Maart mama's 2010, deel 7!

Discussie in 'De mama's' gestart door jedalin, 9 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Vanmiddag heb ik het bevallingsverhaal van Selah geschreven

2. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Bevalling Selah

Lieve, kleine, mooie, Selah,

Je ligt nu heerlijk naast me te slapen en dus heb ik even de tijd om te vertellen hoe jij op deze wereld bent gekomen en hem vervolgens voor ons zoveel mooier hebt gemaakt.

Eigenlijk hadden we een hele voorspoedige zwangerschap. Mama had wel wat meer last en ‘pijntjes’ maar afgezien van dat ging alles heel goed. In de 35e week werd mama ziek en moesten we naar het ziekenhuis voor een standaard controle. Wat bleek: je was omgedraaid naar een stuitligging. Wekenlang lag je al keurig met je hoofdje naar beneden en hield zo de optie voor een natuurlijke bevalling voor ons open, maar nu zat je lekker rechtop met een been onder je eigen billen gevouwen en een been omhoog langs je hoofdje. Aangezien je grote broer Seph door middel van een keizersnede is geboren weten we al een tijdje dat jouw geboorte sowieso in het ziekenhuis plaatsvindt en dus hebben we vanaf nu de gebruikelijke controles bij de gynaecoloog in plaats van bij de verloskundige.

De gynaecoloog, dr. Boon, vertelt ons een paar dagen later dat we niet mogen bevallen van een stuitligging, omdat mama een keizersnede heeft gehad en beide situaties extra risico’s met zich meebrengen. Gelukkig maar, want daar keken we ook niet bepaald naar uit. Er blijven nog een aantal opties over: Moxa therapie en een versie (draaipoging) door de gynaecoloog. Samen met de dokter besluiten we dus om niet te draaien. Mama is inmiddels bijna 36 weken zwanger, dus zoveel ruimte is er niet meer. Daarnaast lig je in een ingewikkelde stuit dus is het draaien sowieso lastig, maar bovenal hebben papa en mama samen besloten dat wij alleen natuurlijk willen proberen te bevallen als alles mee zit en ‘volgens de ideale situatie verloopt’. Als je voor de volgende afspraak bent gedraaid kunnen we alsnog besluiten om het te proberen maar als je lekker zo blijft zitten in mijn buik dan gaan we dan een datum voor een geplande keizersnede afspreken.

De Moxa therapie proberen we nog wel. Dus gaat papa een aantal avonden met een speciale Moxa stick (een soort houtskool-achtige sigaar die gloeit) langs mama haar kleine tenen heen en weer om een speciaal punt uit de acupunctuur te verwarmen. Hierdoor wordt de doorbloeding van de baarmoeder beter en zou jij kunnen gaan draaien. Eigenlijk moeten we hier een beetje om giechelen, maar we doen het toch. Baat het niet dan schaadt het niet is ons motto! Er gebeurt niets. Je blijft heel rustig in mijn buik en zo weten we eigenlijk al wanneer we weer bij dr. Boon komen dat je nog steeds in stuit ligt. We spreken een datum voor de keizersnede af. 8 februari is de dag dat je lekker bij ons komt. Wat een heerlijk en toch ook spannend vooruitzicht en wat een waanzinnig bijzonder geheim dragen papa en mama nu met zich mee! Helaas kan dr. Boon de keizersnede niet zelf uitvoeren. Volgende week hebben we de controle-afspraak bij dr. Berkhout. Hij gaat de sectio verrichten en dus vinden wij het fijn als we hem voor die tijd nog even ontmoeten. Met dr. Berkhout bespreken we mama’s onzekerheden en angsten rondom de operatie en ook hij neemt het bevallingsplan uitvoerig met ons door. Mama is vooral bang voor het moment dat ze na de operatie alleen op de verkoeverkamer moet wachten. Dr. Berkhout stelt voor om dit vervelende moment over te slaan en mama meteen terug naar de kraamsuite te brengen waar jij en papa dan zullen zijn. En dan is het afwachten. Een dag voor de operatie hebben we een intakegesprek bij de verloskamers en wordt alles rondom de operatie nog eens met ons doorgenomen. Ook krijgen we te horen hoe laat we er morgen moeten zijn. Vanaf dan zijn we allebei helemaal hyper en barsten we bijna uit elkaar van een nieuwsgierige spanning. We regelen nog opvang voor Seph, pakken de laatste spullen bij elkaar en dan gaan we maar op tijd naar bed in de hoop dat we de slaap een beetje kunnen vatten.

