Maart mama's 2010, deel 7!

Discussie in 'De mama's' gestart door jedalin, 9 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijnja

    nijnja Fanatiek lid

    2 mei 2007
    1.177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    Boomie: wat balen van de negatieve test. Kan het niet dat je toch nog iets te vroeg was? Je beny ook nog niet ongesteld geworden, toch?

    Zazz: fijn dat de babybelt werkt. Gaan jullie de kleine eerst bij jullie op de kamer leggen? Of gaat ze meteen naar zolder. Of gaat Taleah naar zolder en de kleine naar de kamer van Taleah? En hebben jullie al een naam?

    Gwen: wat een gedoe elke keer al die artsen. En jammer dat er niet echt iets heel duidelijks uit komt... Het blijft kwakkelen.

    Kleintje: sterkte de komende tijd. Heb je nog wel een beetje kunnen genieten van je verlof?

    Hier: Toon doet het super. Praat steeds beter, eigenlijk bijna gewoon op zijn woordenschat na. Zo grappig als je hem ons echt na hoort praten. Laatst kwam hij uit de tuin: "Mama, ik ben helemaal klietskleddernat." Verder wil hij vaak op het potje en doet dan ook wat. Helaas is het bij hem ook een beetje aandacht vragen, dus als we ergens zitten, moet hij ineens naar de wc. We gaan dan bijna altijd wel met hem en dan komt er echt zo'n miniplasje... Maar ja ik wil toch ook niet zeggen: doe het maar in je luier... Ervaring leert hier trouwens dat het alsnog heel lang kan duren voor we echt uit de luiers zijn...

    Zo weer even een update van mijn kant! Ik vind het hier trouwens nog steeds wel prettiger dan op fb.
     
  2. Lisil

    Lisil VIP lid

    19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    Nijnja fijn in te horen dat t goed gaat met toon en al helemaal gewend in jullie huis?
     
  3. Gwenolyn

    Gwenolyn VIP lid

    13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Lisil: Lieverd, wat balen dat Lisanne ook zo moeilijk doet met naar bed gaan:(. Het is al zwaar genoeg om in je eentje en te werken en de zorg voor je dochter te hebben.
    Die lieve kleine meid voelt ook heel goed aan dat er wat aan de hand is. Je prinsesje is al niet de makkelijkste, en dit kan ze natuurlijk niet plaatsen, waardoor ze helemaal dwars word.
    Heb je wel een hulp?

    Is de scheiding zelf al bijna rond?

    @ Kleintje: Hoe is het met Stijn? *dikke knuffel*

    @ Boomie: Yep inderdaad beter geslapen!!! Zijn bed staat nu nog schuiner, en prompt hij heeft al 2 nachten doorgeslapen. Toeval? Weer iets wat maar 2 á 3 keer werkt?
    Stel dat hij inderdaad last heeft van zijn oren, bied dit wel verlichting (althans bij Joënna hielp het wel altijd om het bed heel schuin te zetten).

    Lieve schat, al 17 maanden:(. Logisch dat je naar de HA gaat. Ken stellen zat die binnen 6 maanden (!!) al bij de HA zitten en het een beetje flink aandikken.
    Ik hoop zo dat het komende maand voor jullie raak is, en over 9 maanden ook voor jullie de slapeloze nachten beginnen;) (zul je altijd zien dat jullie baby al heel snel lekker slaapt:D).

    @ Nijnja: Wat leuk om weer wat van je te lezen.

    Ik hoop eigenlijk dat er nu echt wat uitkomt. Dan is er tenminste een reden van zijn onrust en het slechte slapen.
    De KA zei ook al dat sommige baby's "gewoon" wat meer tijd nodig hebben om lekker in hun vel te zitten en goed te kunnen slapen, MAAR dan wel eerst het medische uitgesloten te hebben.

    Leuk zoals Toon aan het praten is!!

    Hoe bevalt jullie nieuwe woning? Helemaal gesetteld en gewend?
     
  4. nijnja

    nijnja Fanatiek lid

    2 mei 2007
    1.177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    Ja, het huis vinden we fantastisch! Het werkt heel goed met oma beneden, en het voelt niet alsof we bij haar in huis wonen (daar was ik een beetje bang voor, dat het niet ons thuis zo zijn, maar zou voelen als logeren), maar het voelt meer aan alsof we buren zijn. Het is daarnaast ook erg handig, we kunnen s'avonds vaak gewoon de babyfoon naar beneden brengen, luxe! Mijn schoonmoeder zei laatst ook (geheel tegen haar karakter in, ze is vrij gesloten) dat ze het erg fijn vindt dat we hier wonen. Kortom het werkt uitstekend! Het is voor de kinderen ook zo'n luxe: nog een extra volwassene bij wie ze aan kunnen kloppen voor aandacht. Oma leest ook erg veel boekjes voor. Goed voor de woordenschat, haha!

