Maart mama's 2010, deel 7!

Discussie in 'De mama's' gestart door jedalin, 9 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vriendlief

vriendlief Fanatiek lid

25 apr 2009
    1.982
    0
    0
    toekomstig huismoeder
    zaanstreek/waterland
    Johanna mooi verhaal!

2. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    pff verdorie ons Daan ligt zo te hoesten, en dan elke keer zo'n stikkend hoestje op het einde :(
    Arm mannetje, hij moet bijna overgeven elke keer van die rothoest.
    Ga morgenvroeg gelijk de huisarts bellen, tis nu wel vort goed geweest met het gehoest en die koorts.
    Heb even gegoogled en t lijkt niet echt op de symptonen van pseudo-kroep en kinkhoest maar dat is t volgens mij ook niet?

3. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Lin heb geen verstand van kinkhoest (helaas wel van pseudo kroep; heb het zelf tot ver in mijn pubertijd gehad en Seph heeft het ook)
    Maar je merkt het eigenlijk het beste aan de stembanden die flink zijn aangetast. Daan zal dan praten als een oude grammofoon, dat komt omdat de virusinfectie overslaat op de (bovenste of onderste weet het effe niet meer) luchtwegen die tegen de stembanden aanliggen. Daardoor tast het ook de stem aan. De hoest is erg droog en ook maakt de ademhaling een piepend schurend geluid. Hoop niet dat Daan het heeft het is erg vervelend en beangstigend. Je kan bijna niet helpen alleen door heel rustig te blijven en te zorgen dat Daan ook zo rustig mogelijk blijft (kost hem minder lucht) als hij echt te weinig lucht krijgt (flauw valt oid) schakel dan hulp in dan krijgt hij een ontstekingsremmer en is de aanval snel voorbij. Een gemiddelde aanval duurt 1-2 uur.

edit: lees net dat je niet denkt dat dit het is... beterschap voor je mannetje....

klinkt meer als iets van taai slijm oid dat hij het niet opgehoest krijgt zeg maar.... tja ik zou er even naar laten kijken misschien krijgt hij een slijmverdunner en kan hij makkelijker ophoesten...

4. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Gisteravond om 17.57 is onze prachtige zoon Jaëlian Cornelis geboren. Hij weegt 3850 en is 50 cm.

Gisternacht rond 03.00 met krampen wakker geworden. Zou het doorzetten??
    Om 09.00 controle VK en ze wilden best even kijken. Baarmoedermond verstreken, en gestript. Afgesproken als het niks zou doen dan donderdag of vrijdag opnieuw.

Lekker aan de rommel geslagen en na de lunch Joënna toch maar laten ophalen.
    Rommelde verder maar frequentie nam af......... Ships

Tegen 15.00 even gaan douchen en alles kwam terug plus heftiger!!!!!

VK gebeld, gekomen, even kijken: 3 cm. Beetje gefroet en had er toen 4. Besloten om vliezen te breken (tegen 16.00), en werd meteen heftiger.
    Toch besloot de VK om naar het ZKH te gaan. Ergens had ze het idee dat het een flinke 8 ponder zou worden, en onder het mom van: voorkomen is beter dan genezen naar het ZKH.
    Mediam risk bevalling, dus ze zou hem zelf doen, maar alles stond wel paraat. Medische indicatie.

Aangekomen even plassen en toen begon het feest echt los te barsten. Moest nog op mijn zij liggen (6 cm) daar hij niet goed voor de uitgang lag, en daardoor al veel druk gaf om te persen.

Paar weeën later 10 cm en Jaëlian lag goed!!! VK helemaal verbaasd: zo snel.
    Mocht gaan persen, en bij de 2de perswee moest ik al meteen zuchten?? Snapten het niet: gaat toch goed? Ik zuchten, maar mijn lichaam nam het over, en werd geboren.
    Wat bleek VK had haar handschoenen nog niet goed aan. Dus de zuster heeft hem opgevangen en op mijn buik gelegt.

Zonder kleer scheuren er vanaf gekomen en tegen 21.00 naar buis toe.