8 februari 2012

Om zever uur ’s morgens brengen we Seph naar een vriendje (vanuit daar gaat hij lekker naar de Kleine Wereld en zal zijn dag zo normaal mogelijk verlopen) en om half acht melden wij ons bij de verloskamers. We krijgen kraamsuite 7 toegewezen. Mama moet 2 paracetamol nemen en dan hebben we een half uurtje om ons te installeren. We maken nog wat foto’s van mama’s buik en pakken onze spullen uit en mama trekt het operatiekleed aan (verkeerd om ). Dan komt een verpleegkundige het katheter plaatsen en worden we naar de holding toegereden. Deze verpleegkundige vinden we beide niet zo’n succes. Ze doet alles een beetje op de automatische piloot en dus hoopt mama op een aardige anesthesist die ons door de operatie heen gaat helpen. Om half negen zijn we in de holding en mama moet een traantje laten van de spanning maar papa helpt me heel lief en praat me er doorheen. Het duurt nu niet lang meer. Mama wordt de operatiekamer ingereden en papa moet buiten even wachten totdat het infuus en de ruggenprik zijn gezet. Ondertussen trekt hij steriele kleding aan en kijkt hij door het raampje. Mama heeft inmiddels een aardige meneer gevonden wiens hand ze stevig vastpakt en aan wie ze vertelt dat hij haar af moet leiden omdat ze het allemaal zo spannend vindt. Samen praten we over zijn kinderen (eentje ervan heet ook Sophie) en over het schaatsen (komt er wel of geen Elfstedentocht?). Het infuus plaatsen gaat erg lastig en is een vervelend gevoel. De ruggenprik daarentegen valt heel erg mee. Het voelt een beetje gek als de verdoving door mama’s lichaam trekt, maar het doet absoluut geen enkele pijn. Dan mag ik gaan liggen en krijg ik warme doeken over me heen gelegd. Papa komt binnen en komt bij mijn hoofd zitten. Er wordt een gordijntje opgehangen en de operatie begint. Spannend! Papa en het team van de anesthesie letten heel goed op me en wanneer ik een beetje misselijk word krijg ik er iets tegen toegediend. Ondertussen vraag ik of je er al bijna bent, maar we moeten geduld hebben. Er is nu geen sprake van spoed en dus neemt dr. Berkhout alle tijd om een hele nette keizersnede uit te voeren.

Maar dan om 8.51 uur is het zover: je word geboren! Dr. Berkhout haalt eerst je beentjes (dat komt omdat je in stuit ligt) en vervolgens je ruggetje en als laatste je hoofdje uit mijn buik (dit zie ik later op de foto’s) en dan horen we je huilen. Wat een geluk! Ik vraag of je gezond bent en de dokter zegt van wel! Heel snel al laat hij je langs het gordijntje even zien als je naar de tafel word gebracht waar de verpleegkundige je onderzoekt en je Apgar score test. Een 9 en een 10, hetzelfde als je broer. Omdat het goed gaat met mama gaat papa daar bij je kijken. Hij maakt een foto van je met mama’s telefoon zodat ik zo meteen tijdens de rest van de operatie nog steeds naar je kan kijken. Je word in warme doeken gewikkeld en dan kom je bij mama haar hoofd en mag ze je van dichtbij zien en zoenen! Wat ben je mooi! Wat ben je ongelooflijk mooi! Mama roept het heel vaak maar ze vind het ook! Ze is zo ontzettend opgelucht; de hele operatie kan haar ineens niets meer schelen nu jij er bent! Papa houdt je nu vast bij mama en samen genieten we van je. Iemand maakt foto’s en dan is het alweer tijd voor jullie om te gaan. Jij gaat in een couveuse en samen met papa naar de kraamsuite. Daar mag je lekker bij papa op zijn blote borst liggen om warm te blijven en om lekker van elkaar te genieten. Ondertussen gaat voor mama de operatie door. Maar het kan haar allemaal veel minder schelen. Ze kijkt alleen maar glunderend naar de foto’s. De dokters maken de operatie af, dit duurt best nog even, en ondertussen kletsen ze wat over normale dingen. Iemand vraagt aan mama of de radio aan mag en dan klinken ‘You can leave your hat on’ van Joe Cocker, gevolgd door ‘Damn, I think i love you’ van K-otic door de speakers (maar goed dat jij en papa al weg zijn, denkt mama). Na een tijdje is de operatie afgelopen en zoals afgesproken hoeft mama niet naar de verkoeverkamer. In de holding krijgt de verpleegkundige alvast een pca-pompje, waarmee we mama later zelf morfine toe kunnen dienen tegen de pijn. En dan gaat mama gauw naar jou en papa toe! Wat een heerlijk gevoel. Alles is achter de rug en het is allemaal goed gegaan. In de kraamsuite ziet mama hoe papa en jij lekker bij elkaar liggen. We zijn nu samen en alles is goed, wat een overweldigend gevoel! Je wordt gewogen (3188 gram) en dan kom je bij mama liggen en mag je uit haar borst proberen te drinken. Je bent een natuurtalentje, want je doet het hartstikke goed! Vervolgens krijg je kleertjes aan; een mooie jurk met bloemen die papa voor je heeft gekocht en als alles dan een beetje is ‘geland’ bij papa en mama gaan we de familie bellen om het fantastische nieuws te vertellen dat je er eindelijk bent!

