die het ooit es genoemd heeft? Heb jij het met Turbo ook niet uitgelegd dat hij naar de sterren is? Of heb jij gewoon wel gesproken over de "dood"?
    (Vroeg ik me zo af?)

En ik snap wat niet helemaal, je wilt stoppen met de puffer enzo? Heb ik een stukkie gemist?

@ Lisil, wauw! Die makelaar, daar heb je tenminste nog es wat aan!!! Een kerel met verstand! (of vrouw?)
    Heel wat beter als bepaalde mediators waar ik ook wel es van hoor!!
    Ben heel blij te lezen dat hij/zij Steef aan het verstand heeft gebracht dat dit nergens op slaat en dat dit Lisanne indd niet veel goeds zal doen!!
    You go girl dat je zo voor je meiske op komt!! Dikke duim!

@ Kleintje, wat jij schrijft over Esmay, ik las al iets over slaapwandelen op FB? Maar ze was ook een keer gewoon wakker?
    Misschien maakt ze toch te veel mee, is de verandering met Stijn iets te groot voor d'r geweest? En gaat ze er wel heel ehm extreem mee om?
    Esmay heeft wel vaker extreme buien begrijp ik van je?
    Heb je wel es een topic er over aangemaakt hier?
    Pfoeh, het is wel moeilijk om er iets over te zeggen, ik weet het zo echt niet meis :(
    Kan me wel voorstellen dat je je met dit soort acties soms echt geen raad weet...
    Misschien het juist negeren? Maar het word er niet warmer op voor d'r nu de winter er aan komt... Kijk als ze het in d'r slaap doet... Maar als ze echt wakker er bij is... :(
    Kan ze het ook al iets uitleggen?
    Je zou d'r zowaar weer in een ledikant leggen of nie dan? Of een pyama met knopen?

@ Jedalin, zit Arno nu wel op zolder dan?
    Of is het daar nu te koud?
    Ist verder wel weer helemaal gezellig bij jullie?
    En hoe gaat het met je dieet?
    En met de rest hier?
    Hier nie zo best, ben 's avonds toch weer flink aan het snaaien, zo ook nu... :)

@ Gwen, betreft het slapen, Stan wil zijn knuffels nie eens meer in bed! :$ Al een hele tijd nie! Moest alles mee nemen in huis! Snap jij het!?

@ de rest, meer weet ik zo niet...

@ hier, vandaag vrij geweest... Naar het weeguurtje geweest met Stan!
    Deed hij super joh! Er kwamen steeds meer kindjes, maar het leek wel of het hem niet boeide, hij liet geen traan! Nouw geloof me, das normaal wel anders! Was echt zo trots!
    Hij is nu dus bijna 2,5 (volgende week)
    En hij is nu 12,8 kilo en 90 cm.
    Zit net op de 1e lijn onder het gemiddelde met lengte en met gewicht daar tussen in! Dus is prima!
    Gelukkig!! :D

Liefss

5. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Jedalin: Schop hem er eens achter vandaan:p

@ Kleintje: Nee nog niet geweest. Had zondag koorts en voel me nog steeds niet goed.
    Lijkt me leuk om jullie daar te ontmoeten! Wel kan ik niet van te voren afspreken. Jorgen heeft de komende maanden regelmatig cursus op zaterdag en weet van te voren niet wanneer hij op zondag weg moet. Als hij "vrij" vraagt voor de zondagmiddag/avond zijn het toch inkomsten die we mis lopen. Kan het hoogstens een dag van te voren zeggen.

Vervelend dat ze op z'n manier aandacht te trekken. Jullie hebben echt je handen vol aan haar.
    Slaat ze nog steeds haar broertje?
    Heb eens hier op het forum gelezen dat ze de luiers wel eens met ducktape vast getaped hebben zodat ze hem echt niet af kreeg. Misschien een idee? Dan kun je haar gewoon laten gaan. Als ze het koud krijgt kruipt ze vanzelf weer in bed (maar dan met luier).
    Desnoods zo'n plastic luierbroekje van de hema eroverheen, en dan vast tapen.