Ons gezin is compleet!!!

5. Boomie2012

Boomie2012 Bekend lid

3 jan 2012
    526
    2
    18
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd met Jaëlian!!!

Wat een superbevalling! Woooowww gefeliciteerd, wat heerlijk!
    Geniet van jullie gezin, wat fijn zeg dat het zo goed is gegaan.

Liefs!

6. superb

superb Fanatiek lid

20 jul 2009
    1.120
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoera Jaëlian is geboren!

Gwen, wat fijn om te lezen dat het allemaal zo goed is verlopen. Het is toch nog wel snel gegaan. Hoe is de eerste nacht gegaan en hoe reageerde Joënna op haar nieuwe broertje?

Ga maar lekker genieten van jullie prachtige zoon en dochter. Die eerste dagen zijn zo bijzonder.

7. superb

superb Fanatiek lid

20 jul 2009
    1.120
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Jedalin; Hoe gaat het met Daan? Heeft hij vannacht nog kunnen slapen? Groot gelijk dat je de huisarts belt. Zou ik ook doen na een week van koorts en ziek zijn.

8. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    Gwen Jaaaa meid je hebt het maar weer geflikt!!hiep hiep horaa!!Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!En het klinkt als een bevalling die ik ook wel wil haha.
    Geniet lekker van elkaar, ben superrr benieuwd naar de eerste foto's!!

9. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    Jedalin hoe is de nacht gegaan?en anders maar even nar de ha idd, heeft nu wel lang genoeg geduurd he!!!

kussie haha die stan, hij is al lekker aan de brabbel dus!!!heerlijk hoor!!!Ennuh jef's 2e kindje?zijn horloge?ja is ie nog steeds heel blij mee haha.ow ennuh de auto, heb er nog niet in gereden hahahahah

Johannal prachtig verhaal en weer zo mooi omschreven allemaal, knap hoe je dat toch altijd doet!!!

hier:pfff alweeeer snotterig pijn in de keel enz...wordt er moe van, tis iedere keer een weekje weg en dan komt het weer.
    Slaap er slecht van en me keel voeld als een boomstronk, bah.

Nou hebben besloten de voortuin ook maar meteen te laten doen!Volgende week zaterdag wordt allers leeggehaald, dan zondag Neomi haar verjaardag en vanaf maandag wordt alles opnieuw betegeld, ben superr benieuwd!!!

10. seanli31

seanli31 Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.213
    0
    0
    Brabant
    Gefeliciteerd Gwen met jullie zoon!!! Wat een mooie aparte naam!! Heel veel geluk gewenst!!

11. vriendlief

vriendlief Fanatiek lid

25 apr 2009
    1.982
    0
    0
    toekomstig huismoeder
    zaanstreek/waterland
    Gefeliciteerd met jullie zoon!

12. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    wauw super!! eindelijk is ie er dan!
    Gwen : hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!! :D :D

13. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    hier met lisanne gaat t wel geloof ik ze heeft best wel jeuk en is erg hangerig ze heeft vandaag nog geen koorts gehad maar wie weet vanmiddag nog vanmorgen werd ik wakker met onstoken ogen en knallende koppijn dus ff een paar asperientjes ingenomen en ff mn ogen geprobeert t prut eruit te krijgen en nu zijn ze weer aardig normaal. lisanne heeft inmiddels ook een kies erbij dus ze heeft alles tegelijk nu.

zo irritant lisanne gaat als ze niet kan slapen met de lichtknop spelen zo irri maar goed ik ga er niet naar toe in de hoop dat ze vanzelf in slaap valt

boomie hoe was plopsaland?

kussie nee hoor meid t is echt niet raar dat stan t nog niet heeft gehad. t heerst bij ons op t kdv en ik zelf was vroeger 4 toen ik t pas kreeg en steef pas 3 ofzo

ze heeft een geslaagde verjaardag gehad ondanks er minder mensen waren gelukkig

leuk dat jullie t zo naar de zin hadden op de kinderboerderij

jedalin sterkte en beterschap voor de boys die zijn nu ook al bijna een week ziek hopelijk knappen ze nu wel op en al de ha gebeld?