Voortaan zijn we een gezinnetje; papa, mama, Seph en jij. Wat is dat een bijzonder machtig gevoel. Een enorme verantwoordelijkheid maar eentje die ons intens gelukkig maakt. Nu zijn we compleet!

Welkom op de wereld lieve kleine Selah!

3. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

Lieve allemaal,

Heb bijgelezen, behalve het bevallingsverhaal van Selah, daar wil ik nog even goed voor gaan zitten! :)

@ de camera, ik ben jaloers, ik ben ook al jaren gek op fotografie, maar zo'n camera... (al wist ik gewoon eerlijk niet dat er ook goedkopere versies waren) Ik meende dat het pas begon vanaf 600/700 euro, helaas, het zal er hier niet inzitten... Maar ik hoop dat Jedalin, je er gauw een kan aanschaffen en dan nog mooiere foto's kan gaan maken van o.a. je kanjers!!

@ hier, ik ga lekker op bedje! Moe moe!!
    Stan hoest momenteel wat minder, dus ik hoop dat we vanacht weer es lekker door kunnen slapen!!

Liefsss mij! Tot snel!

4. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Ano: Wat een heerlijk vooruitzicht dat morgen je laatste werkdag is! Daarna verlof: Heerlijk!!

@ Setti: Leuk dat je schoonzusje zwanger is!! Leuk geheimpje ook;)

Arm wijffie zo met de waterpakken:(

Zo te zien aan de foto's heeft Lisanne een super leuke verjaardag achter de rug! Lekker verwent:D
    De stofzuiger is hier ook een enorm succes. Zodra wij de stofzuiger pakken, pakt zij hem ook meteen om te helpen:D

Mooie opruimbakken voor het speelgoed!!

@ Johannal: Ik ben helemaal stil van je prachtige bevallingsverhaal (heb wel een paar traantjes weg gepinkt).
    Zo vanuit je hart geschreven: Prachtig!!

Bij Seph had je ook al zo'n prachtig bevallingsverhaal.

Ben zo blij om te lezen dat je zo positief op je bevalling terug kijkt, en helemaal is gegaan zoals jullie het voor ogen hadden.

5. Boomie2012

Boomie2012 Bekend lid

3 jan 2012
    526
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hey,

Vanaf de hotelkamer in Hasselt heb ik even het bevallingsverhaal gelezen van Selah... mooi zeg. Dat zal ze later prachtig vinden!!!

Nu ligt fenna lekker te slapen naast ons bed in haar campingbedje, ze is keilief deze twee dagen. Morgenochtend naar Plopsaland leuk leuk!!

Doei!

6. Boomie2012

Boomie2012 Bekend lid

3 jan 2012
    526
    2
    18
    NULL
    NULL
    Oja, Setti; keileuke foto's!!!
    Tis een schatje!

7. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Boomie: Veel plezier morgen in plopsaland!!

8. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    Johannal wat een mooi verhaal ik kreeg er tranen van

9. Soda Pop

@ johannal, wauw, wat een prachtig geschreven verhaal! Indd, heel erg mooi!!!

10. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Vanochtend controle gehad bij de VK. Alles was weer goed!! Uk is volledig ingedaald en maakt het nog uitstekend!!

Oja, gisteren helemaal vergeten: zie privé forum

11. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    @johannal mooi bevallingsverhaal

@boomie veel plezier in Plopsaland

@setti mooie foto's en wat is Lisanne verwend :)

12. superb

superb Fanatiek lid

20 jul 2009
    1.120
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ boomie; Heel veel plezier vandaag in Plopsaland!