@ Kussie: Ja Jorgen is vandaag thuis. Voel me niet lekker.
    Geen idee waar ze het vandaag heeft. Turbo is bijna een jaar geleden overleden, en daar hebben we het nooit overgehad. Ook niet dat hij een ster is of iets dergelijks, want daar was ze te jong voor om te begrijpen.
    Nee heb haar niet laten bellen. Alleen verteld dat ze de volgende dag als ze wakker zou worden, papa kon bellen.

Voor Joënna is Koentie hetzelfde als voor Stan zijn speen;)

Ja inderdaad stoppen met puffer, en dan de rest van de week geen dingen meer laten eten waar koemelk inzit. Kijken hoe het dan gaat.
    Dan zondag weer yoghurt geven en kijken hoe hij reageert.

Wat fijn dat Stan eindelijk aangekomen is!!!!

@ Jaëlian: Vandaag heeft hij geen koemelk gehad.
    Resultaat: een heerlijk vrolijke manneke, die alleen maar heeft gehuild als hij moe was, en verder lekker aan het rond kruipen was, allerlei geluidjes maakten, en gewoon heeft geslapen vandaag.

In bed heb ik zijn favoriete fluffy deken op de hoeslaken van de matras gelegd, in een zomer slaapzak (met pyjama), maar dan wel met een dikke deken en laken. Leg hem op zijn buik en stop hem flink strak in. Manneke houd ervan om een paar graadjes warmer te liggen

Ofwel: Goed geslapen vanwege de nieuwe opmaak van zijn bedje, of omdat hij geen koemelk heeft gekregen vandaag, of een combi?

Ik hou dit een paar dagen vol, dan zondag weer eens iets met koemelk geven en dan maandag eens de resultaten met de KA bespreken.

6. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Dieet? wa's dat...hahaha. Nee alle kilo's zitten er weer aan en da's mn eigen schuld: gesnoept, nergens op gelet...ach.

Hier weer helemaal gzellig gelukkig ja haha. Arno werkt idd boven nu als ik thuis ben. Meestal. Maar niet meer irritant nu hij niet elke dag beneden zit :)
    Hij verdiend nu gelukkig ook beter dus dat helpt ook wel :)

@ hier: pff half 11 en ik wil nog gtst terugkijken dus ik stop weer.... tot hier, of facebook ;)

7. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    idd beter was dat ja voor zijn eigen veiligheid hihi

en merk je al wat verschil zo met een dag met km vrije producten?

8. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ja het is gisteren erg goed gegaan. Een heerlijk vrolijk en blij manneke, die alleen huilden als hij moe was, of omdat hij gefrustreerd was omdat hem iets niet lukten.

Slapen overdag is ook goed gegaan. Weet alleen niet of dit komt vanwege een andere manier van bed opmaken, of doordat hij geen KM heeft gegeten/gedronken.

De nacht is wederom waardeloos gegaan. Hij slaapt wel goed in, maar is gisteren ook van 21.45 tot 01.00 aan het spoken geweest. Iedere 45 minuten is hij wakker en moeite om in slaap te komen. Van 01.00 tot 03.30 wel aan 1 stuk geslapen. Flesje gegeven en toen pas weer om 06.30 weer wakker geworden. Hij lag te kletsen in bed, dus laten liggen. Rond 07.15 begon hij te mopperen, en toen eruit gehaald.

Waarom hij weer aan het spoken is 's nachts:( werkelijk geen idee. Het is 3 weken goed gegaan, en nu weer drama.
    Heb hem al een zetpil gegeven voordat hij naar bed gaat, bedje voor verwarmen, gisteren lekker met hem wezen douchen en daarna flesje iets warmer en bedje in, eerder naar bed, later naar bed.
    Hij is wel een keer wakker geworden van de kou (terwijl hij al als een eskimo in bed legt), dus nu raampje dicht en deken over de slaapzak heen.
    Ik weet werkelijk waar niet wat hem triggerd om 's nachts zo slecht te slapen.

9. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    gelukkig gaat t met t eten beter en slapen overdag ook maar idd waarom hij weer snachts aant spoken is geen idee hopelijk was t een eenmalig iets.

10. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik heb ook geen idee waarom hij sinds een week weer spookt. Hij heeft 3 weken door geslapen (rond 19.00 naar bed en kwam dan weer tussen 05.00 en 05.30). Vroeg, maar liever vroeg, dan 's nachts verschillende keren mijn bed uit.