zazz haha met diamond dash red ik t tot een punt of 500.000 ongeveer en dat ik nu zover komt omdat ik magische krachten heb gekregen nu sinds een dag of 3 dan kun je werken met bommen of extra tijd. maar dan moet je weer zoveel punten scoren voor je die krachten kunt gebruiken dus je kan een potje met doen en dan weer een aantal potjes zonder hihi

gwen jaaaaa daar is hij dan eindelijk en wat een mooie aparte naam zeg en nu lekker genieten van je gezinnetje. gefeliciteerd meid

en wat een verhaal zeg lijkt dan toch ineens snel te gaan zeg.

14. superb

superb Fanatiek lid

20 jul 2009
    1.120
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Kussie; Wat fijn dat jullie het naar je zin hebben gehad op de kinderboerderij. Hier is dat ook altijd een groot succes. Als het even kan dan gaan we iedere twee weken wel een keer.

Het is niet raar hoor dat Stan nog geen waterpokken heeft gehad. Zowel Jasmijn als Morris hebben het ook nog niet gehad. Tot nu toe zijn we de dans iedere keer ontsprongen.

@ Jedalin; Sterkte en beterschap. Hopelijk knappen jullie snel op. Ik vind dat jullie je portie ziekzijn voor dit jaar wel hebben gehad.

Hoe gaat het trouwens met de workshops van Arno?

@ Setti; Ook voor jullie beterschap. Bah, niets aan om allebei ziek te zijn. Is er nog vooruitgang in de verkoop van jullie huis?

@ Hier; Mijn nichtje van 8 maanden heeft de afgelopen dagen in Italië in het ziekenhuis gelegen. Ze waren op skivakantie en toen heeft ze het RS virus gekregen. Gelukkig kregen we net bericht dat ze vandaag naar huis mag en ze dit weekend gewoon naar NL kunnen reizen.

15. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    gelukkig gaat t wat beter met je nichtje.

ons huis staat net een week in de verkoop dus nog geen nieuws

16. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Gwen: jaaaa echt zoooo gaaf!!! Ook hier proficiat met je kleine mannetje!!!! :D

@ superb: jeetje dat is wel schrikken ja als je kindje in het buitenland ziek wordt. Moet er niet aan denken!

@ setti: aiii je meisje heeft dus de lichtknop gevonden haha. Daar kunnen ze hier ook al een poosje bij maar gelukkig zitten ze er niet aan met het slapen.

Hier gaat het slapen trouwens wonderlijk goed. Gaat echt al een hele tijd perfect. Ze gaan er nooit meer uit 's avonds, vallen bijna altijd gelijk in slaap. Worden meestal 1x in de nacht wakker (meestal 1 van de 2) voor een speen en dan is het weer goed.
    Slapen lekker uit, vaak tot half 9-9 uur ofzo als ik niet hoef te werken en ze dus niet wakker gemaakt hoeven.
    Fijn!! Na die vervelende start met de bedjes, is het nu echt super!

@ Daan: Bezoekje aan de huisarts gedaan. Alles nagekeken (oren, keel, neus, longen) maar eigenlijk hoorde ze niets raars. Wel was zn keel iets opgezet (van het hoesten waarschijnlijk) en hoorde ze wel dat er behoorlijk wel slijm zit.
    Maar eigenlijk niets raars, maar omdat hij al 8 dagen koorts heeft, heeft ie toch een antibiotica gekregen. Na 2 dagen meot de koorts dan gezakt zijn, anders moeten we terug.
    Voor de hoest heeft ie een hoestdrankje (Noscapine ofzoiets?) gekregen.

Vandaag overdag geen koorts gehad maar vanavond had ie weer 40.1 :(

Jesse lijkt beter, die is nu 2 dagen koorts vrij.

Helaas ben ik nu zelf weer de pineut; vanmiddag 39.5. Pcm hielp gelukkig vrij snel, en dan hopelijk morgen wel fit genoeg om te werken. Vind het zo balen; ben pas ook al ziek geweest, dus wil me niet weer ziekmelden.

17. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    superb he wat naar van je nichtje, hopelijk lkan ze deze week wel weer gewoon naar huis dan!

jedalin, grrr hier ook weeer ziek, hoofd vol snot, hoesten, keelpijn enz, ben er ook zoooo klaar mee!!!
    beterschap en hopelijk werkse morgen!!

xxx

18. Boomie2012

Boomie2012 Bekend lid

3 jan 2012
    526
    2
    18
    NULL
    NULL
    @Jedalin; Ano en Setti; beterschap, het zit wel tegen zeg met de gezondheid!

@Jedalin; hopelijk neemt de koorts af, want zo lang al koort is natuurlijk niet zo fijn, ook al kunnen ze niets vinden! Fijn dat Jesse wel beter wordt.

@Superb: oef ook al het rs virus? Tis zonde. Gelukkig mag ze naar huis dan.

@hier; Plopsaland was heel leuk, alleen we zijn maar kort geweest.
    We waren zelf erg vermoeid, slechte nacht door het kleine bed en ik had het allemaal zo heet en kon gewoon niet in slaap komen. Daarnaast was het erg druk, en dan kan je al weinig hebben dan. Fenna was zelf om 11.30 al aan het gapen, we waren er pas 1 uur en een kwartier en om 13 uur zag ze er gebroken uit, dus zijn we maar gegaan.
    Heb niet eens goede foto's kunnen maken helaas.
    Maar gelukkig heb ik nog twee kaartjes die voor eind maart opmoeten, dus over twee weken ga ik nog een met mijn moeder.

19. vriendlief

vriendlief Fanatiek lid

25 apr 2009
    1.982
    0
    0
    toekomstig huismoeder
    zaanstreek/waterland
    Even klein berichtje an hier

Jedalin....beterschap!

Boomie jammer dat jullie er zo kort waren..... Reden genoeg voor nog een keer!

Hier morgen naar negenmaandenbeurs! Had uhm in november ofzo al kaarten besteld en zou met me moeder maarja je weet hoe ze is die ging dus weer niet. Dus maa gezellig met me schoonzusje afgesproken, michiel vrij voor Jan die bleven lekke thuis....belt ze ook af....goede reden hoor der oma is plots overleden en word begraven morgen dus logisch dat ze niet gaat. maar ik heb dus verder niemand! Nu gaat dan toch Michiel mee met jan maarja ideaal is anders.....

20. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

@ Gwen, lieverd, dat is toch eigenlijk best wel een "fijne" bevalling geweest, zoals je zelf zegt, zonder kleerscheuren? En zonder complicaties en allerlei toestanden?!
    Maar wat jammer dat het niet, zoals je zo graag had gewild, thuis kon geboren worden...
    Maar meid, wat ben ik trots op je!!!
    Wat heerlijk!! Jullie kereltje is er! En wat is hij mooi!!! *smelt*
    Ik ben zooo blij! Ik hoop zo dat je nu minder pijn hebt in/aan je bekken! Pff, die ellende enzo!
    Lieverd geniet van jullie complete gezinnetje!!!

@ zieke mama's en kindjes, heel veel beterschap, wat betreft die keelpijn, die komt hier ook steeds maar weer terug, zo vaag!
    Hier trouwens vandaag thuisgebleven ivm migraine...
    Ik heb Stan naar oma gebracht en ben zelf naar huis gegaan en heb tot half 4 geslapen! Wat een genot! Was er zo aan toe... :)

@ Vriendlief, heh meid, wat jammer, en wat toch ook balen zeg van je ma, die nare kuren ook!! DAS ZO WAARDELOOS!
    Jammer dat je vriendin ook nie kan, maar indd, ze heeft wel een erg goede (maar wel heel nare) reden.
    Hoop dat je met Michiel en Jan toch een heel fijne dag zal hebben morgen! Wens je veel plezier meid!

Liefs mij

Deel Deze Pagina