@ Setti; Hoe gaat het inmiddels met Lisanne, worden de waterpokken al wat minder? Mooie foto's van haar verjaardag. Ze wordt al een echte dame.

@ Johannal; Mooi bevallingsverhaal, je hebt het prachtig verwoord.

@ Gwen; Fijn dat je weer goedgekeurd bent door de VK. Nu maar hopen dat je de volgende controle niet haalt en dat uk er voor die tijd is. Heeft ze het nog niet over strippen gehad?

@ Kussie; Hoe is het vannacht gegaan? Hebben jullie nog een beetje kunnen slapen of heeft Stan toch de hele nacht liggen hoesten?

@ Jedalin; Ben je er al uit welke camera het gaat worden? Hoe gaat het met Daan en Jesse, zijn ze al weer opgeknapt?

13. nijnja

nijnja Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    Johannal: wat een mooi verhaal...

14. Soda Pop

@ Setti, woww, die foto van die waterpokken, ik vind het zo sneu... Maar het valt me op dat de meeste (?) kindjes ze hier nu al hebben gehad? Stan nog niet? Is dat erg? Als ze het op latere leeftijd krijgen kan het gevaarlijk zijn toch? Of is dat pas als je volwassen bent, ik bedoel, ze kunnen het toch ook krijgen als ze 4 zijn ofzo?
    Of is het "raar" dat Stan het nog niet heeft gehad?
    Maar Lisanne heeft een fijne verjaardag gehad heh?
    Super hoor! En ze heeft echt heel veel gekregen heh! :D
    En jullie? Hebben jullie er wel van genoten?
    Ondanks de afbellers enzo?

@ Gwen, fijn dat het bij de VK weer goed is gegaan :)
    You go girl!
    Hoe is het met Joenna? Gaat ze al anders reageren, ik bedoel, zo lang zal het niet meer duren, vraagt ze ook meer of anders aandacht als normaal?
    En hoe gaat het slapen met haar?

@ Jedalin, ik ben net als Alies ook benieuwd of je al naar de winkel bent geraced?

@ Ano, jullie al uitgeleefd van de bonus! :D:D Hoest met Jeff's 2e kindje! :p

@ Boomer, och meid, helemaal vergeten, jullie zijn er natuurlijk al lekker tussen uit!! Ben heel benieuwd hoe Fenna het vind in Plopsaland! En jullie natuurlijk, hihi!

@ Hier, Whahahahaa, ik heb toch zooo gelachen vanmiddag met en eigenlijk om mijn ventje! We zijn voor het eerst naar de kinderboerderij geweest!!
    Nouw om te gieren!!
    Komen we langs 2 van die varkens.. Stan zegt... PAARDJESS!! :D:D Heb je er een paar van die overenthousiaste ganzen te gakken zegt ie "haggen" (dat ze lachen) :D:D
    En hetzelfde deden ook de hanen, die zaten me toch te kukelekuhen.. En Stan elke keer; HAGGEN HAGGEN!! (lachen dus) :D:D
    En toen kwamen we bij de eendjes en dat waren de kikkers (Want tjah, doen die beide niet " kwak kwak" :D:D
    Nouw ik kon me eigen kind wel opvreten!! Wat toch ook een machtig lekker ding ist!! :D:D:D

Verder had ie meer belang bij de auto's die er lagen voor in de zandbak, ook heeft ie nog een minuut (langer kan ie ook nie stilzitten zo bleek) gekleurd :D:D
    Ow jah, en hij heeft heel veel "nijn" gezien (konijnen)

Dit gaan we dus vaker doen!!! Maar wel met beter weer, want zelfs nu was het nog nie te doen, wat een kouw! BAH!

15. Soda Pop

;) Lieverds, check het PRIVEFORUM!! ;)

16. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    :D leuk priveforum nieuws! :D

@ Camera: hahah nee hoor zo impulsief ben ik niet. Ik denk daar over na, ga zoeken naar aanbiedingen of wacht op aanbiedingen. En misschien ben ik zo van het idee af en koop ik een normale haha.
    Op zich koop ik nooit iets van mn verjaardagsgeld of geld dat ik krijg, maar van de andere kant willen we ook een veranda bouwen die een paar duizend euro kost en gaan we ook trouwen...
    Naja...we zien wel! :)

@ poetsen: haha even benieuwd. Poetsen jullie ook al 2x per dag?
    Mn tandarts heeft een keer gezeg ddat ze dat rond hun 2e verjaardag mogen gaan doen, of als hun gebit compleet is.
    Naja, dat is beide bijna dus we zijn dr maar eens mee begonnen. Vinden ze zo leuk ook, tanden poetsen, hahah.