Wel gaat hij nu goed slapen. Leg hem op zijn buik neer (met dunne slaapzak), op zijn fluffy deken, hoofd iets onder de deken, en dan goed strak insnoeren.
    Voordat ik zijn kamer uit ben is hij al in dromenland.

11. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Vannacht is goed gegaan. Ik had hem extra warm ingepakt (pyjama, winterslaapzak, laken en deken dubbel gevouwen) en hij heeft de hele nacht doorgeslapen.
    Ik hoorden hem rond 04.00 weer, dus flesje gegeven en toen hoorden ik hem om 07.30 weer. Snel naar beneden om een flesje te maken, kom ik boven ligt hij weer in dromenland:D
    Toch uit bed gehaald, flesje gegeven, aankleden, dochter aankleden en broodje eten mijn zijn allen.

De luier maatje 5 heeft het gehouden. Wel zat hij bom en bom vol.

Jaëlian heeft gisteren zijn eerste verkeersongelukje gehad:$. Joënna was druk aan het fietsen, en schijnbaar lag Jaëlian in de weg. Ik hoor haar zeggen: Mama past niet (arm lag tegen het wiel aan). Ik loop naar haar toe, ze zet kracht op de pedaaltjes, en fietst zo over hem heen:$. Zo wat was ik boos:x
    Heb haar met fiets en al in de hoek gezet.

12. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    echt ow jeee die joenna zeg en heeft jaelian er erg last van gehad??? wel fijn dat hij iets beter geslapen heeft

13. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Gwen; balen dat je mannetje weer zo aan het spoken is in de nacht. Hier toen met Taleah ook zo'n lange tijd gehad. Indd dan liever maar om half 6,6 uur wakker dan een paar keer eruit in de nacht. ;)

Wel vreemd hoor van de km. Ben erg benieuwd of hij er toch gewoon niet tegen kan. Had Joenna dat nou oook, weet het even niet meer.

Pff wat warm gaat ie het bed in, als ik het al lees krijg ik het er warm van haha ;).. Maar ja als ie dan wel beter slaapt.

Kussie; lekker klein mannetje die Stan. Hij ziet er super gezond uit, dus nergens meer druk om maken jij.
    Hoe gaat het nu op t kdv?

Lisil; nee meen je niet. Heeft ie dat gewoon gedaan... Grrr...:x
    Wat een eikel is het ook, en die Trudy ook. Bah bah!
    Goed dat je er gelijk werk van hebt gemaakt. You go girl!!!
    Wat denkt ie wel niet!
    Hoe is de omgangsregeling dan precies, hij 1x in de 2 weken en jij doordeweeks en het andere weekend?
    Of ziet hij Lisanne ook doordeweeks?
    Is ook wat voor het meisje he..
    Gaat het verder met jou wel goed? Zorg je goed voor jezelf.. :);):)

Kleintje; oei raar zeg van Esmay met het uitkleden.. Zou ze misschien niet dromen dan of heeft ze dan nog niet geslapen als ze dat gaat doen?
    Je zou denken aan aandacht trekken, maar neem aan dat ze nog volop aandacht krijgt van jullie.

Jedalin; waar blijf je joh met je verhalen hahaha..
    Fijn dat het nu wel goed werkt zo met Arno. En jee weer kassa bij jullie dus. Altijd fijn!! :D

Hier; moet zo weer gaan werken. Heb zo geen zin meer om te gaan werken, heb er gewoon de kracht niet meer voor. EN vooral als ik dan ook pas in de middag moet beginnen... Lijkt het nog wel zwaarder ofzo.
    Maar ja nog een paar weekjes, komt wel goed!
    Gister kraampakket binnen gekregen, en schrok wel even. Woow het komt nu wel heel dichtbij en we moeten alles nog doen!! :$

14. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    yep idd om de week een lang weekend is lisanne bij dr vader en de rest heb ik haar. :D

met mij gaat t wel steeds beter de klap komt wel als ik mn eigen huisje heb

15. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Jaëlian: Ze is over zijn pols heen gereden. Op het moment dat het gebeurden moest hij ontzettend hard huilen. Was erg sneu voor het manneke.
    Getroost, even geknuffeld, en toen wilden hij alweer over de vloer rond scharrelen.