    Lisil: ik moet even kwijt dat ik vind dat je ontzettend dapper overkomt. Je zal wel heel erg kwaad en verdrietig en weet ik niet wat zijn, maar je blijft positief en lijkt helemaal niet bitter. Hopen dat het nu allemaal redelijk soepel blijft gaan en dat je deze houding vast kunt houden. Het lijkt me zo moeilijk om als je moe uit je werk komt en alles zelf moet doen en dan je eigen verdriet en sorres opzij zetten om lief te zijn tegen lisanne... Zeker als zij weer in een moeilijke fase zit... Een welgemeende knuffel iig en je bent een sterke vrouw! Ik hoop dat voor jou het zonnetje ook weer gauw gaat schijnen.

    Gwen: ik kan me voorstellen dat je eerst alles uitgezocht wilt hebben voordat je je erbij neerlegt. Het zou zonde zijn als het iid iets simpels blijkt te zijn dat met een ab kuurtje kan worden opgelost of zo. En anders is de opmerking van de KA wel geruststellend, lijkt me.
     
  5. Lisil

    Lisil VIP lid

    19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    gwen ja de scheiding is bijna rond we wachten nu op bericht van de rechter en de gemeente gelukkig

    en ja ja gister zonder pardon geslapen en in dr eigen bed dus hopelijk is dit weer t begin van het goede
     
  6. Lisil

    Lisil VIP lid

    19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    gelukkig bevalt het jullie en tja makkelijk is ook fijn dat je er op zon manier ook gebruik van kunt maken ;)

    thnx ik hoop dat mn huis snel verkocht word en ik echt een nieuwe start kan maken
     
  7. Gwenolyn

    Gwenolyn VIP lid

    13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Zie privéforum
     
  8. Lisil

    Lisil VIP lid

    19 apr 2009
    9.313
    0
    0
  9. Appel en Peer

    Appel en Peer Niet meer actief

    Nijnja; Taleah gaat naar zolder (als hij af is ;)). Baby komt in haar kamer. In dat kamertje hoeven we niks te doen! Al zal ze de eerste weken veel bij ons op de kamer liggen, dat was toen bij Taleah ook zo.
    Ja we hebben de naam! :p

    Fijn dat het zo goed werkt in het nieuwe huis! Je had ook een nieuwe baan toch, bevalt ook goed?
    Leuk dat kletsen van Toon! :D

    Lisil; groot gelijk, hup weg die kleding van hem!
    Hoop zo dat alles snel op schiet voor je, kan je zelf weer helemaal 'opnieuw' beginnen. Wie weet ooit weer een knappe man in huis ;)!
    Lijkt me ook er zwaar nu zo alleen de zorg voor Lisanne, knuff!

    Boomie; zo te lezen is de test niks meer geworden :(! Goed van jullie dat jullie toch naar de ha gaan. 17 mnd is lang zat! En wie weer ligt het wel aan de medicijnen. Sterkte en een dikke knuff meis!!

    Hier; zo net een dutje gedaan van 2,5 uur. En Taleah slaapt nog. Hadden we even nodig! Ze was namelijk om half 6 al wakker vanmorgen, bijna midden in de nacht nog haha..

    Had het donderdag avond en nacht na het werk, erg zwaar. Kreeg enorm harde buiken, pijnlijk! Het trok weg na veel janken en rust op de bank. Taleah zorgde zo goed voor me, ze was zo lief.
    Ik werd in de nacht wakker van knallende koppijn, kon alleen maar huilen. Heb nooit hoofdpijn! 2 paracetemol op en trok wel weg.
    Toen weer vroeg eruit om een ochtend te werken, pff liep er als een zombie bij.
    Gezegd dat ik nog 1 week aan kijk want anders weet ik niet of ik zo wil doorgaan met werken.
    Of ik moet donderdag de ochtend gaan werken zodat ik in de middag en avond goed kan uitrusten. Dit werkt zo niet iig!

    Ow ik hoor man lief thuis komen. Eerder klaar met werken denk ik.
    Kom later terug :)!
     
  10. Appel en Peer

    Appel en Peer Niet meer actief

    image.jpg

    29 weken vandaag! :)
     
  11. nijnja

    nijnja Fanatiek lid

    2 mei 2007
    1.177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    Wow, wat een mooie buik!
    Oh, ja die naam is leuk, haha!
    Ruilen van middag naar ochtend moet kunnen toch? Anders gewoon "dreigen" met helemaal niet meer kunnen werken.
    Heb ik bij Karel ook gedaan: het gaat me niet lukken dus of ik meld me ziek (is niet echt ziek natuurlijk) of jullie zorgen nu al voor een vervanger... Het was binnen een dag geregeld!
     