@ hier: zo filmpje kijken, dus ff ego nog haha.

Daan is nog steeds ziek. 40.4 graden vanmiddag. Jesse is vandaag koortsvrij, dus die zal het morgen wel weer hebben.
    Ze zijn al een ruime week ziek. Pff..En ik kom ook niet van mn hoesten af. Zo balen..
    Klaar met dat gesnotter en gehoest.

D&J hebben eindelijk vanavond weer een keer een paar happen gegeten. Die willen al een week geen hap naar binnen hebben als avondeten.
    Brood is ook 1 boterham op een dag ofzo, soms nog minder, soms 1.5.
    Naja ze drinken goed dus dat is dan nog iets..

Koorts lijkt alleen te zakken met een pcm, als die uitgewerkt is, is het zo weer terug.
    MOet je op een gegeven moment naar de dokter toe??

17. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Jedalin; ik zou als ze 4 à 5 dagen koorts hebben na de ha gaan. Al is het alleen maar even om alles te checken.
    Krijgen ze hun laatste kiezen misschien door?
    Pff wel vervelend hoor, beterschap iig!
    Wanneer ben jij ook alweer jarig, vieren jullie het nog samen? Proficiat met je bijna man hihi :)!

Kussie; leuk hè de kinderboerderij.
    Ik verlang er zo naar om met Taleah naar de dierentuin te gaan, lijkt me zo leuk nu ze wat kan kletsen. Willen graag naar burgers zoo, denk met dr verjaardag dat we gaan. ;)

Taleah heeft ook geen waterpokken gehad hoor. Is helemala niet gek. Meestal ook pas rond de 2 à 3 jaar is dat geloof ik.
    En indd op volwassen leeftijd is het erg lastig! ;)

Zeker leuk nieuws op t privé forum!

Boomie; hoe waren jlie daagjes weg? Ben benieuwd hoe Fenna het heeft ervaren..
    Wanneer heb je je nod? Hihi..

Johannal; PRachtig bevallings verhaal. Met tranen in m'n ogen las ik het :). Hoe gaat het nu met jullie?

18. Soda Pop

@ Jedalin, hier is het met het eten ook weer zo waardeloos... :(
    Soms wel brood, dan niet, dan wel pap, dan niet, dan wel fruit dan niet etc.
    Vind er nix aan! Heb ook het idee dat hij een groeistilstand heeft.. Volgens mij komt hij nix an... :(
    Klopt indd, dat ze vlak voor of om en nabij dat ze 2 worden je 2x daags mag/moet gaan poetsen.. Hier nog niet eerlijk gezegd. Al krijgt hij hem wel es overdag hoor... Dat we gewoon even gaan poetsen (dan vind ie het wel leuk, als ie het zelf mag doen) maar het poetsen hier is nog altijd één groot drama!
    Lijkt me wel lastig met een tweeling misschien dat ze elkaar opnieuw aansteken, maar na 3 dagen koorts boven de 39 zal ik wel even contact opnemen met de arts hoor. In ieder geval gewoon even bellen om te checken wat ze vinden.. Gelukkig dat ze in ieder geval wel goed drinken, dat is hier ook even wat minder, maar jah, Stan en drinken.. Pfff.
    Al dronk ie vanmiddag opeens in 5 minuten weer een hele beker katsie schoon leeg! ;) Je snapt het ook totaal nie!

Kan me voorstellen dat je helemaal beu bent van dat gehoest en gesnotter, zowel bij jezelf maar ook bij je kids! Oww, dat is zo waardeloos

Beterschap meid!

19. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Setti; zo te zien aan de foto's was het een leuke verjaardag!
    Och germ die pokken, krijg er zelf helemaal jeuk van.
    Hoe gaat het nu met haar? En met jou, hou je het vol met slapeloze nachten en overdag een ziek meisje!?

Hoe kan jij toch zo goed zijn jou bij diamond dash!? Hahaha..
    Ik kan jou echt niet inhalen. Heb je echt geen tip voor me? :p
    Druk je dan zo snel of wat. Gebruik je al die bommen enzo?

Hier; twee heerlijke vrije dage gehad met Taleah. Lekker buiten geweest en binnen spelletjes gedaan samen.
    Vanmiddag naar de speeltuin geweest en ze klom zo alleen op alle toestellen. Haha mama hiel haar hart vast!
    Morgen weer werken..

20. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Wauw johannal....super mooi, lief verhaal....!

Deel Deze Pagina