@ Zazz: Hij ligt erbij alsof hij op de Noordpool ligt zonder iglo:D. Als ik 's avonds naar bed ga doe ik zijn raampje ook nog dicht, voel zijn nekje, en die is dan gewoon behaaglijk. Nog geen eens echt warm.
    Kan kijk ik naar Joënna en die ligt boven op haar dekbed met een japon aan, en raampje open.

Ach, zelf heb ik ook mijn elektrische deken aan:). Toch vind ik het met zo'n kleintje wel "eng" ivm over verhitting. Hij ligt ook op een hele zachte niet ademende deken..............

Ik ervaar het zelf ook altijd zwaarder om de middagen te werken. Werk liever de ochtenden.
    Ging het vandaag met werken? Wanneer ga je met verlof? Met 34 weken?
    Wat moeten jullie allemaal nog doen?

16. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Zitten jullie goed?? Jaëlian heeft vannacht doorgeslapen:$ (alleen ik niet;)).
    Gisteren rond 16.15 heb ik zelf het flesje op het KDV gegeven. Ze gaven aan dat het leek alsof hij er moeite mee had om zijn flesje leeg te drinken, en ik misschien een grotere speen mee wilden geven, of hij uit een flesje van hun mochten drinken.
    Hun stelden voor dat ik zelf de fles zou geven, en dan een vreemde fles zou geven kijken hoe het zou gaan (omdat Jaëlian erg moeilijk doet met vreemde flessen).
    Ik vind het prima, dus andere fles gepakt, met een iets grotere speen. Ging hartstikke goed!!

Daarna bij mijn schoonouders hapje gegeten (doen we altijd op donderdag). We aten hachee, dus voor manneke een potje 12+ met pastaschelpjes en tonijn meegenomen. Heeft hij helemaal op gegeten:$
    Thuis gekomen, nog even spelen en naar bed. Tja....... het laatste wilden hij niet. Alleen maar huilen. Nog een flesje gegeven, en toen is hij als een blok in slaap gevallen (in zijn Eskimo outfit:D)

17. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

Temp je hem ook wel es Gwen? Hoe is zijn temperatuur eigenlijk dan altijd? Kan hij zichzelf wel goed warm houden? Vroeg ik me zo af?
    Het is toch bizar dat je hem zo enorm moet inpakken? En waarom heb je het raam altijd open dan? Dat heb ik ('s nachts) niet hoor bij Stan.... Hij ligt namelijk naast (vlakbij) het raam, en ik wil tocht toch echt voorkomen....

Er is inderdaad geen pijl op te trekken waarom hij dan wel of niet slapen kan.... Ik zou het zo toch ook echt niet weten... Gek heh...

@ all, ben op mijn werk, ik ben aan het extra uren maken, wat doe ik dan hier, op ZP, uuhhh... Ik ben even mijn focus kwijt, en ik heb het ook steen koud!! Jeezzz...
    Ik zit hier met jas aan en ijskoude vingers, kan haast nie typen man.. Pfff... Ga zo geloof ik ff heen en weer rennen ofzo hier.. Godsamme!! Vrieskist hier!! Of zal ik gewoon effe flink gaan stoken hier... *grijns*

Groetjesss....

18. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Kussie: Ik temp hem nooit, alleen als hij ziek is (ook bij koorts van tandjes temp ik niet).
    Naar mijn idee kan hij zich goed warm houden, maar heeft hij het graag wat (naja wat) warmer.

Eeeehhhhhhh, bovenraampjes staan bij ons altijd open (of op een kleine kier), tenzij we oosten wind hebben een de voorkant, want dan staat de wind recht op het huis en is het erg koud in de winter.
    Als het vriest gaan de raampjes 's nachts ook dicht.
    Is er van huis uit ingestampt: Raampjes open, lekker voor frisse lucht.

Werkelijk geen idee waarom hij nu wel door heeft geslapen.

Zozozo, overuurtjes aan het maken:D

19. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH Ben helemaal happy!!!!!! Ik heb mijn nieuwe fiets, en hij is ZO GAAF.

Zal zo even een foto maken en plaatsen. Als we de kinderen opgehaald hebben zal ik ze er even opzetten voor de foto.
    Kan niet wachten tot Jaëlian ouder is en hij ook echt mee mag op de fiets.

20. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Tadaaaaaaaaaaaaaaaa

Deel Deze Pagina