  12. Gwenolyn

    Gwenolyn VIP lid

    13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Zazz: Mooie buik!!!!!! Heb je het idee dat je nu meer groeit vergeleken met Taleah, of minder?
     
  13. Gwenolyn

    Gwenolyn VIP lid

    13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Vanmiddag met Jaëlian naar de KNO arts geweest. Zijn amandelen zager er goed uit. Zijn rechteroor was keurig schoon, maar links schrok ze wel een beetje van. Deze was behoorlijk rood, en geïrriteerd.
    Verder gepraat of oor problemen in de familie voor kwamen, dus noemde de naam van mijn neefje (zit daar bijna wekelijks ivm oor problemen), ze keek op, en het worden meteen buisjes.
    Ik vroeg of het "normaal" was om zo jong al buisjes te plaatsen, en het word vanaf 3, 4 maanden al gedaan. Ze had het erover dat er toch met enige regelmaat ouders helemaal in tranen bij haar zitten en op zijn van slaapgebrek, en dat de kinderen inderdaad wat last hebben van hun oren.
    Nou dan heb ik het nog goed volgehouden met mijn 7,5 maand slaapgebreken:D

    Daar er sinds 2 á 3 maanden een nieuwe regelgeving is omtrent baby's (tot 1 jaar) onder narcose brengen (hetzij gas, hetzij volledig), mogen ze het bij ons in het ZKH niet meer doen. Daar is een speciale kinderanesthesist voor nodig, en die heeft ons ZKH niet. Kon kiezen uit het WKZ en het Radbout. Voor het WKZ gekozen.
    We krijgen nu een oproep en dan word hij eerst nog door hun KNO arts beoordeeld, en als hun ook vinden dat hij buisjes nodig heeft, krijgt hij buisjes.

    Tot die tijd, goed met neusspray in de weer blijven, bed zo schuin mogelijk, en niet terughoudend zijn met paracetamol. Zij vind dat kinderen geen onnodig pijn behoren te hebben, en paracetamol niet voor niks uitgevonden is. Gewoon geven.
     
  14. nijnja

    nijnja Fanatiek lid

    2 mei 2007
    1.177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    Jeetje Gwen, wat naar een operatie. Maar wel geweldig dat ze nu een oorzaak hebben gevonden en dat er wat aan gedaan gaat worden.
     
  15. Appel en Peer

    Appel en Peer Niet meer actief

    Het ging wel sneller maar buik voelt wel anders. Het is wat lager, vd week vroeg ook iemand of de baby al ingedaald was? Ehm nou was toen 28w haha.
    Heb foto's vergeleken en m'n buik lijkt nu wat boller ofzo. Niet veel groter.

    Bewegingen zijn ook anders, Taleah was super druk en ging alle kanten op. Nu zijn het rustige bewegingen, af en toe een flinke trap. Maar verder veel meer rustige draai bewegingen, zie je ineens een voetje van boven naar beneden gaan etc. Wel erg leuk dat verschil. ;)
     
  16. Appel en Peer

    Appel en Peer Niet meer actief


    Dank je wel! :D
    Ja doe ik dan ook gewoon hoor. Gelukkig hebben we nu een hele goede lieve leidinggevende dan toen bij Taleah. Ga het vandaag en morgen nog zo proberen en kijken dan even verder.
    Binnen kort ook open dag op een zaterdag, nou dat heb ik even afgezegd. Wel lullig voor collega's maar ze begrijpen het gelukkig wel allemaal.
    Mooie tijd om zwanger te zijn hihi, al die extra dingen zoals Sint en kerst hoef ik allemaal niet te regelen haha.. :p
     
  17. Appel en Peer

    Appel en Peer Niet meer actief

    Och het mannetje, gewoon al die tijd waarschijnlijk zo'n last van z'n oortje. Maar ja wel fijn dat je er nu achter bent.
    Is zeker even zielig zo'n operatie maar wel erg prettig als het uiteindelijk blijkt te zijn en het werkt!

    Hoe is het nu met de km dieet?
     
  18. Appel en Peer

    Appel en Peer Niet meer actief

    Vind het wel jammer hoor dat er nu hier zo weinig gekletst word hihi.. Heb zelf nu meer tijd maar jullie niet haha! ;)

    Boomie; hoe gaat het nu met jou? En met het slapen van je meisje..

    Lisil; hoe vind Lisanne het nu eigenlijk allemaal? Vraagt ze veel naar papa.. Is ook raar dat ze papa eerst elke dag zag en nu ineens om het weekend. Hopelijk binnen kort mooi nieuws over het huis :)!

    Kussie; hoe gaat het bij jullie? Al eerder gevraagd maar hoe doet Stan het nu zo zonder speen.. Ben wel benieuwd!

    Hier; dacht dat ik een blaasontsteking had, plasje laten controleren maar gelukkig toch niet. Maar ja moet wel vaker naar de wc en blaas (of onderin buik) voelt elke keer of ik moet plassen. Doet geen pijn ofiets.

    Taleah weer helemaal zonder luier thuis! :)
    Binnenkort maar echt even de stap zetten om buiten huis ook te doen. Maar durven nog niet zo, als je bijv even gaat wandelen naar de speeltuin, staat ze daar en moet ze plassen, wat dan? Snel naar huis en dan te laat zijn.. Nou ja zal wel allemaal goed komen maar ja lijkt me zo moeilijk die tijd.

    Gister ook weer leuke Taleah praat; ze zat op de wc te poepen, zegt ze ow ik moet ook plassen. Plast ze en zegt ze ownee nu is heel m'n poep nat haha.. Gek ding! :)
     
  19. Boomie2012

    Boomie2012 Bekend lid

    3 jan 2012
    524
    2
    18
    NULL
    NULL
    #2939 Boomie2012, 13 okt 2012
    Laatst bewerkt: 13 okt 2012
    @All; bedankt voor jullie lieve reacties op het niet zwanger worden!
    Volgende week weer aan de bak :p

    @Zazz; mooie buik! Leuk dat het zo anders aanvoelt deze keer. Ben benieuwd of de tweede ook rustiger is als baby dan.

    Wat supergoed van Taleah dat ze zo zindelijk is al. Hier blijft het lastig omdat ze zo vaak van huis weg is, bij oma's.

    Fenna slaapt redelijk. Deze week was ze erg verkouden en was ze erg lastig vaak, ook 's nachts, maar nu gaat het weer wat beter.

    @Gwen; Wel heel goed dat er buisjes gezet worden. Alleen wel heftig hoor onder narcose. Fenna is toen ook onder narcose geweest toen ze bijna 1 was, met dat vuiltje in het oog. Ik vond het best heftig, dat onder narcose brengen. Maar tis zo weer voorbij. En als dat betekent dat hij minder pijn heeft, zou ik er ook voor tekenen.

    @Hier, vreselijk drukke week. Moet thuis werken als ik vrij ben. En nu al twee avonden van huis geweest vanwege werkverplichtingen. En dan mis ik Fenna toch heel erg. Gelukkig is het nu voorbij en kunnen we even ademen.
     
  20. Soda Pop

    Soda Pop Niet meer actief

    @ Zazz, Stan is goed van de speen af hoor! Thanks voor het vragen! Hij vraagt er ook niet meer na... Het slapen gaan is wel nog steeds niet altijd even makkelijk. Maar denk dat dat komt, omdat we nu in de fase zitten van wel of niet meer een middagslaapje... Dus dat volgde mekaar een beetje op.... Maar de speen, nee daar heeft hij het eigenlijk niet meer over!! Mijn kanjer!!!

    Fijn dat jij zo'n lieve leidinggevende hebt nu! En dat je collega's ook zo begripvol zijn!! Dat lijkt me toch een stuk relaxter werken! Vooral als het zwaarder is en als je al met (pijnlijke) harde buiken zit!
    Gewoon goed naar je lichaam luisteren! Wil het niet langer meer, dan houd het gewoon op... Zo is het nu eenmaal. Daar doe je nix aan. Harde buiken zijn toch niet voor nix een teken dat je het rustiger aan moet doen? Komt goed meid! :)

    @ Gwen, och het arme kereltje, dat zo'n pijnlijk oortje zo'n invloed kan hebben heh, wist trouwens niet dat het bedje zo schuin zetten daar voor helpt?
    Hoe heeft dat invloed dan? Komt er dan minder druk op ofzo?
    Hoe gaat het naar bed brengen met Joënna nu dan?

    @ Boomie, de testen zijn dus negatief gebleven? Ben je ook ongesteld geworden (ik heb het niet helemaal meegekregen?)
    Verdorie! Ik ben blij dat manlief er nu in meegaat dat jullie nu dan toch naar een huisarts gaan, omdat het toch wel erg lang duurt ook nu...
    Ik wil je even een hart onder de riem steken met een dikke digitale knuffel meis!
    Ennuh, gelukkig is de drukke week voorbij nu! Geniet van je weekend meid!

    Groetjes
     

Deel Deze Pagina